c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chrapek3011 »

Te mieszki to chyba nic bardziej prostszego.Gumy dźwigni zmiany biegów od C-330.
TomekG DZIK
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2012, 19:57

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: TomekG DZIK »

A co myślicie o tym przerywaczu podejdzie??

http://allegro.pl/wsk-125-platynki-prze ... 21792.html
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

kolego TomekG DZIK posiadasz silnik z przerywaczem na zewnątrz czy wewnątrz magneta?
Mariusz71
Posty: 20
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:32

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariusz71 »

Do Dzika można też założyć gaznik od Jawy Ts-350. ( tylko nie mylić z tym od poprzedniego modelu Jawy czy CZ). Ten gaznik ma dzwignię ssania. Jedyny problem to krociec od strony silnika . Jest okrągły. Na to jest jednak sposób. Potrzeba tylko końcówkę co łączy serwo Żuka z pompą hamulcową od tego samochodu. Wystarczy ją obciąć i przetoczyć na wymiar końcówki gaznika i gotowe. Aha , iglicę trzeba dać na pierwszy rowek od dołu .
bonzaj_pako
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: bonzaj_pako »

0rex0 napisał/a:
Od czego można podpasować mieszki na skrzynię biegów do dzika? Pomożesz bonzaj_pako?
mieszki pasuja od ciągnika c-360 tam tez sa zastosowane do dzwigni zmiany biegów. ja mam takie przy dziku i pasuja idealnie
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Santi2006 napisał/a:
Kolego a ta świeca NGK jest z gwintem m18 czy m14.
Witam!
Ta świeca to m14x1,25 *comfort*
Pozdrawiam!
adasko719
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adasko719 »

kolega Hazi ma rację że teorja się mija z praktyką szerokim łukiem teorja jest suchą daną poglądową a praktyka efektem sprawdzonym i dopracowanym pozdrawiam Adam.



co do świec m18 oryginały można kupić na giełdzie samochodowej w Słomczynie cena 5zł.za sztuczkę :D
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Pięknie odrestaurowany Ursus w Starych Budach. FABRYKA
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Miód malina ten Ursus w Starych Budach. Z fabryki nie wychodziły takie dopieszczone. Brawa dla kolegi który go odrestaurował!!!
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czy ten czerwony kolor na ursusie c-308 jest orginalny czy tylko przybliżony? Chodzi mi o odcień
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

W rozmowie z pracownikiem działy malarskiego GZML w Gorzowie ustaliłem że Dziki były ,malowane półmatem, czerwonym (czerwień meksykańska)
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czyli bardziej czerwono-pomarańczowy jest zbliżony do orginału.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Witam, ktoś kiedyś na Allegro sprzedawał nowy blok silnika do dzika/ursusa. Moze to ktoś z was chętnie kupię. Lub jakiś w bdb stanie chodzi głównie o miejsca w których są uszczelniacze pierścieniowe. Bo tam zazwyczaj jest wyrobione.Panowie zazwyczaj jezeli są problemy z paleniem silnika to najczęściej silnik jest do remontu. Właśnie rozebrałem takowy silnik, komresja mocna ale co z tego jak dół silnika szrot. nie moze paliwa prawidłowo zassać nie mówiąc juz o podaniu nad cylinder. Niesczelności na wale popękane pierścienie uszczelniające albo tak wyrobiona obudowa że nie robi prawidłowego podcisnienia które podaje paliwo nad tłok. Wyjechane łożyska głowne i na korbowodzie itp itd. w tym silniku tak za bardzo nie słychać wyrobionych łozysk, wiecie jak głośno pracuje silnik. Wymieniałem gaźniki od koloru do wyboru a silnik nie chciał chodzić. Kompresja mocana a silnik nie pali. Teraz juz wiadomo jaka przyczyna.
Zrobiłem remont w jednym z silników byle jaki gaźnik założony pyk i pali. a wcześniej regulowanie, usczelnianie, skrobanie itp. Zero efektu. Jak sie uda odpalic to troche pochodzi zgasi sie i powtórka z rozrywki chełtanie starterem 2 godz. Wyremontowany silniku odpala od strzała. te silniki maja moim zdaniem wadę konstrukcyjną z tymi pierścieniami uszczelniającymi, jak by były simeringi nie było by problemu. Teraz troche łozyska podupadna od razu ryje blok silnika ( wówczas albo regeneracja albo blok na złom). Jak by były simeringi wymienił by łozyska + symeringi i po sprawie, nigdy by nie zniszcyło bloku. Ale to tylko moja uwaga.
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 »

Kolego ~Santi2006 myślisz, że w przypadku braku średnich obrotów (jak w moim dziku) to też może być wina zużytego "dołu" silnika? Szczerze powiedziawszy sam już nie wiem, co myśleć, bo z zapalaniem nie mam problemów. Czy mróz czy upał zapala praktycznie od kopa. Jednak średnich obrotów nadal brak:/
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: baro »

Nie wiem jak to wygląda ale tak czytam o tym dole silnika o tych pierścieniach magicznych.. Niema tam na tyle miejsca wy podebrać i wykonać pod gniazda pod simmeringi?
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 »

Też zastanawiałem się czy nie było by możliwości przerobienia tego na simeringi. Jeśli ktoś ma możliwość zrobienia dokładnych zdjęć tej części silnika to było by fajnie gdyby je tu wrzucił.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Od tej strony jest troche problem ponieważ są otwory na sprzęgło, trzeba by było zobaczyc ile da sie max zebrać. Sa takie cienkie simeringi może by coć dopasował
Obrazek
A od tej strony nie mam problemu, mozna duzo zebrać
Obrazek

Wyeliminowanie pierścieni usprawniło by remont np ze wgledu na dostepność simeringów. Pierścienie zdobyć graniczy z cudem chyba że na zamówienie. A co najważniejsze wyeliminował by uszkodzenie bloku silnika które powodują pierścienie i kawałek "wałka" w których sa osadzone.

Co do średnich obrotów trudno powiedzieć. Pytanie czy po pół godz gasisz silnik i odpala od "strzała". U mnie był silnik od dołu wywalony na maxa. Objawem było np to ze nie mogłem doprowadzic do zalania swiecy. Otwieram kranik a tam wycieka paliwo i od strony dekla zapłonu pocił sie (były przedmuchy)
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 »

Mój Dzik z oryginalnym gaźnikiem Jikov 30 POH zawsze pali od kopa. I to jest właśnie dziwne dla mnie. Zapala dobrze, wolne obroty OK, wysokie też OK a średnich brak. Gaśnie jak by nie miał paliwa. Pewnie będę musiał zrobić generalny przegląd. Szukam jeszcze jakichś informacji, bo szkoda było by rozbierać silnik, jeśli wina była by po stronie np. gaźnika.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Próbowałeś z innym gaźnikiem np Pegazem takim od Junaka. Bo jeżeli stosowałeś kilka gaźników to bym się juz zastanowił czy to wina gaźnika. Fakt rozbierać silnik bez potrzeby szkoda.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

0rex0 napisał/a:
Mój Dzik z oryginalnym gaźnikiem Inkov zawsze pali od kopa. I to jest właśnie dziwne dla mnie. Zapala dobrze, wolne obroty OK, wysokie też OK a średnich brak. Gaśnie jak by nie miał paliwa. Pewnie będę musiał zrobić generalny przegląd. Szukam jeszcze jakichś informacji, bo szkoda było by rozbierać silnik, jeśli wina była by po stronie np. gaźnika.
Kolego silnik z pewnością masz zdrowy, przyczyna tkwi w gaźniku Jikov bo sam to przerabiałem. Tak jak opisujesz, że pali dobrze a na średnich dusi się i ma problem wejść na obroty. Jak masz możliwość to załóż inny gaźnik i się przekonasz. Ja polecam zamiennik do junaka, bo jest bardzo prosty w budowie i musi działać sprawnie bo nie ma się co zepsuć.
ODPOWIEDZ