c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Piszecie tu o gaznikach. Co do Jikova 30 POH. Czasami może z niego wypaść taki mały brok ( zaślepka kanału) . Objawy są takie , na trybie rozruch chodzi , przełączasz na tryb praca wpada na wysokie obroty i gaśnie. Jak gaznik jest zamontowany na silniku ni jak tego zobaczyć. Zaślepka ta znajduję się kolo śruby regulacji składu mieszanki.
A jak ktoś ma kłopoty z dobraniem linki do gazu to podpowiadam że idealnie pasuje linka od bagażnika Poloneza . Ma prawie 240cm długości. Kosztuje niewiele , wystarczy tylko zarobić końce .
A jak ktoś ma kłopoty z dobraniem linki do gazu to podpowiadam że idealnie pasuje linka od bagażnika Poloneza . Ma prawie 240cm długości. Kosztuje niewiele , wystarczy tylko zarobić końce .
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
koledzy mam problem z moim dzikiem, mianowicie jak silnik jest zimny to odpala tak za 2-3 pociągnieciem i moze chodzic nawet cały dzien, ale jak go zgasze to za smoka nie moge zapalic. zmieniałem swiece i nic. dodam ze obroty, siła wszystko jest jak ok. pomoze jest
RE: c-308 lub Dzik-2
Mialem taki sam problem. Zimny odpalil chodzi do póki nie zgasiłem. Rozgrzał się zgasiłem i można było zapomnieć o odpaleniu. U mnie efekt taki że silnik do remontu. Poszły uszczelniacze a tak ogolnie to wszystko do wymiany. Robię remont właśnie odebrałem cyliner po szlifie zabieram się do remontu. Taki problem był w moim przypadku, bo różnych próbach z gaźnikami, zapłonem itp itd postanowiłem rozebrać silnik do przeglądu. Wówczs wszystko było jasne. Nie ma co ukrywać remontu silnika to w większości przypadków nikt nie robił od kiedy wyjechał z fabryki. Użytkowano sprzęt do póki chodził później lądował w pokrzywach.
- jarek11144
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15
RE: c-308 lub Dzik-2
Ile kosztował szlif cylindra ?
RE: c-308 lub Dzik-2
60zl kosztuje szlif o jeden max dwa-wymiary. Ja dałem cylinder nominalny a tłok miałem na 4 szlif to zapłaciłem 80zl. Taka cena w Legnicy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
koledzy planuje rozebrac silnik jak radzi santi
mam tylko pytanie jak zrobie szlif cylindra bede musiał szukac innego tłoka tak? i jak ktos ma jakies porady co do remontu silnika byłbym wdzieczny
mam tylko pytanie jak zrobie szlif cylindra bede musiał szukac innego tłoka tak? i jak ktos ma jakies porady co do remontu silnika byłbym wdzieczny
RE: c-308 lub Dzik-2
Zanim rozbierzesz silnik w mak zobacz czy jest potrzeba. Ściągnij dekiel zapłonu chwyć za koło magnesowe i poruszaj góra dół (czy są luzy). Możesz jeszcze ściągnąć cylinder zobaczyć czy tłok nie lata w głowce korbowodu jaki ma luz w cylindrze. Nie jest powiedziane że musisz wymienić tłok może wystarczy pierścienie zmienić. Ściągnij jeden piescień włóż do cylindra zobacz jaka jest przerwa na zamku. Jak bedziesz potrzebował porad na temat remotu silnika to pisz. Może nie będziesz musiał robić kapitalnego remontu. Jest też taka opcja że tłok jest przytarty albo tylko zmienisz pierścienie.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dając cylinder do szlifu, musisz mieć nadwymiarowy tłok i pierścienie. Tłok należy dobrać o takim nad-wymiarze, żeby udało się zebrać wszystkie nierówności z zatartego,bądź wypracowanego cylindra(duży próg, owalizacja cylindra). Sprawdź też stan zużycia sworznia tłokowego i tulejki w główce korbowodu. Także bicie łożyska korbowego na wale. Wymień też łożyska kulkowe wału.
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Dzik-2
Mozna dać kulkowe będzie taniej
Na wale korbowym wg katalogu części są łożyska:
NJ207 - 2szt (walcowe)
6207 - 1szt (kulkowe)
Tłok teraz jest na allegro gość pisze że to jest 3 nadwymiar ale z tego co napisał 76,40 to bedzie 2. http://allegro.pl/dzik-tlok-nowy-i2260700938.html
Pierścienie usczelniające na wał kupisz w w firmie Tomring (wpisz w google) lub dorobią ci tam gdzie bedziesz dwał cylinder do szlifu.
Na wale korbowym wg katalogu części są łożyska:
NJ207 - 2szt (walcowe)
6207 - 1szt (kulkowe)
Tłok teraz jest na allegro gość pisze że to jest 3 nadwymiar ale z tego co napisał 76,40 to bedzie 2. http://allegro.pl/dzik-tlok-nowy-i2260700938.html
Pierścienie usczelniające na wał kupisz w w firmie Tomring (wpisz w google) lub dorobią ci tam gdzie bedziesz dwał cylinder do szlifu.
RE: c-308 lub Dzik-2
Widzę, że rozpoczął się sezon na remonty. Zdjąłem u swojego dzika dekiel zapłonu jak radził kolega ~Santi2006 i okazuje się, że luzy na wale są spore. W związku z tym przystąpiłem do rozbioru silnika. Mam go juz na warsztacie i być może jutro uda mi się go rozpołowić. W sprzęgle jest trochę takiej mazi oleju z benzyną, więc uszczelniacze wału na pewno nie trzymają. Muszę to rozebrać i zobaczyć, co da się z tym zrobić. Mam nadzieję, że blok nie będzie uszkodzony. Orientuje się ktoś może ile kosztuje regeneracja wału?
RE: c-308 lub Dzik-2
Jak kolego OrexO stan twojego silnika. Rozebrałeś go dzisiaj.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
witam koledzy. od jutra biore sie za remont silnika jak podpowiadaliscie najpierw ocenie jak to wygląda. jak juz pisałem pracuje w sklepie rolniczym wiec łozyska pierscienie to nie bedzie problem. jak cos to bede pisał
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziś udało mi sie rozebrać silnik do końca. Jego stan oceniam na dobry. Oczywiście łożysko na wale się rozsypało. Zmieliło wianek. Jeśli chodzi o kartery to górny nie ma żadnych uszkodzeń. Dolny jest lekko "podszlifowany" (na jakieś 0.2mm) przez te rowkowane koła, w których są pierścienie. Pierścienie wydają się być w dobrym stanie i pod nimi nie ma wżerów. No i teraz mam dylemat. Dlaczego przelewało się przez te pierścienie paliwo? Czy to może być wina rozlecianych łożysk? Czy po prostu ten typ tak ma? W sprzęgle i obudowie wentylatora jest pełno tego osadu pomieszanego z kurzem. Takie błoto sprzed lat. Sam już nie wiem, co z tym fantem zrobić? Czy wystarczy wymienić łożyska i poskładać na tym, co jest? Czy kombinować z wymianą pierścieni? A może regeneracja karteru? Co sądzicie? A kolejne pytanie to jak zdjąć te łożyska? W jaki sposób się do nich dostać? W jaki sposób ona jest zamocowana? Bo nie chciałbym tego uszkodzić a nie mam jakiejś dokładnej literatury na temat tego silnika. Jeśli ktoś ma to byłbym wdzięczny gdyby podrzucił.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziś udało mi się zakupić Dzika już trzeciego z wózkiem T 800 Liskiem bronami drugim dzikiem z zatartym silnikiem, talerzówką, bronami i pługiem dwuskibowym, oraz częściami zapasowymi. Gośc sprzedawał to na allegro chciał 3200 żł po miesiącu trzymania ręki na pulsie wyrwałem wszystko za 2100zł. Jutro zamieszczę zdjęcia.
RE: c-308 lub Dzik-2
Wina jest oczywiście po stronie łożysk, ponieważ zużyte łożyska mają bicie. a wmiejscu gdzie osadzone są pierścienie uszczelniające to gniazdo jest mniejszej średnicy jak łożysko. Gdy łożysko padnie to gniazdo zaczyna wycierać obudowę. Prawidłowo jest tak że pierścienie uszczelniające stoją w miejscu a gniazdo się obraca. Co do wymiany łożysk musisz dać do jakiegoś warsztatu żeby ci osie wału wycisneli bo one są-wprasowane. W domu nic nie zdziałasz. Ewentualnie szukaj wału czasami można kupić-za 100-150zł. A tak na marginesie ściąg pierścień uszczelniający złóż kartery i włóż pierścień zobaczysz jaki masz luz na zamku. Wymiana Łożysk dużo da i nowych pierścieni uszczelniający wowczas będzie igła. A jak łożysko ślizgowe w główce korbowodu.
A co do karterów było by super zregenerować np napawać i roztoczyć.
<br><br><br><br>[quote]parys74 napisał/a:
Dziś udało mi się zakupić Dzika już trzeciego z wózkiem T 800 Liskiem bronami drugim dzikiem z zatartym silnikiem, talerzówką, bronami i pługiem dwuskibowym, oraz częściami zapasowymi. Gośc sprzedawał to na allegro chciał 3200 żł po miesiącu trzymania ręki na pulsie wyrwałem wszystko za 2100zł. Jutro zamieszczę zdjęcia.[/quote
Kupiłeś to może od gościa z Rzepina. Nie chcesz sprzedać talerzówki.
A co do karterów było by super zregenerować np napawać i roztoczyć.
<br><br><br><br>[quote]parys74 napisał/a:
Dziś udało mi się zakupić Dzika już trzeciego z wózkiem T 800 Liskiem bronami drugim dzikiem z zatartym silnikiem, talerzówką, bronami i pługiem dwuskibowym, oraz częściami zapasowymi. Gośc sprzedawał to na allegro chciał 3200 żł po miesiącu trzymania ręki na pulsie wyrwałem wszystko za 2100zł. Jutro zamieszczę zdjęcia.[/quote
Kupiłeś to może od gościa z Rzepina. Nie chcesz sprzedać talerzówki.
RE: c-308 lub Dzik-2
Sprawdzę, jaki jest luz na zamkach. Jeśli nie będzie duży to zostawię te pierścienie, które są. Widać, że wszystko pracowało ok. Pierścienie były nieruchomo, bo nie ma śladów na obudowie żeby się kręciły. Jedyne, co to te lekkie wcięcia, ale może nie będzie to tak przeszkadzało. Jeżeli chodzi o łożysko igiełkowe wału i górną tulejkę to raczej bym tego nie ruszał. Nie ma zbyt dużych luzów.
P.S. Za ten patent z łożyskami konstruktorowi należy się Nobel *secret* *realsad*
P.S. Za ten patent z łożyskami konstruktorowi należy się Nobel *secret* *realsad*
RE: c-308 lub Dzik-2
Tak z jednej strony Lożyska są założone od "du...y" strony. zdrugiej strony jest zabezpieczenie w postaci pierścienia. No ale żeby ściągnąć gniazdo Pierścieni uszczelniających trzeba wycisnąć. A co do Lożysk w korbowodzie gora dół jak nie ma dużych luzów to możesz-zostawić. Sprawdź sobie jeszcze luz na zamku pierścieni tłokowych.
RE: c-308 lub Dzik-2
Właśnie z Rzepina od p. Ryszarda, który w Kanadzie miednicę połamał. Polowałem na niego właśni z powodu tej słynnej Talerzówki. Dziś mnie Pan Ryszard zaskoczył zszedł z ceny o 1100zł. Jak zobaczyłem całą rodzinkę kibicującą pakowaniu Dzikowego towaru to przestałem się dziwić. Miejsce było im potrzebne w stodole i przekonali Pana Ryśka do zmiany polityki cenowej. Wcześniej byłem u niego 5 tygodni temu i nie chciał nawt 100zł opuścić.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!parys74 napisał/a:
Dziś udało mi się zakupić Dzika już trzeciego z wózkiem T 800 Liskiem bronami drugim dzikiem z zatartym silnikiem, talerzówką, bronami i pługiem dwuskibowym, oraz częściami zapasowymi. Gość sprzedawał to na allegro chciał 3200 żł po miesiącu trzymania ręki na pulsie wyrwałem wszystko za 2100zł. Jutro zamieszczę zdjęcia.
Czekam z niecierpliwością na te zdjęcia; bardzo jestem ciekaw w jakim stanie jest ten cały zestaw a za pieniądze za jakie wyrwałeś tą całość to na pewno się opłacało bo w moim rejonie to ze sprzętem do Dzika ciężko*bye*
A do kolegów którzy remontowali już silnik Dzika mam jedno pytanie czy firma w jakiś sposób pozostawiała plomby na silniku jak o ma miejsce w motorach o tym że silnik nie był jeszcze rozbierany czy nie bo u mnie wszystko na razie działa ale jak długo utrzyma się ten stan to nigdy nie wiadomo na razie za każdym razem dzik pali z pierwszego nawet po długim postoju ( po zimie odpalił za pierwszym razem niedowiarkom mogę przesłać filmik z pierwszego uruchomienia*comfort*)
RE: c-308 lub Dzik-2
Wierzę, że tak zapala, bo mój Dzik tez po zimie od kopa zapalił. Niestety problem miałem i mam ze średnimi obrotami. Jaki masz gaźnik kolego ~hazi w swoim Dziku?