c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Panowie w przypływie majowego wolnego czasu wziąłem się za remont mojego ursusa c 308. Uruchomiłem silnik, ale mam problem ze sprzęgłem odśrodkowym. Sprzęgło "zabiera" zbyt wcześnie i nie wiem czy to problem zbyt słabych sprężyn? Efekt jest taki że podczas pracy na wolnych obrotach naciskając hamulec bębna potrafię zadusić silnik, nie umiem wrzucić biegu bez zgrzytu i oczywiście ciągnik zaraz rusza mimo wolnych obrotów.
Na fotce są widoczne naprawy popełnione przez poprzedniego właściciela w postaci spawów, nie mam pojęcia czy okładziny tez nie są za grube.
Na fotce są widoczne naprawy popełnione przez poprzedniego właściciela w postaci spawów, nie mam pojęcia czy okładziny tez nie są za grube.
RE: c-308 lub Dzik-2
Ze zdjęcia widać że-masz raczej oryginalne sprężyny. A do tego masz regulację naciągu podciągnij je. Przyczyną może być słaby naciąg sprężyn albo za wysokie wolne obroty. zużyte sprężyny to chyba raczej ostatecznie. Widać spawnie przyczyną-może być bardzo silne ściągnięcie sprężyn przez poprzedniego właściciela.
RE: c-308 lub Dzik-2
Może ja nie na temat . Stoi dziczek ale chyba ursus c308. Szkoła w Golądkowie. Cały kompletny , za kratami. Mają tam niby takie muzeum , a tam takie skarby! Szkoła rolnicza .... Nie wiedza co mają!
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam, miałem zamieścić filmik z pracy silnika po modernizacji na simeringi. Powien tak, nie mogę sie zalogować na you tube wyskauja mi jakieś cuda na kiju. Jak ktoś chetny do filmiku prosze o podanie email na PW. A ogólnie silnik jak na razie sie sprawuje. Zamontowany gaźnik Pegaz od Junaka, odpala max do 3 pociagnięcia pracuje równo w kazdym zakresie obrotów.
Kolego Orexo kasa dotarła wszystko OK. A jak tam twoje postępy w remoncie silnika.
Kolego Orexo kasa dotarła wszystko OK. A jak tam twoje postępy w remoncie silnika.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziś podkładałem swój silnik. Wał po regeneracji, pierścienie uszczelniające w dobrym stanie, wszystko wymyte, wyczyszczone, zapłon ustawiony idealnie, gaźnik Jikov i jaki efekt? Niestety marny. Silnik ciszej pracuje, kompresje ma dobrą jednak problem ze średnimi obrotami nadal został. :/ Wychodzi na to, że muszę pokombinować z gaźnikiem. Spróbuję założyć gaźnik PEGAZ od Junaka lub od WSK 175. (ten od WSK ma większe dysze zdaje się)
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!
Zwracam się do was koledzy z pytaniem dotyczącym silnika Dzika; a mianowicie czy pasuje do iskrownika Dzika cewka zapłonowa z jakiegoś innego motoru lub silnika ponieważ mam okazje nabyć dwa silniki do Dzika (tak przynajmniej twierdzi właściciel że to do Dzika, jeszcze ich nie widziałem i nie wiem co jeszcze brakuje) za cenę złomu. Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam!
Zwracam się do was koledzy z pytaniem dotyczącym silnika Dzika; a mianowicie czy pasuje do iskrownika Dzika cewka zapłonowa z jakiegoś innego motoru lub silnika ponieważ mam okazje nabyć dwa silniki do Dzika (tak przynajmniej twierdzi właściciel że to do Dzika, jeszcze ich nie widziałem i nie wiem co jeszcze brakuje) za cenę złomu. Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeżli masz układ zapłonowy nowego typu czyli przerywacz na zewnątrz przed zebatką rozruchową to cewka pasuje od wsk 125 a jezeli masz starego typu czyli przerywacz w srodku to musisz szukać cewki na Allegro, tam jest taka duża i nie wiem juz od czego mozna dobrać.
Kolego Hazi jak mi się uda to dzisiaj w koću prześlę ci filmik nagrany kamerą, musze tylko podzielić plik 100MB na kilka mniejszych wówczas będzie mozna go przesłać email-em.
Kolego Hazi jak mi się uda to dzisiaj w koću prześlę ci filmik nagrany kamerą, musze tylko podzielić plik 100MB na kilka mniejszych wówczas będzie mozna go przesłać email-em.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!
A czy moglbys kolego Santi zamiescic zdjecia tego nowego ukladu zaplonowego? Przepraszam za skladnie ale pisze z telefonu.
Pozdrawiam!
A czy moglbys kolego Santi zamiescic zdjecia tego nowego ukladu zaplonowego? Przepraszam za skladnie ale pisze z telefonu.
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeśli ktoś byłby zainteresowany jak się zakończyła sprawa średnich obrotów to opisuję: Po wymianie łożysk na wale nadal efekt ich braku nie ustąpił. Dopiero wymiana gaźnika na G-20M od WSK 125 dała efekty. Dodatkowo regulacje przerw i wyczyszczenie układu paliwowego i można powiedzieć, że jest dobrze. Silnik pracuje równo, nie strzela ani nie przerywa. Moc może nie powala, ale z liskiem i ze mną (100kg) pod lekką górkę spokojnie daje radę na 3. biegu. Póki, co zostawiam ten gaźnik przy silniku. Zobaczymy jak się będzie sprawował z czasem.0rex0 napisał/a:
Mój Dzik z oryginalnym gaźnikiem Jikov 30 POH zawsze pali od kopa. I to jest właśnie dziwne dla mnie. Zapala dobrze, wolne obroty OK, wysokie też OK a średnich brak. Gaśnie jak by nie miał paliwa. Pewnie będę musiał zrobić generalny przegląd. Szukam jeszcze jakichś informacji, bo szkoda było by rozbierać silnik, jeśli wina była by po stronie np. gaźnika.
RE: c-308 lub Dzik-2
Nareszcie twój sprzęt chodzi. Jak załozyłeś gaźnik od wsk 125 miałeś jakis kruciec dorabiany czy to jakiś oryginalny.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dorobiłem sobie króciec. Okrągła flansza i krócieć z rury połączone na wcisk. To tak na szybko dorobiłem żeby sprawdzić czy zadziała. Jak już wiem, że chodzi to zrobię to lepiej i tak żeby dało się podłączyć dopływ z oryginalnego filtra powietrza.
RE: c-308 lub Dzik-2
Na wcisk może łapać lewe powietrze.
Połączenie albo zaspawać, albo nagwintować. Albo kombinować na wcisk z klejem elastycznym bo drgania...
Połączenie albo zaspawać, albo nagwintować. Albo kombinować na wcisk z klejem elastycznym bo drgania...
RE: c-308 lub Dzik-2
To jest wcisk z odpowiednim pasowaniem ciasnym, wszystko elegancko wytoczyłem na tokarce, po czym część zewnętrzną (flansze) podgrzałem palnikiem a króciec schłodziłem, po czym wcisnąłem jedno w drugie i jest jak z jednego kawałka stali, ale jak będę robił kolejny króciec to dodatkowo to zespawam na wszelki wypadek.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich użytkowników starych dobrych dzików.Przeczytałem całe forum na temat dzika i się napaliłem i kupiłem .Teraz pytanie jak zablokować oba koła dzika np.do orki?Sorki ale serio nie wiem ,co zrobić w kolejność? Bardzo proszę o podpowiedz.Pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
Blokada mechanizmu różnicowego nie musi być włączona na stałe. Jak włączysz to jedzie sam prosto, ale trudno skręcić. Wręcz niemożliwe i można coś przełamać jak to się chce zrobić na siłę.
Tę blokadę mechanizmu włącza się którąś krótką dźwigienką na górze skrzyni. Wiem, że są (mogą być) 2. jedna od blokady, a druga od wyłączenia 1 koła - jak dzik miał służyć jako napęd pasa transmisyjnego.
Czyli uruchamiasz i na sprzęgle włączasz dźwigienkę, a potem bieg. Jak nie ciągnie to nie to. Jak ciągnie i nie może skręcić to ta.
Tę blokadę mechanizmu włącza się którąś krótką dźwigienką na górze skrzyni. Wiem, że są (mogą być) 2. jedna od blokady, a druga od wyłączenia 1 koła - jak dzik miał służyć jako napęd pasa transmisyjnego.
Czyli uruchamiasz i na sprzęgle włączasz dźwigienkę, a potem bieg. Jak nie ciągnie to nie to. Jak ciągnie i nie może skręcić to ta.
RE: c-308 lub Dzik-2
Są trzy wcięcia:
- lewe blokuje lewe koło,
- prawe blokuje prawe koło,
- środkowe blokuje oba koła,
- góra czyli tzw "luz" wówczas mechanizm jest odblokwany do normalnej jazdy.
Jest jeszcze Taki bolec przed blokadami jest to zatrzask który blokuje przypadkowe włączenie blokady lewego lub prawego koła które mogło by podczas jazdy spowodować wypadek
- lewe blokuje lewe koło,
- prawe blokuje prawe koło,
- środkowe blokuje oba koła,
- góra czyli tzw "luz" wówczas mechanizm jest odblokwany do normalnej jazdy.
Jest jeszcze Taki bolec przed blokadami jest to zatrzask który blokuje przypadkowe włączenie blokady lewego lub prawego koła które mogło by podczas jazdy spowodować wypadek
RE: c-308 lub Dzik-2
mam trzy dziki i wszystkie miały zablokowaną dzwignię od blokad na pozycji środkowej i do tego skręconej jakimś drutem. Czyli, wszyscy poprzedni użytkownicy jeździli z włączoną blokadą na oba koła? A może to górna pozycja blokuje oa koła, a wciśnięcie w lewą lub białą strone powoduje wyłączenie jednej z blokad koła? Ja tak uważam.
Gwoli ciekawostki w jednym z Dzików mam zamontowany nowszy silnik i sprzęt jest o wiele szybszy, czy macie też takie odczucia?.
Mam do sprzedania Dzika z silnikiem za 700zł Dziczek do remontu, silnik nie odpala uszkodzony rozrusznik, w jednym kole urwany wentyl. Dzik unieruchomiony od 1979 roku z powodu zatarcia silnika, brak linek sprzęgła i hamulca, istnieje opcja kupna bez silnika za 550zł
Gwoli ciekawostki w jednym z Dzików mam zamontowany nowszy silnik i sprzęt jest o wiele szybszy, czy macie też takie odczucia?.
Mam do sprzedania Dzika z silnikiem za 700zł Dziczek do remontu, silnik nie odpala uszkodzony rozrusznik, w jednym kole urwany wentyl. Dzik unieruchomiony od 1979 roku z powodu zatarcia silnika, brak linek sprzęgła i hamulca, istnieje opcja kupna bez silnika za 550zł
RE: c-308 lub Dzik-2
Wklej zdjęcia tego Dzika do sprzedania. Albo podeślij na email: ursus@retrotraktor.pl
Daleko ten Dzik stoi?
Daleko ten Dzik stoi?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
Daj mi też namiar gdzie on jest i jak coś zdjecie na maila:
rzenia27@interia.pl
jeśli jest możliwość zamiany na piaskarkę ciśnieniową to pisz od razu
na taką: http://www.youtube.com/watch?v=po9dl7ur5Q4
rzenia27@interia.pl
jeśli jest możliwość zamiany na piaskarkę ciśnieniową to pisz od razu
na taką: http://www.youtube.com/watch?v=po9dl7ur5Q4