c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Za takie pieniądze to ten dziczek szybko zmieni właściciela*comfort* ale w sumie to pewnie dobra baza na odbudowę lub dawce części
a koledzy czy wie może ktoś czy były dziki z wciągarkami bo ostatnio natknąłem się na zdjęcia czegoś takiego i wyglądało to na to jakby fabryka robiła coś takiego
pozdrawiam
a koledzy czy wie może ktoś czy były dziki z wciągarkami bo ostatnio natknąłem się na zdjęcia czegoś takiego i wyglądało to na to jakby fabryka robiła coś takiego
pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
Były, widziałem na zdjęciach.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c-308 lub Dzik-2
Zakupiłem dwa dziki jeden nie kompletny za okazyjną cenę więc z chęcią Go sprzedam jakiemuś hobbyście, który darzy sentymentem te sprzęty
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
Szukam dzika - napisz skąd jesteś.
RE: c-308 lub Dzik-2
Oto zdjęcia ciągnika bez silnika, silnik jest osobno. Jeździłem na tym silniku, uszkodzeniu uległa dźwignia rozrusznika. Należy naprawić połączenie śrubowe od rozrusznika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/465 ... a0841.html
http://images38.fotosik.pl/1640/874f4146d2d0725cm.jpg
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/465 ... a0841.html
http://images38.fotosik.pl/1640/874f4146d2d0725cm.jpg
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziękuje serdecznie za odpowiedz ,sprawdziłem i działa blokada kół . Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam wszystkich miłośników starego dobrego DZIKA
RE: c-308 lub Dzik-2
Kurcze jak by ten dziczek był bliżej śląska to zaraz bym po niego był
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
koledzy jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam. cena oczywiście do dużej negocjacji.
http://otomoto.pl/ursus-dzik-dzik-2-A187473.html
http://otomoto.pl/ursus-dzik-dzik-2-A187473.html
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich.
Ostatnio posiedziałem trochę nad moim dzikiem, zrobiłem zapłon akumulatorowy, ładowanie z alternatora, dałem moduł zapłonowy GL-100 oraz zewnętrzną cewkę 12V i mam taki problem, że gdy dzik jest zimny pali od kopa, natomiast wystarczy trochę pojeździć i potem na rozgrzanym silniku nie ma szans na odpalenie jego. Dodam, że kondensator został wyłączony z układu zapłonowego - jego funkcję pełni teraz moduł zapłonowy GL-100. Przy ciepłym silniku nie pali mimo tego, że iskra dalej jest bardzo dobra. Gaźnik jest nowy jikov (zamiennik stosowany w jawce, junakach itp.) skończyły mi się już pomysły co to takiego może być (czy cewka może mieć wpływ na palenie na ciepłym silniku - mimo tego, że iskra jest na świecy?). Jeśli komuś przychodzą pomysły do głowy co by mogło być odpowiedzialne za niepalenie na ciepłym silniku to proszę o wsparcie!
Pozdrawiam i czekam na pomysły.*hilarious*
Ostatnio posiedziałem trochę nad moim dzikiem, zrobiłem zapłon akumulatorowy, ładowanie z alternatora, dałem moduł zapłonowy GL-100 oraz zewnętrzną cewkę 12V i mam taki problem, że gdy dzik jest zimny pali od kopa, natomiast wystarczy trochę pojeździć i potem na rozgrzanym silniku nie ma szans na odpalenie jego. Dodam, że kondensator został wyłączony z układu zapłonowego - jego funkcję pełni teraz moduł zapłonowy GL-100. Przy ciepłym silniku nie pali mimo tego, że iskra dalej jest bardzo dobra. Gaźnik jest nowy jikov (zamiennik stosowany w jawce, junakach itp.) skończyły mi się już pomysły co to takiego może być (czy cewka może mieć wpływ na palenie na ciepłym silniku - mimo tego, że iskra jest na świecy?). Jeśli komuś przychodzą pomysły do głowy co by mogło być odpowiedzialne za niepalenie na ciepłym silniku to proszę o wsparcie!
Pozdrawiam i czekam na pomysły.*hilarious*
RE: c-308 lub Dzik-2
Jak iskra jest (i najlepiej jak jest niebieska) to trzeba szukać rozwiązania w gaźniku.
W benzyniaku, albo prąd (iskra), albo paliwo. A może źle dobrana świeca zapłonowa?
Jaki kolor ma świeca?
W benzyniaku, albo prąd (iskra), albo paliwo. A może źle dobrana świeca zapłonowa?
Jaki kolor ma świeca?
RE: c-308 lub Dzik-2
A kompresję ma dobrą? Pracując w serwisie motocykli nauczyłem się że dwusuwy zimne zapalą nawet przy sporym zużyciu, będą chodzić ale po zagrzaniu i już tracą łatwość w rozruchu.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzięki za podpowiedzi.
A więc tak:
- iskra jest niebieska
- świeca ładnie dopala mieszanke, po wykręceniu ma kolor jasno-siwy
- hmm co do świecy zapłonowej to mam głowicę przerobioną na gwint M14 i używam świecy z fiata 126p, aczkolwiek zmiana świec na inne nie powoduje polepszenia w odpalaniu na ciepło.
- co do kompresji to nie wiem bo nie mam jak zmierzyć, ale ostatnio zdjąłem głowicę i cylinder posiadał pionowe ryski - więc to może wpływać na straty kompresji.
Czy w dziku wał jest jakoś smarowany? bo nigdzie nie widzę wlewu oleju i zaczęło mnie to zastanawiać.
Jak są jeszcze jakieś pomysły to proszę śmiało.
Dzięki wielkie i pozdrowienia.
A więc tak:
- iskra jest niebieska
- świeca ładnie dopala mieszanke, po wykręceniu ma kolor jasno-siwy
- hmm co do świecy zapłonowej to mam głowicę przerobioną na gwint M14 i używam świecy z fiata 126p, aczkolwiek zmiana świec na inne nie powoduje polepszenia w odpalaniu na ciepło.
- co do kompresji to nie wiem bo nie mam jak zmierzyć, ale ostatnio zdjąłem głowicę i cylinder posiadał pionowe ryski - więc to może wpływać na straty kompresji.
Czy w dziku wał jest jakoś smarowany? bo nigdzie nie widzę wlewu oleju i zaczęło mnie to zastanawiać.
Jak są jeszcze jakieś pomysły to proszę śmiało.
Dzięki wielkie i pozdrowienia.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzik ma silnik dwusuwowy i smarowanie zapewnia mu mieszanka paliwa z olejem w odpowiedniej proporcji.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!
Skoro kolega pyta o korek wlewowy przy Dziku to może być tak że silniczek w Dziku jest przytarty na wale, poza tym z tego co wiem to Dzik ma wał uszczelniony na pierścieniach ślizgowych (jeśli się pomyliłem proszę bardziej doświadczonych kolegów o poprawkę) to może być przyczyną tego że ma słabą kompresje na karterach jak się rozgrzeje i wtedy pojawia się problem. Wiem że kolega Santi2006 przeprowadzał ostatnio remont silniczka Dzika i ma duże doświadczenie w tym więc proponuje aby kolega ~roofmaniak zgłosił się do niego.
Pozdrawiam!
Skoro kolega pyta o korek wlewowy przy Dziku to może być tak że silniczek w Dziku jest przytarty na wale, poza tym z tego co wiem to Dzik ma wał uszczelniony na pierścieniach ślizgowych (jeśli się pomyliłem proszę bardziej doświadczonych kolegów o poprawkę) to może być przyczyną tego że ma słabą kompresje na karterach jak się rozgrzeje i wtedy pojawia się problem. Wiem że kolega Santi2006 przeprowadzał ostatnio remont silniczka Dzika i ma duże doświadczenie w tym więc proponuje aby kolega ~roofmaniak zgłosił się do niego.
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
A te pionowe ryski od czego? Od zamków pierścieni?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c-308 lub Dzik-2
Hazi - jest dokładnie tak jak piszesz
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam, jak są uszczelnione półosie w dziku oraz tylny wałek mocy ? Kapie mi z tych trzech miejsc i nie wiem jak się do tego zabrać i czy jest sens to rozbierać w ogóle ????
RE: c-308 lub Dzik-2
Chudson, zależy jak mocno kapie. Jeżeli się poci to bym się tym nie przejmował i nie ruszał. *pissed*
RE: c-308 lub Dzik-2
Przy półosiach i wałku odbioru mocy w Dziku są simeringi. Przy półosiach powinny być widoczne (przynajmniej u mnie są widoczne)
RE: c-308 lub Dzik-2
Raczej mocniej niż poci, jak stoi to luz ale wystarczy ,że przejade kawałek to zostawia plamki wielkości złotówki po obu stronach. Dzik wymalowany, wszystko działa jak należy i tylko to kapanie wkurza a w instrukcji i katalogu części kiepsko to rozrysowane i opisane jest.
Czy wystarczy odkręcić nakrętki widoczne z zewnątrz i i ten pierścień metalowy schodzi jakoś ? Bo próbowałem odkręcić ten od strony wałka mocy i pomimo odkręcenia nakrętek i centralnej nakrętki nie chciał wyjść ( jedynie się z trudem obkręcał ) .
I jeszcze drugie pytanie, Może ktoś mi zmierzyć jaki jest wymiar oryginalnego mocowania w narzędziach do dzika ( długość , średnica oraz w jakiej odległości od końca i jak głębokie jest wcięcie pod blokadę ) ???
Czy wystarczy odkręcić nakrętki widoczne z zewnątrz i i ten pierścień metalowy schodzi jakoś ? Bo próbowałem odkręcić ten od strony wałka mocy i pomimo odkręcenia nakrętek i centralnej nakrętki nie chciał wyjść ( jedynie się z trudem obkręcał ) .
I jeszcze drugie pytanie, Może ktoś mi zmierzyć jaki jest wymiar oryginalnego mocowania w narzędziach do dzika ( długość , średnica oraz w jakiej odległości od końca i jak głębokie jest wcięcie pod blokadę ) ???