c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

Witam.

Mam jeszcze jedno pytanko. Co to za pierścienie uszczelniające przy wale? Czy można je dokupić? Proszę o info.

Jeszcze jedno jak ktoś ma katalog części i inną przydatną literaturę to proszę o zamieszczenie gdzieś na serwerze do ściągnięcia.

Pozdrawiam.

P.S - literaturę ze strony muerte28 już mam :)
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Pierścienie uszczelniające na wale maja za zadnie uszczelnić skrzynie korbową, ponieważ jest dwusuwów. Jest to niezbędne do prawidłowego działania silnika. W tym silniku zastosowane sa pierścienie uszczelniające a w większości silników są simeringi. Możesz kupić na Allegro lub dorobić np w http://www.tomring.pl

a co do instrukcji, katalogów części ta są zamieszczone na forum tylko kilka, kilkanaście stron wcześniej.<br><br><br><br>
chudson napisał/a:
Raczej mocniej niż poci, jak stoi to luz ale wystarczy ,że przejade kawałek to zostawia plamki wielkości złotówki po obu stronach. Dzik wymalowany, wszystko działa jak należy i tylko to kapanie wkurza a w instrukcji i katalogu części kiepsko to rozrysowane i opisane jest.

Czy wystarczy odkręcić nakrętki widoczne z zewnątrz i i ten pierścień metalowy schodzi jakoś ? Bo próbowałem odkręcić ten od strony wałka mocy i pomimo odkręcenia nakrętek i centralnej nakrętki nie chciał wyjść ( jedynie się z trudem obkręcał ) .



I jeszcze drugie pytanie, Może ktoś mi zmierzyć jaki jest wymiar oryginalnego mocowania w narzędziach do dzika ( długość , średnica oraz w jakiej odległości od końca i jak głębokie jest wcięcie pod blokadę ) ???

Wymienić te uszczelniacze to pikuś o ile masz możliwość ściągnięcia regulowanych piast na półosiach (zazwyczaj są zapieczone i to mocno). Bez tego możesz sobie odpuścić. Jeżeli masz ściągnięte piasty to odkręcasz dekielki i z tego co pamiętam to simeringi są one osadzone właśnie w nich (tylko zeby te dekielki wyciągnąć nie wiem czy nie trzeba popuścić miski "dolnej części skrzyni", zsuwasz i gotowe.
chudson
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2012, 22:56

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chudson »

Piasty chodzą u mnie aż za luźno, nasmarowane bez problemu można przestawiać więc chyba pokuszę się o wymianę uszczelniaczy.

A wie ktoś może z czego dopasować te kliny mocujące do przednich i tylnych kłów na narzędzia ?? Czy musze to docinać i szlifować samemu??
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

Witam.

A ma ktoś może wymiary katalogowe (i nazwe) tych pierścieni uszczelniających na wał. Proszę o info.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Odnośnie klinów to kupisz u gościa na Allegro login Detal4 lub u jeszcze jednego tylko nie pamiętam loginu ale on też handluje klamotami do Dzika (stachu lub coś takiego) jeżeli nie ddostaniesz to daj znać podam ci wymiary klinów.


A co do pierścieni uszczelniających to miałem gdzieś nowe mógłbym ci odsprzedać. wymiarów nie podanych w żadnej książce. a jak chcesz wymiary to skręć kartery zmierz średnicę otworu głównego i będziesz miał wymiar. A przy składaniu i tak trzeba dopiłować jak są za duże bo przy skręcaniu pękną. trzeba złożyć z luzem (na rozszerzanie tem itp)
karol131b
Posty: 1
Rejestracja: 19 lip 2012, 12:39

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: karol131b »

Witam
Mam zamiar sprzedać dzika z zdjęć umieszczonych poniżej jednak nie orientuje się jakiej kwoty mógłbym za to oczekiwać. Chciałbym prosić o pomoc w wycenie

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 23141.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 23128.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 23030.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 23019.jpg/
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

300 zł max.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Karol a skąd jesteś bo bym obejrzał ?
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Witam jaka cena cię interesuje i skąd jesteś szukam właśnie kompletnej skrzyni do dzika
bonzaj_pako
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: bonzaj_pako »

kolega przestraszył sie ze to tylko tyle jest warte chyba.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Na prośbę kolegi bryla151 dodaje zdjęcia przeróbki ursusa pod silnik Hatz E780, oraz remont silnika.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mariusz71
Posty: 20
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:32

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariusz71 »

Witam ! Jeśli ktoś z kolegów poszukuje silnika do Dzika 21 to mam taki na zbycie. Silnik cały kompletny jak nówka. Jak coś to proszę tu pisać . :D
bonzaj_pako
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: bonzaj_pako »

koledzy co moze byc jak dzik odpali normalnie pochodzi z 10-15 sekund i gasnie. lub jesli dodam gazu to sie dusi i tez gasnie. dodam ze silnik po kapitalnym remocie rowniez nowy gaznik. po remoncie jakies 3 mc było wszystko dobrze.
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Piotr »

Jeżeli po remoncie to zostaje gaźnik, sprawdź dysze paliwa*no*
bonzaj_pako
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: bonzaj_pako »

ale gaznik tez nowy. nie wiem jyz co to moze byc. tak jakby gdzies lewe powietrze dostawał bo w węzyku co od baku idzie sa bąbelki. tylko skąd. kiedys przekręciłem świece w głowicy ale juz jest zrobione i idzie świece normalnie na max przykręcic. a te tysze w razie co jak sprawdzic
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

A, możne masz zatkane sitko w zbiorniku. Tam jest takie podłużne razem z kranikiem. Może gaźnik dostaje za mało paliwa. Naleci chwilę pochodzi i gaśnie. I możne od tego te bąble.
Mariusz71 napisał/a:
Witam ! Jeśli ktoś z kolegów poszukuje silnika do Dzika 21 to mam taki na zbycie. Silnik cały kompletny jak nówka. Jak coś to proszę tu pisać . :D
Silnik jest na chodzie, prześlij mi kilka zdjęć na email
andrzejfulawka@interia.pl
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: RobFra »

bonzaj_pako napisał/a:
bo w węzyku co od baku idzie sa bąbelki. tylko skąd.
Gaźnik nowy, a przewód paliwa, a kranik drożny, a sitko?

Niedawno ktoś opisywał podobny problem i paliwo nie dochodziło. Zatkana rurka czy coś.

Na przewód paliwowy koniecznie daj filtr paliwa.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

oryginalnie kranik na sitko mosiężne takie gdzieś 6-7 cm wysokości. Pytanie czy masz czysty zbiornik czy kiedykolwiek go płukałeś. Jeżeli masz oryginalne sitko w zbiorniku to możesz sporo mieć syfu w zbiorniku. Jeżeli masz wycięty lub inny kranik to jak kolega wcześniej pisał montuj filtr na przewodzie. A na razie czeka cię zbiornik lub czyszczenie gaźnika.
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Piotr »

Też miałem problem z kranikiem, wstawiłem od Rometa (pasuje gwint). Nie należy obcinać rurek - stanowią ze zbiornikiem coś w rodzaju odstojnika. Od góry jednej rurki założyłem sitko od kranu (miedziane). Rurkę ponawiercałem wiertłem fi1mm i też owinąłem sitkiem od kranu. Działa, przepływ paliwa wystarczający.;)
Ja mimo płukań, syfu miałem zawsze sporo, założenie samego filtra na wężyku też niewiele dało bo sam kranik się zapychał.



Mam inny problem, podczas wczorajszych prób przed Wilkowicami poszedł mi simering od wałka odbioru mocy z bębna od sprzęgła. Łożysko całe, olej nieco wycieka. Tak czy inaczej potrzebny nowy bęben, bo przyczyną uszkodzenia jest najprawdopodobniej bicie na kołnierzu obecnego (robotę spartolił tokarz).
Jeżeli ma ktoś bęben będę wdzięczny!!!!!!
Pas hamulca też potrzebny - będę podwójnie wdzięczny!!!!!!!!!
Do Wilkowic mam zamiar dojechać na kołach, mimo tych niedoskonałości.
ANDRZEJ 77
Posty: 4
Rejestracja: 12 sie 2012, 17:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: ANDRZEJ 77 »

WITAM MAM PYTANIE MAM URSUSA 308 I NIE UMIE WBIC 3 BIEGU CO MOŻE
BYĆ LUB CO MAM ZROBIĆ RESZTA BIEGÓW WCHODZI BEZ PROBLEMU
ODPOWIEDZ