c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
Ciapek
Posty: 80
Rejestracja: 16 paź 2012, 13:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ciapek »

Nie wolno tak skrzywdzić dzika mimo niedoskonałości
Wujo ma na Sama z podzespołów 126p z LPG*yes* +wóz w wakacje obiecam Wam dodać fotki i opis
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Tak jak piszecie za siknik 2000zl za sprzęgło zrobione profesjonalnie 500zł. Przełożenie oszczędności 20-30 lat gdzie silnik napewno nie wytrzyma. Panowie 90% silników ówczesnych nie posiada pompy olejowej czyli mają smarowanie rozbryzgowe, czyli każde większe pochylenie to dla takuego silnika morderstwo. Są to silniki większości stosowane w zagęszczarkach gdzie ich praca jest wyłącznie w poziomie. Małe silniki z pompami oleju to koszt grubo ponad 2tyś jeżeli chodzi o nowy.
lonus
Posty: 207
Rejestracja: 12 gru 2011, 12:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lonus »

Jeżeli miałbym wydawać 2000 za silnik+500 za sprzęgło to wolałbym zostawić dzika w orginale , a kupić za to prawdziwą moc np.Zetora 25:p . A najtaniej będzie porządny remont silnika dzika + jego usprawnienie i moc tych 8-9 koni będzie miał przy nieco niższych obrotach i będzie mniejsze spalanie paliwa.Pamiętajmy że dzik był produkowany w latach 60-tych a wtedy koszty paliwa w porównaniu do cen skupu płodów rolnych nie były aż tak wysokie.
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Tylko że zakup zetora 25 wiąże się także z zakupem maszyn do niego, łącznie z przyczepą, do tego na zetora musisz mieć rejestrację i prawko, na dzika wystarczy ci praktycznie OC aby się nim po drogach poruszać. Ja by nie patrzeć, to nie opłaca się kombinować nad dzikiem pod względem zmiany silnika.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Chyba że tak. Teraz pytanie jaka kasa. Polecam silniki Hatza min model 1D80 prawie 14KM i duży moment obrotowy do tego posiada smarowanie ciśnieniowe. Są modele z dużą miską olejową jest dwa razy więcej oleju co pezekłada się na wielogodzinną pracę bez przerwy. A do tego te silniki gabarytowo są nieduże. Dzik jest bardzo prosty do przerobienia posiada bdb sprzęgło.
lonus
Posty: 207
Rejestracja: 12 gru 2011, 12:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lonus »

robson372 napisał/a:
Tylko że zakup zetora 25 wiąże się także z zakupem maszyn do niego, łącznie z przyczepą, do tego na zetora musisz mieć rejestrację i prawko, na dzika wystarczy ci praktycznie OC aby się nim po drogach poruszać. Ja by nie patrzeć, to nie opłaca się kombinować nad dzikiem pod względem zmiany silnika.
To fakt najdroższa przyczepa a co do rejestracji i prawka to montujesz na przód zetorka tuza z pługiem do odśnieżania albo inną namiastkę ładowacza czołowego i wmawiasz że to jest pojazd wolnobieżny:p i płacisz tylko oc .
Mikrusiarz
Posty: 8
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mikrusiarz »

Witam ponownie na forum. Co do przeróbek zgadzam się z Santi i DLV, jednak chciałbym odnieść się do czegoś innego. Twierdzicie Panowie, że na Dzika wystarczy samo OC a przecież nawet na tabliczce znamionowej widnieje napis Ciągnik... jestem ciekaw jak np. policja w trakcie kontroli odniosłaby się do tego faktu. Sam jeżdżę na tzw. OC rolników. Nigdy dotąd nie spotkałem się z zarejestrowanym Dzikiem, jednak ostatnio, podczas zakupu następnego, właściciel chwalił się że ma drugiego z dowodem, no i rzeczywiście w stodole Dzik z białą tablicą rejestracyjną na przyczepie a w dowodzie wszystkie dane z tabliczki. Moim zdaniem sprawa jest jasna co do nośnika narzędzi np. rs09, gdyż formalnie w żadnym wypadku nie jest to ciągnik. Co sądzicie na ten temat?
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 675
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarekstryszawa »

OC z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego nie obejmuje szkód związanych z pojazdami. Trza posiadać OC na pojazd wolnobieżny- mam takie polisy na quada (choć ochrona na drodze publicznej dyskusyjna) i MT8.
lonus
Posty: 207
Rejestracja: 12 gru 2011, 12:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lonus »

Mikrusiarz napisał/a:
Witam ponownie na forum. Co do przeróbek zgadzam się z Santi i DLV, jednak chciałbym odnieść się do czegoś innego. Twierdzicie Panowie, że na Dzika wystarczy samo OC a przecież nawet na tabliczce znamionowej widnieje napis Ciągnik... jestem ciekaw jak np. policja w trakcie kontroli odniosłaby się do tego faktu. Sam jeżdżę na tzw. OC rolników. Nigdy dotąd nie spotkałem się z zarejestrowanym Dzikiem, jednak ostatnio, podczas zakupu następnego, właściciel chwalił się że ma drugiego z dowodem, no i rzeczywiście w stodole Dzik z białą tablicą rejestracyjną na przyczepie a w dowodzie wszystkie dane z tabliczki. Moim zdaniem sprawa jest jasna co do nośnika narzędzi np. rs09, gdyż formalnie w żadnym wypadku nie jest to ciągnik. Co sądzicie na ten temat?
Było to poruszane parę razy na forum np.http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=6310. a nośniki narzędzi to co to jest pojazdy wolnobieżne ???To czym są ciągniki Fendt serii F ...GT?http://www.konedata.net/Traktorit/fendt.htm
Mikrusiarz
Posty: 8
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mikrusiarz »

W mojej polisie OC rolników jest opcja obejmująca pojazdy wolnobieżne. Nie wiem właśnie jak traktować w tym względzie te pojazdy. Przyjmuję, że kluczowym jest nazewnictwo fabryczne i przeznaczenie pojazdu, dlatego uważam, że nośnik narzędzi nie jest ciągnikiem. Ale nie wiem czy to słuszny trop...
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

Witam wszystkich.

Mam pytanie:

- jak ustawiacie zapłon w dziku?

Mi ostatnio po ustawieniu zapłonu strzela w gaźnik i dlatego też prosiłbym o dokładny opis ustawienia zapłonu w dziku. Dodam jeszcze, że silnik jest po remoncie (wymieniony wał z pierścieniami uszczelniającymi i łożyskami na nowy, nowy korbowód, tłok, pierścienie i sworzeń, nowy cylinder). Zapłon zrobiony jest na akumulatorowy - nie ma kondensatora - iskra jest "po zbóju: można kiełbaski na niej smażyć :)

Gaźnik też jest nowy (może być jeszcze nie do końca ustawiony) jest to zamiennik używany w motocyklach JAWA taki jak w tej aukcji:
http://allegro.pl/gaznik-jawa-cz-175-25 ... 88522.html

Wszelkie sugestie na temat zapłonu i ustawienia gaźnika mile widziane :)

I jeszcze jedno czy ktoś ma instrukcje do silnika WSM s261 - interesują mnie dane dotyczące nastawy zapłonu (i najlepiej cała instrukcja) - czy dane z tego silnika są takie same jak w silnikach nowszych typ 160??

Proszę o info.




- Dzisiaj trochę powalczyłem z dzikiem i takie moje spostrzeżenia:
1) sprawdziłem zapłon - moim zdaniem jest ustawiony dobrze - przerwa 0,4mm w GMP - iskra jest mega duża.
2) Podczas palenia zalewa strasznie świecę, więc muszę jakość dojść do ładu z gaźnikiem - jutro pokombinuję z ustawieniami i opiszę co i jak. Zdarza się, że dzik zapali, chwile pochodzi i gaśnie a świeca po wykręceniu zawsze jest mokra - tak więc gaźnik do regulacji. Gaźnik mam z jawy 350 - jakieś sugestie co do regulacji bardzo mile widziane :)

pozdrawiam.
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

roofmaniak-Sprawdź czy masz jeszcze tą czerwone kropkę na kole magnesowym.Jeśli masz to odkręć pokrywę iskrownika i otwórz otwór kontrolny w lewym górnym rogu.W tym otworze musi się znaleźć ta czerwona kropka, wtedy zakręć pokrywę iskrownika, wtedy będziesz miał na pewno dobrze ustawiony zapłon. A tu masz wszelkie instrukcje do dzika;

http://muerte28.republika.pl/
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

robson372 - tak też sprawdziłem i wszystko z zapłonem moim zdaniem jest ok. Stawiam na gaźnik - muszę popróbować regulacji i zobaczę jak to będzie. Powiem tak, przed remontem silnik działał dobrze na tym gaźniku, a po remoncie wygląda tak jakby większa kompresja powodowała większe zasysanie paliwa i przez to zalewa świecę (i trzeba wyregulować gaźnik) - to moja teoria.

Dzięki za namiary na stronę - oczywiście całą przestudiowałem i zrobiłem na jej podstawie kilka fajnych patentów do dzika:)

Pozdrawiam.
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Witam wszystkich!
Czy mógłby mi ktoś podać rozmiary tłoków na wszystkie szlify? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Tłok nominalny 76mm
I - 76.1
II - 76,25
Poźniej co 0,25 aż do 77mm


Widzieliście takie cudo dwie skrzynie połączone i to tyłem jak to działa
http://allegro.pl/tz4k14-4x4-dzik-ii-sa ... 38651.html
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Super traktorek na pewno ma o wiele lepsze właściwości jezdne w terenie od zwykłego Dzika. Bardzo ciekawa maszyna.
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Ostatnio spoglądając na moje wszystkie kartery do dzika nasuwają mi się dwa pytania:
1. czy wyrobione miejsca po pierścieniach da się jakoś zregenerować
2. czy da się te kartery wytulejować, tzn. wytoczyć parę mm i wstawić tuleję z nawęglonej stali odpornej na ścieranie. Zabiegi takie są robione m.in. w gaźnikach Pegaz w odpowiednich zakładach.
Czekam na propozycje. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.*rofl*
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Najlepiej jak by wystawił tuleję ale nie musi być jakaś hartowana. Oryginalnie jest to dural tam nic się nie kręci. Pierścienie uszczelniające stoją w miejscu obudowa zew łożyska również się nie kręci w bloku. Dopiero po zużyciu łożysk wał dostaje bicia i zaczyna ryć rowki w bloku albo zaczyna ciągnąć pierścienie uszczelniające ktore też mogą robić rowki. Hartowana tuleja nie wchodzi raczej w grę ponieważ będzie słabo uczczelniać tak musi być coś miękkie alu lub żeliwo. Wchodzi jeszcze w grę regeneracja klejami fo aluminium ale muszą być to głębsze rowki bo te kleje trzymają przy grubszej warstwie. Zdaje to też egzamin.
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Santi2006 napisał/a:
Najlepiej jak by wystawił tuleję ale nie musi być jakaś hartowana. Oryginalnie jest to dural tam nic się nie kręci. Pierścienie uszczelniające stoją w miejscu obudowa zew łożyska również się nie kręci w bloku. Dopiero po zużyciu łożysk wał dostaje bicia i zaczyna ryć rowki w bloku akbo zaczyna ciągnąć piercienie uszczelniające ktore też mogą robić rowki. Hartowana tuleja nie wchodzi raczej w grę ponieważ będzie słabo uczczelniać tk musi być coś miękkie alu lub żeliwo. Wchodzi jeszcze w grę regeneracja klejami fo aluminium ale muszą być to głębsze rowki bo te kleje trzymają przy grubszej warstwie. Zdaje to też egzamin.
Rozumiem z tego, że im większe zużycie kartera tym lepsza regeneracja klejem. A czy po takim zabiegu polepsza się kompresja na wale, tzn. czy po dłuższym obracaniu wałem świeca będzie zalana?
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Ten klej co miałem dwu składnikowy to właśnie był min do regeneracji ale grubość z tego co pamiętam od 1mm. A co ci to da, prawidłowe uszczelnienie skrzyni korbowej pozwoli na pełne napełnianie komory spalania. Jak będziesz miał przedmuchy na uszczelnieniu to zamiast napełnić komorę spalania to będzie ci uciekać przez pierścienie uszczelniające. Blok to nie wszystko musisz mieć w dobrym stanie rownież pierścienie uszczelniające na wale jak i na tłoku
ODPOWIEDZ