c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Mam kilka różnych książek do Dzika i w każdej jest mowa o 16-6.00
Te 13 to ju będzie przeróbka.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

A ja do swojego ursusa założyłem opony 16-7.50 i muszę powiedzieć, że w orce sprawują się doskonale ponieważ są troszkę szersze i jest wyższy co przekłada się na uciąg.
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Witam,
kolego ~MARIO83 a czy te oponki które założyłeś można gdzieś dostać w normalnym obrocie jako nówki? Bo z tego co rozglądałem się za 13" 7.50 to nie mogę ich znaleźć ale jak ktoś z kolegów wie gdzie można coś takiego dostać to proszę o informację.
Pozdrawiam,
Hazi!
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Tak, kupisz takie opony bez problemu.
DLV200
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: DLV200 »

Santi2006 napisał/a:
Poszło darmo. Ktoś dobrze trafił

http://allegro.pl/brona-kosiarka-do-dzi ... tabsAnchor
Santi aby nie było dobrze trafiło do kolekcji Wrocławskiej - to ja kupiłem :)
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Sprzatnełeś mi ten sprzęt. No ale kto pierwszy ten lepszy. Dobry zakup. Nie chcesz sprzedać kosiarki.
DLV200
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:16

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: DLV200 »

Nie mówie nie. Musze do tej decyzji dojrzeć.. w tym znaczeniu, że mam zamiar przenieść zaczep, bo tak jak kiedyś rozmawialiśmy mam w swojej przerobiony pod Dzika. Będziemy w kontakcie.
Awatar użytkownika
zmenczony
Posty: 74
Rejestracja: 22 maja 2008, 21:32

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: zmenczony »

Witam
Niedawno stałem się posiadaczem następnego jednoosiowca. Jest to dzik ale z silnikiem od motopompy. Prawdopodobnie s301d. Ktoś może potwierdzić?Obrazek
Czy to ten silnik?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bolszewik »

Tak, S-301d
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

DLV200 napisał/a:
Santi2006 napisał/a:
Poszło darmo. Ktoś dobrze trafił

http://allegro.pl/brona-kosiarka-do-dzi ... tabsAnchor
Santi aby nie było dobrze trafiło do kolekcji Wrocławskiej - to ja kupiłem :)
Jak by co jestem zainteresowany.
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Kolego a ten silnik Andori kręci się w tą samą stronę co silnik Dzika?
chodkii
Posty: 148
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chodkii »

nie tam masz przekładnie zębatą przyjżyj sie dobrze
Awatar użytkownika
zmenczony
Posty: 74
Rejestracja: 22 maja 2008, 21:32

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: zmenczony »

Witam
hazi napisał/a:
Kolego a ten silnik Andori kręci się w tą samą stronę co silnik Dzika?
Niestety nie. Tam jest przekładnia zębata mniej więcej 4/1. Niewiem czy nie za duża, i strasznie 'dzwoni'.Niestety zerwana linka ,prawdopodobnie uszkodzone jest sprzęgło. Silnik odpala bez problemu.
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Dzięki kolego za odpowiedź, to gdyby zrobić mu mniejszą przekładnie tak na przykład 3/1 lub jeszcze mniej to by było okej? Bo zastanawiam się nad zmianą silnika w Dziku ale czy to dojdzie do skutku to się okaże pewnie za dłuższy czas.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
zmenczony
Posty: 74
Rejestracja: 22 maja 2008, 21:32

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: zmenczony »

Witam
Widzę że Cię to interesuje więc poszedłem policzyć, sam byłem ciekawy. Silnik/skrzynia 53/20, więc o wiele mniej niż się spodziewałem. Wypada 2,65 :1.Obrazek Moim zdaniem i tak za dużo.Silnik dzika ma około 3500obr. a S-301d chyba nie więcej jak 2200obr. więc wychodzi 1,59:1 i taką przekładnię bym zastosował.Już wiem dlaczego "dziadkowi" sprzęgło padło.Będę miał trochę czasu to zdejmę dekiel i się zobaczy.
MichalW
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2013, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MichalW »

Witam wszystkich.

Jestem od niedana posiadaczem c-308 i w związku z tym mam pytanie. Ciągniczek rozebrałem w celu dokładnego wyczyszczenia i chciałbym go pomalować. Jakiej farby mam użyć??
krzysiek19750
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: krzysiek19750 »

Witam
poszukuję ciężarków przednich do ursusa 308
Zwibel
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2013, 21:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Zwibel »

Witam
Posiadam dzika i mam podony problem jak co niektórzy. Ciężko odpala jak jest gorący. Planuje przerobić skrzynie korbową na simeringi, działa ta przeróbka dobrze?
Jak ściągnąć z wału koła na których są pierścienie(do przetoczenia)?
Jak uszczelniacie połówki skrzyni korbowej? chciałem ją szlifnąć na płasko ale chyba nie dam rady zamocować więc chyba zostaje sylikon albo jakaś uszczelka.
MichalW
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2013, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MichalW »

Witam.

Jest ktoś zainteresowany wymianą koparki do ziemniaków przerobionej z konnej za wózek lisek do C-308 lub ewentualnie odsprzedaniem liska??
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Zwibel napisał/a:
Witam
Posiadam dzika i mam podony problem jak co niektórzy. Ciężko odpala jak jest gorący. Planuje przerobić skrzynie korbową na simeringi, działa ta przeróbka dobrze?
Jak ściągnąć z wału koła na których są pierścienie(do przetoczenia)?
Jak uszczelniacie połówki skrzyni korbowej? chciałem ją szlifnąć na płasko ale chyba nie dam rady zamocować więc chyba zostaje sylikon albo jakaś uszczelka.
Przerabiałem silnik na simeringi. Żeby przytoczyć wał nie ma potrzeby ściągania czego kolwiek. Do tokarza i po sprawie. A co do bloku uszczelnienia to silikon ewentualnie po staremu hermetyk. Silnik sprawuje się bdb . Pali super. Przeróbka opisana jest kilkanaście stron wcześniej.
ODPOWIEDZ