c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Franky69
Posty: 53
Rejestracja: 06 sty 2014, 23:57

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Franky69 »

Witam poszukuje Katalogu części do Dzika 2 Proszę o kontakt na PW
rokkim
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2014, 18:03

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: rokkim »

Witam
Czy orientuje się ktoś jaki powinien być prawidłowy luz na zamkach pierścieni na wale w silniku Dzik?
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Mój nowy nabytek zaczep oryginalny do Dzika N3 z możliwością włączenia/wyłączenia napędu bez wyłączania wom w ciągniku
Obrazek
Obrazek
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Witam was jakiś czas temu stałem się posiadaczem ursusa 308 zaciekawiło mnie to że nie posiada on tych ciężkich ciężarów na kołach moje pytanie czy wszystkie ursusiki wychodziły z nimi czy były wersje też bez tych ciężarów pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

Bronek ja osobiście nie spotkałem U 308 bez ciężarków.
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Ja też właśnie nie i to mnie ciekawi ktoś to chyba przerobił
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

Przy okazji przypominam się: kupię tłumik do Ursusa C 308. Stary typ.
avinx
Posty: 20
Rejestracja: 04 paź 2012, 17:48

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: avinx »

Witam. Czy ktoś stosuje w dziku modyfikacje akumulatorową zapłonu według instrukcji muerte28 z republiki? Jestem w trakcie zapoznawania się z połączeniami i mam kilka pytań odnośnie tego. :)
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Witam! Czy posiada ktoś jakieś proste pomysły na rozpołowienie i poskładanie wału do dzika? Chciałbym powymieniać łożyska w 5 wałach bez konieczności oddawania go do specjalistycznego zakładu. Poza tym cena regeneracji jednego w zakładzie to 300zł*rolleyes*. Po prostu szkoda mi oddać na złom wały, w których siadły tylko łożyska. Dochodzi do tego problem jakim jest centrowanie, bez którego ani rusz. Jeśli ktoś z forumowiczów przerabiał taki sam temat i ma w tym doświadczenie to prosił bym o porady. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Wicher »

Kolego, jak chcesz zregenerować wał musisz wykonać sobie wkładkę miedzy obie połówki wału (drewno) wywiercić w wale na wiertarce stołowej możliwie mały otwór (w przeciwwagach tak aby przechodził przez obie) rozwiercić go rozwiertakiem i dorobić sobie dość ciasno pasujący trzpień. Otwór wiercisz mniej więcej naprzeciwko sworznia korby.

Trzpień zakładasz do montażu i gwarantuje on dokładnie takie ustawienie wału jakie miał przed demontażem, do pary z dobrą prasą i wkładką zregenerujesz tak każdy wał ;)

Musisz jedynie postarać się o to aby nie wydobywać przekładek spomiędzy przeciwwag, jeśli dorobisz sobie porządny ścisk (2 płaskowniki i 2 śruby) i dobrą przekładkę z twardego drewna pozwalającą wycisnąć sworzeń ale podpierającą wał na jak największej powierzchni to obejdzie się bez wiercenia.

P.S. Po całej operacji otwory gwintujesz i wkręcasz w nie śruby, które ucinasz "na równo" z wierzchu i od wewnątrz. Oczywiście po ucięciu śruby punktujesz lub rozklepujesz ;)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Super to teraz wiem jak dokładnie poskładać wał. Tylko jeszcze jak go rozebrać*dull*. Żeby go rozebrać należy wyćisnąć sworzeń korbowodu, co wg mnie nie jest łatwe. Sworzeń jest z obu stron zastawiony częściowo łożyskami. Słyszałem, że da się zdemontować gniazdo pierścieni od strony magneta, co mogłoby umożliwić jego demontaż. Jeśli ktoś dał rady to zdemontować to prosze o poradę.
Kolego Wicher wielkie dzięki za fajny pomysł;)
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Wicher »

Pomysł jest z książki, słyszałem też o tym od kolegów-starszych motocyklistów.
Dzika akurat nie mam, wiem tylko tyle że sworzeń będziesz wyciskać na prasie.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
rafaello
Posty: 6
Rejestracja: 27 lis 2012, 19:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: rafaello »

Witam

jak ustawić zapłon w dziku w sytuacji kiedy nie ma czerwonej kropki w otworze kontrolnym, może ktoś podesłać zdjęcie z iskrownik, jak mniej więcej układa się krzywka w odpowiednim położeniu

z góry dzięki

pozdrawiam
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Kolego rafaello zależy czy posiadasz specjalne przyrządy czy nie. Jeśli nie to możesz ustawić zapłon takim sposobem:
-wykręć świecę zapłonową
-przygotuj suwmiarkę, rozsuń ją iwłóż do cylindra
-powoli kręć wałem korbowym aż suwmiarka pociskana tłokiem zsunie się pokazując górny martwy punkt (chyba 40mm na suwmiarce). Tutaj należy uważać aby suwmiarka nie odarła gładzi cylindra ani nie trafiła do kanału!!!
-mając wyczuty GMP dodajesz na suwmiarce 3-3,5mm i dajesz ponownie do cylindra
-kręć powoli wałem aż tłok dotknie suwmiarki, tylko uważaj aby jej ponownie nie "zjechało" do poprzedniego wymiaru
-w tym położeniu tłoka przerwa na platynkach powinna wynosić od 0,03 do maks. 0,3mm- odpowiedni sprawdzian szczelinomierza
-gdy w dalszym ciągu dziczek nie odpowiada powtarzasz wszystko od nowa tylko ustawiasz inną przerwę ww zakresu
Myślę, że ten poradnik pomoże. Sam stosuję tę metodę u mnie i jeszcze mnie nie zawiodła. A krzywka jest ustawiana przez wpust na wale, więc nie musisz się o to martwić.
grzegorz04
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2014, 18:33

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: grzegorz04 »

Witam od niedawna stałem sie włascicielem ursusa C 308 chciałem sie zorientowac gdzie mozna kupic linke do gazu i hamulca poniewaz te w ciagniczku sa jakies kąbinowane i niedługo pewnie bede zmuszony wymienic od hamulca, i chyba tez jest zmienioney filtr powietrza bo jest skrecana obudowa a nie na spinki i w srodku znajduja sie takie ''myjki druciane do mycia garnkow''. Na tą chwile to wszystko w niedlugim czasie wstawie jakąs fotke mojego cudenka :D
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Linka do gazu jest na Allegro pasuje idealnie. Do sprzęgła/hamulca o ile masz dobry pancerz to kup samą linkę (wkład) na Allegro są różne średnice.
a co do filtra to oryginalnie jest taki filtr "druciany" podobny do tych myjek nasączony olejem. Przeglądnij forum, jest na pewno poruszony problem z linkami. O ile pamiętam ktoś dorabia z forumNa Allegro gość sprzedaje moim zdaniem najlepsze świece do dzika (najlepszej wartości cieplnej, no i z epoki) Poniżej link
http://allegro.pl/swieca-iskra-m75-syre ... 42960.html
grzegorz04
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2014, 18:33

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: grzegorz04 »

Dzieki Santi za informacje do gazu już mam kupioną tylko jeszcze nie wiem jaką do sprzegła na allegro znalazłem taką [ http://allegro.pl/linka-sprzegla-hamulc ... 97241.html ] bo ona najlepiej pasuje dlugościa do mojej jak zmierzyłem,ponieważ muszę kupic całą linke ,gdyż przy tej co mam są obciete koncówki pancerza.
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 »

Ja dorabiałem linki do Dzika2 w tej firmie http://www.konsor.pl. Za długo tych linek nie testowałem bo jakoś przed zimą je dorabiałem, ale wydają się dość solidne. Dorobili je na podstawie rysunków. Dostarczyłem im śruby regulacyjne i zakuli mi drugie końce linek przy odbiorze.
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Panowie co jest przyczyną niestabilnej pracy silnika bez ssania
(Jikov). Poskładałem silnik na simmeringach wszystko fajnie uszczelnione i ustawione. Silnik ma problemy z odpaleniem- raz chce a raz nie. Problem polega na tym, że jak odpali to pracuje dobrze na pełnym i na pół-ssaniu. W położeniu "praca" silnik chwilke chodzi po czym zaczyna gasnąć i buczeć, tak jakby brakowało mu paliwa. Dodanie gazu pogarsza sprawę, ratuje go przestawienie dźwigienki na ssanie. Raz zaraz po odpaleniu dałem mu 100% gazu to zaczął strzelać raz w gaźnik, a raz w tłumik z takim hukiem, że sąsiedzi nie wiedzieli co się dzieje*rofl*. Dodam, że tłok i cylinder są używane, ale w dobrym stanie. Proszę o pomoc, bo szkoda mi patrzeć na silniczek na simmeringach, który nie działa*bye*
grzegorz04
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2014, 18:33

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: grzegorz04 »

U mnie w ursusie jak strzelał w gaznik to opózniłem mu troche zapłon i jest juz wszystko ok,bo tak nie miał mocy, był taki zamulony a po opóznieniu zapłonu od razu lepiej, także z tym strzelaniem to myśle że z zapłonem musisz zobaczyc to i wtedy zobaczysz jak pracuje
ODPOWIEDZ