c-308 lub Dzik-2
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Kupię ciągnik "Ursus C 308" lub ciągnik "Dzik"
RE: c-308 lub Dzik-2
A ja zapytam tak, uporal sie ktos z problemem srednich obrotow na gazniku jikow? Jeszcze do niedawna problem mnie nie dotyczyl, maszyna chodzila idealnie, od jakiegos czasu standartowe problemy jak u wielu na srednich obrotoach. Dodam ze zimny, cieply, pali za pierwszym pociagnieciem korby, gaznik nie zuzyty, prawie jak nowy, tylko te obroty...
Czy rzeczywiscie jedyna metoda jest kupno polecanego tu Pegaza? Co sadzicie o tych nowych za 100zl, warte zainteresowania?
Czy rzeczywiscie jedyna metoda jest kupno polecanego tu Pegaza? Co sadzicie o tych nowych za 100zl, warte zainteresowania?
RE: c-308 lub Dzik-2
Cześć.
Jacku w jakim zakresie cenowym i stanie szukasz ursusa??
Jacku w jakim zakresie cenowym i stanie szukasz ursusa??
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
To już zależny od stanu raczej.
RE: c-308 lub Dzik-2
Od czego będzie pasował wkład reflektora do Dziczka, mój tata podpowiada mi że kojarzy jakby przy Bizonach było podobne szkło. A może ktoś miał by na zbyciu taki wkład reflektora.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 paź 2013, 16:14
RE: c-308 lub Dzik-2
Wracając do zapłonów... Co myślicie o czymś takim: http://allegro.pl/bezstykowy-regulowany ... 41249.html. Może miał ktoś do czynienia z czymś takim? Może by się nadał do Dzika?
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam. Czytałem, że wielu z Was używa w dzikach gaźników PEGAZ.
Chciałbym wiedzieć jak regulujecie te gaźniki, aby spalanie było jak najniższe przy dobrej pracy silnika.
Możecie mi powiedzieć za co odpowiadają zaznaczone na zdjęciu śrubki i jak je wyregulować ?
Chciałbym wiedzieć jak regulujecie te gaźniki, aby spalanie było jak najniższe przy dobrej pracy silnika.
Możecie mi powiedzieć za co odpowiadają zaznaczone na zdjęciu śrubki i jak je wyregulować ?
RE: c-308 lub Dzik-2
Kolego avinx śruba nr 1 służy do regulacji wolnych obrotów biegu jałowego, a śruba nr 2 do regulacji składu mieszanki (paliwo- powietrze)-im bardziej jest wkręcona tym mniej powietrza. Śrubę 2 dokręcasz na max, a potem powoli odkręcasz aż praca silnika się ustali. Nie powinno się jej wykręcać więcej niż o 2 pełne obroty. Jednak podstawową regulacją tego gaźnika jest iglica, na której jest (chyba) 6 stopni regulacji- ząbek 1-szy od góry mieszanka najuboższa w paliwo, a ząbek 1-szy od dołu mieszanka najbogatsza. A co do regulacji to jest loteria. Metodą prób i błędów musisz sam ustawić optymalną mieszankę do pracy silnika. A regulację na "najniższe spalanie" radziłbym ominąć i ustawić gaźnik tak, aby silnik dobrze odpalał oraz pracował. Dzik to dzik, mało palił nie będzie. Jakiekolwiek odejmowanie paliwa z mieszanki powoduje, że silnik będzie bardziej "cierpiał", bo będzie się tylko bardziej grzał, a dużej oszczędności w kapsie nie odczujesz. I jeszcze jedno- regulacje gaźnika przeprowadza się na dobrze nagrzanym silniku.
Więcej na ten temat na str.50 długi post kolegi chrapek3011
Więcej na ten temat na str.50 długi post kolegi chrapek3011
RE: c-308 lub Dzik-2
Iglicę mam na drugim ząbku od góry, silnik dobrze zbiera się na obroty, natomiast rozregulowane mam te dwie śrubki o których pisałem.
Cytuję ze str.50:
Śrubki 2 nie odkręcać więcej niż dwa pełne obroty. Wtedy reguluję śrubę 1, aby silnik sobie fajnie pyrkał.
Jeśli coś pomieszałem, poprawcie mnie *clap*
Cytuję ze str.50:
Jeśli dobrze rozumiem to śrubę 1 wkręcam do oporu, śrubkę 2 odkręcam, aż silnik zacznie przerywać. Wtedy odkręcam śrubę 1, aż silnik wyrówna i dalej odkręcam śrubkę 2.Do ustawiania wolnych obrotów posługujemy się dwoma śrubami,biegu jałowego i podniesienia czy też uchylenia przepustnicy.Śrubę biegu jałowego wkręcamy do oporu a przepustnicę otwieramy(za pomocą śruby)dość znacznie.Uruchamiamy silnik i wykręcamy śrubę przepustnicy do momentu aż silnik zacznie przerywać.Następnie wykręcamy nieco śrubę biegu jałowego.Silnik wyrównuje pracę i zwiększa obroty.Dalej opuszczamy przepustnicę,powtarzając
Powyższe czynności do chwili uzyskania najniższego położenia czy też uchylenia przepustnicy,przy równomiernej pracy silnika.
Śrubki 2 nie odkręcać więcej niż dwa pełne obroty. Wtedy reguluję śrubę 1, aby silnik sobie fajnie pyrkał.
Jeśli coś pomieszałem, poprawcie mnie *clap*
RE: c-308 lub Dzik-2
Ma ktoś może zdjęcia bądź rysunki zapłonu do dzika w wersji z platynkami na zewnątrz (silnik WSM typ 160)? Da się taki przerywacz zamontować do silnika WSM typ 261? Jeśli tak to jakie elementy trzeba dokupić?
RE: c-308 lub Dzik-2
Kolego 0rex0 oczywiście że się da. Musisz tylko mieć taką aluminiową podstawkę z przerywaczem w środku oraz krzywkę zewnętrzną. Tylko jest jedna sprawa czy Twój wał posiada nagwintowany otwór w czopie, żeby przykręcić takową krzywkę. Jeśli posiadasz typowy wał s-261 to musi mieć wcięcie do napędu regulatora odśrodkowego, z którego oczywiście będziesz musiał zrezygnować. Jeśli wał posiada gwintowany otwór to smiało można montować taki zestaw. Na pewno lepiej będzie z ustawianiem. Pisz na pw bo mam takich parę.
Kolego avinx śrubę 1 nie ma potrzeby wkręcać do oporu- służy do regulacji wolnych obrotów. Możesz ją nieznacznie wkręcić, żeby silnik miał większe obroty, przy których słychać nieprawidłowości w pracy. Tak samo możesz poprosić kogoś o pomoc, żeby przez chwilę potrzymał z wyczuciem na gazie i już. Natomiast śruba 2 musi być wkręcona na max i przy większych obrotach silnik powinien przerywać. Wtedy tylko powoli ją odkręcasz, aż silniczek zacznie ładnie pykać. Jak już uda się to ustawić to wtedy śrubą 1 możesz sobie zwiększyć lub zmniejszyć wolne obroty (w razie potrzeby).
Kolego avinx śrubę 1 nie ma potrzeby wkręcać do oporu- służy do regulacji wolnych obrotów. Możesz ją nieznacznie wkręcić, żeby silnik miał większe obroty, przy których słychać nieprawidłowości w pracy. Tak samo możesz poprosić kogoś o pomoc, żeby przez chwilę potrzymał z wyczuciem na gazie i już. Natomiast śruba 2 musi być wkręcona na max i przy większych obrotach silnik powinien przerywać. Wtedy tylko powoli ją odkręcasz, aż silniczek zacznie ładnie pykać. Jak już uda się to ustawić to wtedy śrubą 1 możesz sobie zwiększyć lub zmniejszyć wolne obroty (w razie potrzeby).
RE: c-308 lub Dzik-2
Wielkie dzięki za pomoc ~dzik96.
Wiem już na czym rzecz polega, w tygodniu wyreguluje tak jak powinno być.
Wiem już na czym rzecz polega, w tygodniu wyreguluje tak jak powinno być.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam panowie. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem ursusa c-308 przerobionego na traktorek. Przeróbka jest zrobiona dość prymitywnie i z zapalaniem są ciągle problemy, wiec docelowo ma dostać silnik od malucha, do tego tur na przód i hydraulika. W związku z tym mam pytanie do znawców czy trudno jest przerobić go na silnik od malucha, byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
Ma ktoś może pojęcie czy zapłony z Silników WSM typ S-261C i WSM typ 160 są wymienne? tzn. czy można założyć zapłon z WSM typ 160 do WSM typ S-261C?Z tego co widzę trzeba by przełożyć koło magnesowe, pokrywę z cewkami, dołożyć krzywkę dokręcaną podstawkę pod platynki. Chodzi mi o to, żeby uzyskać możliwość regulacji zapłonu.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dekle zapłonowe nie są zamienne, bo magneto w s-261 ma większy rozstaw magnesów niż 160, tak samo jak cewki. Dodatkowo dochodzi to tego problem przerywacza, który jest osadzony wewnątrz.
Swoją drogą po co zmieniać dekle jeśli jest iskra? Przyznam osobiście, że idealne ustawienie regulowanego dekla 160 wcale nie jest łatwe. Lepiej będzie zostawić cały stator i dołożyć podstawkę z przerywaczem zew. Z tego co pamiętam to przerywacz w tej podstawce jest zamocowany na 2 śrubkach i jeśli się je popuści to można albo przyśpieszyć, albo opóźnić zapłon- i oczywiście regulaja przerwy rzecz jasna.
PS pamiętam o tych obiecanych zdjęciach części:p
Swoją drogą po co zmieniać dekle jeśli jest iskra? Przyznam osobiście, że idealne ustawienie regulowanego dekla 160 wcale nie jest łatwe. Lepiej będzie zostawić cały stator i dołożyć podstawkę z przerywaczem zew. Z tego co pamiętam to przerywacz w tej podstawce jest zamocowany na 2 śrubkach i jeśli się je popuści to można albo przyśpieszyć, albo opóźnić zapłon- i oczywiście regulaja przerwy rzecz jasna.
PS pamiętam o tych obiecanych zdjęciach części:p
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam silnik od ursusa c-308 do sprzedania i nie mam pojęcia jakie pieniądze za to wołać. Podpowie ktoś ile ten silnik jest wart ?
RE: c-308 lub Dzik-2
Jaki konkretnie silnik? A cena zależy od stanu i kompletacji.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jutro sprawdze dokładnie symbol, a co do stanu to chodził ładnie, pewnie zapłon jest do regulacji i gaźnik trzeba ogarnąć, bo na końcu odpalał ale po chwili gasł jak by paliwa brakowało.
Sprawdziłem i ma symbol 03 160, 7,72 kw i jest z 1981 roku.
Sprawdziłem i ma symbol 03 160, 7,72 kw i jest z 1981 roku.
RE: c-308 lub Dzik-2
Walki z Dzikiem ciąg dalszy... (gaźnik PEGAZ, iglica - trzeci rowek od dołu) Wczoraj założyłem "zewnętrzne" platynki do Dzika i zrobiłem na szybko (do prób) zapłon bateryjny. Iskra elegancka. Zapalił od kopa. Problem z równą pracą nadal jest. Objawy są następujące: kiedy dopływ powietrza jest zamknięty (ssanie włączone lub zamknięta przysłona filtra) wtedy silnik ładnie i równo pracuje na średnich i wysokich obrotach, ładnie się wkręca na obroty (na zimno i po rozgrzaniu). Na wolnych obrotach przerywa i czasem gaśnie. Po otwarciu dopływu powietrza pracuje tylko na wysokich obrotach. na średnich i wolnych gaśnie i strzela w tłumik. O czym mogą świadczyć takie objawy?