c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
A czy ten stary filtr nie miał jakiejś przesłonki? Bo zdaje się, że gdzieś o tym czytałem w instrukcji, ale nigdy nie oglądałem go na żywo.
U mnie jest już nowszy, plastikowy filtr z wymiennym, papierowym wkładem.
U mnie jest już nowszy, plastikowy filtr z wymiennym, papierowym wkładem.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c-308 lub Dzik-2
Przysłonka - tak, taki pólksiężyc od tej zdejmowanej części (puszki), który się przymykało gdy silnik zimny a po rozgrzaniu otwierało do maksa. Ale to nie powinno mieś wpływu na wkręcanie na obroty.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 gru 2014, 13:55
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam czy skrzynia dzika wytrzyma podłączony rębak?
RE: c-308 lub Dzik-2
Wszystko zależy jak duży rębak jakie ma zapotrzebowanie na może sie okazać ze silnik nie wydoli. skrzynia do mocarnych nie należy więc bym nie kusił losu....
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 gru 2014, 13:55
RE: c-308 lub Dzik-2
Rębak raczej do cienkich gałęzi około 3cm
Czy ktoś wie gdzie można dostać platynki do dzika może ma ktoś na sprzedanie?
Czy ktoś wie gdzie można dostać platynki do dzika może ma ktoś na sprzedanie?
RE: c-308 lub Dzik-2
Wiecie może jak zlikwidować nadmierny luz kół na półosiach, a może coś źle złożyłem. Skłądam dika po piaskowaniu i malowaniu. Założyłem koła na półosie i mają straszny luz, nie wiem co z tym zrobić
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Na pewno dobrze złożyłeś. Tam trzeba by zastosować jakiś pierścień bo te otwory się wycierały i nie dość, że jest luz to często w środku jest tzw "jajo". Przetoczyć otwór i dać tulejkę, pierścień bo inaczej nie bardzo się cokolwiek z tym zrobi, wydaje mnie się.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
Ale w którym miejscu luz ? Po piaskowaniu wymiar się zmienia elementów nieraz sporo .
RE: c-308 lub Dzik-2
Piaskowałem razem z kołami na półosiach. Potem musiałem ściągnąć koła aby wymienić łożyska i simeringi na półosiach po założeniu kół i dodaniu obciążników koła bardzo mocno ruszają się na boki, może i coś jest już wytarte, jednak przed ściągnięciem kół koła były zamocowane sztywno<br><br><br><br>
Jednak bez rozebrania skrzyni nie dało się ją dobrze wyczyścić z osadów i resztek piasku
Jednak bez rozebrania skrzyni nie dało się ją dobrze wyczyścić z osadów i resztek piasku
RE: c-308 lub Dzik-2
Proszę załóż osobny temat do relacjonowania swojego remontu .
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c-308 lub Dzik-2
Panowie powracam po 6-ciu latach na forum*annoy* co byście powiedzieli na zastosowanie do ursusika jednostki dwucylindrowej od motopompy
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: c-308 lub Dzik-2
Parys trochę sprecyzuj pytanie,bo nadal nie wiemy gdzie jest ten luz,ale domyślam się że na piaście a nie na kole jak piszesz. Adaśko 719-czemu nie,jeżeli nie zależy Ci na oryginalności to jak najbardziej,ale możesz też zastosować inny silnik.
RE: c-308 lub Dzik-2
oryginalność też jest bardzo ważna więc przeróbki powinny być z możliwością powrotu do oryginału, puki co remont na zabytek i wizyta na zlocie
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: c-308 lub Dzik-2
Masz go w oryginale na dwóch kołach?Z przeróbkami racja.
RE: c-308 lub Dzik-2
Też zastanawiałem się nad taką przeróbką. Silniki są łatwo dostępne, niektóre nawet tanie. Dużym ułatwieniem jest fakt, że silnik kręci się w tą samą stronę, co dzikowski. Dodatkowo czop wału korbowego od strony sprzęgła jest identyczny co w oryginale. Teoretycznie wystarczy zrobić flanszę-przejście do skrzyni biegów i już. Tylko kłopoty zaczynają się przy chłodzeniu tego silnika. W oryginale motopompy (chyba) miały zamknięty obieg cieczy, która była chłodzona w specjalnej chłodnicy przez przepływającą pompowaną wodę. Piszę chyba, bo do końca nie wiem jak to działało. W Syrenach 100-103 z podobnym dwucylindrowym silnikiem, jako że jest to samochód, zastosowano zamknięty obieg płynu chłodzącego. Także należałoby się zastanowić nad chłodnicą i pompą wody.adasko719 napisał/a:
Panowie powracam po 6-ciu latach na forum*annoy* co byście powiedzieli na zastosowanie do ursusika jednostki dwucylindrowej od motopompy
Sam kiedyś myślałem nad takim przeszczepem do mojego traktorka. Fajna sprawa: 26KM, elektryczny rozruch, alternator lub oryginalna prądnica i można śmigać.
Trzeba pamiętać, że te silniki od motopomp i syren się nieznacznie różniły. Wiem, że motopompy miały magneto i zapłon jak w dziku, a syreny już nie.
Nie mam pojęcia jak sprawa wygląda z żywotnością i niezawodnością tych silników. Jedno wiem, dzik/ursus będzie palił niemiłosiernie dużo:)
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam taki silnik dostałem od kolegi straż pożarna przywiozłą go na złom wraz z zapasowym wałem korbowym (nowym) moge go sprzedać za 200 zł plus koszty przesyłki
Oczywiście nie będę zaśmiecał tematu moim remontem, jeśli można proszę o usunięcie moich postów odnośnie remontu.
Koła są założone na piastach i do nich przykręcone, mam nadzieję że jest to zrozumiałe, tak?
Więc idźmy dalej dzik stoi na kołach i łąpiąc koła w płąszczyźnie pionowej wyczuwa się duży luz co widać po ruszających się końcach opon (tych które dotykają ziemi w czasie obrotów koła) na odległość 3-4 cm i podobnie ma sie gdy ruszamy kołami w płaszczyźnie poziomej również jest tak di=uży 3-4 cm luz
Oczywiście nie będę zaśmiecał tematu moim remontem, jeśli można proszę o usunięcie moich postów odnośnie remontu.
Koła są założone na piastach i do nich przykręcone, mam nadzieję że jest to zrozumiałe, tak?
Więc idźmy dalej dzik stoi na kołach i łąpiąc koła w płąszczyźnie pionowej wyczuwa się duży luz co widać po ruszających się końcach opon (tych które dotykają ziemi w czasie obrotów koła) na odległość 3-4 cm i podobnie ma sie gdy ruszamy kołami w płaszczyźnie poziomej również jest tak di=uży 3-4 cm luz
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: c-308 lub Dzik-2
Pewnie,że jest to zrozumiałe,ja wiem gdzie przykręca się koła,próbuję pomóc.Czy do piaskowania Miałeś zdjęte piasty z półosi,czy koła z piast tylko?
RE: c-308 lub Dzik-2
Nic nie miałem zdejmowane po piaskowaniu i pomalowaniu obudowy skrzyni biegów postanowiłem wymienić simeringi i do tego musiałem ściągnąć koła po wymianie i założeniu pojawił się luz.
RE: c-308 lub Dzik-2
Parysie tylko głośno myślę ale czy czasami nie zamieniłeś stronami kół z piastami i czy to niema jakiegoś znaczenia :p
mam ursusika w oryginale na dwóch kołach i nawet liska do niego, pług od dzika i ze dwa silniki w częściach :):):D
mam ursusika w oryginale na dwóch kołach i nawet liska do niego, pług od dzika i ze dwa silniki w częściach :):):D
RE: c-308 lub Dzik-2
sprzedam skrzynie dzika z kołami brak włącznika blokady który zapobiega włączeniu biegu gdy dzik służy jako napęd WOM silnik kompletny dzika, maskę obciążniki kierownikcę kolumne kierowniczą zbiornk starego typu cena za komplet 700 zł linkę sprzęgła dorobioną na wzór 70 zł wózek lisek po piaskowaniu, nowe opony, dętki łożyska cena 800 zł