c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

0rex0 napisał/a:
Założyłem dziś na powrót gaźnik Jikov 30 POH. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że efekt gaśnięcia na średnich obrotach da się usunąć odkręcając o pół obrotu dyszę paliwa biegu jałowego. Zapalałem Dzika i ustawiałem "gaz" w takiej pozycji, że Dzik zaczął gasnąć. Wtedy próbowałem wykręcać po kolei różne dysze i śrubki. Dorobiłem taką tulejkę, która zapobiega dalszemu wykręcaniu się dyszy. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to dobre rozwiązanie, bo w efekcie paliwo zamiast przechodzić przez dysze, przechodzi pod nią. Ale daje to do myślenia. Może moja dysza jest źle skalibrowana (za mała)? Co o tym sądzicie? Dziś udało mi się tylko przejechać parę metrów i wszystko wydawało się OK. Wszystko okaże się dopiero po dłuższej przejażdżce. Może jutro uda mi się przejechać gdzieś dalej.
Ja po zakupie dzika miałem podłożony kawałek druta właśnie na tej dyszy. Przy przeglądzie to wywaliłem. Zregenerowałem oś przepustnicy ale dzik nie chodzi pięknie. Muszę popatrzeć jak tam są kanały do tej dyszy i ew włożyć spowrotem podkładkę .



Jeździ na tej kombinacji wydaje mi się całkiem normalnie ( bo nie miałem wcześniej kontaktu z dzikiem ) a pojeździłem dziś z godzinę .

https://www.youtube.com/watch?v=LSfyd049heE
adrianek1890
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2013, 16:14

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrianek1890 »

Oto i zdjęcia:

Obrazek

Obrazek


mały trybik jest już troszkę podszczerbiony
Obrazek

a co sądzicie jeszcze o tych tarczkach
Obrazek
chodkii
Posty: 148
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chodkii »

co do trybu wałka ataku to nie wróże mu długiego życia
jak już masz dekiel zdjęty zwal wodziki blokad to tylko 4 śruby i daj lepsze fotki 3 biegu poza tym wypuść tę śmietanę ze skrzyni i nalej oleju:D
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Koło zębate nacięte na wałku ( nie nazywa się to tryb ) wymień jeśli masz taką możliwość i ustaw luz międzyzębny prawidłowo . Wygląda na to że koło talerzowe jest dobre i możesz go w tym momencie oszczędzić przed wyszczerbieniem .
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ursus »

Tego co tam jest nie można nazwać olejem... Masakra... Wymień to zanim w ogóle będziesz chciał nim jeździć :)

Z linkami też radzę zrobić porządek, bo jak Ci się coś tam odhaczy kiedyś to będziesz musiał dekiel zrzucić.



Tarcza widzę, że jeszcze ma trochę do nitów więc ja bym zostawił jeśli ma być do jazdy rekreacyjnej. Jak do pracy, to może warto zainwestować w nowe okładziny? Chociaż słyszałem od praktyków, że tamte peerelowskie okładziny są lepsze od dzisiejszych
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
adrianek1890
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2013, 16:14

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrianek1890 »

Wiem że to coś już nie jest olejem. Poprzedni właściciel twierdził że przed sprzedażą wymieniał wszystkie łożyska uszczelniacze i olej(co okazało się kłamstwem)

Jak najbardziej dzik ma służyć do pracy i zdaje mi się że te tarcze to już chyba muszą odejść na emeryturę z 1 strony jest dużo bliżej do nitów a tak poza tym strasznie dużo siły trzeba użyć do wyciśnięcia sprzęgła i jak wcisnę do końca to słychać jak by silnik troszkę z obrotów spadł
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Są może dostępne dane pomiarowe cylindra kiedy kwalifikuje się do szlifu itd ? To samo z tłokiem, czy pierścieniami ?
Szymek
Posty: 35
Rejestracja: 08 paź 2014, 18:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymek »

Ja mam nową tarczę sprzęgłową o grubości 8,5mm *yes*
michalloo321
Posty: 15
Rejestracja: 30 gru 2014, 13:55

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: michalloo321 »

Ja swoje tarcze sprzęgłowe oddałem do wymiany okładzin do zakładu w Toruniu już 2 lata ich używam i niema z nimi problemów. A problemem ciężkiego chodzenia sprzęgła może być wyrobiony wałek na którym są tarcze ja u siebie musiałem spawać .
Awatar użytkownika
Maciej_76
Posty: 158
Rejestracja: 29 lip 2013, 21:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Maciej_76 »

Zapraszam do regeneracji tarcz sprzęgłowych
Szymek
Posty: 35
Rejestracja: 08 paź 2014, 18:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymek »

Czy ktoś może wie od czego pasuje kranik paliwa do dziczka?
Awatar użytkownika
Maciej_76
Posty: 158
Rejestracja: 29 lip 2013, 21:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Maciej_76 »

dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

A tak sobie pyka mój dzik na oryginalnym silniku z maluchowskim tłumikiem.
https://www.youtube.com/watch?v=AwQJ8YNNUlk]
MMM69
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:58

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MMM69 »

adrianek1890 napisał/a:
Witam. Czy ktoś z was zna przyczynę wyskakiwania 3 biegu w dziku. Sprawdzałem 2 pokrywy skrzyni i przy obydwu jest tak samo. Pod czas jazdy jak jadę i trzymam ręką to jest wszystko ok. Pozdrawiam:p



co sądzicie o czymś takim do dzikusa??
https://www.youtube.com/watch?v=E0DG6wzTlMg

Trzeci bieg jest włączany na sprzęgle kłowym(te wypustki na czołowej powierzchni koła zębatego), jeśli wyskakuje ci 3 bieg to kiełki albo ich gniazda są wytarte na krawędziach i żadne śruty nie utrzymają biegu na miejscu. Ja delikatnie podszlifowałem krawędzie i jest wszystko w porządku, niestety trzeba tryby wyjąć ze skrzyni.
Awatar użytkownika
adrian
Posty: 76
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian »

Szymek napisał/a:
Czy ktoś może wie od czego pasuje kranik paliwa do dziczka?

O SHL kraniki też pasują. Ja kupiłem identyczny i jest OK.
http://allegro.pl/shl-m11-wiatr-wfm-kra ... 84370.html
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Ciekawy dzik trój kołowy: http://olx.pl/oferta/traktorek-dzik-jar ... d;promoted



Ja mam kranik w dziku z Junaka.
Szymek
Posty: 35
Rejestracja: 08 paź 2014, 18:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymek »

Ciekawy jest tylko 5 tysi za drogi:D

A i dzięki za info o kranikach*yes*
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czy pług jednoskibowy z tego ogłoszenia może być oryginalny do Ursusa C -308 lub Dzika -2?
http://olx.pl/oferta/plug-jedno-skibodz ... 1540bdc6af
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Piotr »

Oczywiście, nie kojarzę by inne jeszcze pojazdy miały taki rodzaj zaczepu.
A pług jest oryginalny chociaż wielu moich znajomych posiada obrotowy.
No i cena raczej bardzo dobra albo fantastyczna jeżeli zejdzie o jakieś 50zł.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Cena nie jest duża niby, tylko ciekawe czy to nie z konnego samoróbka z takimi małymi skibkami . Polecam dołożyć i kupić obrotowy oryginał.



Dziś przy kultywowaniu Dzikiem 2 włączyłem blokadę kół. Dźwignia sobie opadła na prawą stronę i blokada się wyłączyła a dźwignia została . Powrotu bez kombinacji nie ma . Kolejność jaką musiałem wykonać. Podnieść zabezpieczenie rozłączania kół, rozłączyć koło pociągając dźwignię do siebie, zdjąć ten koszyczek co ma 3 wycięcia pod dźwignię, dźwignie ustawić na środek i przykręcić koszyczek. Dźwignią tym razem tą z tyłu skrzyni ponownie załączyć koło i opuścić blokadę .

Ciekawe czy nie docisnołem dobrze czy puszcza coś co trzyma sprzęgiełko w położeniu .









Kupował ktoś te linki z allegro sprzęgłowe do dzika ? Jaką mają trwałość ?
ODPOWIEDZ