c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Te linki są bardzo słabe. Jedynie od gazu jest przydatna.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
A już kupiłem od ręcznego od malucha bo gdzieś czytałem że stosowana jest. Po zakupie się okazało że jest to linka z dwuczęściowym pancerzem . Nic się nie stało gdyż pancerze mają gwinty po jednej stronie i skręciłem w całość przy pomocy nakrętki złącznej . Za to linka gruba 3 mm .
RE: c-308 lub Dzik-2
szukam pługa jednoskibowego obrotowego- kom. 664733357
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Kiedyś pisałem, że u mnie jest taki pług. Przedzwoń jak jeszcze potrzebny.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam panowie,mam pytanie jak wymontować wał z silnika Hatz e780,mam problem z strona od rozrządu ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
http://pl.scribd.com/doc/225623472/Hatz ... 999#scribd
Instrukcja, mam nadzieję że pomogłem.
Mam problem, po włączeniu blokady, dzikiem można nadal kierować.
Jak miałem zdjętą pokrywę dyferencjału, i ręcznie włączyłem to działała.
Ale po przesunięciu wodzika, na górze skrzyni nie działała.
Instrukcja, mam nadzieję że pomogłem.
Mam problem, po włączeniu blokady, dzikiem można nadal kierować.
Jak miałem zdjętą pokrywę dyferencjału, i ręcznie włączyłem to działała.
Ale po przesunięciu wodzika, na górze skrzyni nie działała.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 gru 2014, 13:55
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam mam problem ze swoim dzikiem nie ciągnie prawe koło gdy blokady są dobrze ustawione mam zdjęcie jak to wszytko wygląda ktoś wie co może być przyczyną? Stało się to gdy pracowałem z kultywatorem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a87 ... ce0f8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a87 ... ce0f8.html
RE: c-308 lub Dzik-2
Proponuję zajrzeć pod dekiel mechanizmu różnicowego i zwolnic. Tam będzie lepiej widać co jest nie tak. (dekiel jest pod silnikiem)
RE: c-308 lub Dzik-2
Przed tygodniem kupiłem kolejnego Dzika 2 z 1969 roku. U poprzedniego właściciela odpalił bez problemów po dwuletnim postoju. Początkowo u mnie nie sprawiał problemów- ładnie odpalał i pracował. Jednakże po paru godzinach pracy silnik zaczął niedomagać. W dalszym ciągu odpala ok, ale po dodaniu gazu zaczyna go dusić i "obficie" strzela w gaźnik. Po wielu próbach ustawiania i sprawdzania zapłonu i po wymianie gaźnika na nowy rozkładam nad nim ręce.
Na nowe wymieniłem: wszystkie pierścienie na tłoku, przerywacz, kondensatory, gaźnik. W dalszym ciągu taki sam problem. Sprawdzałem go na 2 cewkach i żadnej poprawy. Dodam, że jest to zapłon starszego typu występujący w silnikach s-261 (z dużą cewką zapłonową). Spróbowałem go przerobić na zewnętrzny przerywacz, niestety problem pozostał. Silnik jest w dobrym stanie: ma wysoki stopień sprężania, cylinder i tłok jak nowe, wał również nie posiada luzów ani na łożyskach głównych ani też na korbowodzie.
Problem pojawił się z minuty na minutę, a już 4 dzień z nim walczę. Proszę o pomoc, może Wy znacie przyczynę. Moim zdaniem to w dalszym ciągu zapłon, ale mogę się mylić.
PS zapłon ustawiony prawidłowo za pomocą specjalnego przyrządu i szczelinomierza, a nie "na oko"
Na nowe wymieniłem: wszystkie pierścienie na tłoku, przerywacz, kondensatory, gaźnik. W dalszym ciągu taki sam problem. Sprawdzałem go na 2 cewkach i żadnej poprawy. Dodam, że jest to zapłon starszego typu występujący w silnikach s-261 (z dużą cewką zapłonową). Spróbowałem go przerobić na zewnętrzny przerywacz, niestety problem pozostał. Silnik jest w dobrym stanie: ma wysoki stopień sprężania, cylinder i tłok jak nowe, wał również nie posiada luzów ani na łożyskach głównych ani też na korbowodzie.
Problem pojawił się z minuty na minutę, a już 4 dzień z nim walczę. Proszę o pomoc, może Wy znacie przyczynę. Moim zdaniem to w dalszym ciągu zapłon, ale mogę się mylić.
PS zapłon ustawiony prawidłowo za pomocą specjalnego przyrządu i szczelinomierza, a nie "na oko"
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
A sprężyna od platynek mocna - dobrze zwiera styki ? Można śrubokrętem delikatnie dociskać na czas próby. Same styki też powinny być nienaganne.
Na pół ssaniu czasem nie pracuje lepiej bo wygląda że mało paliwa dostaje .
Jest jeszcze opcja że z baku do gaźnika jest bardzo mały przepływ przez śmieci i wtedy tak się dzieje ale dopiero po chwili pracy jak trochę z komory pływakowej paliwa wypali .
Na pół ssaniu czasem nie pracuje lepiej bo wygląda że mało paliwa dostaje .
Jest jeszcze opcja że z baku do gaźnika jest bardzo mały przepływ przez śmieci i wtedy tak się dzieje ale dopiero po chwili pracy jak trochę z komory pływakowej paliwa wypali .
RE: c-308 lub Dzik-2
Sprężyna mocna, styki też dobre, bo przerywacz jest nowy. Też początkowo myślałem, że to wina przerywacza. Na pół ssaniu dalej buczy i strzela, a kranik czyściłem. Kranik podaje odpowiednio dużo paliwa*no*
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Taki sam problem miałem wina: kondensatory.
Świeca, też jak się zabije nagarem, też rzuca w gaźnik.
Weź jakiś akumulator, żarówkę i kilka kabli, połącz jeden biegun do masy, drugi przez żarówkę do kabelka z kondensatorami.
Tylko odłącz od kondensatorów ma być tylko przez przerywacz.
Kręć wałem aż do momentu pojawienia się na wale kreski.
I ustaw do niej przerywacz, ma być tak żeby w miejscu kreski gasła żarówka i po lekkim ruszeniu w przeciwnym kierunku zaświecić się.
Ustawiasz całą podstawą przerywacza, nie przerwą, przerwę ustawiasz jak ustawisz zapłon.
Ustaw przerwę, taką aby iskra była najmocniejsza.
Świeca, też jak się zabije nagarem, też rzuca w gaźnik.
Weź jakiś akumulator, żarówkę i kilka kabli, połącz jeden biegun do masy, drugi przez żarówkę do kabelka z kondensatorami.
Tylko odłącz od kondensatorów ma być tylko przez przerywacz.
Kręć wałem aż do momentu pojawienia się na wale kreski.
I ustaw do niej przerywacz, ma być tak żeby w miejscu kreski gasła żarówka i po lekkim ruszeniu w przeciwnym kierunku zaświecić się.
Ustawiasz całą podstawą przerywacza, nie przerwą, przerwę ustawiasz jak ustawisz zapłon.
Ustaw przerwę, taką aby iskra była najmocniejsza.
RE: c-308 lub Dzik-2
Problem z zapłonem rozwiązany. Głównie leżał po stronie kondensatorów i przerywacza, który cały czas się poluzowywał (naderwany gwint od śruby regulacji przerwy). Muszę jednak zmienić gaźnik. Nawet na nowym oryginalnym gaźniku dzik nie ma średnich obrotów. A po drugie spalanie...
Może ktoś ma doświadczenie z tymi gaźnikami i może coś ciekawego na ten temat powiedzieć:
http://allegro.pl/gaznik-jawa-250-cz-17 ... 46148.html
Może ktoś ma doświadczenie z tymi gaźnikami i może coś ciekawego na ten temat powiedzieć:
http://allegro.pl/gaznik-jawa-250-cz-17 ... 46148.html
RE: c-308 lub Dzik-2
Daleko od części chińskich !!!!
Lepiej stary zregenerować niż kupować coś takiego.
Lepiej stary zregenerować niż kupować coś takiego.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 gru 2014, 13:55
RE: c-308 lub Dzik-2
Polecam ci ten gaźnik. Ja też mam taki sam założony dzik mniej pali ładnie się wkręca na obroty i jest silniejszy.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja założyłem Mikuni VM22 . Malina. Mogę już uczciwie napisać że spalanie mniej niż litr na godzinę przy jeźdzeniu po drogach polnych i leśnych z pustą przyczepką. Świeca po wypaleniu 10 litrów paliwa czyściutka . Reakcja na gaz w każdym momencie .
https://www.youtube.com/watch?v=zm1DPH5r6us
Ten z linka co dałeś też będzie dobry ( trwałość wątpliwa ) tylko pytanie czy są dostępne różne dysze żeby dobrać idealnie ?
https://www.youtube.com/watch?v=zm1DPH5r6us
Ten z linka co dałeś też będzie dobry ( trwałość wątpliwa ) tylko pytanie czy są dostępne różne dysze żeby dobrać idealnie ?
RE: c-308 lub Dzik-2
Mariuszczs napisz jak ten gaźnik pasuje do dzika i czy trzeba coś przerabiać przy montażu?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
To jest tak z tymi gaźnikami, jak nie ma średnich obrotów, przeczyścić go, wyregulować zapłon oraz gaźnik, i nie może nie mieć średnich obrotów.
Ja to przeszedłem, i też zajęło dojście do tego co jest grane trochę czasu.
I powiem tak: Mniejsze spalanie=szybsze wypracowanie silnika.
Nigdy w moim dziku nie miałem czystej świecy, zawsze czarna, ale jest mocny i jedzie.
Więc nie wiem po co coś zmieniać, jak ktoś chce to niech próbuje.
Takie jest moje zdanie.
Ja to przeszedłem, i też zajęło dojście do tego co jest grane trochę czasu.
I powiem tak: Mniejsze spalanie=szybsze wypracowanie silnika.
Nigdy w moim dziku nie miałem czystej świecy, zawsze czarna, ale jest mocny i jedzie.
Więc nie wiem po co coś zmieniać, jak ktoś chce to niech próbuje.
Takie jest moje zdanie.
RE: c-308 lub Dzik-2
Widzę, że na temat gaźnika są różne opinie. Jeszcze się zastanowię. Kolego AndrzejD21 po co czyścić gaźnik jak jest fabrycznie nowy? Sam jestem zdziwiony, że nawet na fabrycznie nowym gaźniku Jikov dalej dzieją się takie cuda. A regulowałem go już wiele razy. Tak samo zresztą zapłon...
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Nawet nowy gaźnik może mieć gdzieś zatkany kanał, jakiś opiłek po obróbce.
Reguluje się tą śrubą po prawej stronie od filtru, taką ze sprężynką.
Wkręć do końca nie na siłę, potem dodaj lekko gaz, aby równo pracował, i wkręcaj ją do momentu najwyższych obrotów, jak silnik chce wylecieć z dzika, zmniejsz gaz na przepustnicy, i tyle powinno starczyć.
Aha przejedź kawałek żeby silnik trochę zagrzać.
Iskra ma być ładna mocna i niebieska, świeca czysta wmiarę, zapłon wyreg. do kreski na kole.
Jak coś nie wiesz to pisz, spróbuję pomóc.
Wiem, że ta maszyna sprawia problemy, czasem wyjadę za bramę i stanie i nie idzie go zapalić.
A i jeszcze jedno u mnie ładnie pracuje jak mam śrubę wykręconą o 1.5 do 2 obrotów.
Dwa to max. więcej nie powinna być wykręcona.
Reguluje się tą śrubą po prawej stronie od filtru, taką ze sprężynką.
Wkręć do końca nie na siłę, potem dodaj lekko gaz, aby równo pracował, i wkręcaj ją do momentu najwyższych obrotów, jak silnik chce wylecieć z dzika, zmniejsz gaz na przepustnicy, i tyle powinno starczyć.
Aha przejedź kawałek żeby silnik trochę zagrzać.
Iskra ma być ładna mocna i niebieska, świeca czysta wmiarę, zapłon wyreg. do kreski na kole.
Jak coś nie wiesz to pisz, spróbuję pomóc.
Wiem, że ta maszyna sprawia problemy, czasem wyjadę za bramę i stanie i nie idzie go zapalić.
A i jeszcze jedno u mnie ładnie pracuje jak mam śrubę wykręconą o 1.5 do 2 obrotów.
Dwa to max. więcej nie powinna być wykręcona.