c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ursus »

Jasne - aczkolwiek jak zmierzysz sobie rozstaw otworów w tej piaście to też bez problemu taki zrobisz :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Jaka srednica otwórów i oczywiście tylko srodkowy gwintowany? Jaki rozmiar gwintu
Awatar użytkownika
Maciej_76
Posty: 158
Rejestracja: 29 lip 2013, 21:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Maciej_76 »

Tak środkowy gwintowany ja mam M16, zewnętrzne otwory fi 12,5.
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Dziękuję, za pomoc.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

ile odważników ma dzik z przodu pomijając ten duży od spodu.może ma ktoś na zamianę odważniki ? oddam na osie i przedni główny -za przednie
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Pięć sztuk
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

Dzieki Parys.
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Pomyłka, sprawdziłem w katalogu jest oryginalnie pięć dużych i pięć mniejszych dociążników. Montowanych w różnych knfiguracjach, ale tyle dostarczała fabryka co potwierdzają pracownicy.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

W kwestii liska- były 2 rodzaje lisków?
Czy tylko jeden, a drugi to radosna twórczość....
1 z siedzeniem jak kosiarka konna , a 2 z siedzeniem na dwoch podporach przyspawanych do osi?Panowie jaka jest realna wartość np: nowego koła talerzowego, walka ataku.?
Mam możliwość profesjonalnego dorobienia takich rzeczy kwestia tylko czy to się opłaca- bo zrobić to zrobią. Na pewno taniej wyjdzie więcej sztuk niż 1 ze wzgledu chociażby na programowanie maszyn.
tomektrak
Posty: 65
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:39

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: tomektrak »

Były dwa rodzaje lisków mwz- 1 mwz-2 w sumie rama była chyba ta sama ,siedzenia tylko sie różniły oba były na 1 podporze ale jedno pełne wysokie a drugie z dziurami i niższe i to chyba ich jedyna różnica. To na dwóch podporach to "radosna twórczość" :p
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Ma ktoś z forum jakiś fajny patent na elektryczny rozruch w dziku? Ostatnio tak myślałem nad tym i byłaby to w sumie przydatna rzecz. Szukałem już na forum bo kiedyś już był poruszany ten temat, lecz wszystkie linki do zdjęć nie działają.
Chcę zrobić rozrusznik, który będzie kręcił bezpośrednio wałem korbowym, bez żadnych kół zębatych i innych. Do tego chciałbym zostawić oryginalny rozruch, tak by w razie potrzeby lub rozładowania akumulatora można było go "kopsnąć" z ręki.
Zobaczyłem coś takiego w czeskim dziku PF-62:
https://www.youtube.com/watch?v=WglsvHfESlU
Rozrusznik w takim przypadku raczej musiałby być szybkoobrotowy, tzn. z taką przekładnią. Takie rozruszniki z tego co wiem obecnie są produkowane do ursusów c330 i c360, ale widziałem coś takiego w niektórych samochodach. Tylko nie wiem jak później zrobić przerywacz (mam go na zewnątrz w podstawce, z której raczej będzie trzeba zrezygnować).
Chętnie poczytam Wasze opinie i sugestie.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: AndrzejD21 »

Rozruch elektryczny, ale po co?
Przecież jak dzik jest dobrze ustawiony, to za drugim odpali.
Więc po co coś zmieniać w tak dobrej maszynie.
Przecież straci swój urok.
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Kolego AndrzejD21 ja nie pytałem czy warto montować rozrusznik, tylko jak?
Ja nie narzekam na odpalanie, zazwyczaj pali za pierwszym. Był w nim zamontowany nowy silnik. Pracuje już 3 sezon bez zarzutu. Może ma przepracowane z 80mth. A mój dzik raczej już nie straci uroku, bo od jakichś 30 lat jest przerobiony na 4 koła.
Rozrusznik byłby dla mnie kolejnym ułatwieniem w pracy. Podczas wykopków zawsze przejadę 1 rządek i gaszę silnik. Gdy już pozbieramy ziemniaki to trzeba jednak podejść, wziąć rurkę i machnąć go. A mając rozrusznik tylko bym siadł na traktorku, wcisnął magiczny przycisk i już jechał.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

dzik 21 - jak wygląda znak do ustawienia zapłonu na kole? szukam ,kręcę i nic nie widzę ani kreski rysy kropki nic.....Panowie kto posiada katalog części do dzika, kupie ksero, ewentualnie przynajmniej spis łożysk/ uszczelniaczy w skrzyni?
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Zwykle jest kreska i czerwona kropka na niej. . Jak masz koło z mniejszym zapłonem to kawałek za jedną ze śrub. Na dużym to już nie pamiętam ale chyba jest jednolite bez śrub .
Katalog jest na necie dostępny
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

Nie wiem czy jest dostępny bo już przekopałem wiele razy i nic nie znalazłem.

Z tym zapłonem tez dziwna sprawa powinien być w okolicy górnego zwrotu tłoka 6 mm przed- i nic
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

No to sobie zrób kropkę 6 mm przed gmp i już. Ja zauważyłem że lepiej dzik chodzi na opuźnionym zapłonie w stosunku do kreski .

katalog w sumie w temacie jest :

https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... wstart=760
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Piotr »

dzik96 napisał/a:
Ma ktoś z forum jakiś fajny patent na elektryczny rozruch w dziku? Ostatnio tak myślałem nad tym i byłaby to w sumie przydatna rzecz. Szukałem już na forum bo kiedyś już był poruszany ten temat, lecz wszystkie linki do zdjęć nie działają.
Chcę zrobić rozrusznik, który będzie kręcił bezpośrednio wałem korbowym, bez żadnych kół zębatych i innych. Do tego chciałbym zostawić oryginalny rozruch, tak by w razie potrzeby lub rozładowania akumulatora można było go "kopsnąć" z ręki.
Zobaczyłem coś takiego w czeskim dziku PF-62:
https://www.youtube.com/watch?v=WglsvHfESlU
Rozrusznik w takim przypadku raczej musiałby być szybkoobrotowy, tzn. z taką przekładnią. Takie rozruszniki z tego co wiem obecnie są produkowane do ursusów c330 i c360, ale widziałem coś takiego w niektórych samochodach. Tylko nie wiem jak później zrobić przerywacz (mam go na zewnątrz w podstawce, z której raczej będzie trzeba zrezygnować).
Chętnie poczytam Wasze opinie i sugestie.



Przyjedź do Wilkowic, Maciej zdecydował, że wystawi Ursusa 308 z elektrycznym rozrusznikiem. Kupił go niedawno i nie ma zamiaru przywracać do oryginału*no*



Im bliżej Wilkowic tym problemów więcej. Zanim zacznę rokręcać gaźnik Jikov opiszę problem. Silnik pracuje bardzo ładnie na wolnych obrotach, na wyższe też wkręca się bardzo ładnie ale.... W pewnym momencie zaczął słabnąć, dokładnie tak, jakby brakowało paliwo. Paliwo było. Pomimo ciepłego silnika odpalił ale NA SSANIU i tylko tak chciał pracować. Po pewnym czasie wszystko wróciło do normalności. Co mogło być przyczyną?

Drugie pytanie (drugi Ursus) po uruchomieniu na ssaniu wkręca się na bardzo wysokie obroty i nie reaguje na przepustnicę (przepustnica jest OK) a w przypadku przełączenia ssania na normalną pracę gaśnie. Co może być przyczyną?
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Czasowy problem mógł być spowodowany śmieciem w dyszy która ograniczyła dopływ paliwa lub nawet przytkaniem dostawy paliwa z baku do gaźnika. Przeczyść od baku do gaźnika bo to może wrócić, natomiast jeśli przytkana dysza to raczej paproch już przeleciał .

Drugi przypadek wygląda ze ma dostęp do powietrza poza przepustnicą . Jakaś nieszczelność . Bo rozumiem że dysza powietrzna ssania jest założona ? ( chyba 4 mm jej rozmiar )
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Piotr »

Ad. pierwszego przypadku - muszę w końcu rozebrać ten gaźnik i go dokładnie przeczyścić. Paliwo z baku szło, to raczej dysza, też taką postawiłem diagnozę ale wolałem potwierdzić. Dzięki.

Ad. drugi przypadek, nie wiem czy jest dysza ssania ale napewno nie ma uszczelki pomiędzy gaźnikiem a silnikiem, tylko czy w tym przypadku wchodzłby na bardzo wysokie obroty (i to tylko na ssaniu, po przestawieniu na prace gaśnie)? Też dzięki.
ODPOWIEDZ