c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
https://www.youtube.com/watch?v=IvH3RpRU1-U
Dziwi mnie że to w ogóle działa. Jak tak dalej pójdzie to za niedługo zaczną montować gaźniki ze spalinowego autka na zdalne sterowanie w dziku. Ciekawe jaką moc ma silnik na takim gaźniku?
Dziwi mnie że to w ogóle działa. Jak tak dalej pójdzie to za niedługo zaczną montować gaźniki ze spalinowego autka na zdalne sterowanie w dziku. Ciekawe jaką moc ma silnik na takim gaźniku?
RE: c-308 lub Dzik-2
A widzieliście jak pracuje taki silnik z wtryskiem bezpośrednim?
RE: c-308 lub Dzik-2
Pytanie jak z żywotnością silnika i z mocą....*annoy*
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja nie widziałem. Gdzie to można zobaczyć?
RE: c-308 lub Dzik-2
Direct injection 2 stroke trzeba wpisać i oglądać
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Coś Panowie nie idzie poszukać tego filmiku
RE: c-308 lub Dzik-2
Pytanie mam Panowie....Mianowicie przy gaźniku który miałem z dzikiem miałem problem bo ciekł niemiłosiernie...do tego (pewnie przez to że miał luzy i ciekł)ciężko było go utrzymać na wolnych obrotach bo sam sobie trochę gazu dodawał....ale mniejsza o to ...w międzyczasie nabyłem inny(zero luzów i wycieków)..dzisiaj go założyłem w celu sprawdzenia jak się spisuje i na rozruchu jest super...obroty równiutkie i małe i na pełnym gazie ale jak przełączę na pracę to chwilę pochodzi normalnie a później gaśnie....jak zaczyna przygasać i szybko przełączę na rozruch to chodzi dalej bez problemu ale na pracy wciąż tak samo....jeszcze go nie rozbierałem ani nie czyściłem ale co może być nie halo bo jak go rozbiorę to będę patrzył..?
aha mowa o oryginalnym...:p
wiem że niektórzy od razu napiszą że mam go wywalić i zakładać z junaka ale skoro fabrycznie tak było to chcę to utrzymać....
aha mowa o oryginalnym...:p
wiem że niektórzy od razu napiszą że mam go wywalić i zakładać z junaka ale skoro fabrycznie tak było to chcę to utrzymać....
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Opowiadał mi właściciel nowego dzika jak to chodziło, to są jego słowa:
"Po zakupie ciągnik jak chciał to chodził a jak nie to nawet do niego nie podchodziłem, a jak zapalił to dalej jechać był strach bo nie wiedziałem czy wrócę."
Ja też upierałem się przy oryginale, ale straciłem do niego cierpliwość, bo palił jak smok, chmura dymu i po jeździe czyszczenie lewej strony bo zachlapana na czarno olejem, po zmianie na gaźnik z junaka nigdy takiej sytuacji nie miałem, mieszanka cały czas 1:25.
"Po zakupie ciągnik jak chciał to chodził a jak nie to nawet do niego nie podchodziłem, a jak zapalił to dalej jechać był strach bo nie wiedziałem czy wrócę."
Ja też upierałem się przy oryginale, ale straciłem do niego cierpliwość, bo palił jak smok, chmura dymu i po jeździe czyszczenie lewej strony bo zachlapana na czarno olejem, po zmianie na gaźnik z junaka nigdy takiej sytuacji nie miałem, mieszanka cały czas 1:25.
RE: c-308 lub Dzik-2
trochę dzisiaj powalczyłem z tym gaźnikiem i jest lepiej..*rofl* co ciekawe gaźnik trzeba wyregulować ale dodatkowo odkryłem że kranik daje mało paliwa...(poprzedni właściciel założył od junaka...)rozwierciłem rurki i kanałki i jest o wiele lepiej....jeszcze trochę dopracuję i będzie ok...wiem że łatiej jest wywalić gaźnik i wsadzić inny ale skoro mój dzik przez tyle lat był z nim ożeniony to zostanę przy oryginale...:p jutro w wolnej chwili znowu powalczę i dam znać co zdziałałem...*rofl*
chociaż nie wykluczam że biorę pod uwagę zakup gaźnika z junaka...może nie będzie potrzebny ale niech sobie na półce leży.....drugi gaźnik do dzika też kupowałem w razie W...a okazało się że teraz mam nówkę sztukę za małe pieniądze..:p a co za model gaźnika junaka polecacie?
chociaż nie wykluczam że biorę pod uwagę zakup gaźnika z junaka...może nie będzie potrzebny ale niech sobie na półce leży.....drugi gaźnik do dzika też kupowałem w razie W...a okazało się że teraz mam nówkę sztukę za małe pieniądze..:p a co za model gaźnika junaka polecacie?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Jak od Junaka to Pegaz GM 26. Ja używam chińskiego Pegaza GM 24 taki jak od shl-ki i jestem zadowolony. Niedawno zadałem pytanie na forum na jakich gaźnikach jeździcie bo wuja też ma dzika i chciał wymienić też oryginalny gaźnik brałem pod uwagę od wsk 175 bo tam nie potrzeba dodatkowej linki ssania ale mało ludzi ma go zastosowanego w dzikach większość montuje Pegaza dlatego też mu takiego zamówiłem. Mam jeszcze oryginalnego pegaza GM 24 w dobrym stanie bo dostałem niedawno od znajomego założyłem go na próbę i dzik też pali i dobrze jeździ.
W styczniu nakręciłem filmik choć kiepskiej jakości ale widać i słychać jak ładnie sobie ,,pryka" dzik na tym chińskim gaźniku Pegaz.
https://www.youtube.com/watch?v=xWrJFBiqCyU
W styczniu nakręciłem filmik choć kiepskiej jakości ale widać i słychać jak ładnie sobie ,,pryka" dzik na tym chińskim gaźniku Pegaz.
https://www.youtube.com/watch?v=xWrJFBiqCyU
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzięki za informację...a filmik już kiedyś oglądałem..:p dzisiaj jeszcze trochę powalczyłem z oryginalnym gaźnikiem i widzę że żre paliwo jak głupi....fakt faktem że jeszcze nie mam go dobrze wyregulowanego bo przez tłumik wyrzyguje paliwo i go dławi i zalewa ale walczę dalej....w wolnej chwili jeszcze dłubię przy moim romecie ogarze 205 którego posiadam od dzieciaka a zaniemógł...ale gaźnik od junaka zawczasu zamówię..*flower*
a jeszcze jedno bo widzę że chyba będzie trzeba dorobić mocowanie?
a jeszcze jedno bo widzę że chyba będzie trzeba dorobić mocowanie?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Nie trzeba dorabiać żadnego mocowania gdyż do silnika jest przykręcona flansza czy króciec ( jak zwał tak zwał) i po jej odkręceniu z pionowego wejścia na oryginalny gaźnik robi się nam podejście poziome na gaźniki od Junaka, Wsk 175 czy Jawy.
RE: c-308 lub Dzik-2
Aha to fajnie....*flower*
Że są święta to trochę pogrzebałem z gaźnikiem jikova i dałem radę go ładnie ustawić....a że wszystko dograłem to postanowiłem wszystko rozebrać do uszczelnienia i poczyszczenia pod lakierowanie....silnik zrzucony to biorę się za skrzynię...zdejmuję dekiel od góry i sobie myślę że posprawdzam czy nie ma luzów....no i na wałku z biegami latało jak dzika świnia(łożysko cudem jeszcze miało kulki...)sobie myślę że trzeba będzie wymienić to jedno łożysko....spuszczam olej i tu szok....odkręcam korek a tu sama woda się leje...po chwili olej....w ostateczności wyleciał ponad litr wody ze skrzyni +olej...do wymiany mam jeszcze 2 tryby bo przez luzy oberwały i w ostatecznym postanowieniu robię pełen remont...i tu moje pytanie...na wałku z biegami trzecia zębatka od strony silnika jest od 3 biegu?bo właśnie ona jest do wymiany....cały dzień rozbierałem a co najgorsze zamiast być złym że muszę to robić to z przyjemnością to robię...*hilarious* podoba mi się remontowanie tego typu sprzętu...ostatnio nawet gadałem ze znajomym i mu mówię że szkoda że silnik jest jak nowy i że wszystko działa bo tylko pomaluję i koniec dłubania...a tu trochę dłubania jednak jest...*flower* wszystko chyba od nowości więc tym bardziej się cieszę...*annoy*
Że są święta to trochę pogrzebałem z gaźnikiem jikova i dałem radę go ładnie ustawić....a że wszystko dograłem to postanowiłem wszystko rozebrać do uszczelnienia i poczyszczenia pod lakierowanie....silnik zrzucony to biorę się za skrzynię...zdejmuję dekiel od góry i sobie myślę że posprawdzam czy nie ma luzów....no i na wałku z biegami latało jak dzika świnia(łożysko cudem jeszcze miało kulki...)sobie myślę że trzeba będzie wymienić to jedno łożysko....spuszczam olej i tu szok....odkręcam korek a tu sama woda się leje...po chwili olej....w ostateczności wyleciał ponad litr wody ze skrzyni +olej...do wymiany mam jeszcze 2 tryby bo przez luzy oberwały i w ostatecznym postanowieniu robię pełen remont...i tu moje pytanie...na wałku z biegami trzecia zębatka od strony silnika jest od 3 biegu?bo właśnie ona jest do wymiany....cały dzień rozbierałem a co najgorsze zamiast być złym że muszę to robić to z przyjemnością to robię...*hilarious* podoba mi się remontowanie tego typu sprzętu...ostatnio nawet gadałem ze znajomym i mu mówię że szkoda że silnik jest jak nowy i że wszystko działa bo tylko pomaluję i koniec dłubania...a tu trochę dłubania jednak jest...*flower* wszystko chyba od nowości więc tym bardziej się cieszę...*annoy*
RE: c-308 lub Dzik-2
Szokiem byłoby, gdyby było inaczej ...... czego się spodziewać po maszynie która ma ponad 60 lat? Powiem więcej masz nie jedno łożysko do wymiany- tylko prawdopodobnie wszystkie tym bardziej , że spuściłeś ze skrzyni wodę, tak samo uszczelniacze, prędzej czy później polecą i tak. Jak nie zmienisz teraz to potem będziesz rozebrał drugi raz.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Bardzo fajna samoróbka ze skrzynią dzika, przynajmniej silnik mocą podobny do oryginału bo często zakładany jest mocniejszy i wiadomo co się ze skrzynią dzieje. *helpless*
https://www.youtube.com/watch?v=h3cb5yTHBxc
https://www.youtube.com/watch?v=h3cb5yTHBxc
RE: c-308 lub Dzik-2
Dokładnie tak będę robił...pełen remont wszystkiego....ceny są zajebiste...za wałek ataku gościu mi zaśpiewał cenę jak za dzika....zębatka za prawie 200zł to też trochę dużo....jak nie trafię w dostępnej dla mnie cenie to złożę na tym co jest bo nie są połamane zęby tylko trochę wytartę..ok 20% zużycia...na razie szukam....snakeman1 napisał/a:
Szokiem byłoby, gdyby było inaczej ...... czego się spodziewać po maszynie która ma ponad 60 lat? Powiem więcej masz nie jedno łożysko do wymiany- tylko prawdopodobnie wszystkie tym bardziej , że spuściłeś ze skrzyni wodę, tak samo uszczelniacze, prędzej czy później polecą i tak. Jak nie zmienisz teraz to potem będziesz rozebrał drugi raz.
Na olx jest wystawiony....*annoy*+drugi w częściach....AndrzejD21 napisał/a:
Bardzo fajna samoróbka ze skrzynią dzika, przynajmniej silnik mocą podobny do oryginału bo często zakładany jest mocniejszy i wiadomo co się ze skrzynią dzieje. *helpless*
https://www.youtube.com/watch?v=h3cb5yTHBxc
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam pytanie w swoim dziku mam przerobioną głowice na świecę o gwincie M14 jeździ zarówno na tej z długim czy krótkim gwintem. Chciałbym wiedzieć jaką świece muszę kupić żeby posiadała odpowiednią wartość cieplną dla dzika. Chodzi mi o symbol świec np z NGK czy innych producentów z tym właśnie gwintem
RE: c-308 lub Dzik-2
a to kolego chyba wielkość gwintu nie ma znaczenia.....według katalogu wartość cieplna według BOSCHa to 175..wnioskuję że masz silnik s261....warto sobie pobrać z forum różne instrukcje i katalogi...dużo wyjaśniają...*annoy*
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja mam wyremontowany i założony silnik WSM 160 ale on ma aby inny zapłon pewnie wiesz. Tak czytałem na stronie o dziku która już też pewnie wszyscy oglądali to idealnie pasuje świeca NGK A-7 albo też może być Iskra M60 ale czy one będą też miały gwint M14 ...?
RE: c-308 lub Dzik-2
kolego matti nie przesadzaj..... wystarczy wpisać w Google m60 iskry -18mm ngk a-7 -18mm, całe 30s pracy. wszystko masz w katalogach, w sklepie tez dobiorą Ci w/g tego co potrzebujesz choć te świece to raczej na zamówienie tylko.