c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
matti1989a
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: matti1989a »

Nie ja nie chcę tak robić tylko się pytałem czy jest to możliwe. Ja mam silnik po remoncie przy swoim dziku stary zdemontowałem jeszcze na chodzie ale już ciężko palił cylinder wypracowany i wszędzie nieszczelności, a założyłem wyremontowany po szlifie i z nowym wałem. Teraz chce się zabrać za ten oryginalny jeszcze z wewnętrznym zapłonem. Mam nadzieje, że wał będzie ok bo cylinder z tłokiem bym miał fakt używany ale w bardzo dobrym stanie. Potem go zalać olejem i za X lat się po niego zgłosić, a nie sprzedam go bo to jest od mojego dzika także zawsze może być całość oryginalna



Ile u was płacicie za regenerację wału do Dzika ?
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

koledzy płacili ok 300 pełna regeneracja
matti1989a
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: matti1989a »

To u mnie wołają 400 zł trochę dużo mi się widzi. Za regenerację wału do wsk 125 chcą aby 150 zł muszę poszukać innego warsztatu. To ceny za naprawę tyle co by można kupić nowy ale też niewiadomo co się kupi bo jak tyle lat gdzieś leżał to może mieć przyłapane łożyska i rdzę.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

dlatego nie regeneruje tylko kupuje nowe...
Miałem ich kilkanaście żaden nie miał przyłapanych , nawet wręcz przeciwnie mają dość znaczny luz ale to jest fabryczny bo to łożyska C3.Ale to są nowe, a nie picowane...
matti1989a
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: matti1989a »

no teraz jestem w kropce bo chce sobie zrobić ten oryginalny silnik do dzika. W tamtym roku remontowany był silnik i kupiłem nowy wał i co się okazało że w tym roku już musiałem go regenerować. Dzik przestał palić nagle wał miał luz góra-dół i tam gdzie magneto wszystko zabrudzone. Jak przyszedł ten nowy wał to miał przyłapane dwa łożyska ale trochę ojeju i ruszyły ciut rdzy było na nim. I co interes życia wał 400 bo wtedy po tyle były wystawione i drugie tyle regeneracja ogólnie masakra ale co zrobisz... I teraz znowu bubla kupić...
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

umów się ze sprzedającym na możliwość zwrotu lub kupuj osobiście...zresztą możliwość zwrotu masz zawsze, tylko trudniej to wyegzekwować ...pomijam, ze za 500 to kupisz nowy ( fabrycznie) silnik. tylko trzeba cierpliwościi zależy tez co masz na myśli regeneracja...ostatnio znajomy zmieniał łożyska(bez korbowodu) i dał 200 za całą usługę z łożyskami....
matti1989a
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: matti1989a »

Hm za 500 zł to silnika nie kupisz ale za 700zł to już byś dał rade. Ale nadal nie wiesz czy ten rzekomo nowy silnik nie jest przyłapany po tylu latach. A powiedz mi korbowod to jak dajesz do regeneracji to też ci naprawią czy jedynie wstawia się nowy ?



A żeby osobiście to problem na Śląsku jest dużo tych klamotow, a ja jestem z Wielkopolski także u nas już dawno takich sprzętów nie ma, a kiedyś ich było mało. Inna mentalność ludzie się tym nie interesowali
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

Ja nie daje do regeneracji, mam nowe, koledzy dawali.... naprawić można wszystko...tylko ze nie warto...
nowy silnik można kupić za 500zł ....za 350 też.... tego nie kupuje wysyłkowo bo bez sensu tylko osobiście.
swoją drogą lubię ogłoszenia typu" sprzedam sprawny silnik za 500" pytam -czy odpali skoro sprawny... jeszcze nikt nie odpalił....cena leci o połowę....co i tak jest za duzo.
Co w nim ma wartość? cieknący gaźnik, wylatany korbowód? zatarty cylinder z tłokiem zardzewiałe platynki.....?
matti1989a
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: matti1989a »

Owszem jak masz możliwość kupić gdzieś na miejscu takie rzeczy to ok na internecie na pewno nie dostaniesz w tej cenie. a przede wszystkim musisz wiedzieć że ktoś coś takiego ma. Ja jak mam jechać 300 km w jedną stronę to mija się z celem. Teraz na olx jest parę niby nowych walów, a wyglądają jak złom... Ceny są różne masz dostęp kupujesz tanio. Nie masz pozostaje Ci szukanie w ogłoszeniach i tu wielka loteria
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

nowy wał ma srebrne "przeciwwagi" i widoczne pieczatki producenta jak ma czarne to używany ...tego nie domyjesz nawet rozpuszczalnikiem
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czy może orientuje się ktoś od czego były oryginalne lampy tylnie w przyczepce do dzika typ T -800?
Chcę zrobić oświetlenie do swojej przyczepki i chciałbym założyć coś na podobieństwo fabrycznych, ale nie wiem gdzie szukać.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: AndrzejD21 »

Dołączam się do zapytania, mam już okablowanie a lamp nie mogę dostać.
Myślałem nad lampami od c330, ale maja kierunkowskaz a dzik nie miał.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

W necie znalazłem takie lampy
https://www.olx.pl/oferta/fabrycznie-no ... hfG8L.html Czy może orientuje się ktoś czy takie były zakładane do przyczepy?
Jarek312
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2016, 11:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jarek312 »

Co do regeneracji wału. Ja kupilem kpl korbowod na allegro za 40zl, teraz chyba są po 70. Kupilem nowe łożyska i za wymiane korby i lozysk zaplacilem 70zl.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: AndrzejD21 »

Ja szukałem korbowodów i były po 110zł za sztukę tylko że od syreny, ale te w wałach od dzika też z syreny pochodzą, są opisane symbolem "S15".

Mam w domu prasę tylko nie wiem jak wał rozebrać bo łożysko zasłania prawie pół czopa korbowodu i nie ma za bardzo jak podejść.
Ktoś już próbował rozbierać ten wał, bo z wycentrowaniem go nie miał bym problemów.
josephgo87
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:04

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: josephgo87 »

Witam wszystkich.Napisałem w dziale "warsztat" ale widzę że tutaj więcej się dzieje. Czy ktoś może udzielić mi informacji na temat regulacji luzu wałka atakującego w dziku 21? Czytałem gdzieś że luz powinno ustawić się na gazetę,ale gdzie tam jest regulacja? Pozdrawiam
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Witam. Potrzebuję mocowanie filtra powierza (blacha) przykręcona na dwóch śrubach do silnika. Pierwsza wersja w której znajduje się śruba do regulacji naciągu linki od gaźnika BVF. Jeżeli ktoś posiada lub wie gdzie szukać to proszę o info.

Pozdrawiam.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

nie ma regulacji jako takiej...wszystko odbywa się poprzez specjalne pierścienie dystansowe ustalające ten luz.trochę odgrzewany kotlet ...ale korbowody z syreny nie pasują do dzika popatrzcie choćby jaki jest skok tłoka w dziku a jaki w syrenie....wszystko trzeba dobrze sprawdzac
josephgo87
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:04

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: josephgo87 »

Dzięki za odpowiedź. W którym miejscu zatem powinno umieścić się te dystansujące pierścienie :?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: AndrzejD21 »

Muszą pasować, jak na tych które mam są nabite oznaczenia korbowodów syrenowskich.
Są opisane "S-15" więc muszą być takie jak w syrenie. Skok zarówno w syrenie jak i dziku jest identyczny i wynosi 82mm.
ODPOWIEDZ