c-308 lub Dzik-2
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Nie ja nie chcę tak robić tylko się pytałem czy jest to możliwe. Ja mam silnik po remoncie przy swoim dziku stary zdemontowałem jeszcze na chodzie ale już ciężko palił cylinder wypracowany i wszędzie nieszczelności, a założyłem wyremontowany po szlifie i z nowym wałem. Teraz chce się zabrać za ten oryginalny jeszcze z wewnętrznym zapłonem. Mam nadzieje, że wał będzie ok bo cylinder z tłokiem bym miał fakt używany ale w bardzo dobrym stanie. Potem go zalać olejem i za X lat się po niego zgłosić, a nie sprzedam go bo to jest od mojego dzika także zawsze może być całość oryginalna
Ile u was płacicie za regenerację wału do Dzika ?
Ile u was płacicie za regenerację wału do Dzika ?
RE: c-308 lub Dzik-2
koledzy płacili ok 300 pełna regeneracja
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
To u mnie wołają 400 zł trochę dużo mi się widzi. Za regenerację wału do wsk 125 chcą aby 150 zł muszę poszukać innego warsztatu. To ceny za naprawę tyle co by można kupić nowy ale też niewiadomo co się kupi bo jak tyle lat gdzieś leżał to może mieć przyłapane łożyska i rdzę.
RE: c-308 lub Dzik-2
dlatego nie regeneruje tylko kupuje nowe...
Miałem ich kilkanaście żaden nie miał przyłapanych , nawet wręcz przeciwnie mają dość znaczny luz ale to jest fabryczny bo to łożyska C3.Ale to są nowe, a nie picowane...
Miałem ich kilkanaście żaden nie miał przyłapanych , nawet wręcz przeciwnie mają dość znaczny luz ale to jest fabryczny bo to łożyska C3.Ale to są nowe, a nie picowane...
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
no teraz jestem w kropce bo chce sobie zrobić ten oryginalny silnik do dzika. W tamtym roku remontowany był silnik i kupiłem nowy wał i co się okazało że w tym roku już musiałem go regenerować. Dzik przestał palić nagle wał miał luz góra-dół i tam gdzie magneto wszystko zabrudzone. Jak przyszedł ten nowy wał to miał przyłapane dwa łożyska ale trochę ojeju i ruszyły ciut rdzy było na nim. I co interes życia wał 400 bo wtedy po tyle były wystawione i drugie tyle regeneracja ogólnie masakra ale co zrobisz... I teraz znowu bubla kupić...
RE: c-308 lub Dzik-2
umów się ze sprzedającym na możliwość zwrotu lub kupuj osobiście...zresztą możliwość zwrotu masz zawsze, tylko trudniej to wyegzekwować ...pomijam, ze za 500 to kupisz nowy ( fabrycznie) silnik. tylko trzeba cierpliwościi zależy tez co masz na myśli regeneracja...ostatnio znajomy zmieniał łożyska(bez korbowodu) i dał 200 za całą usługę z łożyskami....
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Hm za 500 zł to silnika nie kupisz ale za 700zł to już byś dał rade. Ale nadal nie wiesz czy ten rzekomo nowy silnik nie jest przyłapany po tylu latach. A powiedz mi korbowod to jak dajesz do regeneracji to też ci naprawią czy jedynie wstawia się nowy ?
A żeby osobiście to problem na Śląsku jest dużo tych klamotow, a ja jestem z Wielkopolski także u nas już dawno takich sprzętów nie ma, a kiedyś ich było mało. Inna mentalność ludzie się tym nie interesowali
A żeby osobiście to problem na Śląsku jest dużo tych klamotow, a ja jestem z Wielkopolski także u nas już dawno takich sprzętów nie ma, a kiedyś ich było mało. Inna mentalność ludzie się tym nie interesowali
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja nie daje do regeneracji, mam nowe, koledzy dawali.... naprawić można wszystko...tylko ze nie warto...
nowy silnik można kupić za 500zł ....za 350 też.... tego nie kupuje wysyłkowo bo bez sensu tylko osobiście.
swoją drogą lubię ogłoszenia typu" sprzedam sprawny silnik za 500" pytam -czy odpali skoro sprawny... jeszcze nikt nie odpalił....cena leci o połowę....co i tak jest za duzo.
Co w nim ma wartość? cieknący gaźnik, wylatany korbowód? zatarty cylinder z tłokiem zardzewiałe platynki.....?
nowy silnik można kupić za 500zł ....za 350 też.... tego nie kupuje wysyłkowo bo bez sensu tylko osobiście.
swoją drogą lubię ogłoszenia typu" sprzedam sprawny silnik za 500" pytam -czy odpali skoro sprawny... jeszcze nikt nie odpalił....cena leci o połowę....co i tak jest za duzo.
Co w nim ma wartość? cieknący gaźnik, wylatany korbowód? zatarty cylinder z tłokiem zardzewiałe platynki.....?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Owszem jak masz możliwość kupić gdzieś na miejscu takie rzeczy to ok na internecie na pewno nie dostaniesz w tej cenie. a przede wszystkim musisz wiedzieć że ktoś coś takiego ma. Ja jak mam jechać 300 km w jedną stronę to mija się z celem. Teraz na olx jest parę niby nowych walów, a wyglądają jak złom... Ceny są różne masz dostęp kupujesz tanio. Nie masz pozostaje Ci szukanie w ogłoszeniach i tu wielka loteria
RE: c-308 lub Dzik-2
nowy wał ma srebrne "przeciwwagi" i widoczne pieczatki producenta jak ma czarne to używany ...tego nie domyjesz nawet rozpuszczalnikiem
RE: c-308 lub Dzik-2
Czy może orientuje się ktoś od czego były oryginalne lampy tylnie w przyczepce do dzika typ T -800?
Chcę zrobić oświetlenie do swojej przyczepki i chciałbym założyć coś na podobieństwo fabrycznych, ale nie wiem gdzie szukać.
Pozdrawiam.
Chcę zrobić oświetlenie do swojej przyczepki i chciałbym założyć coś na podobieństwo fabrycznych, ale nie wiem gdzie szukać.
Pozdrawiam.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Dołączam się do zapytania, mam już okablowanie a lamp nie mogę dostać.
Myślałem nad lampami od c330, ale maja kierunkowskaz a dzik nie miał.
Myślałem nad lampami od c330, ale maja kierunkowskaz a dzik nie miał.
RE: c-308 lub Dzik-2
W necie znalazłem takie lampy
https://www.olx.pl/oferta/fabrycznie-no ... hfG8L.html Czy może orientuje się ktoś czy takie były zakładane do przyczepy?
https://www.olx.pl/oferta/fabrycznie-no ... hfG8L.html Czy może orientuje się ktoś czy takie były zakładane do przyczepy?
RE: c-308 lub Dzik-2
Co do regeneracji wału. Ja kupilem kpl korbowod na allegro za 40zl, teraz chyba są po 70. Kupilem nowe łożyska i za wymiane korby i lozysk zaplacilem 70zl.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja szukałem korbowodów i były po 110zł za sztukę tylko że od syreny, ale te w wałach od dzika też z syreny pochodzą, są opisane symbolem "S15".
Mam w domu prasę tylko nie wiem jak wał rozebrać bo łożysko zasłania prawie pół czopa korbowodu i nie ma za bardzo jak podejść.
Ktoś już próbował rozbierać ten wał, bo z wycentrowaniem go nie miał bym problemów.
Mam w domu prasę tylko nie wiem jak wał rozebrać bo łożysko zasłania prawie pół czopa korbowodu i nie ma za bardzo jak podejść.
Ktoś już próbował rozbierać ten wał, bo z wycentrowaniem go nie miał bym problemów.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 paź 2016, 12:04
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich.Napisałem w dziale "warsztat" ale widzę że tutaj więcej się dzieje. Czy ktoś może udzielić mi informacji na temat regulacji luzu wałka atakującego w dziku 21? Czytałem gdzieś że luz powinno ustawić się na gazetę,ale gdzie tam jest regulacja? Pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam. Potrzebuję mocowanie filtra powierza (blacha) przykręcona na dwóch śrubach do silnika. Pierwsza wersja w której znajduje się śruba do regulacji naciągu linki od gaźnika BVF. Jeżeli ktoś posiada lub wie gdzie szukać to proszę o info.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
nie ma regulacji jako takiej...wszystko odbywa się poprzez specjalne pierścienie dystansowe ustalające ten luz.trochę odgrzewany kotlet ...ale korbowody z syreny nie pasują do dzika popatrzcie choćby jaki jest skok tłoka w dziku a jaki w syrenie....wszystko trzeba dobrze sprawdzac
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 paź 2016, 12:04
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzięki za odpowiedź. W którym miejscu zatem powinno umieścić się te dystansujące pierścienie
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: c-308 lub Dzik-2
Muszą pasować, jak na tych które mam są nabite oznaczenia korbowodów syrenowskich.
Są opisane "S-15" więc muszą być takie jak w syrenie. Skok zarówno w syrenie jak i dziku jest identyczny i wynosi 82mm.
Są opisane "S-15" więc muszą być takie jak w syrenie. Skok zarówno w syrenie jak i dziku jest identyczny i wynosi 82mm.