c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

nie jest identyczny, nie pasują - przynajmniej nie wszystkie :
Syrena: 104, 104L, 105, 105L, Bosto i R20-Skok tłoka: 73mm
Syrena 103, 101 ,102 skok tłoka 82mm
tak samo jak z tłokami niby jak w syrenie ale nie do konca...kilkanaście dni temu jeden fachowiec nabił właśnie korbowód z syreny znajomemu, skasował ładną sumkę tylko nie wiedział ze sie różnią....efektu nie trzeba opisywać
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bolszewik »

104L - Chyba nic takiego nie było.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

Specjalistyczne zrodla podaja ze bylo...nawet jesli nie -istota sprawy jest zachowana.



Panowie ma ktoś instrukcje do ursusa c-308 ? xero/ skan
wymienię na inne papiery do dzika 2, 21, jego silników, przyczep itp.
Szymon
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymon »

Pytanie ma Panowie z trochę innej beczki....mam do odebranie przyczepkę t-800.Mieści się ona w Jastrzębiu-Zdrój....może wybiera się ktoś w te strony bo ja nie mam się kiedy po nią wybrać a i sprzętu do przewozu nie mam...chociaż podwieźć ją bliżej...Oczywiście byśmy się dogadali:p .W końcu po długich poszukiwaniach udało mi się kupić przyczepkę ale już prawie pół roku po nią jadę....:@



jakby co jestem z okolic Środy Wielkopolskiej...



Teraz właśnie zabieram się za remont mojego dzika bo rozebrany czekał od wiosny właśnie na zimowe wieczory....:p
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

Przewieziesz ja na zwyklej przyczepce oczywiscie po demontarzu kół.paki i siedziska ... troche cyrk ale sie da.
Mi zaladunek zajął chyba ze 3godziny z jej rozkreceniem i zabezpieczeniem. Ursus tez tak wiózł....
Chyba ze na ciezarowy ja wrzucisz .Przypadkiem mozna zabrac np silnik ale przyczepa to juz nie jest przy okazji...
Szymon
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymon »

a jakie są wymiary paki i dyszla?



Jeszcze jedno Panowie....ma ktoś z was zdjęcia skrzyni biegów robione podczas remontu bo wczoraj wyciągnąłem skrzynię z palety i nie bardzo pamiętam gdzie i jak była pomontowana bo w marcu ja rozebralem w drobny mak gdyż wtedy planowałem remont ale zlecialo do dzisiaj i gdy się w końcu za to zabrałem to wyszedł zonk.....zdjęć niestety szczegółowych nie robiłem bo miałem wszystko robić od razu..
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Ja mam instrukcje obsługi i ogólne rysunki skrzyni biegów.
Paul321
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2016, 21:25

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Paul321 »

Witam posiada ktoś dokumentacje wałka ataku do glebogryzarki od Ursusa c-308 lub na sprzedaż glebogryzarkę. Chciałem dorobić tryba lecz tokarz który się tego podjął przetną wałek na pół i gdzieś zapodział jedną połowę
Szymon
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymon »

Mam już złożona prawie całą skrzynię—jakoś to dałem radę zrobić.....Ale mam mały dylemat bo mam pięć podkładek dystansowych i zastanawiam się gdzie je wcisnąć....przy pòłosiach czy przy mechanizmie roznicowym?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: AndrzejD21 »

Luz na kole talerzowym ma być ustawiony "na gazetę", a przy półosiach taki aby nie było nadmiernego luzu, ale dało się je lekko obracać.
Szymon
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymon »

ok dzięki za informację...a jeszcze jedno bo mam też sprzęgło rozebrane i o ile tarczę od strony skrzyni wiem którą stroną założyć to tej od silnika już taki pewny nie jestem....można jakieś zdjęcie jak powinna być prawidłowo ułożona?
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Tarczę załóż tak żeby nity były tak samo jak w tej od skrzyni skierowane.
Szymon
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymon »

MARIO83 napisał/a:
Tarczę załóż tak żeby nity były tak samo jak w tej od skrzyni skierowane.

Aha ok ;) dziękuję za informacje:p



Kończę składać skrzynię biegów i mam pytanie....mianowicie napisaliście ze między kołem talerzowym a wałkiem ataku ma być jak najmniejszy luz...u mnie jest ten problem ze gdy zamontuje podkladke dystansową to jest za ciasno a jak wyjme ja i przytrzymam ręką wałek ataku a będę próbował obrócić talerzem to ruszy ok 1mm....może tak być czy coś jeszcze kombinować?....A i dziękuję koledze snakeman za papiery do przyczepki.....właśnie czegoś takiego szukałem.....:)
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

to ją zeszlifuj....
pro100wnik
Posty: 21
Rejestracja: 30 sie 2013, 21:26

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: pro100wnik »

koledzy podpowie ktoś gdzie kupić platynki do silnika od dzika potrzebne mi do remontu koleby
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

podstawowe pytanie -jaki masz tam silnik s 160 czy s 261c ( na przestrzeni lat mogły być zamieniane)
pro100wnik
Posty: 21
Rejestracja: 30 sie 2013, 21:26

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: pro100wnik »

silnik S03.160
Szymek
Posty: 35
Rejestracja: 08 paź 2014, 18:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Szymek »

Czy ktoś wie jak wyglądała elektryka w ursusie 308? Chodzi mi o to czy był jakiś przełącznik świateł czy wył. silnika? Mile widziane zdjęcia *clap*
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

Witam ja chciałbym zapytać o szlif cylindra otóż kupiłem tłok który jest na 3 szlif (przynajmniej tak ma wybite na denku) i teraz tak w silniku który chodził w dziku miałem tłok 2 (nie wiem czy i kiedy był robiony szlif bo go kupiłem niedawno) czyli i cylinder by był po 2 szlifie ale no ten nowy tłok (3) wchodzi luźno byłem zapytać w warsztacie gdzie robią szlify i powiedzieli że jest dużo za luźne więc kupiłem caly silnik na części za grosze który podobno był na chodzie ale to nie ważne wazne jest to że tam siedział tłok z wybitą 1 czyli po 1szlifie i w ten cylinder znów ten nowy tłok wchodzi minimalnie ciaśniej ale w sumie też dość luźno bez oporów i teraz nie wiem czy ten tłok ma mieć jakiś duży luz czy jak. Nie wiem czy jak bym to złożył bez szlifu to czy jak sie rozgrzeje nie zatrze sie. Powiedzcie mi jakie to ma mieć wymiary i luzy bo o ile cylindry mają 76 z hakiem to te tłoki z wybitymi 1,3 mają 75 z hakiem suwmiarką to ciężko dokładnie zmierzyć a mikrometru nie mam.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 675
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarekstryszawa »

https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-sam-d ... 56a12ea9ee

ile to może być warte? Opłacało by się kupić i wsadzić mały dieselek? Układ przeniesienia napędu wytrzyma?
ODPOWIEDZ