c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Adasiek123 »

Jarek-warte jest tyle,ile chciałbyś dać-tyle za ile wystawił raczej bym nie dał.Podjedz,oglądnij-tym bardziej że Masz blisko.Jedyna rzecz,o którą można by się martwić-to atak i koło talerzowe (Gdybyś się zdecydował,zaglądnij do środka-bo niby sprawny,ale nie wiadomo jak to wygląda...)Masę lat temu użytkowałem Sama na skrzyni Dzika,na przedłużanych półosiach,silniczekS 301d-wszystko było super,ale niestety "siadała" skrzynka.Mam pewność,że powodem były tylko dłuższe półosie.Ogólnie rzecz biorąc-baza świetna,trochę zadbać i ciągniczek fajny,tym bardziej na dieslu.
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

jarekstryszawa napisał/a:
https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-sam-d ... 56a12ea9ee

ile to może być warte? Opłacało by się kupić i wsadzić mały dieselek? Układ przeniesienia napędu wytrzyma?
Warte jest tyle ile ktoś jest stanie zapłacić pytanie za ile jest w stanie oddać to właściciel. A to czy sie opłaca to też rzecz dyskusyjna ja bym nie kupił tego za tyle kasy choć może jest warte tych pieniędzy ja bym wolał troche dołożyć i kupić dzika już zrobionego albo kupić za grosze do remontu kupić części zrobić i wiem co mam i satysfakcja że sam przywróciłem do życia taki zabytek
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 675
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarekstryszawa »

Cena jest pewnie do dużej negocjacji (jak optymistycznie mniemam) *flower*
Może się skuszę na niego i w ramach ćwiczeń wrzucę jakiś mały ropniak, żeby sobie jeździć po ogrodzie. Moje wątpliwości budzi własnie wytrzymałość bebechów skrzyni w takiej konfiguracji. Pogadam przy okazji ze zbywcą.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Adasiek123 »

Nie chciałem Cię straszyć,może tylko ja miałem takie niezbyt miłe doświadczenia,może nie jest to regułą,że nie wytrzymuje koło i atak?Do dzisiaj mam Ursusa C308 (" Sama" na tej skrzyni biegów),też na długich półosiach,i spokojnie wytrzymuje...Za tą cenę,nawet bez negocjacji-te dwa "Dziki" myślę że warto się zastanowić.Dla mnie niestety za daleko (mam co prawda szwagra w okolicach Suchej),ale transport itd. Tak czy owak-oglądnąć i pogadać zawsze można.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

lxxx20 napisał/a:
Witam ja chciałbym zapytać o szlif cylindra otóż kupiłem tłok który jest na 3 szlif (przynajmniej tak ma wybite na denku) i teraz tak w silniku który chodził w dziku miałem tłok 2 (nie wiem czy i kiedy był robiony szlif bo go kupiłem niedawno) czyli i cylinder by był po 2 szlifie ale no ten nowy tłok (3) wchodzi luźno byłem zapytać w warsztacie gdzie robią szlify i powiedzieli że jest dużo za luźne więc kupiłem caly silnik na części za grosze który podobno był na chodzie ale to nie ważne wazne jest to że tam siedział tłok z wybitą 1 czyli po 1szlifie i w ten cylinder znów ten nowy tłok wchodzi minimalnie ciaśniej ale w sumie też dość luźno bez oporów i teraz nie wiem czy ten tłok ma mieć jakiś duży luz czy jak. Nie wiem czy jak bym to złożył bez szlifu to czy jak sie rozgrzeje nie zatrze sie. Powiedzcie mi jakie to ma mieć wymiary i luzy bo o ile cylindry mają 76 z hakiem to te tłoki z wybitymi 1,3 mają 75 z hakiem suwmiarką to ciężko dokładnie zmierzyć a mikrometru nie mam.
Dobrą suwmiarką zmierzysz dokładnie - mierz na dole tłoka i podaj jaki wymiar jest.



To że cylinder ma wybity pierwszy szlif to znaczy że kiedyś był robiony takowy i tyle, ale mógł być robiony drugi i trzeci bez wybijania informacji o tym.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

nie patrzcie co jest/było wybite - wszystko trzeba mierzyć najdokładniej jak się da najlepiej 3 x i wyciągnąć średnia....
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

Mariuszczs napisał/a:
lxxx20 napisał/a:
Witam ja chciałbym zapytać o szlif cylindra otóż kupiłem tłok który jest na 3 szlif (przynajmniej tak ma wybite na denku) i teraz tak w silniku który chodził w dziku miałem tłok 2 (nie wiem czy i kiedy był robiony szlif bo go kupiłem niedawno) czyli i cylinder by był po 2 szlifie ale no ten nowy tłok (3) wchodzi luźno byłem zapytać w warsztacie gdzie robią szlify i powiedzieli że jest dużo za luźne więc kupiłem caly silnik na części za grosze który podobno był na chodzie ale to nie ważne wazne jest to że tam siedział tłok z wybitą 1 czyli po 1szlifie i w ten cylinder znów ten nowy tłok wchodzi minimalnie ciaśniej ale w sumie też dość luźno bez oporów i teraz nie wiem czy ten tłok ma mieć jakiś duży luz czy jak. Nie wiem czy jak bym to złożył bez szlifu to czy jak sie rozgrzeje nie zatrze sie. Powiedzcie mi jakie to ma mieć wymiary i luzy bo o ile cylindry mają 76 z hakiem to te tłoki z wybitymi 1,3 mają 75 z hakiem suwmiarką to ciężko dokładnie zmierzyć a mikrometru nie mam.
Dobrą suwmiarką zmierzysz dokładnie - mierz na dole tłoka i podaj jaki wymiar jest.



To że cylinder ma wybity pierwszy szlif to znaczy że kiedyś był robiony takowy i tyle, ale mógł być robiony drugi i trzeci bez wybijania informacji o tym.


No to tak kupiony tłok ma 75,95 czyli można przyjąć że jest nominał tylko że ma wybitą 3 na denku i głupi zamówiłem go, jeszcze sprzedający mi potwierdził że to 3 szlif. Czyli wychodzi na to że potrzebuje nowego cylindra żeby to dobrze grało ? Obecnie mam trzy używki z wymiarami 76,5 czyli drugi szlif i dwa cylindry niby nominały 76mm ale nie wiem czy warto wkładać nowy tłok w stare cylindry tzn nie po szlifie. Jak uważacie ?
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

A co tu do uwazania... Albo masz wszystko nominal N0 tlok i cylinder albo dajesz na szlifiernie z tego co masz - pod konkretny tlok ktory posiadasz....
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariuszczs »

Ten nominalny cylinder mierzysz i kwalifikujesz albo do szlifu albo do użycia. Jak tam będzie kilka setek zużycia to w tym sprzęcie to pikuś. Nie pamiętam jaka odchyłka średnicy i jaki owal kwalifikuje cylinder do szlifu lub wymiany. Posiłkuj się może jakimiś danymi pomiarowymi z motocykli, lub może jest w książce od silnika lub ciągnika.
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

Zmieniając temat potrzebuje "Kły" do tylnego zaczepu. Szukałem coś w necie ale nic nie znalazłem, te kły były wykorzystywane jeszcze w jakimś innym sprzęcie ? Jakiś zamiennik ? Bo chyba będę musiał dać śruby jak nic nie znajdę. Kiedyś widziałem na OLX były ale nie były potrzebne a jak są to się zbyły
Awatar użytkownika
Maciej_76
Posty: 158
Rejestracja: 29 lip 2013, 21:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Maciej_76 »

muszę poszukać
może znajdę jeszcze kły gdzieś w starych zapasach
Awatar użytkownika
leniuk
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: leniuk »

Panowie, czy dwie cewki - ta od oświetlenie i ta od przerywacza w zapłonie są zamienne ? nie chodzi mi tu o cewkę WN.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

Przecież ta od przerywacza to cewka wysokiego napięcia..cewka WN nie jest zamienna. świetlnee tak
Awatar użytkownika
leniuk
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: leniuk »

W dziku są 3 cewki, dwie służą do zapłonu- cewka niskiego napięcia oraz cewka NW oraz jedna oświetlenia. Pytanie czy obie cewki niskiego napięcia są zamienne.

http://muerte28.republika.pl/zaplon_akm_6V.html
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

Owszem masz 3 cewki ale dwie są od oświetlenia lub/i ładowania aku (to sobie przełączasz na kierownicy) i jedna zapłonowa. A w linku który podałeś jest pokazane jak przerobić zapłon w dziku na tzw. bateryjny do którego wykorzystuje się między innymi cewkę butelkową i akumulator
Awatar użytkownika
leniuk
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:36

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: leniuk »

Niestety kolego jesteś w błędzie. Zamieściłem link bo jest tam oryginalne połańczanie wewnątrz układu magneto. Świtała zasila tylko jedną cewka,chce właśnie wykorzystać drugą bo rezygnuje z wbudowanego zapłonu.


Teraz inny problem. Rozebrałem trochę silnika i widzę że tłok jest podtarty po stronie wydechu. Czy w waszych dzikach też się tak działo ? Warto coś robić z tym tłokiem czy wymieniać ?


https://zapodaj.net/620d5148a1eab.jpg.html


https://zapodaj.net/41cd460192991.jpg.html
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

leniuk napisał/a:
Niestety kolego jesteś w błędzie. Zamieściłem link bo jest tam oryginalne połańczanie wewnątrz układu magneto. Świtała zasila tylko jedną cewka,chce właśnie wykorzystać drugą bo rezygnuje z wbudowanego zapłonu.

No cóż ja się z tym nie zgodzę pod tym linkiem nie ma oryginalnej instalacji tylko przeróbka na zapłon bateryjny. A cewki które ma dzik to ma dwie świetlne połączone równolegle pod zaciskiem SW które też służą do ładowania akumulatora który oryginalnie był wykorzystywany do zasilania świateł postojowych i klaksonu oraz cewkę wysokiego napięcia pomijam że jest również przerywacz który może być w wewnątrz tak jak pod tym linkiem i na zewnątrz.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

leniuk napisał/a:
Niestety kolego jesteś w błędzie. Zamieściłem link bo jest tam oryginalne połańczanie wewnątrz układu magneto. Świtała zasila tylko jedną cewka,chce właśnie wykorzystać drugą bo rezygnuje z wbudowanego zapłonu.


Teraz inny problem. Rozebrałem trochę silnika i widzę że tłok jest podtarty po stronie wydechu. Czy w waszych dzikach też się tak działo ? Warto coś robić z tym tłokiem czy wymieniać ?


https://zapodaj.net/620d5148a1eab.jpg.html


https://zapodaj.net/41cd460192991.jpg.html
1) tak warto coś z tym robić- generalny remont silnika
2) o cewkach piszesz bzdury, odpowiedz juz dostałeś i to 3 x
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lxxx20 »

Robię teraz remont silnika wymieniam wszystko na nowe prócz karterów i właśnie mam pytanie na tych karterach są delikatne ryski po pierścieniach wydaje mi sie że można by było to odpuścić ale chciałbym to jakoś wyrównać i pomyślałem że można by było posmarować klejem tzw płyny metal dwu skladnikowy i potem nadmiar zeszlifować ale nie wiem czy to da rade mój ojciec twierdzi że to się będzie odrywać i może sie dostać gdzieś gdzie nie powinno. Jaki macie sposób na te kartery ?
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: snakeman1 »

przetoczyć na tokarce na nowy typ uszczelnienia -temat juz dawno poruszany w tym dziale-jedyne słuszne rozwiązanie/ kupić nowe są po 150zł<br><br><br><br>generalnie nie powinno mieć to znaczenia , pierścienie juz tak mają
ODPOWIEDZ