c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Rozebrałem silnik i faktycznie obie boczne cewki są połączone razem, cewka zapłonowa jest z dwóch zrobiona ale w jednej obudowie. I tu mam prośbę- czy może ktoś zmierzyć napięcie na przerywaczu na jałowych obrotach oraz na maksymalnych (według ogranicznika)?
RE: c-308 lub Dzik-2
wątpię żeby cokolwiek zmierzyło ci napięcie w tak krótkich cyklach i do tego jeszcze dokładnie. prędzej zmierzona oporność, i przewodnictwo ci coś powie.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dokładnie zmierzyć to można oscyloskopem, ale mi wystarczy wynik z multimetru w trybie AC- chodzi bardziej o rząd jaki jest.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich.
Mam na imię Łukasz i nie dawno zacząłem remont swojego Ursusa c308. Rozebrałem skrzynie biegów aby wstępnie określić ogólny stan trybow i niestety jest uszkodzony jeden tryb ten podwójny który jest na dole w skrzyni od 1i2 biegu. Jeśli ktoś taki tryb posiada prosił bym o SMS na nr 605 123 072
Mam na imię Łukasz i nie dawno zacząłem remont swojego Ursusa c308. Rozebrałem skrzynie biegów aby wstępnie określić ogólny stan trybow i niestety jest uszkodzony jeden tryb ten podwójny który jest na dole w skrzyni od 1i2 biegu. Jeśli ktoś taki tryb posiada prosił bym o SMS na nr 605 123 072
RE: c-308 lub Dzik-2
łatwiej wygrać w totka...powodzenia.
RE: c-308 lub Dzik-2
1 i 3 tylko typowe do dzika...
2 - ten z Piły ma do 308 ale głownie w całości po 1500 za skrzynie (i wiecej)...
powodzenia
2 - ten z Piły ma do 308 ale głownie w całości po 1500 za skrzynie (i wiecej)...
powodzenia
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: c-308 lub Dzik-2
Dobrze piszesz snakeman-ten handlarzyna z Piły to dobry cwaniak. Cycu-łatwiej będzie kupić całą skrzynię (ale nie z Piły). W zeszłym roku udało mi się kupić wszystkie "bebechy" ze skrzyni nad wyraz tanio-też niestety czeka mnie wymiana tego koła biegów 1-wszego i 2-giego.Podejrzewam że jest problem jazdy tylko na jedynce?
RE: c-308 lub Dzik-2
Dokladnie raczej cala skrzynia jak bedzie okazja .Alle to juz coraz trudniej.
RE: c-308 lub Dzik-2
To raczej złoże skrzynie na tych trybach co są bo one są przytarte po zewnętrznych stronach na 1/3 szerokości trybu a 2/3 szerokości zębów są nie naruszone a poza tym ursus w polu raczej pracował nie będzie no i liczę na to że biegi wyskakiwać nie powinny. Moim zdaniem do uszkodzenia doszło w wyniku wkleszczania 1 i 2 biegu w trakcie jazdy albo sprzęgło nie było rozłączone. Mam jeszcze dwa pytania jak montowana jest zaślepka od strony sprzęgła pod którym jest śruba wałka na wcisk czy jest przykrecana. Ktoś na tym forum opisywał że flaszkę z wału od strony duch łożysk da się ściągnąć ściągaczem żeby wymienić te dwa łożyska bez rozbierania wału. Prosił bym o potwierdzenie bo nie chciał bym uszkodzić wału.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam kolegów , robię remoncik mojego "sławnego" ursusa w dieslu. Nie chce mi się przeszukiwać całego tematu ( od razu przepraszam) wiec krótko ... Od czego pasują rączki do c- 308 ?
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam mam problem z pracą silnika dzika. Ustawiłem zapłon wg instrukcji i odpala raczej zawsze ale nierówno pracuje i nie wkręca się na obroty. Gaźnik wyczyściłem, kondensator przełożyłem na inny(używany), platynki nowe, cewka zapłonowa też. Ogólnie silnik był remontowany. Nawet uruchomiłem go na innym paliwie i nadal to samo :(może ktoś coś podpowie co go może boleć dodaje filmik choć kiepsko nakręcony ale słychać co się dzieje:
https://www.youtube.com/watch?v=MADtYRY ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MADtYRY ... e=youtu.be
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11
RE: c-308 lub Dzik-2
Przyczyn może być wiele, począwszy od świecy, przerwie na świecy i platynkach, jakimś przebiciu na wysokim napięciu (fajka, cewka, kabel, platynki) kończąc na kondensatorze, choć nowy, lub też może mieć jakiś wpływ regulacja gaźnika, "lewe" powietrze itp. przyczyny...
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Świeca jest nowa na starych nie chce palić. Ta ma iskrę wpadającą w niebieski kolor. Przewód też powinien być dobry, fajka nowa. Na patynkach ustawiłem przerwę 0,4 mm. Dzwoniłem w sprawie dzika do faceta co kiedyś się tymi silnikami zajmował i powiedział mi, że tą nasadkę co się przykręca na wał warto oszlifować żeby ten garb był jeszcze większy i że przerwa może byś jeszcze większa. No zapala dość chętnie po mojej regulacji, wcześniej nie chciał. Gaźnik (Pegaz) to ma drobny wyciek na dole przy tym korku co się wykręca dyszę od paliwa. Chyba kupię nowy kondensator od fiata 126p i mu założę
Założyłem inny gaźnik i nadal to samo czyli ten element mogę odstawić też*stress*. A ten kondensator będzie odpowiedni do dzika ?
http://allegro.pl/kondensator-aparatu-z ... 62672.html
Bo tak właściwie jaką pojemność powinien mieć?
Założyłem inny gaźnik i nadal to samo czyli ten element mogę odstawić też*stress*. A ten kondensator będzie odpowiedni do dzika ?
http://allegro.pl/kondensator-aparatu-z ... 62672.html
Bo tak właściwie jaką pojemność powinien mieć?
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja mam kondensatory od WSKi i jest wszystko w porządku zresztą w dziku praktycznie cały zapłon jest od WSKi więc i kondensatory na pewno też
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Cały może nie bo cewki te same ale platynki to już od syrenki. A kondensator od fiata 126p przyszedł dziś i jest taki sam jak był zainstalowany. Bynajmniej nie pomogło nadal nierówno pracuje i nie wkręca się na obroty. Wykluczyć mogę gaźnik, paliwo, świecę, kondensator. Po zmianie tych rzeczy żadnego efektu nie ma. Jedynie co to zapala chętnie to jeśli lekko odpala to mogę twierdzić, że zapłon jest ustawiony poprawnie??
RE: c-308 lub Dzik-2
Spróbuj może na zapłonie bateryjnym. Bo jak już praktycznie wszystko sprawdziłeś i dalej nic to może być wszystko
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Czy wszystko nie wiem bynajmniej ja nie jestem żadnym mechanikiem. Zabrałem instrukcję i ustawiłem zapłon. Pisało tam, że cecha na czerwonym tle musi się pokryć z tą na obudowie. Ale na moim magnecie cechy nie ma tylko czerwona kropka jest grubości kciuka. Mam jeszcze nowe koło i tam jest cecha z kreską. Kolejne używane koło ma aby cechę. To co jest założone przy dziku niby też jest nowe i na takowe wygląda ale cechy nie ma. Także ustawiłem tak, że odpala dobrze ale nierówno pracuje. Więc się pytam czy jak lekko pali to zapłon jest dobrze czy niekoniecznie? Jutro robię kolejne podejście od nowa ustawię patynki i zapłon. A co do tego bateryjnego to nie mam zewnętrznej cewki, a druga sprawa chociaż bym miał i tak nie wiedziałbym jak to podłączyć i znowu szukanie w necie by było. Ja tym dzikiem pracuje w ogrodzie także do kwietnia ma czas żeby ożyć.
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja jak ustawiałem zapłon (rok temu) u siebie nie widziałem żadnych znaków (chociaż wiem że powinny być) więc ustawiałem suwmiarką i jest okey. A u ciebie skoro chętnie zapala to ja bym powiedział że wszystko jest super ale widać nie jest. A pamiętasz od kiedy tak zaczął pracować wymieniałeś coś robiłeś ? Aha i jeszcze jedno proponuje sprawdzić jak pracuje bez fajki. Ja na jesieni kupiłem nową fajkę dzik przezimował w garażu więc nic nie mogło sie zepsuć a teraz ciężko palił i czasem falował zdjąłem fajke i jak ręką odjął tak że w zadnym wypadku nie sugeruj się że jak coś masz nowe to jest 1000 % sprawne
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: c-308 lub Dzik-2
Oczywiście nowe nie znaczy dobre. Co robiłem ciężko odpalał (jak za pierwszą próbą nie zaskoczył to koniec wkręcanie świecy, czyszczenie), często przy próbie odpalenia wystrzelił z tłumika jak z pistoletu, że normalnie ogłuszal. A jak już zapalił to co jakiś czas strzelił w gaźnik. Bynajmniej jak się go zgasiło to znowu ciężko palił. Praktycznie prawie wcale aby strzelał z tłumika. Więc postanowiłem rozebrać z przodu dekiel i złożyć po swojemu. Dziś robię kolejną próbę. Na pewno jest coś nie tak tylko żeby wiedzieć co. Moja Wsk 125 zawsze pali też tam czasami coś wymianie i problemu nie ma. Dzwoniłem w sprawie silnika do człowieka co się tym kiedyś zajmował i twierdzi, że to super silniki aby kwestia ustawienia jest ciężka.