krzysiek19750 napisał/a:
Witam czy ktoś posiada ciężarki przednie do ursusa-308*clap*
towar jw. deficytowy, praktycznie nie do zdobycia - ale można poprosić kolegów o zwymiarowanie (podanie wymiarów) i spróbować wykonać samodzielnie lub dać do wypalenia na laser. Samodzielnie można wykonać np. z betonu + rury (na otwory) oraz płaskownik na ramkę - taka moja wizja. Jak kto będzie palił na laserze + może ma jakieś znajomości to jestem chętny do partycypowania
Skąd takie informacje posiadasz kolego 8matex8matex8? A prawko kategorii B nie może być (wg. MORD: "Prawo jazdy kat. B uprawnia do kierowania: ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym również z przyczepą lekką")? Jak opłacić OC i zrobić przegląd bez dowodu rejestracyjnego?
kolego 0rex0
kat. B uprawnia
ale pojazd wolnobieżny nie musi przechodzić przeglądu lecz muszą być spełnione inne warunki określone Rozporządzeniem,
natomiast w opłacie OC podajesz (jak w moim przypadku) rodzaj pojazdu: Ursus C-308, rok produkcji: 1959, pojemność i płacisz ok 50zł na rok.
Tabliczka znamionowa była tylko na silniku i czasami na przyczepie.
Silnik to nie pojazd a przyczepa stanowi tylko element zestawu.
Przy moim tabliczki nigdy nie było.
Mam wszystkie akty prawne dotyczące podróży i zawsze wożę je przy sobie na wypadek spotkania Policjanta Ograniczonego.
Mam je w torbie podróżnej przy Ursusie a on w tej chwili w garażu. Jak znajdę chwile czasu to spiszę artykuły i ci podam.
To co musisz mieć podczas jazdy tom.in.:
światło z przodu, trójkąt przepisowy z tyłu (przepisowy - większy od przyczepy:D), tabliczkę z adresem właściciela, prawo jazdy kat. B lub T lub C no i ubezpieczenie OC (mam wpis w OC: URSUS C-308 - pojazd wolnobieżny)
Mam jedno pytanie, ale nie dotyczące poruszania się dzikiem po drogach. A mianowicie czy widział ktoś w dziku zamontowany tłok ze syreny? Chodzi mi o tłok syren 103-105, a nie 100-102. Pomimo jednego okna z boku to niczym się nie różni od oryginalnego. Pytam, bo oryginalne tłoki do dzika można dostać, ale są coraz droższe i trudniej dostępne, a te ze syreny jeszcze są tanie i ogólnie dostępne.
Dziękuję za wyjaśnienie tematu. Ja akurat mam dzika 2 i on ma tabliczkę znamionową na obudowie skrzyni biegów.
, tabliczkę z adresem właściciela
Mam ją wykonać i przymocować na własną rękę czy to jakaś specjalna tabliczka? Jakiś wzór? A co jeśli mam przyczepę "samoróbkę"? Przyczepa musi mieć światła czy tylko odblaski i trójkąt?
Odblaski - tak.
Trójkąt - jak pisałem - zgodny z Rozporządzeniem.
Tabliczka - ja mam format A4 - wydrukowany w poziomie, zalaminowany i przytwierdzony do przyczepy po stronie prawej (od chodnika - to wymóg Rozporządzenia). światła - powinny być jeżeli poruszasz się przy warunkach pogodowych tego wymagających (okresla to Kodeks - Prawo o ruchu drogowym)
Ciekawe co by powiedziała policja jak by mnie zatrzymała z tak zaopatrzonym Dzikiem.. Chyba jedyna opcja żeby to sprawdzić to spróbować Najgorsze że nie jest to nigdzie jasno określone.
Jest jasno określone. Już pisałem i powtarzam jeszcze raz.
USTAWA - Prawo o ruchu drogowym
i WSZYSTKIE WYNIKAJĄCE Z NIEJ ROZPORZĄDZENIA.
I właśnie dlatego wszystkie te akty wożę ze sobą aby z Policjantem jak człowiek z człowiekiem rozmawiać na argumenty a kiedy Policjant jest uparty od razu go informuję, że mandatu nie przyjmuję a w świetle ustawodawstwa RP jest organ sądowniczy, którego zadaniem jest rozstrzygnąć czy rację ma władza wykonawcza (w tym momencie policja) czy ustawodawcza na którą powołuję się Ja - czyli obywatel Najświętszej III RP.
Muszę tylko oponki przy przyczepie zmienić - bo mi lawetę przywoła za brak bieżnika*yes*
B nie bo może on ciągnąć tylko 1 przyczepę (więc co przyczepisz do liska)
Nie planuję robić pociągu tylko co najwyżej jeździć Dzikiem z przyczepą. Z tych rozważań wynikało by że w zasadzie żadnego ciągnika (np.C330, C360 itp.) nie trzeba rejestrować, bo można je podciągnąć pod wolnobieżny.
Błaaaaaagam,
zajrzyjcie wreszcie do dokumentów prawnych*saycheese*
Szczególnie ~8matex8matex8, zacznij czytać te przepisy ze zrozumieniem.
Swoją drogą, kto to widział do liska podłączać przyczepę:?
A nawet gdyby, jest to pojazd wolnobieżny a w tym przypadku nie jest określona ilość podczepionych maszyn.
~0rex0 - zapoznaj się z definicją pojazdu wolnobieżnego;)
MOJA PROPOZYCJA
przestańmy uprawiać chłopska filozofię.
Jak mamy coś konkretnego do powiedzenia w tej sprawie to podawajmy proszę akt prawny, Dz.U. w którym można to znaleźć i artykuł lub paragraf.
Wszystko inne jest dziecinadą a w wypowiedziach ludzi dorosłych po prostu jest to żenujące.
Znam definicję pojazdu wolnobieżnego. Co nie zmienia faktu że ciągniki też są pojazdami wolnobieżnymi, a mimo to muszą być rejestrowane. Czekam na konkretne akty prawne od Ciebie kolego Piotr może wtedy wszystko stanie się jasne.
Ja jeszcze posiadam do mojego Dzika dokument o nazwie: "POTWIERDZENIE zgłoszenia do ewidencji maszyny samobieżnej" i tam są takie informacje: Właściciel, adres, "zgłosił do ewidencji ciągnik rolniczy marki Dzik 2. numer silnika, podwozia, który został ujęty w ewidencji i dopuszczony do ruchu na drogach publicznych pod warunkiem przestrzegania przepisów rozporządzenia Ministra Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia 20 lipca 1963r w sprawie ruchu na drogach publicznych..." dokument wydany w 1975r. przez Urząd Powiatowy. Na odwrocie jest zapis: "pojazd mechaniczny służy tylko do prac rolnych"
PS
Można by tą żenującą dziecinadę przenieść do działu dotyczącego aspektów rejestracji?
Rozładunek Jacka
Najprawdopodobniej wjedziemy do Leszna ulicą Niepodległości - Ofiar Katynia i przez plac Kościuszki (lub mniej atrakcyjna ulica Narutowicza, też obok placu Kościuszki).
Wyładunek na Rynku może być mało atrakcyjny.
Myślę, że jeżeli dotrzesz na plac Kościuszki (pod pałac lub areszt śledczy) powinno być na parkingu sporo miejsca byś się rozładował. Przy placu, przy wyjeździe na z placu poczekaj na nas i razem możemy wjechać na rynek.
Pytanie zasadnicze, jakim autem przywieziesz C-308? bo jeżeli czymś większym niż bagażówka to do centrum, nawet na plac Kościuszki nie próbuj wjeżdżać:)
BZDURY PRAWNE
Pojazd wolnobieżny - Dz.U.1997 Nr98 poz.602 (z późniejszymi zmianami) Art.2 Ustęp 34.
KOMENTARZ: (UWAGA: mój C-308 nie jest ciągnikiem rolniczym - jest pojazdem z roku 1959 służącym do celów rekreacyjnych i taki wpis posiadam w polisie OC). Zgodnie z obowiązującym prawem z roku 1959 nie podlegał rejestracji i przeglądom technicznym, i był dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Konstrukcyjnie pojazd nie może spełniać aktualnych wymogów określonych prawem co oznacza, że podobnie jak motorower z roku 1984 nie posiadający fabrycznie montowanych kierunkowskazów zachowujący ciągłość użytkowania jest dopuszczony do ruchu przez diagnostę pomimo braku tych kierunkowskazów.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (z późn. zm) Dz.U. Nr 32, poz. 263.
Dział IV
Rozdział 3 - Światła
Rozdział 4 - Hamulce
Rozdział 5 - Warunki dodatkowe gdzie najważniejszy jest pnkt 6*comfort*
Należy pamiętać, jeszcze raz powtarzam. W chwili produkcji pojazdu spełniał on warunki techniczne umożliwiające do poruszania się po drogach publicznych i nie podlegał rejestracji. (Jeżeli ktoś rejestrował, to tylko po to by dostać przydział na kartki na paliwo).
A teraz Was rozbawię*sarcasm* mój pojazd nie rozwija prędkości wyższej niż 10km/h (jeżeli chcecie wiedzieć dlaczego? - odpowiedź znajdziecie w przedstawionej wyżej lekturze)*annoy*