c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Witam,
kolego ~roofmaniak myślę że bardzo się ucieszysz bo znalazłem opis na moim rozruszniku i nie mam całego pełnego opisu gdyż jest napis słabo widoczny ale przesyłam to co mi udało się spisać:
524
BOSCH
Made in Germany
00012112...(niestety tu napis się urywa bo kiepsko widać a nie chcę wprowadzać w błąd)
EF -> 12V 07 P8 (to po znaku EF to strzałka z grotem skierowanym w prawo)

Oczywiście kolego jeżeli uda ci się znaleźć ten rozrusznik lub podobny który będzie pasował do Dzika proszę o wiadomość z jakiego auta go wydobyłeś abym mógł jakby co swój zastąpić jeżeli mi kiedyś odmówi posłuszeństwa.


kolego ~dzik96 a czy po wymianie przepustnicy ustawiłeś (iglicę przepustnicy) na tym samym rowku czy nie;bo to że świeca jest mokra nie oznacza że wina jest całkowicie po stronie zapłonu jeżeli iglica jest ustawiona na zbyt bogatą mieszankę to prowadzi to do zdławienia silnika na wolnych obrotach oraz ciągłego czyszczenia świec miałem tak swoim Dziku, niestety nie powiem ci na jakiej wysokości ustawić iglicę ponieważ zależy to od stopnia zużycia silnika i wyregulowania gaźnika dla jednego może być tak dobrze a dla innego nie. Będziesz musiał dobrać to metodą prób i błędów. Poza tym jak pisałeś winę za złą pracę silnika miała zużyta przepustnica teraz gdy masz to naprawione może być tak jak napisałem konieczność wyregulowania iglicy.
Pozdrawiam!
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Dziękuję za szybką odpowiedź kolego ~hazi. Moim zdaniem problem leży po stronie zapłonu, gdyż próbowałem różne ustawienia iglicy i na każdym problem się powtarzał (mokra świeca, gaśnięcie silnika na wolnych obrotach). Spróbuję jeszcze raz z gaźnikiem, a jak to nie da oczekiwanego rezultatu to będę kombinował z zapłonem (w przyszłym tygodniu przychodzą nowe przerywacze:D)
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

Hazi - wielkie dzieki za info.

Mam w domu rozruszniki z audi 1,6 TD więc sprawdzę w która stronę kręcą. Twoj rozrusznik wygląda na rozrusznik z diesla więc wszystkie diesle maja te same obroty - w tygodniu sprawdzę i dam znać

Pozdrawiam.



Witam wszystkich.

Kolego Hazi patrzyłem w tym tygodniu na rozrusznik z audi 1,6TD B3 i kręci on w dobrą stronę - tzn można go zastosować do dzika, z czego jestem bardzo zadowolony gdyż mam taki na zapasie :) Jedynie martwi mnie dorobienie tego koła zamachowego na wał silnika - będę musiał gdzieś poszukać kogoś zdolnego kto może coś takiego dorobić - mam pytanie drogo wyszła Cię taka przyjemność dorobienia tego koła zamachowego?

Pozdrawiam.
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

Witam!
Drogo raczej nie tym bardziej że wszystko dało ładnie się załatwić po znajomości więc nie ma tu mowy o jakiś konkretnych cenach bardziej jak już o "suwenirach":D
Jakby jeszcze były jakieś problemy z tym kołem zamachowym to daj znać może coś pomogę.
Pozdrawiam!
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Witam!
Właśnie wróciłem z odśnieżania mojego podwórka i jestem mile zaskoczony pracą mojego dzika. Przed odśnieżaniem założyłem do niego gaźnik Jikov z filtrem z mokrym wkładem (ten metalowy), tyle że w moim filtrze zamiast oryginalnego wkładu są metalowe czyściki. Ku mojemu zaskoczeniu silnik pracował dobrze oraz pojawiły się średnie obroty. Ponadto można startować z trójki bez tzw. "efektu zamulenia" silnika. Należy jednak pamiętać, że filtr nie może być całkowicie zamknięty lub wkład nie może być za "gęsty", bo silnik nie będzie osiągał wysokich obrotów i będzie palił niemiłosiernie. Polecam ten filtr wszystkim, którzy mają problemy ze średnimi obrotami.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Mam do sprzedania przejściówkę do zamontowania silnika od malucha do skrzyni Dzikowej jest to część od malucha i obudowa sprzęgła dzikowego oraz drążek z wieloklinem cena 70zł plus wysyłka
Ni wiem jak dołączyć fotki ale wystawiam na allegro za 100zł dla kol z forum 30zł taniej
zdzich67
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 2012, 19:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: zdzich67 »

Witam Kolegę,jestem zainteresowany taką przjściówką proszę o kontakt lub telefon to zadzwonię mój email quest67@o2.pl Pozdrawiam wszystkich miłośników Dzików



Witam wszystkich .Mam pytanie ,a mianowicie : ma może ktoś do sprzedania ramiona od dzika ( chodzi mi o tą kierownice co jest przykręcona do skrzyni z uchwytem do hamulca sprzęgła ,linka gazu )a może ktoś mi doradzi z czego coś takiego zrobić i jaka jest dlugość oryginalna?)




Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.Pozdrawiam




*saycheese*
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Sorki że tak późno, Jestem teraz duzo poza domem. Tu jest zdjecie orygninalnej linki

Obrazek

Wymiary
Długość pancerza 140cm
Długość linki 170cm
Średnica linki 3mm
Srednica i długość małej zakówki 5mm x 5mm
Średnica duzej zakówki i długość 8mm x 13mm
Długość całkowita napinacza 61mm
DŁugość gwintu napinacza 51mm
Gwint M16 x1 drobnozwojowy lub M16 x 0,7 (były takie chyba gwintowniki. Trzeba było by pokazać gwint tokarzowi

tel na stronie http://mzlinka.liweb.pl/kontakt.html
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

A linka do hamulca ile może być dłuższa od tej od sprzęgła?
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Z tego co pamiętam te dwie linki sa takie same. Rączki do wyciskania sa identyczne, dźwignie w skrzyni sa w tych samych miejscach (tylko jedna z lewj druga z prawej. Odległości sa chyba jednakowe. Jutro jeszcze sprawdzę bo mam jedna skrzynię rozebraną
zdzich67
Posty: 6
Rejestracja: 14 cze 2012, 19:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: zdzich67 »

Witam wszystkich .Mam pytanie ,a mianowicie : ma może ktoś do sprzedania ramiona od dzika ( chodzi mi o tą kierownice co jest przykręcona do skrzyni z uchwytem do hamulca sprzęgła ,linka gazu )a może ktoś mi doradzi z czego coś takiego zrobić i jaka jest dlugość oryginalna?)




Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.Pozdrawiam
:D
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

zdzich67 napisał/a:

Witam wszystkich .Mam pytanie ,a mianowicie : ma może ktoś do sprzedania ramiona od dzika ( chodzi mi o tą kierownice co jest przykręcona do skrzyni z uchwytem do hamulca sprzęgła ,linka gazu )a może ktoś mi doradzi z czego coś takiego zrobić i jaka jest dlugość oryginalna?)




Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.Pozdrawiam
:D
Tu masz kierownicę
http://moto.allegro.pl/kierownica-dzik- ... 04279.html
Paulo
Posty: 4
Rejestracja: 06 mar 2013, 19:44

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Paulo »

Witam wszystkich, mam do was pytanie w sprawie odprężnika w głowicy w dziku ( silnik S-261C ). A więc, problem jest taki, że syczy mi z odprężnika - z prawej strony, tam gdzie jest ten taki uchwycik żeby dźwignąć. Ogólnie ma trochę luzu , i jak docisnę ten odprężnik to mniej syczy, ale jak odciągnę to znowu :(. Da radę to jakoś naprawić żeby wcale to nie syczało?
A, i jeszcze jedno żeby nie było że głowica nie sprawna - z głowicy nic nie syczy, bo jak wlałem oleju do cylindra i świecę zakręciłem to jak zaciągłem korbą to wycisło trochę właśnie z tego odprężnika z prawej strony troszkę oleju.
Mam nadzieję że pomożecie :)
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: dzik96 »

Witam!
Kolego ~Paulo moim zdaniem najrozsądniejszym i najszybszym rozwiązaniem jest wymiana dekompresatora na inny. Przyznam, że nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, ale po co się bawić w uszczelnianie- wystarczy poszukać np. na allegro. Napewno się coś znajdzie *yes*.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Linka od hamulca jest dłuższa jakieś 20 parę centymetrów. Reszta jest identyczna jak linka sprzęgła, różnią się tylko skokiem.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

parys74 napisał/a:
Linka od hamulca jest dłuższa jakieś 20 parę centymetrów. Reszta jest identyczna jak linka sprzęgła, różnią się tylko skokiem.

Zamówiłem o 20 cm dłuższą linkę do hamulca oby wystarczyła.
Awatar użytkownika
parys74
Posty: 75
Rejestracja: 21 paź 2011, 21:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: parys74 »

Ja zamawiałem w auto lince zobaczymy czy starczy.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Widzieliście coś takiego
http://allegro.pl/wal-dzik-i3104849923.html

to jest fabryczny wieniec czy jakaś współczesna produkcja.
Wieniec na rozrusznik możne z Koleby czy motopompy
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

http://allegro.pl/wal-dzik-i3104849923.html

Nie zapomnij Santi, że odmian silników S261 było naprawdę dużo, były żniwne, budowlane itp, więc ten wieniec nie służył do rozrusznika, to była przekładnia. W opisie silników s261, to pisze o jakiś przekładniach w tych silnikach, a dokładnie w dwóch, przykładowo pisze tak:
"S261 P-Przemysłowy z przystawką, przeznaczony dla budownictwa zamiast silnika elektrycznego. Silnik mocy 7 km przy 2400 obrotach/min wału korbowego z przekładnią zębatą (1,7:1)."
Więc chyba wszystko jasne, dodam że żniwny też miał przekładnię, ale inną.

Mnie zastanawia jedno, czemu silnik do ciągnika miał 8,5 km, do motopompy miał 9 km, a przemysłowy i żniwny tylko 7 km..Tak wynika z opisu.
hazi
Posty: 111
Rejestracja: 10 lut 2010, 10:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: hazi »

robson372 napisał/a:

Mnie zastanawia jedno, czemu silnik do ciągnika miał 8,5 km, do motopompy miał 9 km, a przemysłowy i żniwny tylko 7 km..Tak wynika z opisu.
A nie miały one czasem innych rozmiarów dysz w gaźniku przez co zmieniała się moc silnika. Sam oprócz silnika Dzika nie widziałem odmian tych silników w wersji żniwnej czy budowlanej (oprócz koleby Karolinka). Sądzę że różne moce były podyktowane tym że silnik ten był wykorzystywany w tak wielu innych maszynach, a zmieniając rozmiar dysz w gaźniku można było zmieniać w pewnym zakresie moc tych silników. Poza tym inne maszyny jak choćby wozidło budowlane Karolinka miało inne przełożenia w skrzyni biegów jak i w moście co skutkowało prawdopodobnie inną mocą silnika.
ODPOWIEDZ