c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich użytkowników forum
Znalazlem forum i w zwiazku z tym mam pytanie a za odpowiedzi z gory dziekuje.
Mam (od dziadka) ursusa c308 z 1963r. z wózkiem lis i plugiem obracanym jednoskibowym. Traktorek mam bardziej z sentymentu jako pamiatke. Dziadek byl jego pierwszym wlascicielem (mam nawet rachunek zakupu i katalog czesci i instrukcje)
Traktorek nie jest na chodzie od jakichs 15 lat stal pod wiata ale nie odpala. Zablokowana jest raczka do odpalania. Mam tez drugi silnik ale z tego co wiem tez wymaga remontu.
Dlatego moje pytania po pierwsze jakie bylyby orientacyjne koszty remontu (oczywiscie orientacyjnie bo sam nie wiem co by trzeba w nim naprawic ale jak pisaem mam zapasowy silnik) i czy sa pasjonaci wsród Was podejmujacy sie ocalenia takich traktorków. Po drugie ewentualnie jakie sa orientacyjne ceny za taki zestaw (ciagnik, wozek, plug)
Pozdrawiam i jeszcze raz witam wszystkich pasjonatow
Znalazlem forum i w zwiazku z tym mam pytanie a za odpowiedzi z gory dziekuje.
Mam (od dziadka) ursusa c308 z 1963r. z wózkiem lis i plugiem obracanym jednoskibowym. Traktorek mam bardziej z sentymentu jako pamiatke. Dziadek byl jego pierwszym wlascicielem (mam nawet rachunek zakupu i katalog czesci i instrukcje)
Traktorek nie jest na chodzie od jakichs 15 lat stal pod wiata ale nie odpala. Zablokowana jest raczka do odpalania. Mam tez drugi silnik ale z tego co wiem tez wymaga remontu.
Dlatego moje pytania po pierwsze jakie bylyby orientacyjne koszty remontu (oczywiscie orientacyjnie bo sam nie wiem co by trzeba w nim naprawic ale jak pisaem mam zapasowy silnik) i czy sa pasjonaci wsród Was podejmujacy sie ocalenia takich traktorków. Po drugie ewentualnie jakie sa orientacyjne ceny za taki zestaw (ciagnik, wozek, plug)
Pozdrawiam i jeszcze raz witam wszystkich pasjonatow
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam.
Kolego hazi bardzo chętnie skorzystam ze zdjęć. Jeśli możesz to wklej je na forum, lub daj linki do serwera ze zdjęciami. Jak zobaczę jak ten filtr wygląda to łatwiej będzie mi taki znaleźć.
A jak wygląda sytuacjia jeśli chodzi o pierścienie uszczelniające na wał w silniku dzik - gdzie je kupić i jak dobrać - orientuje się ktoś?
Pozdrawiam.
Kolego hazi bardzo chętnie skorzystam ze zdjęć. Jeśli możesz to wklej je na forum, lub daj linki do serwera ze zdjęciami. Jak zobaczę jak ten filtr wygląda to łatwiej będzie mi taki znaleźć.
A jak wygląda sytuacjia jeśli chodzi o pierścienie uszczelniające na wał w silniku dzik - gdzie je kupić i jak dobrać - orientuje się ktoś?
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jutro postaram się zrobić fotki mojego filtru; tego jak wygląda i jak mam go zamocowanego, fotki wstawię na forum.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
roofmaniak napisał/a:
Witam wszystkich.
Kolego Santi2006 mam do Ciebie pytanie o pierścienie uszczelniające na wale. Kilka stron wcześniej pisałeś, ze można je kupić w firmie Tomring i chciałem zapytać jak je znaleźć, jaki rozmiar maja, symbol itp. Chce teraz wyremontować silnik w moim dziku i przydałoby się zaopatrzyć w te pierścienie bo kompresja słaba i na ciepło nie chce palić.
I jeszcze jedno pytanie, mam oryginalny filtr powietrza do dzika w złym stanie i chciałbym go zastąpić jakimś dobrym i sprawdzonym - co polecacie, jaki najlepiej filtr zastosować? Dodam, że posiadam gaźnik z junaka (zamiennik).
Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuję - pozdrawiam.
Jeżeli masz oryginalny filtr od Dzika to pasuje wkład od malucha (chodzi papierowy z obudową plastikową)
A co do pierścienie to żadna instrukcja nie podaje rozmiarów. Musisz zmierzyć sobie rowki na wale, skręcić blok i zmierzyć średnice. jeszcze sprawdzę w garażu bo chyba mam gdzieś jeszcze jeden kpl.
Jak by się udało opuścić z 200zł to cena była by bdb. A tak to nie jest źle.Piotr napisał/a:
zastanawiam się ????
co o tym myślicie?
http://allegro.pl/dzik-ii-dodatkowo-kom ... 15631.html
Zapłon bateryjny.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!
Kolego ~roofmaniak wstawiam zdjęcia mojego filtru i tego jak mam go zamocowanego.
Jakość niektórych zdjęć może nie jest powalająca ale to co jest napisane na kartce na filtrze przedstawię w opisie.
Opis:
Filtr powietrza produkcji polskiej;
dane z karteczki na filtrze:przepływ Q=53 m^3
model: 310.000 Made in Poland
Zdjęcia filtra i jego zamocowania w Dziku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d0 ... 1378e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d04 ... 2958d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/993 ... dfb59.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ce ... 4ae97.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/663 ... 31497.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f5 ... b4c5e.html
Mam nadzieje, że wykonana przez ze mnie "dokumentacja zdjęciowa" będzie wystarczająca do ustalenia co to za filtr powietrza.
Pozdrawiam!
Kolego ~roofmaniak wstawiam zdjęcia mojego filtru i tego jak mam go zamocowanego.
Jakość niektórych zdjęć może nie jest powalająca ale to co jest napisane na kartce na filtrze przedstawię w opisie.
Opis:
Filtr powietrza produkcji polskiej;
dane z karteczki na filtrze:przepływ Q=53 m^3
model: 310.000 Made in Poland
Zdjęcia filtra i jego zamocowania w Dziku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d0 ... 1378e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d04 ... 2958d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/993 ... dfb59.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ce ... 4ae97.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/663 ... 31497.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f5 ... b4c5e.html
Mam nadzieje, że wykonana przez ze mnie "dokumentacja zdjęciowa" będzie wystarczająca do ustalenia co to za filtr powietrza.
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
Wydaje mi się że jest to taki filtr jaki był stosowany w mikrociągnikach RJS-1 i kosiarkach Dazamet
RE: c-308 lub Dzik-2
Być może, ja osobiście nie mam pojęcia gdzie ten filtr był stosowany. Ale najważniejsze że daje on rade.MARIO83 napisał/a:
Wydaje mi się że jest to taki filtr jaki był stosowany w mikrociągnikach RJS-1 i kosiarkach Dazamet
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Hazi - wielkie dzięki za zdjęcia!!! Spróbuje ustalić co to za filtr. Sprawdzę jeszcze (bo mam obudowę filtra oryginalną) jak to jest z wkładem od fiata 126p. Za niedługo biorę się za remont mojego silnika, teraz kompletuje części, dlatego też tak wypytuje o pierścienie itp.
Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą: jak zdjąć dmuchawę z wału korbowego? Przerabiał to ktoś? Bo pewnie trzeba jakiś specjalny ściągacz mieć do tego, albo coś dorobić?
jak tylko uda mi się skompletować części to porobię kilka zdjęć z remontu mojej maszynki
Pozdrawiam.
Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą: jak zdjąć dmuchawę z wału korbowego? Przerabiał to ktoś? Bo pewnie trzeba jakiś specjalny ściągacz mieć do tego, albo coś dorobić?
jak tylko uda mi się skompletować części to porobię kilka zdjęć z remontu mojej maszynki
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
Kolego rofmaniak. Można zrobić ściągacz specjalny na trzy śruby co 120stopni. Ale prościej jest rozpołowić silnik wyjąć wał razem z kołem założyć zwykły zewnętrzny ściągacz naprężyć ć na max i młotkiem w śrubę ściągacza. Powinien bez problemu spaść. Jest na stożku z klinem, musisz zerwać/zbić.
A co do pierścieni to mam nowe bo zostały mi po przeróbce wału na simeringi. Możemy się dogadać.
A ten filtr to nie wiem od czego, jest w każdym bądź razie bdb filtrem ponieważ jest to filtr olejowy i super nadaje się do pracy w polu (przede wszystkim w kurzu. Te wszystkie papierowe i siatkowe trzeba bardzo często czyścić lub wymieniać bo później sa problemy z paleniem. a ten filtr raz na jakiś czas umyć olej wymienić w misce na dole i jazda.
A co do pierścieni to mam nowe bo zostały mi po przeróbce wału na simeringi. Możemy się dogadać.
A ten filtr to nie wiem od czego, jest w każdym bądź razie bdb filtrem ponieważ jest to filtr olejowy i super nadaje się do pracy w polu (przede wszystkim w kurzu. Te wszystkie papierowe i siatkowe trzeba bardzo często czyścić lub wymieniać bo później sa problemy z paleniem. a ten filtr raz na jakiś czas umyć olej wymienić w misce na dole i jazda.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
A może jeszcze jakieś inne filtry olejowe pasują do dzika - z innych ciągników (najlepiej takie które łatwo zakupić)?
Kolego Santi2006 - jestem w trakcie kupywania nowych części do silnika (wał, tłok, cylinder itp...) jak nie dostane wału z pierścieniami to odezwę się do Ciebie.
Pozdrawiam.
Kolego Santi2006 - jestem w trakcie kupywania nowych części do silnika (wał, tłok, cylinder itp...) jak nie dostane wału z pierścieniami to odezwę się do Ciebie.
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
Właśnie dlatego kolego Santi2006 uważam te filtry za najlepsze, a to wszystko dzięki ich prostocie obsługi i wielokrotności użycia.Santi2006 napisał/a:
A ten filtr to nie wiem od czego, jest w każdym bądź razie bdb filtrem ponieważ jest to filtr olejowy i super nadaje się do pracy w polu (przede wszystkim w kurzu. Te wszystkie papierowe i siatkowe trzeba bardzo często czyścić lub wymieniać bo później sa problemy z paleniem. a ten filtr raz na jakiś czas umyć olej wymienić w misce na dole i jazda.
A tak propos koledzy czy wszystkie łożyska jakie znajdują się w skrzyni Dzika można dostać; w końcu mamy czasy dobrobytu więc chyba nie ma z tym problemu. Wiadomo nie chce wymieniać wszystkich łożysk; choć zobaczy się jak to wygląda po otwarciu skrzyni.
A i jeszcze jedno ile wlać oleju do skrzyni Dzika książka podaje 7-8 litrów hipola, osobiście bym się skłaniał ku tej większej wartości.
I po drugie czym przepłukać skrzynie Dzika, myślałem o zastosowaniu ropy i pędzla do oczyszczenia skrzyni i jej zakamarków ze starego oleju, albo zastosowaniu ropownicy pneumatycznej. Proszę Was koledzy o rade i szybką odpowiedź.
Pozdrawiam!
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Hazi - gdzieś na tym forum czytałem, żeby nie lać 7-8 litrów oleju do skrzyni (bo jest to za dużo) tylko żeby wlać około 5-6 litrów - jest to chyba opisane w tym temacie na stronie coś nr 20 - 26 (tak mi się wydaje).
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja w swoim dziku, przy korku wlewu oleju do skrzyni mam normalnie przyspawany pręt z podziałką u dołu (MIN-MAX) -typowy bagnet- i wygląda to na oryginalną produkcję. 5 litrów oleju i jest środkowy stan na podziałce*yes*
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
RE: c-308 lub Dzik-2
Ja także mam bagnety na korkach we wszystkich trzech skrzyniach
RE: c-308 lub Dzik-2
U mnie takowego bagnetu nie ma stąd moje pytanie. Swoją droga jakbym miał bagnet to bym lał olej tak długo aż bym osiągnął środkowy stan na podziałce bagnetu. Wielkie dzięki koledzy za pomoc.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich miłośników retro-dzików.
Rok temu odziedziczyłem dzika i powoli stawiam go na koła.
Mam dwa pytanka:
- Gażnik PEGAZ - jak go montujecie? W moim dziku do tej pory był jikov ale cieknie jak sito. więc musze go wymienić, tyle że szpilki do jikova są pionowo a na zdjęciach wygląda na to, że w pegazie są poziomo. Jest jakiś króciec, który załatwia temat?
- Hamulec - mój nie działa w ogóle ale mam możliwość zakupu działającego, Tylko nie wiem jak go wymienić. Czy ktoś ma może doświadczenia w tym temacie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Rok temu odziedziczyłem dzika i powoli stawiam go na koła.
Mam dwa pytanka:
- Gażnik PEGAZ - jak go montujecie? W moim dziku do tej pory był jikov ale cieknie jak sito. więc musze go wymienić, tyle że szpilki do jikova są pionowo a na zdjęciach wygląda na to, że w pegazie są poziomo. Jest jakiś króciec, który załatwia temat?
- Hamulec - mój nie działa w ogóle ale mam możliwość zakupu działającego, Tylko nie wiem jak go wymienić. Czy ktoś ma może doświadczenia w tym temacie?
Będę wdzięczny za pomoc.
RE: c-308 lub Dzik-2
Przyznać się!
Kto mi świsnął Dzika2 z pod Głogowa?*rofl*
Kto mi świsnął Dzika2 z pod Głogowa?*rofl*
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Też tam dzwoniłem ale już go sprzedano, więc to nie ja.
RE: c-308 lub Dzik-2
poszedł za 850, fajny był - oglądałem go razem z Heniem.
Silnik zastany ale drugi raczej dobry był gratis, jedyny mankament to brak haka. Niewiadomo co ze skrzynią i sprzęgłem ale za 8setek warto było. Sama maska bez najmniejszych obić z oryginalnym znaczkiem itd, opony w bdb stanie.
Trochę mi szkoda - zapomniałem o zostawieniu zaliczki*flower*
ale TAK WIDOCZNIE MUSIAŁO BYĆ
Silnik zastany ale drugi raczej dobry był gratis, jedyny mankament to brak haka. Niewiadomo co ze skrzynią i sprzęgłem ale za 8setek warto było. Sama maska bez najmniejszych obić z oryginalnym znaczkiem itd, opony w bdb stanie.
Trochę mi szkoda - zapomniałem o zostawieniu zaliczki*flower*
ale TAK WIDOCZNIE MUSIAŁO BYĆ