c-308 lub Dzik-2
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: c-308 lub Dzik-2
Piękny widok, gdzie te czasy kiedy coś w tym kraju się działo?*yes*
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Tyle Dzików na oczy nie widziałem i chyba nie zobaczę. To jakaś centrala musiała być lub plac przyfabryczny. A tak przy okazji sprawdźcie jakie macie znaczki przy swoich Dzikach 2 i czy posiada ktoś jakąkolwiek dokumentację z Dzika jedynki. Jakieś foto lub wymiary np Maski czy kierownicy? Pilnie poszukiwane.
RE: c-308 lub Dzik-2
To plac fabryczny w Gorzowie, widok z kamienicy przy ulicy MieszkaI
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzień dobry,
Jestem właścicielem polskiego maszyn rolniczych Dzik2. Mam go od 15 lat.
Do tej pory stosowane gaźniki JIKOV SBD 2926 xxx. Z tych gaźników silnika poszło dobrze, ale strzał gaźnika.
W lecie, jednak znalazłem oryginalny startowej gaźnik JIKOV 30 POH. Próbowałem więc JIKOV 30 POH. silnik uruchamia się dobrze, na biegu jałowym pracuje dobrze, ale po dodaniu prędkość ma problem gaźnika. W dużej prędkości działa dobrze ponownie
We wrześniu, kupiłem w Polsce zapasowego silnika z gaźnikiem JIKOV 30 POH. Byłem ciekaw, jak to będzie działać drugi, ale oba gaźniki JIKOV 30 POH zachowują się dokładnie tak samo. Średnia prędkość jest problem.
Nie ma problemu z nikim doświadczenia? Gaźniki są całkowicie czyste, nowy filtr powietrza. Na biegu jałowym Jets numer 50, głównym 110. Próbowałem wymienić główny strumień na inny numer, ale to nie pomogło.
Jedynym sukcesem było, gdy jechałam do I przykręcić rurę emulsji zbiornik, wszystko poszło dobrze.
Jeśli jesteś biegły w języku angielskim, to byłoby lepiej dla mnie:-) Mam do przetłumaczenia w google translate:-)
dziękuję
Vojtěch Peroutka
Czech Republic
Jestem właścicielem polskiego maszyn rolniczych Dzik2. Mam go od 15 lat.
Do tej pory stosowane gaźniki JIKOV SBD 2926 xxx. Z tych gaźników silnika poszło dobrze, ale strzał gaźnika.
W lecie, jednak znalazłem oryginalny startowej gaźnik JIKOV 30 POH. Próbowałem więc JIKOV 30 POH. silnik uruchamia się dobrze, na biegu jałowym pracuje dobrze, ale po dodaniu prędkość ma problem gaźnika. W dużej prędkości działa dobrze ponownie
We wrześniu, kupiłem w Polsce zapasowego silnika z gaźnikiem JIKOV 30 POH. Byłem ciekaw, jak to będzie działać drugi, ale oba gaźniki JIKOV 30 POH zachowują się dokładnie tak samo. Średnia prędkość jest problem.
Nie ma problemu z nikim doświadczenia? Gaźniki są całkowicie czyste, nowy filtr powietrza. Na biegu jałowym Jets numer 50, głównym 110. Próbowałem wymienić główny strumień na inny numer, ale to nie pomogło.
Jedynym sukcesem było, gdy jechałam do I przykręcić rurę emulsji zbiornik, wszystko poszło dobrze.
Jeśli jesteś biegły w języku angielskim, to byłoby lepiej dla mnie:-) Mam do przetłumaczenia w google translate:-)
dziękuję
Vojtěch Peroutka
Czech Republic
RE: c-308 lub Dzik-2
Jest tu na forum dużo informacji na temat problemu ze średnimi obrotami w Dziku. Domyślam się jednak, że ciężko Ci coś znaleźć ze względu na barierę językową. Też mam Dzika 2. U mnie Pomogła zmiana gaźnika na PEGAZ od motocykla JUNAK. Niektórzy stosują gaźnik od JAWY o podobnej pojemności (350ccm). Ale nie wiem dokładnie który. Trzeba zwrócić uwagę aby połączenie gaźnika z silnikiem było szczelne.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=900
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=8836
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=900
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=8836
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!
Mam pytanie odnośnie reflektora do dzika. Podobno pasują od ursusa. Kupiłem więc jeden aby to sprawdzić. Okazało się, że ma on o 2cm za małą średnicę, więc pomiędzy maską, a reflektorem była szpara. Może ktoś przerabiał podobny temat i ma sprawdzone źródełko z tymi lampami? Reflektor powinien mieć 18cm średnicy, a wszystkie obecnie stosowane mają 18cm. Bardzo proszę o odpowiedź. Ew. namiary na jakiś sklep internetowy. Zaznaczam, że nie potrzebuję używanej lampy.
Pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie reflektora do dzika. Podobno pasują od ursusa. Kupiłem więc jeden aby to sprawdzić. Okazało się, że ma on o 2cm za małą średnicę, więc pomiędzy maską, a reflektorem była szpara. Może ktoś przerabiał podobny temat i ma sprawdzone źródełko z tymi lampami? Reflektor powinien mieć 18cm średnicy, a wszystkie obecnie stosowane mają 18cm. Bardzo proszę o odpowiedź. Ew. namiary na jakiś sklep internetowy. Zaznaczam, że nie potrzebuję używanej lampy.
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
Nie wiem dokładnie gdzie i jak ale Janek z Jarocina miał takie uszczelki pomiędzy maską a lampą jak znajdę dodam zdjęcia a oryginalnie w ursusie była chromowana obwódka jak znajdę to dodam jak jest u mnie chromowana obwódka
RE: c-308 lub Dzik-2
0rex0 napisał/a:
Jest tu na forum dużo informacji na temat problemu ze średnimi obrotami w Dziku. Domyślam się jednak, że ciężko Ci coś znaleźć ze względu na barierę językową. Też mam Dzika 2. U mnie Pomogła zmiana gaźnika na PEGAZ od motocykla JUNAK. Niektórzy stosują gaźnik od JAWY o podobnej pojemności (350ccm). Ale nie wiem dokładnie który. Trzeba zwrócić uwagę aby połączenie gaźnika z silnikiem było szczelne.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=900
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=8836
Dzięki za radę, ja tłumaczone za pomocą Google Translate wątek całej tot i znalazł wystarczająco dużo rad.
Używane albo gaźnik Pegazem, lub spróbować podkręcić JIKOV z Jawa 350-gie
wszystko dobre
dziękuję
Vojtěch Peroutka
Czech Republic
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Dzik 96 słuchaj Dziki 2 mają dwa rodzaje lamp. Te starsze posiadają lampy s C 45 te mniejsze a ten nowszy Dzik 2 ma lampę mniejszą taką jak C 330-360. I otwory są wtedy inne.
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam taką lampę jak potrzebujesz. Info na PWdzik96 napisał/a:
Witam!
Mam pytanie odnośnie reflektora do dzika. Podobno pasują od ursusa. Kupiłem więc jeden aby to sprawdzić. Okazało się, że ma on o 2cm za małą średnicę, więc pomiędzy maską, a reflektorem była szpara. Może ktoś przerabiał podobny temat i ma sprawdzone źródełko z tymi lampami? Reflektor powinien mieć 18cm średnicy, a wszystkie obecnie stosowane mają 18cm. Bardzo proszę o odpowiedź. Ew. namiary na jakiś sklep internetowy. Zaznaczam, że nie potrzebuję używanej lampy.
Pozdrawiam.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c-308 lub Dzik-2
0rex0 napisał/a:
Jest tu na forum dużo informacji na temat problemu ze średnimi obrotami w Dziku. Domyślam się jednak, że ciężko Ci coś znaleźć ze względu na barierę językową. Też mam Dzika 2. U mnie Pomogła zmiana gaźnika na PEGAZ od motocykla JUNAK. Niektórzy stosują gaźnik od JAWY o podobnej pojemności (350ccm). Ale nie wiem dokładnie który. Trzeba zwrócić uwagę aby połączenie gaźnika z silnikiem było szczelne.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=900
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=8836
Jaka liczba głównym dyszy w gaźniku przy użyciu Pegaz???
Thanks
Vojtěch Peroutka
Czech Republic
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich!
W dniu wczorajszym stałem się posiadaczem kolejnego dzika 2 (poprzedniego sprzedałem) i chciałbym się podzielić tym faktem ze wszystkimi. Jest on z 1967r. praktycznie w całości oryginał. Wraz z dzikiem jest przyczepa t-800 oraz pług. Dodatkowo dostałem 2 opony jodełki i zaczep n-1. Silnik po dłuższym mocowaniu się przy oględzinach odpalił i początkowo strzelał. Później, gdy buł już rozgrzany przejechałem się nim w celu sprawdzenia sprzęgła i biegów. Wszystko ok. Silnik, mimo, że był bardzo słaby, jechał bez problemów. Dodatkowo ma założony gaźnik jikov i nie ma problemów ze średnimi obrotami:). Przyczepa również ten sam rocznik i oryginał (nawet został napis ŁADOWNOŚĆ 800KG). Rama nośna w dobrym stanie, lecz deski z uwagi na swój wiek wymagają wymiany. Dodatkowo naprawy wymaga rama paki, bo się powyginała na spodzie. Później pomalować i zrobić elektrykę.
Jeszcze przy oględzinach próbowałem wyszukać przyczyny złego odpalania i braku mocy. Gdy go bardziej przegazowałem, to spod głowicy było widać dym, a raz nawet niewielką iskrę, co już tłumaczy, że mamy do czynienia z nieszczelnością.
Cała reszta jest w dobrym stanie: pełna sprawna elektryka z oryginalnymi przełącznikami, drobnostkowe wycieki ze skrzyni. Na chwilę obecną muszę tylko wymienić kranik (cieknie), sprawdzić, co z tą głowicą i wyczyścić silnik.
Ciągniczek został kupiony (chyba) od wnuków pierwszego właściciela. Później miał go jego syn, a jeszcze później jego synowie. Z braku wiedzy i z powodu śmierci ojca postanowili oni sprzedać dzika. Więc dzik jest praktycznie od "pierwszego właściciela", był od nowości tylko w jednej rodzinie. Z ciekawości spytałem, czy do dzika zachowały się jakieś papiery (na masce widnieją numery rej.). Okazało się, że były. Dzik był zarejestrowany, aby uzyskać kartki na paliwo, a mianowicie kartę CPN (lub coś podobnego- było zapisane w dowodzie). Z racji śmierci prawowitego właściciela i braku potrzeby rejestracji pojazdu nie otrzymałem dowodu. Lecz mam pytanie, czy się o niego ubiegać, tzn. czy warto spisać umowę i mieć dowód, który nie jest zapisany na mnie? A może kiedyś się to przyda? Jak myślicie?
Dodatkowo zastanawiam się, czy warto naprawiać głowice- czy ją dać do planowania. Po prostu nie wiem, czy koszt takiego zabiegu nie przekroczy wartości nowej głowicy (60zł).
Cała reszta to tylko przyjemność:). Jakieś drobne simmeringi na półosiach czy zabiegi kosmetyczne. Grunt, że nie trzeba generalnego remontu (przynajmniej na razie). Myśle, że praca z nim i przy nim sprawi mi mnóstwo przyjemności. Jak na razie dzik zostaje u mnie.
Poniżej kilka fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b5 ... f19af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/025 ... 6f457.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6c ... 2d53e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... f51a1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdf ... 842eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc6 ... d2fa2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac7 ... 65dcb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/643 ... c19c5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d5 ... aff1b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37b ... b71fe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b0 ... 9e811.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fa ... e435f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/628 ... d7382.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d0 ... 8a782.html
W dniu wczorajszym stałem się posiadaczem kolejnego dzika 2 (poprzedniego sprzedałem) i chciałbym się podzielić tym faktem ze wszystkimi. Jest on z 1967r. praktycznie w całości oryginał. Wraz z dzikiem jest przyczepa t-800 oraz pług. Dodatkowo dostałem 2 opony jodełki i zaczep n-1. Silnik po dłuższym mocowaniu się przy oględzinach odpalił i początkowo strzelał. Później, gdy buł już rozgrzany przejechałem się nim w celu sprawdzenia sprzęgła i biegów. Wszystko ok. Silnik, mimo, że był bardzo słaby, jechał bez problemów. Dodatkowo ma założony gaźnik jikov i nie ma problemów ze średnimi obrotami:). Przyczepa również ten sam rocznik i oryginał (nawet został napis ŁADOWNOŚĆ 800KG). Rama nośna w dobrym stanie, lecz deski z uwagi na swój wiek wymagają wymiany. Dodatkowo naprawy wymaga rama paki, bo się powyginała na spodzie. Później pomalować i zrobić elektrykę.
Jeszcze przy oględzinach próbowałem wyszukać przyczyny złego odpalania i braku mocy. Gdy go bardziej przegazowałem, to spod głowicy było widać dym, a raz nawet niewielką iskrę, co już tłumaczy, że mamy do czynienia z nieszczelnością.
Cała reszta jest w dobrym stanie: pełna sprawna elektryka z oryginalnymi przełącznikami, drobnostkowe wycieki ze skrzyni. Na chwilę obecną muszę tylko wymienić kranik (cieknie), sprawdzić, co z tą głowicą i wyczyścić silnik.
Ciągniczek został kupiony (chyba) od wnuków pierwszego właściciela. Później miał go jego syn, a jeszcze później jego synowie. Z braku wiedzy i z powodu śmierci ojca postanowili oni sprzedać dzika. Więc dzik jest praktycznie od "pierwszego właściciela", był od nowości tylko w jednej rodzinie. Z ciekawości spytałem, czy do dzika zachowały się jakieś papiery (na masce widnieją numery rej.). Okazało się, że były. Dzik był zarejestrowany, aby uzyskać kartki na paliwo, a mianowicie kartę CPN (lub coś podobnego- było zapisane w dowodzie). Z racji śmierci prawowitego właściciela i braku potrzeby rejestracji pojazdu nie otrzymałem dowodu. Lecz mam pytanie, czy się o niego ubiegać, tzn. czy warto spisać umowę i mieć dowód, który nie jest zapisany na mnie? A może kiedyś się to przyda? Jak myślicie?
Dodatkowo zastanawiam się, czy warto naprawiać głowice- czy ją dać do planowania. Po prostu nie wiem, czy koszt takiego zabiegu nie przekroczy wartości nowej głowicy (60zł).
Cała reszta to tylko przyjemność:). Jakieś drobne simmeringi na półosiach czy zabiegi kosmetyczne. Grunt, że nie trzeba generalnego remontu (przynajmniej na razie). Myśle, że praca z nim i przy nim sprawi mi mnóstwo przyjemności. Jak na razie dzik zostaje u mnie.
Poniżej kilka fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b5 ... f19af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/025 ... 6f457.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6c ... 2d53e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... f51a1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdf ... 842eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc6 ... d2fa2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac7 ... 65dcb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/643 ... c19c5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d5 ... aff1b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37b ... b71fe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b0 ... 9e811.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fa ... e435f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/628 ... d7382.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d0 ... 8a782.html
RE: c-308 lub Dzik-2
Umowę radził bym spisać na wszelki wypadek nawet gdyby pojazd nigdy nie był ponownie rejestrowany.
Podejrzewam że ponowne zarejestrowanie pojazdu który ma jeszcze stare tablice "powiatowe" może być trudne, a na pewno czasochłonne.
Ja osobiście bym spróbował to sformalizować choćby dla sportu .... *yes*
Ładny nabytek *tup*
Podejrzewam że ponowne zarejestrowanie pojazdu który ma jeszcze stare tablice "powiatowe" może być trudne, a na pewno czasochłonne.
Ja osobiście bym spróbował to sformalizować choćby dla sportu .... *yes*
Ładny nabytek *tup*
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam wszystkich forumowiczów. Widzę, że jest tu sporo właścicieli "Dzików".
Mam pewien problem, potrzebuję zdobyć 'Odprężnik' do dzika (pod taką nazwą widnieje w instrukcji).
Ostatnio przy odpalaniu zauważyłem, że wydostaje się tamtędy powietrze, tak jakby był nieszczelny. Niestety nie ma go czym uszczelnić, bo jest skonstruowany tak żeby zachodził metal o metal. Mam tutaj zdjęcie tego odprężnika: http://www31.speedyshare.com/SZhQU/down ... 163737.jpg
Nie znam się na tym, ale nie mogę chyba odpalić przez to, że ucieka powietrze, czyli wychodzi na to, że silnik nie ma kompresji.
Nie macie dojścia do takich części, albo nie leży to komuś gdzieś za ogórkami w piwnicy?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Jeśli macie to możemy się dogadać np przez wystawienie na aukcję. Mógłbym wtedy legalnie odkupić
Mam pewien problem, potrzebuję zdobyć 'Odprężnik' do dzika (pod taką nazwą widnieje w instrukcji).
Ostatnio przy odpalaniu zauważyłem, że wydostaje się tamtędy powietrze, tak jakby był nieszczelny. Niestety nie ma go czym uszczelnić, bo jest skonstruowany tak żeby zachodził metal o metal. Mam tutaj zdjęcie tego odprężnika: http://www31.speedyshare.com/SZhQU/down ... 163737.jpg
Nie znam się na tym, ale nie mogę chyba odpalić przez to, że ucieka powietrze, czyli wychodzi na to, że silnik nie ma kompresji.
Nie macie dojścia do takich części, albo nie leży to komuś gdzieś za ogórkami w piwnicy?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Jeśli macie to możemy się dogadać np przez wystawienie na aukcję. Mógłbym wtedy legalnie odkupić
RE: c-308 lub Dzik-2
Może to dotrzeć przy użyciu pasty do docierania zaworów?Rozmontować posmarować płaszczyzny pastą i poruszać.
RE: c-308 lub Dzik-2
Na razie wkręciłem tam śrubę z nawiniętym teflonem. No ale to nie jest rozwiązanie. Nie bardzo rozumiem co ma na celu zastosowanie takiej pasty, regulacja otwarty/zamknięty chodzi płynnie, ale jest nieszczelna. Chyba, że masz na myśli docieranie tych dwóch elementów, żeby ściśle do siebie przylegały ?
RE: c-308 lub Dzik-2
Kolega miał na mysli dotarcie tych elementów
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziś spróbowałem odpalić dzika. Temperatura na dworze -2 st. Odpalił może za 5-tym pociągnięciem. Ogólni to próba się udała, ale jej koniec był dość ciekawy. Tak jak już wcześniej pisałem dzik lubi sobie strzelić, raz w gaźnik, a raz w tłumik. Gdy go dziś bardzej przegazowałem, to sobie strzelił, ale tak "obficie" w tłumik. A oto efekt:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc8 ... 6b871.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc8 ... 6b871.html
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam mam wyrejestrowanego dzika 2, czy jest możliwość rejestracji zestawu albo przyczepki samej bo chce ja używać w traktorze c360. Jak ma się sprawa OC za dzika a za przyczepkę. Czy przyczepkę można zarejestrować do 750 itd?