c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
adrian
Posty: 76
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian »

Racja. Dzięki marek za podpowiedź.
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

witam dołaczę się do tematu. Posiadam zarejestrownego Dzika 21. Kupiłem go w Opolu z dowodem rejestracyjnym i tablicą ( mała kwadratowa wielkości jakie daja teraz). Kupiłem go od syna własciciela, zarejestrowny był od lat 70-tych (z tego okresu był dowód). Z przerejestrowaniem nie było problemu, płacę w tej chwili 28 zł OC + przegląd jak w ciągniku na dwa lata 100zł. Prawdę mówiąc czy właściciel żył, trudno powiedzieć. Ale syn płacił OC. A zarejestrowałem go z ciekawości czy wogóle się da (okazało się ze się da)

W dowodzie zawarte jest>
- ciągnik rolniczy,
- numer nadwozia ( nr silnika brak),
- nazwa Dzik 21 C-3 (te dane z instrukcji obsługi),
- ładowność przyczepy z hamulcem/bez 800kg/400kg,
- pojemność silnika 372cm3, moc 8 KW,
Praktycznie wiekszość danych była brana z instrukcji obsługi, ponieważ w starym dowodzie za wiele danych nie było.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bolszewik »

Ja wiem że sprawa rejestracji tych pojazdów jest dla wielu ważna i osobiście uważam że pojazd poruszający się po drodze powinien być zarejestrowany, a już OC powinien mieć bezwzględnie. Że polskie przepisy są w tym względzie "niedoskonałe" łagodnie mówiąc to wszyscy wiemy, inne kraje radzą sobie z tym lepiej....

Panowie trochę instynktu samozachowawczego >> kupić dowód rejestracyjny, korekty cyferek <<. Czy was pogięło jak można takie coś napisać przecież to jawne przyznanie się do przestępstwa. Pół biedy jak bekniesz za to Ty, ale smród może się pociągnąć po innych którzy "doradzali", a także ogólnie na całym forum jako miejscu gdzie "namawia się / popełnia przestępstwo".

Ja wiem że w dowodach rejestracyjnych są różne cyrki, że pełno jest błędów (celowych i przypadkowych), mnóstwo niezgodności pomiędzy wpisami w dokumentach, a stanem faktycznym.

Sam miałem przyczepkę taka plastikowa do malucha typu Niewiadów N-250, w dowodzie zaś pisało przyczepa typ D-17, masa własna 350 kg; dopuszczalna masa całkowita 740 kg. Tak było w starym dowodzie tak samo wpisali w nowym i wydali nowe białe tablice. Do dziś zresztą nie wiem i się nie dowiem czemu tak było. Kupiłem ją w sumie bez zastanawiania się nad prawidłowością wpisów w dowodzie. Wyremontowałem i sprzedałem pewnie gdzieś taki cudak jeździ.

Kup sobie dzika z dokumentami i go wyremontuj, a nie kupuj dokumentów - czaisz aluzję.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Obiecane zdjecia sprzetu zrobione tel., nie sa pierwszej jakości. Dzik był w całosci tylko go rozebrałem do malowania i do zrobienia silnika. Stan skrzyni bdb. Silnik dostał wody i złapał. Teraz go zalałem naftą. Dzik jest kpl. tzn wajchy, obciążniki wszystko jest.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Wracając do rejestracji dzika, to ja bym kombinował inaczej, zgodnie z prawem, bo kupowanie papierów to może się okazać że pojazd zostanie uznany za kradziony i nam odebrany i tu zgadzam się z Bolszewikiem. Ale gdyby taki pojazd zgodnie z prawem zezłomować a następnie odkupić go z tego złomu. Na papierze było by pochodzenie pojazdu, czyli że pochodzi z złomu, był by akt kupna-sprzedaży. Następnie oczywiście badania techniczne itp. Wszystko w kwestii dogadania się z właścicielem auto-złomu. Nie wiem czy tak da się to załatwić, ale ta droga była by na pewno zgodna z prawem. Nie wiem jak wygląda kwestia rejestracji zabytkowych pojazdów(żółte tablice) Ale tą drogą też by szło iść, przecież wiele samochodów z wojny, lub z przed wojny nie miała dokumentów, a zostały zarejestrowane na pojazdy zabytkowe.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: baro »

a rany z dokumentami i fragmętami numerów ramy nie prościej kupić?
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Witam znów mam problem z swoim dzikiem, gdy uporałem się z silnikiem to okazuje się teraz, że mam problem z skrzynią . Biegi chodzą idealnie ale mam problem z blokadami mam zblokowane dwa koła i nie idzie skręcać traktorkiem gdy wyłączę blokadę dzwignią to nic się nie dzieje czy znów mnie czeka rozbiórka skrzyni .
Awatar użytkownika
adrian
Posty: 76
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian »

Zdejmij jeszcze raz pokrywę skrzyni biegów. Może się okazać, że drążek załączania blokady nie trafił na swoje miejsce we wodziki przy zakładaniu pokrywy i stąd problem z załączaniem, czy rozłączaniem blokad.
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Witam mam pytanie czy dzik 2 ma blokady tylko na dwa koła czy też prawe i lewe osobno , bo nie umie dojść do ładu z tym u mnie .
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: 0rex0 »

Dzik 2 ma blokadę na dwa koła i dodatkowo osobne blokady na prawe i lewe koło. Oryginalnie blokady na pojedyncze koła zabezieczone są zawleczkami przed przypadkowym wlączeniem.
mario205
Posty: 6
Rejestracja: 01 wrz 2011, 21:35

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: mario205 »

witam. niech mi ktos powie jaka dluga jest kierownica przy dziku (cm), glownie chodzi mi o ta sama rurewitam. ja kupilem dzika przerobionego juz na 4 kola powiem ze zrobiony jest bardzo dobrze (20 lat wstecz) lecz mam zamiar przywrucic mu pierwotny wyglad.
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Witam ile powinno być oleju w skrzyni w dziku , wreszcie uporałem się z nią heh
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Wg instrukcji obsługi ilość oleju w skrzyni biegów 7-8 litówWitam, mam p ytanie czy ktoś ma jakieś informacje na temat pługa do Dzika czy Ursusa 308 na którym się siedzi. Jakieś materiały, zdjęcia. A może ma ktoś do sprzedania takowy pług.
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 »

Witam jestem nowym użytkownikiem . Mam problem z moim dzikiem 2 mianowicie nie chce palić z korby pali tylko z po pychu co może być przyczyną ??
Awatar użytkownika
adrian
Posty: 76
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian »

jarek11144 na to, że silnik ciężko uruchomić , a odpala tylko na "pych" wpływ może mieć wiele czynników. Trudno tak jednoznacznie wskazać przyczynę- tym bardziej na odległość. Postaraj się podać więcej szczegółów.
Rozumiem, że na pewno nie pali z korby na zimno. Ale jak wygląda sprawa z zapalaniem ,gdy silnik jest już rozgrzany? A gdy pracuję, chodzi równo czy przerywa (w całym zakresie obrotów) ?
Na pewno sprawdź:
- przerwę na świecy i przerywaczu (wyczyścić, wyregulować)
- wyprzedzenie zapłonu
- gaźnik (dysze, prawidłowe działanie "ssania", może jest woda w komorze pływakowej?)
- ogólnie stan silnika
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 »

Otóż tak : Silnik zapala po około 4 metrach pchania . Gaźnik jest zmieniony na jakiś inny chyba od junaka czy podobny . Silnik pracuje równo ale po godzinie ciężkiej pracy trzeba dodawać gazu aby nie zgasł . Gdy pojeżdżę nim 10 min . To odpala z korby z wielkim problemem . Iskra moim zdaniem jest dobra rzadko muszę czyścić świece . Tylko to odpalanie mnie denerwuje .A to gaźnik : Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
adrian
Posty: 76
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian »

Ten gaźnik prędzej jest od jakiegoś ruska(ural,dniepr, czy M-ka) Prawdopodobnie zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna. Jak silnik zapali ustaw obroty najniższe jak się da, a śrubę dodatkowego powietrza wkręć do oporu i wykręć 3 do 4 obroty. Teoretycznie powinno to działać.
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 »

Właśnie dymi niesamowicie
Awatar użytkownika
adrian
Posty: 76
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adrian »

Skoro nie radzisz sobie z regulacją tego gaźnika, spróbuj zmienić go na oryginalny- jeśli masz. Lub zamontuj polskiego PEGAZa od WSK,SHL(175) Nie ma w nich żadnej filozofii z regulacją.
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Awatar użytkownika
jarek11144
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:15

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: jarek11144 »

Ale będzie to kosztować . No trudno dzięki za chęci jakoś sobie musze poradzić .
ODPOWIEDZ