c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeżeli silnik strzela raz w gaźnik a raz w tłumik to przeważnie wina kondensatora lub platynek przerywacza.Rzeź się chyba nieźle wystraszył!:D
Przyczepkę zawsze zarejestrujesz jako SAM.Ponownie można tylko zarejestrować ciągnik rolniczy ,ale Dzik nie jest za takowy uważany.W WK powiedziano mi że to urządzenie i z tego powodu nie podlega rejestracji, ale najlepiej dowiedz się w WK gdy będziesz rejestrował przyczepkę.
Przyczepkę zawsze zarejestrujesz jako SAM.Ponownie można tylko zarejestrować ciągnik rolniczy ,ale Dzik nie jest za takowy uważany.W WK powiedziano mi że to urządzenie i z tego powodu nie podlega rejestracji, ale najlepiej dowiedz się w WK gdy będziesz rejestrował przyczepkę.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeszcze jedno pytanie jaki jest nacisk przyczepy t800 na dyszel - zastanawiam się czy pod wieksze autko da radę pociągnąć i nie urwie haka 75 kg niby udźwig.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 gru 2014, 8:40
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam mam do sprzedania dzika 2 z 63 roku przerobiony na 4 koła woj lubelskie pow zamojski 1500 zł do negocjacji wiecej informacji na pw
RE: c-308 lub Dzik-2
Do czego jest ta rączka bo w moim dziku 2 nie ma jej - ręczy hamulec?
Czy wałek mocy w dziku jest rozprzęgany oraz czy można go włączać i wyłączać, jeśli nie to czy da się to jakoś zrealizować?
Czy wałek mocy w dziku jest rozprzęgany oraz czy można go włączać i wyłączać, jeśli nie to czy da się to jakoś zrealizować?
RE: c-308 lub Dzik-2
witam taki odpreznik to moze byc ten sam co jest w motopompie strazackiej silnik syrena ,gadaj ze strazakami
RE: c-308 lub Dzik-2
Jedna rączka jest od sprzęgła, druga jest od hamulca mokrego znajdującego się skrzyni. Sprzęgiełko WOM włączasz taką wajchą znajdującą się z tyłu skrzyni nad WOM.maziizam napisał/a:
Do czego jest ta rączka bo w moim dziku 2 nie ma jej - ręczy hamulec?
Czy wałek mocy w dziku jest rozprzęgany oraz czy można go włączać i wyłączać, jeśli nie to czy da się to jakoś zrealizować?
Moim zdaniem to nie wyda. Nacisk jest chyba większy. tym bardziej środek ciężkości tej przyczepki nie jest centralnie. trzeba trochę szarpnąć za dyszel żeby unieść. Musiał byś idealnie rozkładać ładunek. Druga sprawa ta przyczepka jest do ciągnika na małe prędkości. Nie wiem czy koła (łożyska wytrzymają auto). Ta przyczepka jest też sama w sobie ciężka.maziizam napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie jaki jest nacisk przyczepy t800 na dyszel - zastanawiam się czy pod wieksze autko da radę pociągnąć i nie urwie haka 75 kg niby udźwig.
RE: c-308 lub Dzik-2
Z całą pewnością nacisk na dyszel będzie dużo większy niż 75kg, gdyż sama przyczepa waży swoje 300 kg. Z tego co wyczytałem u mnie na tabliczce znamionowej prędkość jest również ograniczona do 30 km/h. Dlaczego? Nie mam pojęcia, ale tak tam pisze. Jeśli sam producent tak pisze to coś w tym musi być.maziizam napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie jaki jest nacisk przyczepy t800 na dyszel - zastanawiam się czy pod wieksze autko da radę pociągnąć i nie urwie haka 75 kg niby udźwig.
RE: c-308 lub Dzik-2
Tu stonka jaką znalazłem na necie z instrukcjami itd
http://muerte28.republika.pl/historia.html
http://muerte28.republika.pl/historia.html
RE: c-308 lub Dzik-2
uwaga mam ważną sprawę czy ktoś mógłby mi podać wymiary ursusa c-308 szerokość z kołami i długość z kierownicą i bez
RE: c-308 lub Dzik-2
Było tam coś tego typu:chodkii napisał/a:
ma ktos może zdjęcia oryginalnych przełączników do dzika
http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-wy ... 44286.html
Wyłącznik wyciągany na zewnątrz zamykał obwód. Sam mam 2 takie, ale oryginalne w dziku.
RE: c-308 lub Dzik-2
Nie mogłem znaleźć w temacie jak wymienić simeringi na półosiach w skrzyni Dzika
RE: c-308 lub Dzik-2
Bardzo prosta sprawa. Należy odkręcić taki dekielek na 6 śrub M8. Przed tym jednak trzeba ściągnąć koło z piastą. Gdy mamy już dekielek wyciągnięty, to wybijamy stary uszczelniacz i wbijamy nowy. Do pewności poskładać na silikonie.parys74 napisał/a:
Nie mogłem znaleźć w temacie jak wymienić simeringi na półosiach w skrzyni Dzika
Tylko należy pamiętać o podkładkach takich cienkich pod dekielkiem, bo regulują one luz na łożysku stożkowym półosi. Ja zanim poskładałem na silikonie na gotowo do zawsze na sucho przykręciłem dekielek i ruszałem półosią, czy nie ma za dużych luzów. Zawsze je można skasować dokładając kolejne podkładki. Tylko oby nie za dużo. Ale to tylko tak przy okazji wymiany simmera.
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziękuję bardzo:D, właśnie odbieram Dzika z piaskowania. Muszę wymienić między innymi simeringi
Wiecie może jaki jest rozmiar simeringa na półosie i łożysk
Wiecie może jaki jest rozmiar simeringa na półosie i łożysk
RE: c-308 lub Dzik-2
Rozmiar łożysk na półoś jakie mam to 30209E i 32207E. A simmering o ile dobrze pamiętam ma rozmiar 48x72x10* *10 lub 12 nie pamiętam dokładnie. Wiem, że takie same simmeringi są i na półosiach i na wyjściu WOM.
Lepiej jeszcze to dobrze wszystko sprawdzić, bo średniej klasy łożyska stożkowe, takie jak powyżej, kosztują od 50 do 80 zł za sztukę.
Lepiej jeszcze to dobrze wszystko sprawdzić, bo średniej klasy łożyska stożkowe, takie jak powyżej, kosztują od 50 do 80 zł za sztukę.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Kilka lat temu zawiozłem dwa Dziki 2 do piaskowania. Jak je przywieźliśmy to poszły pod Hamerajta. Pomalowany dwukrotnie i do dzisiaj trzyma jak "diabeł sołtysa"
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam. Czy jest jakiś sposób żeby dzik nie miał problemów z wkręcaniem na obroty a filtrem powietrza mokrym czyli ta puszka metalowa :/ Gaźnik czyściłem - jest to gaźnik BVF typ NS-261. Sprawa polega na tym że kiedy ściągnę tą 1 część puszki czyli miskę olejową ale zostawię te siateczki w filtrze w drugiej części to wkręca się bardzo żwawo ( filtr czyściłem). Gaźnik cały przeglądnąłem i tylko ma regulacje składu mieszanki wolnych obrotów(?!) styka się ona z dyszą oznaczoną która ma wybite cyferki "35". I mam takie pytanie - czy jest jakaś możliwość przerobienia tego filtra? Aha, i silnik to S-261C. Proszę o pomoc
RE: c-308 lub Dzik-2
Proponuję nie przerabiać filtra, kiedy zdejmujesz część jego obudowy, powodujesz większy dopływ powietrza co powoduje zwiększnie obrotów. Musisz przy tym gaźniku dobrać odpowiedni skład mieszanki, wolne obroty najprawdopodobniej regulujesz ustawieniem przepustnicy. Moim zdaniem twoja mieszanka jest zbyt uboga albo zbyt bogata (zależy od sposobu "wkręcania" na obroty i dymienia - to trzeba na słuch i wzrok). Przy regulacji filtr musisz mieć zmontowany.