Strona 83 z 106

RE: c-308 lub Dzik-2

: 30 lis 2014, 10:20
autor: marek
Jeżeli silnik strzela raz w gaźnik a raz w tłumik to przeważnie wina kondensatora lub platynek przerywacza.Rzeź się chyba nieźle wystraszył!:D

Przyczepkę zawsze zarejestrujesz jako SAM.Ponownie można tylko zarejestrować ciągnik rolniczy ,ale Dzik nie jest za takowy uważany.W WK powiedziano mi że to urządzenie i z tego powodu nie podlega rejestracji, ale najlepiej dowiedz się w WK gdy będziesz rejestrował przyczepkę.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 02 gru 2014, 2:52
autor: maziizam
Jeszcze jedno pytanie jaki jest nacisk przyczepy t800 na dyszel - zastanawiam się czy pod wieksze autko da radę pociągnąć i nie urwie haka 75 kg niby udźwig.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 02 gru 2014, 13:06
autor: Sylwesteer22
Witam mam do sprzedania dzika 2 z 63 roku przerobiony na 4 koła woj lubelskie pow zamojski 1500 zł do negocjacji wiecej informacji na pw

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 gru 2014, 0:30
autor: maziizam
Do czego jest ta rączka bo w moim dziku 2 nie ma jej - ręczy hamulec?
Czy wałek mocy w dziku jest rozprzęgany oraz czy można go włączać i wyłączać, jeśli nie to czy da się to jakoś zrealizować?

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 gru 2014, 1:14
autor: jozef 68
witam taki odpreznik to moze byc ten sam co jest w motopompie strazackiej silnik syrena ,gadaj ze strazakami

RE: c-308 lub Dzik-2

: 07 gru 2014, 21:55
autor: Santi2006
maziizam napisał/a:
Do czego jest ta rączka bo w moim dziku 2 nie ma jej - ręczy hamulec?
Czy wałek mocy w dziku jest rozprzęgany oraz czy można go włączać i wyłączać, jeśli nie to czy da się to jakoś zrealizować?
Jedna rączka jest od sprzęgła, druga jest od hamulca mokrego znajdującego się skrzyni. Sprzęgiełko WOM włączasz taką wajchą znajdującą się z tyłu skrzyni nad WOM.
maziizam napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie jaki jest nacisk przyczepy t800 na dyszel - zastanawiam się czy pod wieksze autko da radę pociągnąć i nie urwie haka 75 kg niby udźwig.
Moim zdaniem to nie wyda. Nacisk jest chyba większy. tym bardziej środek ciężkości tej przyczepki nie jest centralnie. trzeba trochę szarpnąć za dyszel żeby unieść. Musiał byś idealnie rozkładać ładunek. Druga sprawa ta przyczepka jest do ciągnika na małe prędkości. Nie wiem czy koła (łożyska wytrzymają auto). Ta przyczepka jest też sama w sobie ciężka.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 08 gru 2014, 19:23
autor: dzik96
maziizam napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie jaki jest nacisk przyczepy t800 na dyszel - zastanawiam się czy pod wieksze autko da radę pociągnąć i nie urwie haka 75 kg niby udźwig.
Z całą pewnością nacisk na dyszel będzie dużo większy niż 75kg, gdyż sama przyczepa waży swoje 300 kg. Z tego co wyczytałem u mnie na tabliczce znamionowej prędkość jest również ograniczona do 30 km/h. Dlaczego? Nie mam pojęcia, ale tak tam pisze. Jeśli sam producent tak pisze to coś w tym musi być.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 08 gru 2014, 23:33
autor: maziizam
Tu stonka jaką znalazłem na necie z instrukcjami itd
http://muerte28.republika.pl/historia.html

RE: c-308 lub Dzik-2

: 14 gru 2014, 0:24
autor: tomektrak
uwaga mam ważną sprawę czy ktoś mógłby mi podać wymiary ursusa c-308 szerokość z kołami i długość z kierownicą i bez
:D

RE: c-308 lub Dzik-2

: 14 gru 2014, 21:53
autor: chodkii
ma ktos może zdjęcia oryginalnych przełączników do dzika

RE: c-308 lub Dzik-2

: 14 gru 2014, 23:45
autor: dzik96
chodkii napisał/a:
ma ktos może zdjęcia oryginalnych przełączników do dzika
Było tam coś tego typu:
http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-wy ... 44286.html
Wyłącznik wyciągany na zewnątrz zamykał obwód. Sam mam 2 takie, ale oryginalne w dziku.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 17 gru 2014, 19:43
autor: parys74
Nie mogłem znaleźć w temacie jak wymienić simeringi na półosiach w skrzyni Dzika

RE: c-308 lub Dzik-2

: 17 gru 2014, 21:28
autor: dzik96
parys74 napisał/a:
Nie mogłem znaleźć w temacie jak wymienić simeringi na półosiach w skrzyni Dzika
Bardzo prosta sprawa. Należy odkręcić taki dekielek na 6 śrub M8. Przed tym jednak trzeba ściągnąć koło z piastą. Gdy mamy już dekielek wyciągnięty, to wybijamy stary uszczelniacz i wbijamy nowy. Do pewności poskładać na silikonie.
Tylko należy pamiętać o podkładkach takich cienkich pod dekielkiem, bo regulują one luz na łożysku stożkowym półosi. Ja zanim poskładałem na silikonie na gotowo do zawsze na sucho przykręciłem dekielek i ruszałem półosią, czy nie ma za dużych luzów. Zawsze je można skasować dokładając kolejne podkładki. Tylko oby nie za dużo. Ale to tylko tak przy okazji wymiany simmera.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 17 gru 2014, 22:15
autor: parys74
Dziękuję bardzo:D, właśnie odbieram Dzika z piaskowania. Muszę wymienić między innymi simeringi
Wiecie może jaki jest rozmiar simeringa na półosie i łożysk

RE: c-308 lub Dzik-2

: 18 gru 2014, 16:53
autor: dzik96
Rozmiar łożysk na półoś jakie mam to 30209E i 32207E. A simmering o ile dobrze pamiętam ma rozmiar 48x72x10* *10 lub 12 nie pamiętam dokładnie. Wiem, że takie same simmeringi są i na półosiach i na wyjściu WOM.
Lepiej jeszcze to dobrze wszystko sprawdzić, bo średniej klasy łożyska stożkowe, takie jak powyżej, kosztują od 50 do 80 zł za sztukę.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 18 gru 2014, 20:16
autor: parys74
Odebrałem wypiaskowane części

Obrazek

RE: c-308 lub Dzik-2

: 18 gru 2014, 20:31
autor: Jacek ze Skansena
Kilka lat temu zawiozłem dwa Dziki 2 do piaskowania. Jak je przywieźliśmy to poszły pod Hamerajta. Pomalowany dwukrotnie i do dzisiaj trzyma jak "diabeł sołtysa"

RE: c-308 lub Dzik-2

: 20 gru 2014, 22:21
autor: parys74
Dziś przywiozłem części od przyczepy T-800, zdążyłem ją częściowo pomalować

Obrazek

ObrazekReszta na czerwono, no ale jeszcze u piaskarza w piachu leży pare części. Między innymi jedno koło od liska, dwa bolce, jeden uchwyt od klapy T-800

Obrazek

RE: c-308 lub Dzik-2

: 20 gru 2014, 23:17
autor: Paulo
Witam. Czy jest jakiś sposób żeby dzik nie miał problemów z wkręcaniem na obroty a filtrem powietrza mokrym czyli ta puszka metalowa :/ Gaźnik czyściłem - jest to gaźnik BVF typ NS-261. Sprawa polega na tym że kiedy ściągnę tą 1 część puszki czyli miskę olejową ale zostawię te siateczki w filtrze w drugiej części to wkręca się bardzo żwawo ( filtr czyściłem). Gaźnik cały przeglądnąłem i tylko ma regulacje składu mieszanki wolnych obrotów(?!) styka się ona z dyszą oznaczoną która ma wybite cyferki "35". I mam takie pytanie - czy jest jakaś możliwość przerobienia tego filtra? Aha, i silnik to S-261C. Proszę o pomoc :)

RE: c-308 lub Dzik-2

: 29 gru 2014, 23:59
autor: Piotr
Proponuję nie przerabiać filtra, kiedy zdejmujesz część jego obudowy, powodujesz większy dopływ powietrza co powoduje zwiększnie obrotów. Musisz przy tym gaźniku dobrać odpowiedni skład mieszanki, wolne obroty najprawdopodobniej regulujesz ustawieniem przepustnicy. Moim zdaniem twoja mieszanka jest zbyt uboga albo zbyt bogata (zależy od sposobu "wkręcania" na obroty i dymienia - to trzeba na słuch i wzrok). Przy regulacji filtr musisz mieć zmontowany.