Strona 103 z 106

Re: c-308 lub Dzik-2

: 01 lut 2019, 23:28
autor: AndrzejD21
Według mnie wina gaźnika, mój strzelał w wydech na starym gaźniku.
Na oryginalnym zapłonie gaźnik musi być idealnie ustawiony, wtedy nie trzeba ruszać zapłonu.
Sprawdź jeszcze czy na ośce przerywacza nie ma luzu, jak jest to nic nie ustawisz.
U siebie założyłem przerywacz simsona s51, tani i ogólno dostępny, od tamtej pory nie miałem ani jednej awarii.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 02 lut 2019, 1:42
autor: lxxx20
Co do gaźnika to od czasu remontu silnika mam założony od CZ350 i wszystko było okey on tam dużo nie ma do regulacji ale dla spokoju zobaczyłem też jak chodzi na pegazie no i jest to samo. Po za tym jak by to był gaźnik to chyba by kulał na każdym zapłonie a on na bateryjnym to chodzi elegancko pali od strzała ciągnik ma moc wszystko jest jak powinno być i teoretycznie mógłbym tak zostawić ale dla mnie to nie rozwiązanie.

A jak możesz to podrzuć zdj jak masz zamontowany ten przerywacz z simsona

Re: c-308 lub Dzik-2

: 02 lut 2019, 21:30
autor: AndrzejD21
Na bateryjnym jest mocniejsza iskra i nawet jak gaźnik lekko nie domaga to chodzi.
Przerywacz jest założony na płytce oryginalnego przerywacza, zostały tylko nawiercone dwa otwory i jeden nagwintowany. Jutro zrobię zdjęcia.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 02 lut 2019, 21:53
autor: lxxx20
no tak ale na 2 różnych gaźnikach by występował identyczny objaw ? Tak jak pisałem wcześniej silnik przerywał wsadziłem nową cewkę i było dobrze 5min potem zgasiłem i nie odpalił dopiero na drugi dzień odpalił ale kuleje podłączyłem zap. bat. i jest super dziś znalazłem jakąś starą cewke zapłonową wsadziłem i odpalił i chodził dobrze a po jakieś minucie znów zaczął przerywać. Jak dla mnie jak by winny był gaźnik to by cały czas nie domagał no i nawet na bateryjnym by nie miał mocy mimo że iskra super ale by czegoś mu brakowało.

Dla mnie to wygląda jak by był problem z prądem jak by nie zawsze była iskra albo za słaba nie wiem, ryzykowne stwierdzenie ale może cewki się jakoś psują ja wiem że to nie realne czy coś ale tak to wygląda.

Może ktoś wie jaka rezystancja powinna być na cewce zapłonowej ?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 02 lut 2019, 23:09
autor: AndrzejD21
Jaki masz przewód wysokiego napięcia, samochodowy silikonowy czy z miedzią?
Miałem problem z jawą 50 i po zmierzeniu rezystancji przewodu wszystko było jasne.
Miedziany ma kilka ohm rezystancji, a taki samochodowy ponad 2k ohm.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 02 lut 2019, 23:15
autor: lxxx20

Re: c-308 lub Dzik-2

: 18 mar 2019, 15:19
autor: Łukasz
Witam wszystkich bardzo serdecznie dołączam do miłośników retro maszyn i urządzeń i liczę na pomoc a to dlatego że od paru dni jestem właścicielem dzika do pełni szczęścia brakuje mi tylko tego żeby zaczął jeździć samodzielnie. Niestety kupiłem go bez gaźnika dlatego mam pytanie.

Jaki mi możecie polecić gaźnik (kto może to niech poda mi link do ogłoszenia/aukcji) bo chyba ten oryginalny jest nie osiągalny z tego co zdążyłem zobaczyć.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 18 mar 2019, 22:28
autor: Ursus
Oryginał jest jak najbardziej do kupienia - na olx się trafiają. Ale nie wiem czy nie lepszy będzie chociażby z Junaka czy Jawy.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 18 mar 2019, 23:30
autor: Łukasz
Ursus pisze: 18 mar 2019, 22:28 Oryginał jest jak najbardziej do kupienia - na olx się trafiają. Ale nie wiem czy nie lepszy będzie chociażby z Junaka czy Jawy.
Tylko czy te chińskie będą dobre ?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 19 mar 2019, 13:16
autor: Ursus
Nie mam doświadczenia z nimi.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 19 mar 2019, 16:42
autor: Łukasz
A no właśnie może ktoś jeszcze by mógł się wypowiedzieć ?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 20 mar 2019, 10:32
autor: chrapek3011
Powiem tak.Najprostszy w regulacji jest gaźnik z Jawy CZ 350 ten mocowany kołnierzem na dwie śruby,nie od Jawy TS 350 tylko dokładnie ten akurat.Junak,SHL jest dość uciążliwy przy regulacji poziomu paliwa,ale da się ogarnąć.Ja akurat mam w Dziku 21 od SHL 175 i nie ma problemu.Pomału szykuję się do remontu Ursusa C-308 i w nim będzie już zamontowany właśnie taki gaźnik z CZ 350.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 20 mar 2019, 10:59
autor: Łukasz
chrapek3011 pisze: 20 mar 2019, 10:32 Powiem tak.Najprostszy w regulacji jest gaźnik z Jawy CZ 350 ten mocowany kołnierzem na dwie śruby,nie od Jawy TS 350 tylko dokładnie ten akurat.Junak,SHL jest dość uciążliwy przy regulacji poziomu paliwa,ale da się ogarnąć.Ja akurat mam w Dziku 21 od SHL 175 i nie ma problemu.Pomału szykuję się do remontu Ursusa C-308 i w nim będzie już zamontowany właśnie taki gaźnik z CZ 350.
Ale mówimy tu o chińczykach ? i jeszcze jedno patrzyłem na te gaźniki i od CZ są tak jakby 2 rodzaje z ssaniem i bez to który lepszy czy wgl jest miedzy nimi jakaś inna różnica poza tym że jeden ma ssanie a drugi nie.

Druga sprawa to gość od którego kupiłem dzika mówił mi że można założyć gaźnik albo od syreny albo od innego dzika tzn od mesko co o tym myślicie ?

I na koniec jeśli mówimy już o gaźnikach chińskich do CZ lub/i Junaka to wiem że nie każdy jest najwyższej jakości że tak powiem czytałem na forach że zdarzają się takie gaźniki że wyglądają tak jak by je robili przecinakiem i młotkiem. Dlatego pytam macie jakieś sprawdzone miejsce gdzie można kupić taki gaźnik dobry jakościowo czy kierujecie się ceną ?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 21 mar 2019, 3:41
autor: AndrzejD21
Mam taki chiński gaźnik od junaka w dziku, na początku wszystko było ok, teraz coś się podziało z nim i muszę go wymienić.
Średnica oryginalnego gaźnika to 30mm, i on do tego silnika jest za mały, a co dopiero 24mm od junaka, czuć że to nie to co było na oryginale.
Generalnie na każdym gaźniku silnik będzie pracował wystarczy wykonać odpowiednią przejściówkę, najlepiej poszukać czegoś współczesnego.
Chyba że zależy na oryginale, to wtedy trzeba się męczyć i lać paliwo wiaderkami.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 21 mar 2019, 8:33
autor: Łukasz
Jedyne na czym mi zależy to na uruchomieniu ciągnika chciałbym zaorać nim działkę tylko tyle i aż tyle

Re: c-308 lub Dzik-2

: 27 cze 2019, 20:28
autor: Adelberg
Witam serdecznie.
Wie ktoś może z jakiego motocykla szło by dopasować szpilki do silnika.

Re: c-308 lub Dzik-2

: 24 lip 2019, 22:24
autor: adrian
jak zerwany gwint na szpilce to zawsze można w ostateczności coś pokombinować.. np. gwintować, tulejować, a może i z malucha by podeszła?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 25 lip 2019, 17:36
autor: Adelberg
Nic z tych rzeczy. Po prostu składam dzika którego zakupiłem rozebranego i szpilek mi brakowało. Jednak już szpilki mam ogarnięte. Teraz walczę z silnikiem bo nie wiem co to za typ inaczej który?
Niby bak paliwa prostokątny wskazywał by na 261 ale nie pasuje mi zewnętrzny aparat zapłonowy oraz rozrusznik ręczny no chyba że montowane były różne warianty.
Mam problem z regulacją gaźnika jikov. Wiecie może jak ustawić pływak i obroty?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 04 wrz 2019, 0:11
autor: Jarek312
Ja kupilem nowy oryg gaźnik do dzika i nie chodzi na nim fajnie. Probowalem na nim różnych ustawień, blaszkę do plywaka wziąłem z innego,zeby nie ruszać oryginalnej i nic to nie dalo. Wolne i wysokie obroty ok, a na średnich kuleje.
Zamontowałem z CZ, wygląda na to ze jest lepiej. W sobotę zrobię próbę z pługiem.

Ja mam pytanie z innej bajki.
Dobierał ktoś przelotki gumowe i manetki do dźwigni zmiany biegów?

Re: c-308 lub Dzik-2

: 25 paź 2019, 22:57
autor: matti1989a
Witam odszukałem zakład, który trudni się remontem starych pomp miedzy innymi naprawia też silnik S261 czyli taki jak był montowany w Dziku 2. Zapytałem się o zapłon elektroniczny do tego silnika rzekomo mieli takie montować ale produkcja została wstrzymana ze względu na nasycenie rynku ... Jakoś na forum nikt się nie chwalił, że posiada właśnie taki zapłon... Niedawno przecież był temat o zapłonie elektronicznym ale nic z tego nie wyszło...