Strona 41 z 106

RE: c-308 lub Dzik-2

: 28 gru 2011, 23:31
autor: parys74
Czy to ta wystawiona na allegr. Jeśli tak to jest to przeróbka z konnej, oryginalne miały takie zaczep jak np. przyczepa T800. Pokaż jak najszybciej zdjęcia i skąd jesteś

RE: c-308 lub Dzik-2

: 29 gru 2011, 8:53
autor: bonzaj_pako
tak własnie cos takiego. tyle ze jest ona przystosowana do dzika. a ja jestemz woj. wielkopolskiego pow. pilski

RE: c-308 lub Dzik-2

: 29 gru 2011, 14:43
autor: parys74
Ja jestem z Gorzowa chętnie z tobą pogadam daj znać na priv jakiś telefon zadzwonię

RE: c-308 lub Dzik-2

: 29 gru 2011, 20:15
autor: hazi
RobFra napisał/a:


Aha, napisane jest, że powinien ruszać z takiego biegu na jakim mamy zamiar jechać (aby nie zmieniać w czasie jazdy).
czy to oznacza że nie mogę zmieniać wcale biegów podczas jazdy wiem że skrzynia nie jest synchronizowana ale czy przy zastosowaniu techniki "między gazu" lub jak to woli "podwójnego wysprzęglania" mógłbym zmieniać biegi; nie ukrywam że skok prędkości jaki jest między II i III biegiem jest dość znaczny na pusto nie robi to różnicy ale z obciążeniem już tak, proszę o precyzyjną odpowiedź

RE: c-308 lub Dzik-2

: 30 gru 2011, 22:55
autor: robson372
hazi napisał/a:
RobFra napisał/a:


Aha, napisane jest, że powinien ruszać z takiego biegu na jakim mamy zamiar jechać (aby nie zmieniać w czasie jazdy).
czy to oznacza że nie mogę zmieniać wcale biegów podczas jazdy wiem że skrzynia nie jest synchronizowana ale czy przy zastosowaniu techniki "między gazu" lub jak to woli "podwójnego wysprzęglania" mógłbym zmieniać biegi; nie ukrywam że skok prędkości jaki jest między II i III biegiem jest dość znaczny na pusto nie robi to różnicy ale z obciążeniem już tak, proszę o precyzyjną odpowiedź

Biegi można normalnie zmieniać, oczywiście przy pomocy sprzęgła. Po to właśnie są biegi, żeby je redukować. Bieg III praktycznie służy do jazdy na asfalcie, w terenie to tak wysoki bieg jest po prostu niebezpieczny. Jedynki w dziku używa się bardzo rzadko, w sytuacjach ekstremalnych, lub przy ciężkiej orce. Startowanie z III da się, mogę ci pokazać film, gdzie startowałem z III biegu na wózku "LiS", bez problemu się da, z przyczepą pewnie też, ale po co palić sprzęgło? Lepiej wrzucić dwójkę i startować z małych obrotów a następnie wrzucić III.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 30 gru 2011, 23:36
autor: parys74
robię tak samo jak robson372

RE: c-308 lub Dzik-2

: 30 gru 2011, 23:57
autor: Santi2006
Witam, mam pytanie do kolegów chodzi o silnik w dziku. Robię remont silnika, wszystko mam gotowe. Teraz pytanie czy przychodzi jakaś uszczelka między kartery silnika. Czy jakiś uszczelniacz typu silikon

RE: c-308 lub Dzik-2

: 31 gru 2011, 16:08
autor: hazi
Wielkie dzięki za odpowiedź to że sprzęgło służy do zmiany biegów to wiem, chodziło mi po prostu oto czy w prawidłowy sposób użytkuje swojego Dzika. Bo w książce było że Dzikuś potrafi ruszyć z III biegu z załadowaną przyczepom tylko że jak dla mnie jest to dla niego zbyt męczące (zwłaszcza dla sprzęgła).

RE: c-308 lub Dzik-2

: 31 gru 2011, 17:22
autor: bonzaj_pako
koledzy ma ktos na zbyciu wózek lisek, lub jakies plany jak mozna cos takiego wykonac

RE: c-308 lub Dzik-2

: 31 gru 2011, 17:42
autor: robson372
bonzaj_pako napisał/a:
koledzy ma ktos na zbyciu wózek lisek, lub jakies plany jak mozna cos takiego wykonac

Na tym filmiku widać dorobiony wózek Lis:
http://www.youtube.com/watch?v=mjd3TSK5zbk

RE: c-308 lub Dzik-2

: 02 sty 2012, 20:19
autor: Bronek19
Witam kolegów mam pytanie z czego dopasować gumy na lewarkach zmiany biegów i blokad myślałem nad gumą z jakiegoś przegubu z samochodu

RE: c-308 lub Dzik-2

: 02 sty 2012, 21:56
autor: hazi
Witam!
Na dźwignie od blokad pasuje idealnie ten gumowy mieszek jaki był stosowany w starszych modelach malucha (ten od eleganta to jest za duży), a na dźwignie od zmiany biegów to jeśli jeszcze dobrze pamiętam to mieszek od jakiegoś modelu zetora albo ursusa tylko teraz nie pamiętam dokładnie od którego bo dawno już to było.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 03 sty 2012, 20:05
autor: Santi2006
Witam, Ponawaim pytanie do kolegów chodzi o silnik w dziku. Robię remont silnika, wszystko mam gotowe. (wał, szlif cylindra itp). Teraz pytanie czy przychodzi jakaś uszczelka między kartery silnika. Czy jakiś uszczelniacz typu silikon. Drugie pytanie rozłozenie pierścieni uszczelniajacych na wale. Jak w prawidłowy sposób obracać je do włożenie w kartery. przyznaje że poraz pierwszy składam taki silnik z tego typu uszczelnieniem. zazwyczaj stosowane to symering, tu wiadomo o co chodzi prosta sprawa.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 03 sty 2012, 22:21
autor: MarekSkansen
Witam poszukuję bloku skrzyni biegów do ursusa 308 proszę o kontakt 602-59-09-48

RE: c-308 lub Dzik-2

: 08 sty 2012, 16:01
autor: krzysiek19750
cześć szukam maski ciegeł do blokad cieżarków do ursusa-308

RE: c-308 lub Dzik-2

: 09 sty 2012, 19:18
autor: Piotr
W Dzikach biegi można zmieniać podczas jazdy (owszem ze sprzęgłem). W Ursusie ustawiamy bieg przed jazdą (posiada sprzęgło odśrodkowe, a to na co wielu mówi "sprzęgło" to nic innego jak hamulec bębna tegoż sprzęgła odśrodkowego), zatem w Ursusie biegów podczas jazdy się nie zmienia, chociaż czasami w sytuacjach kryzysowych ..... .

robson372 napisał/a:
hazi napisał/a:
RobFra napisał/a:


Aha, napisane jest, że powinien ruszać z takiego biegu na jakim mamy zamiar jechać (aby nie zmieniać w czasie jazdy).
czy to oznacza że nie mogę zmieniać wcale biegów podczas jazdy wiem że skrzynia nie jest synchronizowana ale czy przy zastosowaniu techniki "między gazu" lub jak to woli "podwójnego wysprzęglania" mógłbym zmieniać biegi; nie ukrywam że skok prędkości jaki jest między II i III biegiem jest dość znaczny na pusto nie robi to różnicy ale z obciążeniem już tak, proszę o precyzyjną odpowiedź

Biegi można normalnie zmieniać, oczywiście przy pomocy sprzęgła. Po to właśnie są biegi, żeby je redukować. Bieg III praktycznie służy do jazdy na asfalcie, w terenie to tak wysoki bieg jest po prostu niebezpieczny. Jedynki w dziku używa się bardzo rzadko, w sytuacjach ekstremalnych, lub przy ciężkiej orce. Startowanie z III da się, mogę ci pokazać film, gdzie startowałem z III biegu na wózku "LiS", bez problemu się da, z przyczepą pewnie też, ale po co palić sprzęgło? Lepiej wrzucić dwójkę i startować z małych obrotów a następnie wrzucić III.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 10 sty 2012, 19:11
autor: hazi
Piotr napisał/a:
W Dzikach biegi można zmieniać podczas jazdy (owszem ze sprzęgłem). W Ursusie ustawiamy bieg przed jazdą (posiada sprzęgło odśrodkowe, a to na co wielu mówi "sprzęgło" to nic innego jak hamulec bębna tegoż sprzęgła odśrodkowego), zatem w Ursusie biegów podczas jazdy się nie zmienia, chociaż czasami w sytuacjach kryzysowych ..... .


Wielkie dzięki za odpowiedzi widzę po postach że styl w jakim opisuje moje zapytania wprawia niektórych być może w zdziwienie, ale starałem się ująć w moim zapytaniu to o co mi chodziło co do obsługi dzika. Dużo już się nauczyłem i dowiedziałem z tego forum. z pewnością jeszcze nie raz będę miał jakieś pytanie być może nieraz bardzo trywialne ale mam nadzieje że społeczność jaką skupia to forum odpowie mi na każde pytanie choćby by było jak najbardziej banalne.

A co do pytania to czeka mnie wymiana oleju w skrzyni przekładniowej dzika i zastanawiam się jakim olejem przepłukać skrzynie ponieważ to co tam teraz się znajduje to niezły "juks" jest. Może jakieś propozycje bo ja myślałem o jakimś oleju maszynowym (typu chłodziwo np. emulgol) ale może macie sami jakieś doświadczenie z co do tych spraw w dziku.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 12 sty 2012, 14:18
autor: scatman
Piotr napisał/a:
W Dzikach biegi można zmieniać podczas jazdy (owszem ze sprzęgłem). W Ursusie ustawiamy bieg przed jazdą (posiada sprzęgło odśrodkowe, a to na co wielu mówi "sprzęgło" to nic innego jak hamulec bębna tegoż sprzęgła odśrodkowego), zatem w Ursusie biegów podczas jazdy się nie zmienia, chociaż czasami w sytuacjach kryzysowych ..... .


Dziś zrzuciłem silnik z mojego dzika który okazał się 308 :)
Czyli ten hamulec działa jak zwykły hamulec? Bawiąc się na wrzuconym biegu naciskałem ten hamulec i blokowało bęben co za tym idzie cały traktor.
Pytanie drugie kupiłem drugi silnik który ma zwykłe sprzęgło, czekam na dostawę go do domu wiec nie wiem dokładnie jak to wygląda, czy bez problemu zmienię te sprzęgła, czy to te same silniki?

Doszedł jeszcze problem oleju w obudowie sprzęgła ponad 0,5 l ! :(
Pewnie simering.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: c-308 lub Dzik-2

: 12 sty 2012, 18:50
autor: Santi2006
W najlepszym razie simering w najgorszym peknięta tulejka z tyłu za obudową sprzęgła. Musisz ściągnąć obudowę sprzegła/hamulca ta "tulejka" z wpustem na klin jest przynitowana własnie do tej obudowy. olej wycieka raz przez pęknięcie w tej tulei a druga sprawa rozwala simering.wymiar uszczelniacza 38x52x7 wg katalogu części do Ursusa

RE: c-308 lub Dzik-2

: 13 sty 2012, 14:47
autor: krzysiek19750
krzysiek19750 napisał/a:
cześć szukam maski ciegeł do blokad cieżarków do ursusa-308