RE: sprzegło i chamulce dzik2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: 0rex0 » 27 lis 2011, 9:17

Sprzęgło w Dziku 2 znajduje się w przejściówce między skrzynią biegów a silnikiem. Hamulec jest w skrzyni biegów na wałku atakującym. Myslę, że nie powinno być problemu ze zmianą silnika na inny.

Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3705
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: chrapek3011 » 27 lis 2011, 10:10

Hamulec samo h.

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: 0rex0 » 27 lis 2011, 10:51

Hamulec załączany jest przy pomocy linki. Linka wchodzi do skrzyni biegów i tam jest dźwignią, do której przymocowana jest linka. Podobnie sprzęgło ma swoją dźwignię w skrzyni biegów. Dźwignie te znajdują się zraz pod górnym deklem skrzyni biegów a sam hamulec jest na dole skrzyni zaraz za zębatką wałka atakującego. Obudowa hamulca jest jednocześnie obudową łożyska podpierającego wałek atakujący z przodu. Po zdjęciu blachy osłaniającej mechanizm różnicowy można zobaczyć obudowę hamulca.

Obrazek
Obrazek

svecla
Posty: 206
Rejestracja: 06 lip 2011, 23:20

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: svecla » 27 lis 2011, 15:11

coś dziwny ten przebudowany traktorek - bez sprzęgła toto jeździc raczej za bardzo nie będzie, więc jakieś być musi o_O

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: 0rex0 » 27 lis 2011, 19:18

Skoro nie masz tej obudowy to i sprzęgła nie masz. A linka wchodzi do skrzyni biegów gdyż popychacz sprzęgła wychodzi ze skrzyni biegów przez środek wałka sprzęgłowego.

wiechuch
Posty: 68
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:10

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: wiechuch » 28 lis 2011, 10:58

Z opisu wnioskuję, że to jest dzik przerobiony na czterokołowca. A jak do tej pory miałeś sprzegło skoro miałeś zamontowany silnik malucha:? Jak szedł napęd z silnika do skrzyni dzika. Hamować musiałeś chyba skrzynią biegów:? Możesz dołączyć jakieś zdjęcia swojego pojazdu to może będzie lepiej Ci coś doradzić.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: Santi2006 » 28 lis 2011, 11:47

Dołączę się do tematu. Panowie sprzęgło w dziku jest przystosowane do silnika 10KM. A nie do 50 czy więcej ile ten silnik bmw ma. Proponuję zastosować orginalne sprzęgło + obudowa tego sprzęgła z wałkiem. Teraz tylko kwestia przejściówki z wieloklina dzika na wieloklin sprzęgła bmw. Mozna zrobić również taki patent iz przekuwa się tarcze sprzęgła samochodowego, na wielokin taki jak w dziku. Następny patent to musisz mieć orginalne sprzegło w dziku ( z tym że jak pisałem wcześniej może długo nie wytrzymać), wał z samochodu do napędu tylnego mostu (jego się skraca). Połączenie wału z silnikiem bezposrednio do koła zamachowego, a zdrugiej strony obudowa z łożyskiem podtrzymująca wał (jak również połączenie wału z wałkiem orginalnym który wchodzi w sprzęgło). Co do hamulca w dziku to jest ono raczej bardzo słabiuteńkie. Tutaj trzeba coś pomyśleć z tarczami samochodowymi, zamontować je na między felgą a korpusem skrzyni ( widziałem na Allegro gość miał tak zrobione). Ewentualnie w przednich kołach, zastosować piasty z hamulcem bębnowym z auta.

Awatar użytkownika
0rex0
Posty: 122
Rejestracja: 24 sie 2011, 19:20

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: 0rex0 » 28 lis 2011, 17:11

Moim zdaniem zastosowanie takiego "byczego" silnika nie jest dobrym pomysłem z kilku względów. Po pierwsze silnik będzie ciężki i duży. Po drugie Czy jesteś pewien, że osiągniesz odpowiednią przyczepność kół, wystarczającą do przeniesienia takiej mocy? Po trzecie taki duży silnik będzie sporo palił (podobnie jak silnik malucha). Po czwarte ma skomplikowaną budowę - potrzebuje chłodzenia cieczą i innego osprzętu. I wreszcie po piąte i najważniejsze myślę, że skrzynka z Dzika nie wytrzyma takiej mocy i momentu obrotowego, gdyż jest to dość delikatne urządzenie wbrew pozorom. Jeśli miał bym Ci coś polecić to moim zdaniem sensowne było by zastosowanie oryginalnego sprzęgła Dzika i małego silnika diesla np. polski S7 lub inny mały diesel z chłodzenie powietrzem.

Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: Santi2006 » 28 lis 2011, 20:09

Witam, Odnośnie wypowiedzi kolegi Orex. Oczywiśie tu ma wielką rację. Zastosowanie takiego silnika spalania wiele nie zmniejszy. A co do skrzyni to oczywiście długo nie wytrzyma. Powstanie luzów np na wałku ataku bedzie zabójcze dla dyferncjału przy takiej mocy. Fakt że zastosowanie takiego sinika robi z niego "samolot". I tu np polski silnik typu S7 czy też silnik typu Hatz (którego polecam, stosowanego min w zagęszczarkach itp.) w zupełności wystarczy. Spalanie owych silników bedzie na poziomie 1-2L ropy. Silnik diesla przy takiej samej mocy co silnik Dzika benzynowy posiada 2x większy momęt obrotowy który powoduje piekielną moc. A tak napradę czy Dzika uzywasz tak dużo żeby odejśc od oryginału. Przeliczając kupno sinika, zrobienie wielu przeróbek (materiały, tokarz, frezer, spawanie itp.) są to koszta rzedu 1000zł. Ile to benzyny. A oryginalny sinik Dzika posiada moc która mu wystarczy.

RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: RobFra » 28 lis 2011, 20:39

Co do spalania to każdy silnik ma określoną ilość g paliwa na KM.
Jest to zależne od obrotów silnika - im większe to nie ma zmiłuj spalanie będzie większe.

Rozumiem, że oryginalny dwusuw może się nie podobać.
Ja bym wstawił 4-ro takt i to najlepiej diesla. Tylko trzeba wziąć taki co ma obroty maks podobne do dwusuwa. Co by się nie okazało, że mniej pali, jest mocniejszy, ale niższe obroty więc prędkości niższe.

Moc też wziąłbym podobną do oryginału bo:
1 - zostanie oryginalne sprzęgło
2 - nie zniszczy sprzęgła
3 - waga będzie nieco większa od oryginału (wyważenie całości!!!)

RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: RobFra » 28 lis 2011, 21:24

A TUTAJ jest podobny temat o większym silniku do dzika.

Drivermk7
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2012, 0:02

RE: sprzegło i chamulce dzik2

Post autor: Drivermk7 » 14 sty 2012, 0:14

Witam! Jestem tu nowy. Zostałem posiadaczem pięknej maszyny jaką jest "Dzik 21".Mam problem, gdyż ciągnie mi sprzęgło. Po próbie wcisnięcia sprzęgła Dzik dalej jedzie i musze "wyrzucać" biegi w trakcie jazdy. Co może być przyczyną?? Jakie sugestie? Dodam,że Dzik był w ciągłej eksploatacji.... Pozdrawiam i z góry dziękuje.... Piotr:D

ODPOWIEDZ