KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: RobFra »

Od wczoraj jestem w posiadani takiego traktorka jak KMZ 012.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Wklejam trochę informacji z forum, netu i instrukcji obsługi, aby były pod ręka. I liczę na uwagi i porady użytkowników.

Minitraktor KMZ-012 produkowany w Kurganie w Rosji.
Bliźniaczy model to Urwis-012 i podobny T-010 (chyba ciut starszy, nie dzielone hamulce).

To ciągniczek klasy 0,2 T (uciąg 205kg). Skonstruowany od podstaw jak prawdziwy traktor. Ma 4 biegi do przodu, jeden wsteczny. Prędkości od 2,8 km/h do 14,4 km/h.
Podnośnik hydrauliczny z tyłu i przodu. 2 WOM (do tyłu i do przodu) 1000 obr/min przy 3000 obr/min silnika. Jego wymiary długość 1972 (2310 z przednim podnośnikiem), szerokość przy minimalnym rozstawie kół 960 mm, wysokość 1975 (z daszkiem?).
Rozstaw kół regulowany w dwóch pozycjach: tył 700/900 mm, przód 725/875mm. Prześwit 300 mm .
Ciężar od 697-745kg ( w zależności czy z przednim podnośnikiem, czy bez).

Silnik CK-12 dwucylindrowy benzynowy chłodzony powietrzem o mocy maksymalnej 12 KM przy 3600 obr/min (nominalna 10KM przy 3000obr/min), pojemność 490 ccm (72 mmx60mm ), zużycie jednostkowe paliwa ok. 250g/KM/h. Odpalany z rozrusznika lub kopnika nożnego.

Teraz pytania eksploatacyjne:
1 jaki olej do silnika (15W40 czy inny), wchodzi 3l
2 jaki olej do skrzyni biegów, ile litrów
3 jaki olej do podnośników, ile litrów
4 jakie świece

Użytkowe pytania:
5 czy ktoś zmieniał gaźnik? Na jaki? Jakie spalanie ma obecnie?
6 czy sprzęgło szybko bierze? Czy ktoś robił remont sprzęgła?
7 dorabiał ktoś gaz nożny do tego ręcznego?

Inne pomysły, przeróbki, porady itp. mile widziane.
pawel81
Posty: 78
Rejestracja: 02 lip 2011, 8:59

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: pawel81 »

Gratuluję nabytku*rolleyes* do tuneli by mi się przydał taki alle$$ brak:o
Darcio
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:28

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: Darcio »

Gratuluję zakupu. Silnik UD25 z którym robiliśmy podchody znajdzie zastosowanie, bo to ta sama konstrukcja. Wklejam link, który może być przydatny:
http://chomikuj.pl/KMZ-012/kmz+012/KMZ%20012.pdf
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: RobFra »

Czekam na wypowiedzi użytkowników. Jakie plusy i minusy? Co poprawić? Na co uważać?

Edyta
Znalazłem trochę linków to wstawiam.

Strona producenta?
http://www.kurganmash-zavod.ru/kmz-012.aspx

Takie same traktorki, ale inne silniki
http://www.avtosm.ru/main.php?id=247

Katalog części
http://www.avtoall.ru/acat/index1.php?model=179
chmielut
Posty: 1
Rejestracja: 06 cze 2012, 23:02

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: chmielut »

Witaj mam taki traktorek tylko z wymienionym silnikiem ja mam silnik od maluszka jest super sprawdza się w ogrodzie. Mam tylko problem z częściami do niego.
FRANK
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2012, 20:31

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: FRANK »

Witam.
Kolego ~chmielut jakich części potrzebujesz do tego KMZ ? Mam parę fajnych kontaktów , może uda się coś załatwić. Zaborów koło Pruszkowa *sarcasm*?
JanTru
Posty: 1
Rejestracja: 27 kwie 2015, 8:43

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: JanTru »

Czy doszukał się ktoś, jaki olej i ile litrów wlać do skrzyni biegów i do podnośnika hydraulicznego tego traktorka?
JanTru napisał/a:
Czy doszukał się ktoś, jaki olej i ile litrów wlać do skrzyni biegów i do podnośnika hydraulicznego tego traktorka?
zibo
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2012, 23:35

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: zibo »

na początku opisu jest błąd,T10 ma dzielone hamulce,silnik ud 25-12kM do tego ma 2 biegi wsteczne.Trudno się połapać czym się różni KMZ 012 od T10.Co do innych pytań-sprzęgło- średnica tarczy dokładnie to samo co w 126p jedynie 2x grubsza.Przypuszczam że coś można przetoczyć na ten rozmiar,Docisk,podobno stare fiaty miału taki-czy to prawda ,nie wiem,jest na t,z łapkach które się reguluje.Trzeba nabrać wprawy, ale do przejścia.Ja zmieniałem silnik na nowy tylko i wyłącznie dlatego że nie miałem iskrownika,prościej było wymienić cały silnik jak bawić się w przerabianie tego elementu.Ci którzy szukają części do silnika ,na portalu aledrogo muszą wpisać wojskowy agregat prądotwórczy,pojawiają się części jak i całe agreraty.Ja trafiłem cały silnik nowy. za sensowne pieniądze.Pierwszy przepracował25lat więc odpoczywa czekając na odpowiedni iskrownik.Nie potrafię umieścić zdjęć bo bym podrzucił
Ostatnio zmieniony 25 sie 2022, 22:00 przez zibo, łącznie zmieniany 1 raz.
Roberto66
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2019, 22:48

Re: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: Roberto66 »

Witam, jestem posiadaczem KMZ 012 i wygląda na to, że skończyło się sprzęgło. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak je wymienić? Gdzie kupić?
zibo
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2012, 23:35

Re: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: zibo »

Roberto66 pisze: 01 lis 2019, 22:52 Witam, jestem posiadaczem KMZ 012 i wygląda na to, że skończyło się sprzęgło. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak je wymienić? Gdzie kupić?
koleg 3 krotnie za 25lat zaglądałem a i rok temu wymieniałem silnik.O sprzęgle już pisałem,danych nie podam, ale tarcze są o rozmiarze identycznym jak fiat 126p.Niekoniecznie sprzęgło się skończyło,tarcze są 4x grubsza od malucha,więc sam się zastanawiałem czy w razie czego nie dać po 2 na stronę od 126p.Co do docisku,to podobny docisk do tych jakie miały fiaty125 te pierwsze 3 łapkowe, do regulacji!!!!,sam po to wyciągałem, aby je wyregulować,to troszkę trudna sprawa ,jednak jak ktoś ma pojęcie poradzisz.Bardziej obstawiam że wystarczy regulacja.Mój ma 26lat a tarcze powinny wystarczyć na kolejne 25 lat.Są jak pisałem bardzo grube,docisk z grubych elementów,nie powinno nic się zużyć.Silnik wyciągnąć i założyć ponownie 1 dzień pracy(spokojnie).Zmieniałem, bo kupiłem nówkę a padł aparat zapłonowy,łatwiej było silnik wymienić jak tworzyć coś od innego.Sprawdziłem w starym ciśnienie.Nowe maja niska wartość ciśnienia bodajże 7,2 a stary miał 6,8 wynika z tego ,że jeszcze po wymianie iskrownika z 10 lat polata.powodzenia
JarosławPisarski
Posty: 1
Rejestracja: 09 lis 2021, 20:37

Re: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

Post autor: JarosławPisarski »

Witam
Po wielu latach użytkowania Urwisa 012E rozpadło się sprzęgło.
Może ktoś ma dojście do części zamiennych lub wie gdzie można kupić kompletne sprzęgło, albo zregenerować.

Link do zdjęć sprzęgła : https://photos.app.goo.gl/PykD2zUNYzkrroebA
Za co z góry będę bardzo wdzięczny
ODPOWIEDZ