MTZ 05 gaśnie

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

Witajcie !

Kupiłem latem piękną maszynę Mtz 05. Wygląda to mniej więcej tak : http://www.youtube.com/watch?v=bW6MULKO2T8 a w necie mniej wiecej tak, ale niestety nie mam do niego przyczepki(którą chętnie kupie :) Pracował ze mną troszeczke i ostatnio zaczęły się problemy...
Przy pochyleniu dziobu na dół np. przy podniesieniu pługa czy glebogryzarki zaczyna gasnąć ... czy w czasie marszu czy nie .. Gaśnie.

Nie mam za dużego doświadczenia w mechanice ale chce się nauczyć samemu go remontować ; ) zaplecze jest. Instrukcja cała jest i idoświadczenie z silnikami jachtowymi, tata malucha rozkładał i składał jak marines karabiny więc rade sobie z nim damy...
Ale przed rozbieraniem... Co może być nie tak ?

pozdrawiam
Stach
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: RobFra »

Coś nie tak z paliwem, a najpewniej z gaźnikiem.
Pewnie go zalewa bo zawór iglicowy się nie zamyka.
A filtr paliwa jest? W oryginale nie było i trzeba "wpiąć" w przewód paliwowy.
No i nie zapomnieć o dodatku do benzyny bo to na Pb było skonstruowane.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: marek »

Pływak może obcierać o obudowę komory pływakowej.
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

mhm... czyli gaźnik do remontu ;) jak przywiozę go ze szkółki to dam znać jak przebiega remont...

Myślę też nad prostym sposobem odpalania. Jak go kupiłem miał dorobioną szarpankę, ale to nie wytrzymało przy tym silniku. Dorobiłem pedał do kopania, ale ten nie chce odskakiwać do góry po odpaleniu, trzeba pewnie sprężynę wymienić. Może jest jakaś opcja rozrusznika ?

Jeszcze też myślałem o pompie montowanej pod WOM tego ciągniczka... Nie za daleko biegne ? jest takie coś ?

pozdrawiam
Stach
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: RobFra »

To czekamy na relacje z remontu gaźnika - najlepiej ze zdjęciami.

Ten model powinien mieć wejście na korbę z przodu - tam, gdzie jest wiatrak chłodzący.
Poza tym pedał do kopania powinien mieć w standardzie.
Jest opcja rozrusznika - zobacz czy masz wieniec zębaty na kole zamachowym i miejsce pod montaż rozrusznika.

Pompa pod WOM może być tylko do czego ona? Do wody? To w zasadzie nie istotne. Bardziej istotne jest to, że obroty WOM są dużo niższe niż silnika więc wydajność może być kiepska.
Darcio
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:28

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: Darcio »

Rozrusznik można dorobić tak jak tutaj: http://minitractor.0pk.ru/viewtopic.php?id=254&p=5 albo poszukać silnika UD15 - były takie stosowane m.in. w wojskowych agregatach prądotwórczych.
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

Witajcie !

korzystając z możliwości internetu przed rozkręceniem gaźnika chciałbym Wam pokazać z czym problem. http://www.youtube.com/watch?v=WC6TqzoD58k

Zastanawiam się czy tu nie starczy sama regulacja... Co myślicie o tym ? może gdzieś dostaje się powietrze nie tą drogą co trzeba


Pozdrawiam
Stach
Darcio
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:28

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: Darcio »

Unoszenie silnika prawie do pionu raczej dobrze mu nie służy. Jest to silnik czterosuwowy i pompa może nie pobierać oleju i będą przerwy w smarowaniu. Silnik gaśnie po dość długiej pracy czyli problem będzie prawdopodobnie związany z zasilaniem w paliwo. Sprawdź, czy pływak się nie zacina, czy iglica opada swobodnie, czy z wężyka idącego od zbiornika wypływa wystarczająca ilość paliwa?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: chrapek3011 »

A może tylko przytkana dziurka odpowietrzająca w korku baku paliwa...wielu motocyklistów nie raz zapomniało o tej ,,drobnostce,,.
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: RobFra »

Ten silnik i gaźnik nie pracuje normalnie przy takich kątach (nachyleniach). Gaźnik ma iglicę i pływak więc przy nachyleniu dzieją się hece. Jak jest gaźnik poziomo i pracuje normalnie i nie przerywa, nie gaśnie to zostaw. Przy pracach polowych jak unosisz narzędzie przy nawrotach może strzelić w gaźnik itp.

To tak jakby Komara pochylić o ponad 45 stopni to też by zgasł lub przynajmniej nieźle zakaszlał.

tak jak napisał chrapek - sprawdzić odpowietrzenie baku. Ale i po drodze przejrzeć szczelność układu paliwowego (może zasysać powietrze).
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: marek »

W silniku w którym paliwo do gaźnika wpływa samoczynnie, ważne jest usunięcie powietrza z wężyka którym dopływa paliwo.Bańka powietrza w przewodzie potrafi ograniczyć lub blokować przepływ paliwa.Zdarzało się tak motorze.Dlatego dobrze jest żeby wężyk był przezroczysty.
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: RobFra »

W MTZ 05 jest mechaniczna pompa paliwa więc to nie grozi. Raczej może go zalewać.
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

Witajcie !

Ciesze się, że wywołałem taką dyskusję ;) Po pierwsze przechylenia były jakby to powiedzieć " przerysowane " . Znaczy nigdy tak mocno go nie przechylam, ale i tak gaśnie. Nakrętka od baku oczywiście nie zatkana. Tym razem ale pewnie warto na to zwrócić uwagę. W gaźniku znalazłem na razie jedną nie prawidłowość, a mianowicie zgięty pręcik od pływaka. Czy gaźnik ma inne problemy jeszcze nie wiem, bo najpierw poszukam uszczelek do niego (mam jakieś stare na wzór może gdzieś kupię :) Nie chcę go odkręcać na tak zwaną Pałe.
Filtr paliwa już jest :)

pozdrawiam
Stach Czarnecki
Darcio
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:28

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: Darcio »

Zwróć uwagę na iglicę w gazniku. Gaźniki produkcji ZSRR miały na iglicy uszczelkę o średnicy ok.1,5 mm założoną w rowek na końcu iglicy. Często zdarzało się, że pod uszczelkę dostawała się jakas drobina i zaworek się nie zamykał. Być może problrm związany jest ze zbyt wysokim poziomem paliwa.
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: Przemo »

Kolego bardzo fajny sprzęcik widzę że masz bardzo solidny RUSKI sinik zeby tylko dbać o olej to będzie chodził i chodził,te silniki były montowane w rosyjskich agregatach prądotwórczych AB 2 - 2KW/220V wykorzystywanych w rosyjskiej armii, powiem wręcz nie do zajechania miały 2,5KW a ciągły po 5KW obciążenia*eek* mój wujek ma takiego do dziś i nieraz chodził dzień i noc jedyna wada to że gabaryty spore.

Co do tego silnika to nigdy w Zyciu nie będzie Ci pracował na takim przechyle ponieważ gażnik jest pływakowy i nie ma możliwości w nijaki sposób przygotować mieszanki dla silnika pomimo pompki membranowej która zasila gażnik.Ten gażnik nie ma iglicy tylko 2 przepustnice pływak z zaworkiem zamykającym jak w 126p. Tak jak chłopaki Ci już wcześniej pisali nie możesz go bardzo przechylać ponieważ smok jest stały nie pływający i go zatrzesz bo braknie smarowania.Poza tym gdzie ty stosujesz takie przechyły na maksa*eek*,zobacz jak normalnie stoi to pięknie pracuje nic mu nie jest to taki typ i tyle dbaj o niego a napewno będziesz zadowolony:p W brużdzie z jednym kołem na przechyle będzie pracował normalnie ponieważ pływak jest zawieszony w drugą strone do osi*clap*
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

No właśnie problem sie zrobił tego typu że wprowadzając go w bruzde gasł. Jak napisałem już, na filmiku jest to na prawdę przerysowane. Wykręciłem dzisiaj świecę... Cała parszywie osmolona :)
Jestem na etapie docinania uszczelek przed poskładaniem gaźnika. Cały rozebrany przedmuchany sprężarką. Zmniejszyłem trochę możliwość masymalnego zamaknięcia przepustnicy, bo ciutkę się blokowała ;) Zobaczymy co da naprostowanie pływaczka i pożądne złożenie tego w całość.

Ten silnik ma jeszcze taką właściwość dostosowywania sobie samemu obrotów. Nie wiem jak to się nazywa i nie do końca rozumiem zasadę działania. Bywało też tak, że jak wjechałem w ciężką ziemię glebogryzarką to zmniejszał obroty lub gasł . Jakby miał za mało mocy żeby to przerzucić .

Pozdrawiam
Stach
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: RobFra »

Jak masz na wierzchu to sprawdź jeszcze szczelność pływaka.
Po świecy widzisz, że mieszanka bogata, albo źle dobrana wartość cieplna świecy.

To jest regulator - sprzężony na zewnątrz z przepustnicą gaźnika (gazem), a w środku "zapewne" z aparatem zapłonowym (kąt wyprzedzenia zapłonu?).
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

Witam !

pływaczek ok :) ale z tego co mi się wydaje był źle zamocowany a potem skręcony na siłę, dlatego się wykrzywił jego bagnet(?). Musiałem też zrobić szlif gaźnika bo musiał łapać od groma fałszywego powietrza. Teraz zabieram się za próbę regulacji wolnych obrotów.

Kolejna rzecz mnie zastanawia. Silnik miał okopconą świece. Przy starcie nigdy nie używałem ssania. Gdy się je włączy silnik natychmiast się dławił.
Przydałaby się instrukcja " STACJONARNE SILNIKI MAŁOLITRAŻOWE UD-15 UD-25".. W necie nie mogę znaleźć..

pozdrawiam
Stach
Darcio
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:28

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: Darcio »

Rosyjskojęzyczną instrukcję do silników UD 15 i UD 25 można znaleźć w necie. Niedawno na allegro ktoś wystawiał instrukcję w języku polskim w cenie ok. 20 zł.
StachCzarnecki
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2012, 23:09

RE: MTZ 05 gaśnie

Post autor: StachCzarnecki »

W języku rosyjskim udało się znaleźć, po polsku jeszcze nie. Rosyjskiego nie jestem w stanie ugryźć:D

Dzięki Waszej pomocy pochylony ciągniczek działa :) więc problem był z pływaczkiem :) teraz zastanawiam się nad jego regulacjom przy okazji.
Gaźnik ma dwie śruby do regulacji dopływu paliwa. Śruba nr1 jest zakręcona kawałkiem śrubki. W innym gaźniku(zapasowe części) mam dodatkowo śrubę regulacyjną. Śruba nr.2 jest do regulacji. Silnik normalnie wchodzi i schodzi z obrotów dopiero jak jest 2,5 obrotu wykręcona więc jakby jej nie było... Podaję linki do zdjęć http://img687.imageshack.us/img687/526/20130118133.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... 18132.jpg/

Na najwyższych obrotach silnik przerywa i wali ogniem z tłumika(znaczy tej rurki zamiast). Też chciałbym to wyregulować ;D
https://www.youtube.com/watch?v=LamA-I2Wu3E
https://www.youtube.com/watch?v=8R8Sl5_95a4

Podjadę jeszcze po kondensatorek do zapłonu, bo iskra skacze duża :)

Pozdrawiam
Stach
ODPOWIEDZ