Tz4k14

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
WEFEKzef
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 2013, 12:39

Tz4k14

Post autor: WEFEKzef »

Umiałby ktoś mi napisać wymiary wszystkich napisòw co są na traktorku tz4k14 chodzi mi głownie na błotnikach 220 kpa , na masce znaczek agrozet , olej hydrauliczny i napedowy oraz napis tz4k14 bo zapomnialem zmierzyc a juz bylo za późno bo dalem blachy do piaskowania a mam człowieka zewsi kto robi naklejki i potrzebuje wymiary tego. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 343
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: Tz4k14

Post autor: Traktorek98 »

Ja Ci zmierzę jutro, mam zachowane wszystkie oryginalne.
Tylko o jakie dokładnie wymiary chodzi, o grubość liter czy szerokość napisów.
Postaram się na jutro wszystko pomierzyć.
WEFEKzef
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 2013, 12:39

RE: Tz4k14

Post autor: WEFEKzef »

Chodzi mi o wymiary dokladnie długość i szerokość .Umiałbyś również zrobić ich zdjecia ? Wielkie dzieki i Pozdrawiam .
lis
Posty: 47
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:49

RE: Tz4k14

Post autor: lis »

WEFEKzef
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 2013, 12:39

RE: Tz4k14

Post autor: WEFEKzef »

Też tak myslałem z Pleszewa chcial z 8 dych a z Grudziadz 100 zl i akurat mi sie nie podobaja czarne wole biało jak było orginalnie z przejżystym tłem .
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 343
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: Tz4k14

Post autor: Traktorek98 »

Pomierzyłem i wygląda to tak:
1. Napis na błotnikach "220 kPa" 6,5cm x 1,5cm
2. Napis na ramie siedzenia (z siedzeniem amortyzowanym) "70 kPa" 5,5cm x 1,2cm
3. Napis "Nafta" 3,0cm x 0,7cm
4. Napis "Hydraulicky olej" 9.5cm x 07cm
5. Strzałki przy oleju i paliwie 7,5cm x 1,5cm
Reszta jest na nowym typie czyli pasek z czarnym tłem
6. Czarne tło 65,0cm x 4,0cm
7. Napis w tle 24,5cm x 3,0cm
8. Kwadrat z prawej strony nad napisem "TZ4K14" 10cm x 20cm
9. Napis "Agrozet Prostejov" 20cm x 1.0cm
10. Tło napisu "Agrozet Prostejov" 24,0cm x 2,5cm

Ze zdjęciami jest problem więc musisz dać sobie radę, może ktoś jest w stanie zamieścić zdjęcia.
Zahus
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2016, 6:54

RE: Tz4k14

Post autor: Zahus »

Witam Kolegów, jestem tu po raz pierwszy. Na co dzień bawię się hobbystycznie starymi autami i z tego względu robię wszystko sam, również przy traktorku.

Mam też TZ-4K-14. Właśnie go odpaliłem po dużym remoncie i chodzi ... bajka :-)

Mam pytanie - jak odkryć datę produkcji? Mam na odlewach mostu taki napis w pionowej elipsie: u góry 71 napisane bardziej wystającą czcionką i pod spodem bardziej płaska 9. Czy to może być data produkcji tego elementu? Czyli wrzesień 1971? A jeśli nie to to po czym poznać rok produkcji. Od kiedy je w ogóle produkowano? Szukałem jakiejś historii w internecie - nawet na czeskich stronach - cicho - nic nie ma albo ja źle szukałem.

Traktorek kupiłem rzekomo po remoncie w 2009 od gościa z Poznania co to rzekomo się zajmował wtedy remontami tego typu sprzętu. Był odpalany okazjonalnie. Nasz ogród był mocno zaniedbany więc ... Od roku mieszkamy wszyscy razem więc nadszedł czas by się zainteresować traktorkiem. Mamy z Teściem do niego cały osprzęt. Mamy nawet samowyładowczą dwukołowa przyczepę - nieocenioną w pracach przy domu i do przewożenia ziemi. Traktorek chodził do tej wiosny po czym nie chciał już odpalić. Wcześniej chodził ale nie równo i często nie chciał zapalić. Owszem na kole zamachowym nie było wielu zębów bo aby go zapalić trzeba było przekręcić koło by rozrusznik trafił na dobre zęby. W końcu teraz powiedziałem dosyć prowizorki i kręcenia kołami. Nawet nie szukałem przyczyn niedomagań tylko konsekwentnie sprawdziłem wszystko . Silnik jest w b.dobrym stanie, ale reszta wymagała gruntownego przeglądu. I tak przeleciałem się po hydraulice, całym układzie paliwowym, smarowania olejem, poszły oczywiście do wymiany filtry i płyny. Nowe paski i przewody paliwowe też stały się koniecznością. Nawet kranik odcinający paliwo. Oczywiście kilka nowych łożysk. Nałożyłem oczywiście nowe zęby na koło zamachowe. W trakcie naprawy okazało się że to cud że on chodził. Ten co go remontował w 2009 roku okazał się być wyjątkowym gównozjadem. Nie tylko szlajały się łożyska w pompie hydraulicznej, zamiast uszczelek był wszędzie silikon a dźwigienka gazu chodziła sobie na ośce a dźwigienka regulująca obroty na pompie sobie - to dlatego silnik chodził tak nie równo!!!

Z pompą paliwa pomógł mi Agromasz. Wysłałem im pompę i odesłali już sprawdzoną po wymianie środka. Kupowałem u nich wszystkie części i to oni mi telefonicznie doradzali - mówiłem remontuję hydraulikę a oni wysyłali mi komplet części do hurtowej wymiany. Nic nie oszczędzałem.

Teraz ciągniczek odpala od pierwszego razu, silnik chodzi równo na wolnych i szybkich obrotach, zamontowałem rozgałęzienie do drugiego siłownika do spychacza i latem do równania terenu i zimą do śniegu będzie jak znalazł. Wszystko działa - dostał nawet klakson. Elektryka też przeszła gruntowną zmianę - stara prądnica ustąpiła miejsca alternatorowi. Oczywiście jej nie wyrzuciłem - tylko poszła na półkę.

Teraz będę się na wiosnę uczył obsługi pługa, kultywator, glebogryzarki i bron. Absolutnie nie mam w tym doświadczenia, wiedzy czy wykształcenia. Ale youtube jest wielki.

Dzięki z góry za pomoc w ustaleniu daty produkcji

Pozdrowienia Rafał ze Szczecina
WEFEKzef
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 2013, 12:39

RE: Tz4k14

Post autor: WEFEKzef »

Ja mam swój traktorek bo dziadku 3 lata go mam i powiem ze tylki skrzynia byla robiona a w niej tylko łożyska i blokada a silnik przeszedł remont tlok cylinder glowica wszystko reszta bajka , tylko ze dziadek zaniedbywal go taki powiem ze pojeciem "puki jedzie nic nie stuka puka to tylko lac " jak wymieniałem oleje ze skrzyn to sie załamałem z mostu to chyba od nowosci byl ze skrzyni to troche brudny jednak i takie rzeczy nie zajada tego traktorka . Mój jest z roku 1982 bylo wszystko orginalne ale lakier juz byl taki ze chycilem sie o niego teraz i blacha wypiaskowana reszta czyli silnik sam czyscilem wyszlo nawet spoko jesli chcesz jakies info jakies maszyny to wal mysle na kazde odpowiem .Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 343
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: Tz4k14

Post autor: Traktorek98 »

Rok produkcji jest wybity na tabliczce która powinna być na odlewie skrzyń/sprzęgła po prawej stronie w okolicach wejścia rozrusznika.

Fajnie że grono posiadaczy TZ się rozrasta. Jak możesz zarzuć jakiejś fotki, pochwal się.
Pozdrawiam
WEFEKzef
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 2013, 12:39

RE: Tz4k14

Post autor: WEFEKzef »

Traktorek mam pare fotek zrobionych jutro go bede juz na kółkach stawiał a gdzie i jako to tutaj wrzucić ?? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 343
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: Tz4k14

Post autor: Traktorek98 »

Tu masz opisane dodawanie zdjęć do postu.
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ead_id=180
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Tz4k14

Post autor: Bolszewik »

Panowie potrzebuję instrukcji obsługi, katalogu części a najlepiej serwisówki do "czeskiego łamańca" czyli TZ4K.

Jeśli ktoś coś ma będę wdzięczny.

Druga sprawa jaki można tam wstawić inny silnik. Maszyna stała ok. 30 lat w garażu więc stan silnika jest niewiadomą.

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 343
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: Tz4k14

Post autor: Traktorek98 »

Tutaj jest instrukcja ale bez katalogu. Nie mogę znaleźć katalogu po polsku.
http://chomikuj.pl/Hal9
Tu jest instrukcja pełna z katalogiem ale po czesku.
http://www.agportal.cz/files/user/Agros ... -4K-14.pdf

Co do silników to z tego co się orientuje to Slavia 2s90, Lombardini 9ld625
Zakładaja też od samochodów typu maluch czy isuzu, ale nie wierze że to dobrze współgra więc nie będę się wypowiadał.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Tz4k14

Post autor: Bolszewik »

Dzięki
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ