Problem z odpaleniem

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Drodzy forumowicze.
Mam problem z odpaleniem ciągnika Dzik 21. Mam go ze 4 miesiące, jak go kupiłem to nie miał w ogóle instalacji elektrycznej i w baku stała woda od jakiś paru lat. Po czyszczeniu udało mi się go odpalić na trochę ale już po tym nie chciał zapalić więc ponowne sprawdzenie wszystkiego i znów udało mi się odpalić ale po dodawaniu gazu strzelał w gaźnik. Postanowiłem przeczyścić i wyregulować zapłon bo regulacja gaźnika nic nie dawała. W chwili obecnej na ssaniu odpala na sekundę i gaśnie, na odprężniku w pozycji praca strzela idealnie a za cholerę nie chce odpalić jak już odpali to chodzi z trzy sekundy i gaśnie. Nie mam już sił wymieniłem wszytko oprócz gaźnika.
Ma ktoś jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
Dla info gaźnik POH 30, zapłon na cewce butelkowej 6V.
Ps. Z gaźnika na ssaniu benzyna leje się z nakrętki dolnej przepustnicy jak z wiaderka na pracy trochę mniej.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: snakeman1 »

polecam lekturę wątku o dziku...ok 90 stron. Odpowiedz na pewno znajdziesz.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: AndrzejD21 »

Na moje oko musi go zalewać, ale strzelanie z gaźnika mówi o z byt małej ilości paliwa. Spróbuj nalać paliwa do komory pływakowej w gaźniku i przy zdjętym filtrze bez ssania odpalić, jak nie odpali sprawdź świecę jak mokra to zalany, jak sucha to spróbuj przytkać dopływ powietrza do gaźnika, tylko nie całkiem bo wyrzuci całe paliwo do silnika. *flower*
Tak z tymi gaźnikami bywa, ja już zapomniałem jak on wygląda bo mam od kilku miesięcy gaźnik od junaka, chiński ale sprawny.
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

snakeman1 napisał/a:
polecam lekturę wątku o dziku...ok 90 stron. Odpowiedz na pewno znajdziesz.
Czytałem instrukcje i obsługę gaźnika ale tam za wile to nie ma.
AndrzejD21 napisał/a:
Na moje oko musi go zalewać, ale strzelanie z gaźnika mówi o z byt małej ilości paliwa. Spróbuj nalać paliwa do komory pływakowej w gaźniku i przy zdjętym filtrze bez ssania odpalić, jak nie odpali sprawdź świecę jak mokra to zalany, jak sucha to spróbuj przytkać dopływ powietrza do gaźnika, tylko nie całkiem bo wyrzuci całe paliwo do silnika. *flower*
Tak z tymi gaźnikami bywa, ja już zapomniałem jak on wygląda bo mam od kilku miesięcy gaźnik od junaka, chiński ale sprawny.
Właśnie widz w tym że spod przepustnicy leje a świeca sucha (mam wrażenie jak by nie robił poprawnej mieszanki), filtr powietrza ściągnięty bo wciąż go składam nakładam jedynie taki filtr z motopompy żeby większego syfu nie zaciągał.
Chciałem kupić gaźnik z junaka ale są podobno mało wydatkowe bo są do 175 cm. Czy możesz mi podesłać konkretny model który masz?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: AndrzejD21 »

Przecież junak ma 350ccm, gardziel ma średnicę bardzo zbliżoną do oryginału, a kwestia paliwa to dysze, są dostępne w handlu o różnych przepustowościach, zawsze można użyć wiertła o danej średnicy żeby dać więcej paliwa.
Ja swój kupiłem tu: http://allegro.pl/gaznik-pegaz-junak-ws ... 45579.html
Nic dysz nie ruszałem a 90zł to nie majątek a maszyna pracuje niemalże idealnie pali mi sporo mniej, jedynie miałem problem z odpaleniem na ciepłym ale wina leżała po stronie zapłonu.
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

AndrzejD21 napisał/a:
Przecież junak ma 350ccm, gardziel ma średnicę bardzo zbliżoną do oryginału, a kwestia paliwa to dysze, są dostępne w handlu o różnych przepustowościach, zawsze można użyć wiertła o danej średnicy żeby dać więcej paliwa.
Ja swój kupiłem tu: http://allegro.pl/gaznik-pegaz-junak-ws ... 45579.html
Nic dysz nie ruszałem a 90zł to nie majątek a maszyna pracuje niemalże idealnie pali mi sporo mniej, jedynie miałem problem z odpaleniem na ciepłym ale wina leżała po stronie zapłonu.
Cały widz w tym że gardziel jest o wiele mniejsza bo dostosowana do 175 cm a dysze można wymienić tylko czy mieszanka będzie na tyle odpowiednia bo przepustowość powietrza jest o wiele mniejsza i może tracić na mocy. Rozumiem że skoro China daje rade to nie ma co się zastanawiać.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: snakeman1 »

To kup do cz350.... tez chinczyk tez daje rade. Orygnalne gazniki nie sa dobre.
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Za radą kupiłem gaźnik chiński ale w ogóle ma inny rozstaw śrub*eek*. A niby ma pasować do junaka 350?*rolleyes* Jak na złość kupiłem również nową oryginalną cewkę ale jest do starego typu (duża) o czym gość również nie wspomniał.
Mniejsza o to, kupię używany lub nowy gaźnik do dzika 21 ale tylko oryginał i cewkę zapłonową bo w obecnej chyba jest zwarcie słaba i pomarańczowo - czerwona iskra.
Tylko w rozsądnych pieniądzach. Można pisać tu lub na priv.
A także sprzedam nie pasującą nową cewkę i gaźnik jak by ktoś miał potrzebę.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: snakeman1 »

coś za gaźnik kupił-konkretnie
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

snakeman1 napisał/a:
coś za gaźnik kupił-konkretnie
http://allegro.pl/show_item.php?item=5301438301
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: AndrzejD21 »

Zdjąłeś redukcję, przesunięcie o 90*?
Jeśli tak to musi pasować, jak różnica jest mała to można minimalnie rozwiercić.
Mój był ciasno założony, też minimalnie musiałem przesunąć krawędzie otworów.
Do bloku silnika wkręć sobie szpilki, i daj nakrętki.
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Problem w tym że różnica między redukcją a gaźnikiem to jakiś centymetr jak rozwiercę to przy dokręcaniu strzeli na bokach.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: snakeman1 »

Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Nie bardzo rozumiem po co mi wymiary ? Jeśli chodzi o nowy zakup to wezmę zdecydowanie dedykowany już nie chce nic kombinować.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: snakeman1 »

masz racje.po co ci wymiary? bo już raz knota kupiłeś....

hehe dopiero będziesz kombinował....powodzenia
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Kupiłem knota za poradą a teraz kupię dedykowany do dzika (POH 30)
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: snakeman1 »

ja mam ten sam i mi pasuje i działa bez problemu, koledze tez podchodzi, tobie wcale wniosek z tego, ze trzeba mierzyć bo są rożne wersje albo Chińczycy robią jak chcą . Przed zakupem sprzedawca mi pomierzył co chciałem i jest ok.
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Ok. Załatwiłem nową cewkę i kolejny nowy gaźnik do dzika udało mi się go dziś odpalić ale:
Chodzi nie równo znaczy się przyśpiesza i zwalnia na obrotach tak jak bym dodawał gazu gdy już ma zgasnąć to znów przyśpiesza. Po chwili zaczyna strzelać w gaźnik i gaśnie.
Zapłon ustawiony zgodnie z książką tzn 0,4 na wznosie i rozwarcie na kreskach.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12219
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Ursus »

A jak ze szczelnością silnika? Chodzi o uszczelnienia karteru.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Dziq
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2016, 14:31

RE: Problem z odpaleniem

Post autor: Dziq »

Ursus napisał/a:
A jak ze szczelnością silnika? Chodzi o uszczelnienia karteru.
Między gaznikiem a silnikiem dałem grubą tekturę z bloku kartkowego tą ostatnią bo nie miałem oryginalnych uszczelek.
ODPOWIEDZ