dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
srubka000
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2017, 17:23

dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: srubka000 »

witam jestem posiadaczem dzika 21 chciałem uszczelnić dół skrzyni i wymienić simeringi ma ktoś doświadczenie w tym proszę o odp
Awatar użytkownika
leniuk
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:36

RE: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: leniuk »

Hej, Sam mam podobny problem, w katalogu znalazłem że na osie są uszczelniacze pierścieniowe 50/72 x 12. Jeżeli chodzi o uszczelkę pokrywy dolnej to nawet jej niema w katalogu części. Z rysunków wynika, że wymiana pierścieni nie będzie problemem, ale już same doszczelnienie płyty tak- jak ją odkręcisz to wypadną osie i dyferencjał.

Tu ja podłączę się trochę pod wątek - od czego da się zaadoptować harmonijki na dźwignie zmiany biegów ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: Ursus »

Harmonijki kupowałem chyba od Opla z układu kierowniczego i drugą od Sprintera. Dokładnie nie pamiętam.
A uszczelnić się da, trzeba tylko trochę pomyśleć. :)
Tak wygląda rozebrana skrzynia do uszczelnienia.
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
leniuk
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:36

RE: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: leniuk »

Ale od układu kierowniczego ? Jaki model opla ?
Ja planuje obrócić dzika do góry nogami i wtedy demontować. Pytanie czym doszczelnić? Wycinałeś uszczelkę z papieru czy silikonem pojechałeś? Nie było problemu z uszczelniaczami półosi ? Bo coś ich nie widzę na zdjęciu
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: Ursus »

Uszczelniałem tylko silikonem - Reinz. Nie ma tam miejsca za bardzo na uszczelkę. - bo wtedy Ci się robi luz w obsadach łożysk i ciężko pokrywki byłoby skręcić. Trzymało potem idealnie. Ważne też żeby uszczelnić czopy zaczepów - bo nimi też lubi olej przeciekać - ja wszystkie wykręcałem i wkładałem na silikon i chyba oring jeszcze podkładałem dla pewności.

Z simeringami problemu nie było - tu ich nie widać, bo do rozpołowienia trzeba odkręcić pokrywki w których się znajdują :)



Tu na zdjęciu powyższym też skrzynia jest do góry nogami ;) Inaczej nie sposób tego zrobić żeby się to nie rozpadło :)



Nie pamiętam dokładnie - może gdzieś mam w zapiskach, muszę poszukać. To był element od maglownicy - co zabezpiecza lewą lub prawą stronę - ale strony już nie pamiętam. Drugi chyba od półosi jednak dobrałem - osłonę przegubu. Bo mam takie fotki.

Obrazek

Obrazek
Obrazek





Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
wojtek12321
Posty: 284
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

RE: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: wojtek12321 »

leniuk napisał/a:
Ale od układu kierowniczego ? Jaki model opla ?
Może by na te mieszki pasowały osłony od jakichś przegubów zewnętrznych (manszeta) od samochodu (obojętnie jaka marka), tylko rozmiar dobrać.
Coś takiego:

https://www.google.pl/search?q=os%C5%82 ... oQ_AUIBigB
artur.kajzer.
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2020, 10:07
Lokalizacja: Rogów

Re: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: artur.kajzer. »

Troche odgrzewam kotleta :D
Wychodzi na to że za jakiś czas będe zmuszony zrobić uszczelnienia w skrzyni do dzika 2. Ponieważ jak w warsztacie dłużej postoi to mam 3 oleiste plamy pod skrzynią. :cry: Tu pytanie czy w dziku 2 jest jakaś różnica w tym czy wszystko tak samo jak w 21?
Dzik 2 przerobiony przezemnie na sama
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: dzik 21 uszczelnienie skrzyni dół

Post autor: Ursus »

Generalnie jest wszystko to samo, ale w praktyce wyszło mi, że różnią się nieco obsady mocowania wałka ataku - w sensie obsady łożysk i do Dzika 2 trzeba było dotoczyć podkładkę dystansową, żeby poprawnie luz ustawić.
Pod kątem uszczelnienia jedyna różnica może być taka, że sworznie zaczepów spotkałem się, że nie miały tego podtoczenia pod oring. Ale ja to i tak i tak całe smaruje Reinzem i wsuwam w obudowę - ewentualnie jak nie było zatoczenia to dodatkowo dałem dorobioną uszczelkę pod tą płaską powierzchnię i trzymało idealnie.
Ważne jest brak luzu na półosiach, bo szybko uszkodzi uszczelniacze, no i na wałku WOM, na tym sprzęgiełku dawałem do przetoczenia je i ciaśniejszy uszczelniać, bo już rowki naciął. I wsuwałem go dodatkowo na masę uszczelniającą. Podobnie jak te tulejki z rurek co są na półosiach. Też muszą być gładkie i też na masę osadzałem, żeby między nimi a półosią się nic nie przedostało.

Niebawem się też biorę za kolejnego, tym razem Dzik 2. Więc jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ