Zapłon bateryjny w Dziku

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
lxxx20
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:31

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: lxxx20 »

Ja sam już odkąd mam dzika myślałem nad zapłonem i wydaje mi się że większych problemów nie powinno być dając zapłon np ze skutera 2t wiadomo trzeba by coś przerobić / zniszczyć żeby to sprawdzić. No a co do pomysłu z magnesami to niedawno jak wczoraj dał mi taki pomysł mój ojciec więc też to by nie było złe ale fakt że cena może odstraszać chociaż nie wiem wgl ile to by mogło kosztować ale warto sprawdzić działanie każdego pomysłu.
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

Koszt elektyki komplet to ok 80zl.
Magnesy kilka zloty za sztuke . W zaleznosci czy ferromagnetyki czy neodymowe. Neodymy beda drogie.oczywiscie skala zamowienia robi swoje. Ale nie jest tak ze to drogie .wrecz przeciwnie inaczej bym nie pisal ze 1magnes kosztuje 50zl. Majac te magnesy zrobione to ile to roboty je wkleic lub przykrecic.?Moze najzwyczajniej da sie "zebrac z chinczyka"te brakujace pare mm i bedzie ok.
I pozostaje kwestia czy te chinskie wynalazki cdi są cos warte. Ktore lepsze /gorsze jakosciowo
Czy wszystko takie same Audiobas bedzie wiedzial najlepiej.
kombi
Posty: 140
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:31

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: kombi »

Witam ,tak przysłuchuję się tej dyskusji i jestem tego zdania po co tworzyć wizję ,że zapłon AUDIOBASA wyjdzie drogo ,a zapłon SNAKEMANA wyjdzie taniej .
Proponuje aby AUDIO i SNAKEMAN równoczesnie zaczeli wdrażać projekt i ŻYCIE zweryfikuje projekt.
Sam używam zapłon prod AUDIO w wsk i nie narzekam ,gdzie równiez dobrze mogłem zakupić zapłon do WSK z myśliborza [ bliżej mam ze szczecina ], ale po opiniach zakupiłem AUDIO ZAPŁON.
A tak na marginesie jak miałem swojego dzika to wstawiłem bateryjny zapłon [akumulator od TIRA na pace ,cewka 12v od syreny i DZIK chodził i z zapalaniem nie było problemów , aku nigdy mi nie padło ,więc to nie problem stworzyć taki zapłon
Kogo nie bedzie stać na profesjonalny zapłon to bedzie rzeżbił i machał wajchą . POZDRAWIAM I KIBICUJĘ .
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

Nie chodzi mi tylko o cene ...tylko o to ze bedziesz go mogl, lub nie zrobic samemu z ogolnie dostepnych czesci. A te ktorych nie dokupisz to sciagniesz plik z forum i ci to wytnie/dorobi byle firma na rynk za normalne pieniadze.Robicie remonty silnikow skrzyn lakierowanie, cale nowe wiazki kladziecie....to paru kabli nie podepniecie po schemacie.?

Tak na marginesie ten zaplon cdi juz dawno funkcjonuje w tym silniku....juz lata temu go zastosowaly firmy remontujace motopompy strazackie na zawody OSP..i spisuje sie ok.oczywiscie cena powala. No ale remont motopomy i tuning to od 5 tys zł ...
AudioBas
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2018, 20:49

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: AudioBas »

~snakeman1 nie obraź się, ale ja też mogę usiąść na dupie i wypisywać co można zrobić i jak...
Piszesz o wklejaniu magnesów, Bóg wie jakie jeszcze modyfikacje. Że Ci zrobią magnesy za parę złotych.
Ale weź to wszystko zgraj dokładnie jaki magnes, jak je ułożyć, aby nie wzbudzały układu i nie paliły cewek.
Pisać każdy potrafi, ja tez mógłbym tutaj taki wywód walnąć jakby to super było zrobić itp, ale o to chyba nie chodzi.... Bo wypisywać, a zrobić to są dwie różne sprawy....

Ja siedzę już dwa dni i naprawdę pomysły mi się kończą.
Nic tam nie da się upchać, bez frezowania pokrywy, której nie chcę ruszać.
Mam pewien ostateczny pomysł, ale wymaga on dużo zabawy, ale zrobię to - muszę zamówić konkretne graty i poczynić testy oraz prototyp.
Wymaga to czasu....


A Ty zamiast siedzieć i tutaj wypisywać jak to super można zrobić to proszę zrób i pokaż....




Dziękuję.


Nie zamierzam tutaj pisać do czasu kiedy wrzucę filmik z pracującym silnikiem na moim zapłonie.
Pozdro! Pa!






~snakeman1 jeszcze jedna sprawa. Ja jestem firmą, która takie układy produkuje. Czytaj żyję z tego.
Wybacz, ale nie zamierzam ani pół pliku tutaj udostępnić co jest chyba normalne....
kombi
Posty: 140
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:31

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: kombi »

AUDIO daj sobie na luz ,wez się do pracy i twórz zapłon do dzika
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

Ulozyc je dokladnie tak samo jak w chinskim kole.przeciez to nie problem. Mozna zrobic je dokłanie o takiej samej mocy lub wiekszej..Nawet zrobic ich dokladna kopie tylko zdystansowac pierscieniami.nie musze znac ich parameteow wogole Wystarczy ze podam swoj wymiar i oryginal .Reszte zrobia za mnie ci ktorzy robia to zawodowo.Audio wybacz dla mnie nie jestes producentem tylko skladaczem z ogolnie dostepnych czesci za gruba kase..oczywiscie twoje prawo. I ta kwesia rozni nas diametralnie .Oczywiscie dzik i kazdy inny taki silnik bedzie chodzil bo to nie problem.Po to jest forum zeby inni mogli zrobic to samo-sami.Dzieki forom sam sie dowiedziales że zmiana grubosci drutu nawojowego niewiele zmieni-wlasnie dzieki uprzejmosci innych kolegow ktorzy wiedza wiecej i darmo dziela sie swoim doswiadczeniem.
Inaczej dalej bys nawijal cewki bez sensu...Bedac producentem na pewno wyprodukujesz swoje autorskie magneto i caly uklad od nowa... jak np chlopcy z forum syreniarzy tam kolega to stworzyl uklad ... .zamiast frezowac chinczyka.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus »

snakeman1 napisał/a:
Nie chodzi mi tylko o cene ...tylko o to ze bedziesz go mogl, lub nie zrobic samemu z ogolnie dostepnych czesci. A te ktorych nie dokupisz to sciagniesz plik z forum i ci to wytnie/dorobi byle firma na rynk za normalne pieniadze.Robicie remonty silnikow skrzyn lakierowanie, cale nowe wiazki kladziecie....to paru kabli nie podepniecie po schemacie.?
No tak, masz rację - robię bardzo wiele sam przy swoich sprzętach, ale grzebanie w zapłonie i to w Dziku to dla mnie kara. Po prostu tego nie lubię ;) I jakbym miał gotowca do skręcenia, ewentualnie coś przetoczyć itd - super. Ale jakbym miał siedzieć i wklejać magnesy, studiować schematy itd żeby na końcu się okazało, że i tak nie ma iskry - dziękuję, ale nie :)

Uważam, że wiele osób ma takie podejście - natłumaczyłem się setki razy jak ustawić pompę w Zetorze 25, wysyłałem schematy, podawałem dawki... może 1 lub 2 osoby zrobiły to same. Reszta wolała wysłać pompę i ponieść koszty ustawienia na przyrządzie.

I nie bronię tu ani jednej ani drugiej strony - ale faktem niezaprzeczalnym jest to, że AudioBas jako jedyny wziął się za to - zrobi czy nie zrobi - próbuje :)
kombi napisał/a:
A tak na marginesie jak miałem swojego dzika to wstawiłem bateryjny zapłon [akumulator od TIRA na pace ,cewka 12v od syreny i DZIK chodził i z zapalaniem nie było problemów , aku nigdy mi nie padło ,więc to nie problem stworzyć taki zapłon
Zgadza się, bateryjny jest bardzo prosty i pewnie równie skuteczny w praktyce jak ten CDI.
Tylko, że w moim przypadku - użytkowania jedynie z liskiem (o ile nabędę, bo w tej chwili nie mam do tych Dzików liska nawet ) to tam nie ma miejsca na duże aku. Jedynie motocyklowy mały w miejscu oryginalnym, na skrzyni biegów. No i tu się pojawia pytanie ile taki aku wytrzyma do obsługi chociażby samego zapłonu bez ładowania? Bo świateł mogę nie używać na zlotach.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Przemo »

Ja nie rozumie o co tutaj chodzi ludzie ....opanujcie sie...
SNAKEMAN 1 taki chojrak jesteś to czemu sam nie zrobisz takiego zapłonu tylko szczekasz jak to jak tamto... i czemu tak drogo....kurde no!
Znalazł sie chłpak który sie podejmie i zrobi ,wycenił swą usługe wział problem na klatę a wy tu jak te pijawki sracie że mozna lepiej i taniej to pytam -czemu nie podejmiecie sie czemu do tej pory nikt nie wymyslił....??? hmmm???
Uważam że ta dyskusja a nawet BICIE PIANY nic tu nie wnosi, na miejscu Audio Basa jako goscia tutaj u nas, ...a je.....ł bym tym i miał to w d.... i tyle w temacie*secret*

J pierdziele co za kraj co za ludzie.....jeden drugiego by....*realsad*
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

1) wynaleziono to juz dawno temu . I od dawna mozesz to kupic. Nawet do dzika poszukaj sobie tam gdzie robia motopompy skoro kasa jest nieistotna.
2) to ze audiobas to zrobi nic nie wniesie ani na forum ani nikomu bo dalej nie bedziesz wiedzial jak to zrobic.
3) rownie dobrze zanies to do w miare ogarnietego elektryka nie mowie juz o serwisie np skuterkow zrobia ci to tak samo jak audiobas ktory nie tak dawno sam prosił kolegow o pomoc w budowie tego zaplonu.Tak w skrocie jak zrobic zaplon cdi .niewiemy -zlecilismy firmie.
Jak zrobic remont silnika -zlec mechanikowi.jak polakierowac-zlec lakiernikowi.itd.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus »

Chłopaki spokojnie, bo temat będę musiał zamknąć :(

Widać na kilometr, że snakeman1 ma coś do AudioBasa - no ale to sobie załatwcie na PW :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: bossmann »

miło że są autorytety na forum które swoje autorytorium osiągnęli pracą.
DLV200
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:16

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: DLV200 »

Bez komentarza pozostawiam zamieszanie w poście...nie kumam tego. Wszyscy mamy coś takiego jak "wole" i nikt nikogo nie zmusza do kupna / przerabiania / usprawniania itp.
Mam jednak uwagę / może bardziej propozycję: kiedyś mój kolega przerobił w zasadzie bez ingerencji w sprzęt silnik WSK na zapłon z piły albo kosy spalinowej (jakiś sprzęt ogrodniczy) działało to bardzo dobrze a miejsca zabierało przy tym bardzo mało - nie jestem pewny ale chodziło to chyba na starym WSKowym magnecie (?) ale tego nie jestem pewny . Może warto przeanalizować taką też opcję ? Tym bardziej, że na rynku mamy dużo markowego sprzętu (nie koniecznie chiny choć pewnie tam składane), które mogą świadczyć o jakości i żywotności. Pozdrawiam i czekam na efekty prac ...z możliwie najmniejszą ingerencją w oryginał.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus »

DLV200 tak, pewnie byłoby łatwiej, ale to tylko zapłon, bez opcji oświetlenia czy ładowania akumulatora :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

S160 magnesy ok4.5x3.5x2 cm po wymontowaniu tak duzy magnes ledwo cokolwiek przyciaga! 5xmniejszy nowy ma wieksza sile(tez ferromagnetyczny) Te 30 i więcej lat temu dziki musiały palić zupełnie inaczej jak dziś.To zwyczajnie nie ma prawa działać mimo sprawnej całej reszty.... sama ich podmiana na nowe (świeże)zdziała cuda są tylko podklejone i przykręcone na wkręt 4 wiec z pozycjonowaniem nie ma problemu.
Łatwo podejdzie zapłon bezstykowy z simsona (prawie ten sam rozmiar i 6magnesow) na oryginalnym magnecie dzika po odświeżeniu. ma tyle samo cewek jak dzik - wiec latarnia nie będzie ala działał będzie.
Idąc dalej można zupełnie zostawić oryginalne cewki swietlne powinny dać co najmniej 100% więcej prądu niż obecnie. Dołożyć tylko impulsator (czujnik położenia wału-ok 7zł)zamiast platyn. regulator ładowania,moduł zapłonu .Problematyczna jest tylko cewka zapłonowa która musiała by wówczas stać sie cewka ładowania wysokiego napięcia dla cdi , budowa ich jest taka sama może da rade, ewentualne przewinięcie to nie dramat
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus »

Ale to sądzisz, że te magnesy się jakoś ... hm... zwietrzały z czasem i mniej przyciągają? :) To możliwe?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

Czekam na odpowiedz od producenta, robią nawet pojedyncze sztuki.Mam nadzieje, ze coś z tego wyjdzie. Nawet jeśli nie straciły swoich właściwości to są strasznie słabe.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus »

No to czekam na efekty ustaleń :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 »

...mam już obiecany na Uniwersytecie Śląskim pomiar indukcyjności tych magnesów, okaże sie jaką mają rzeczywistą "moc" .Wówczas będzie można zastanowić się nad indukcyjnością tych nowych-mocniejszych. Albo okaże się, że jako ferromagnetyki mają swą maksymalną indukcyjność i w tej grupie ferromagnetycznej nic już nie osiągniemy.
Pozostaną do wyboru smarowo- kobaltowe albo neodymy..czyli drogo.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Roman1313 »

Drogo czyli ile, wydaje mi się że obecnie neodymy nie są takie drogie jak jeszcze parę lat temu, może w Komelu by coś poradzili bo mało seryjne maszyny z magnesami robią. Neodym jest za mocny.
ODPOWIEDZ