Zapłon bateryjny w Dziku

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
damian223311
Posty: 250
Rejestracja: 25 lis 2013, 15:57

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: damian223311 » 19 lut 2018, 19:27

Też myślałem ,że taki zapłon to nie problem bo do takiej np: wski dorabiasz podstawkę pod zapłon ,montujesz wszystko i gra (sam osobiście to robiłem) ale po ostatniej rozmowie z Pawłem o tym zapłonie postanowiłem sam się przekonać jak to wygląda ,no i okazuje się ,że jest mega problem aby to wszystko poupychać w dziku bo ważne jest także to aby modyfikacja praktycznie nie była widoczna.Jeżeli był by takowy zapłon dostępny sam bym się pokusił bo mam dość rozerwanych tłumików i tym podobnych sytuacji*yes*

snakeman1
Posty: 198
Rejestracja: 16 mar 2013, 20:41

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: snakeman1 » 19 lut 2018, 21:41

Neodym wielkosci oryginalu ,zrobiony w ksztalcie na zamowienie to powyzej 50zl sztuka...a jest ich 6.

matti1989a
Posty: 114
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: matti1989a » 19 lut 2018, 22:16

Tak mam pytanie odnośnie tego zapłonu pewien domowy mechanik podpowiedział mi żeby poprawić iskrę zamontuj kolejną cewkę zapłonową i razem je połącz (mowa o silniku z cewkami od Wsk) jest tam miejsce na kolejną. Pytanie czy to ma jakiś sens....



A tak odnośnie zleżałych magnesów to teraz odsprzedałem ,,nowe,, magneto do motopompy M800 P03 magnesy takie same jak w Dziku 2 (cewki też). Chłopaki ze straży po latach postoju próbowali ożywić motopompę podmienili całe koło magnesowe i pompa na strzał zapaliła także zadowoleni. Czyli jak jeszcze nie używane to same magnesy jakąś tam wartość przedstawiają.

Awatar użytkownika
damian223311
Posty: 250
Rejestracja: 25 lis 2013, 15:57

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: damian223311 » 19 lut 2018, 22:21

Nie wiem czy jest miejsce ,ale nie widzę sensu takiego rozwiązania... Poza tym z własnych doświadczeń wiem ,że wielkość iskry nie ma wpływu na osiągi ,a przynajmniej w tego typu maszynach. Dajmy na to w moim motocyklu crossowym na nowym module iskra jest tak cieniutka ,że praktycznie jej nie widać a na innym module wcześniej była batdzo wielka i wyraźna i nie czuję ani grama różnicy w pracy silnika czy osiągach*annoy*

matti1989a
Posty: 114
Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
Lokalizacja: Kobylin

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: matti1989a » 19 lut 2018, 22:30

Tu nie chodzi o osiągi tylko, że ten silnik ma tendencję do zakopcania świecy. Jak swoim dzikiem oram jest ok do póki nie robię przerwy na grabienie zaraz się zakopci świeca. Już cuda były robione inne dawki mieszanki, różne świece nawet inny Dzik problem ten sam po chwili pracy swieca czarna. Czyscisz wkrecasz i znowu jakiś czas jedziesz

Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 409
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: AndrzejD21 » 05 mar 2018, 0:14

Dlaczego ja nie mam z moim dzikiem takich problemów, świeca z poloneza 65 z dopiskiem gaz, gaźnik z junaka.
Silnik startuje nawet w mrozy, pomimo tego że był zajechany, teraz dostał nowy tłok i szlif.
Z oryginalnym gaźnikiem to i owszem, miałem problemy.
Robiłem próby na gaźniku z małego fiata 126p, i silnik był sporo mocniejszy od silnika na gaźniku junaka, śmiem twierdzić że mocniejszy niż na oryginalnym gaźniku jikov.
Dobierzcie odpowiednie świece, dysze w gaźniku, dostrójcie raz a dobrze i silnik będzie śmigał jak należy bez ingerencji w zapłon.
Sprawdźcie tłumik,przytkany tłumik i świeca będzie zakopcona.

Owszem nie pogardził bym zapłonem CDI, jedyne co przemawia za zapłonem CDI to moc cewek ładowania/świetlnych, iskra w dziku jest dobra, tylko reszta musi być cacy.

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9480
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus » 05 mar 2018, 7:44

Gaźnik od malucha dawał więcej mocy, ale pomyśl o spalaniu - tam są dysze dostosowane do pojemności 650 m3 a nie 350m3 :)

A to, że benzyniak startuje nawet w mrozy - to żadne odkrycie :) W Dieslach są problemy, ale benzyniaki jak palą w lato, to w zimę też :)

Tłumik w swoim miałem pusty - wycięty cały środek - i też świecę kopciło.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...

Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 409
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: AndrzejD21 » 07 mar 2018, 1:52

Z tymi dyszami to nie jest tak do końca że do 650cm3, dysza jest dobrana do stopnia sprężania i ilości powietrza zaciągniętego z paliwem do komory spalania.
Im większa gardziel gaźnika tym silnik dostaje więcej powietrza, i musi być to rekompensowane wielkością dyszy.
Stopień sprężania też gra dużą rolę, nie tylko na moc silnika ale także na wydajność silnika.
Przykładowo, silnik z większym stopniem sprężania będzie teoretycznie potrzebował mniej paliwa na jednostkę mocy.

PS: Skoro tyle ludzi ma problem z tymi silnikami to może założyć temat w którym każdy kto posiada ten silnik, napisze jaki olej stosuje, w jakich proporcjach, paliwo (ilość oktanów), gaźnik, świeca, wyprzedzenie zapłonu, i mniej więcej w jakim stanie jest silnik. Bardziej zużyty silnik pokryje świecę nagarem.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Przemo » 07 mar 2018, 8:27

AndrzejD21 napisał/a:
Z tymi dyszami to nie jest tak do końca że do 650cm3, dysza jest dobrana do stopnia sprężania i ilości powietrza zaciągniętego z paliwem do komory spalania.
Im większa gardziel gaźnika tym silnik dostaje więcej powietrza, i musi być to rekompensowane wielkością dyszy.
Stopień sprężania też gra dużą rolę, nie tylko na moc silnika ale także na wydajność silnika.
Przykładowo, silnik z większym stopniem sprężania będzie teoretycznie potrzebował mniej paliwa na jednostkę mocy.

PS: Skoro tyle ludzi ma problem z tymi silnikami to może założyć temat w którym każdy kto posiada ten silnik, napisze jaki olej stosuje, w jakich proporcjach, paliwo (ilość oktanów), gaźnik, świeca, wyprzedzenie zapłonu, i mniej więcej w jakim stanie jest silnik. Bardziej zużyty silnik pokryje świecę nagarem.
W pełni sie zgadzam z kolegą i popieram jego wypowiedz dysze nie świadczą o pojemności.
na to wpływa wiele czynników między innymi ten który ANDRZEJD21 opisał czyli gaznik.
Pozatym w dwusuwie inaczej wyglada proces ssania,bo duuuuże... znaczenie ma podciścienie w komorze korbowej,mieszanka nie idzie nad tłok jak w 4-suwie tylko po tłok itd...

Pamiętam jak do motolotni sie rasowało silniki od trampka i zakładałem dwa gażniki maluchowskie każdy cylinder miał swój ,wiadomo robiło sie korekty dyszami ,poziomem paliwa czy piłowało dyfuzr w gazniku ale nie znacznie ..to były przeróbki...:p i wszystko az gwizdało...:)

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9480
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Ursus » 07 mar 2018, 10:11

No tak, ale gaźnik od Malucha ma dysze większe jak Dzik czyż nie?
A to że szereg innych czynników ma wpływ to wiadoma sprawa. Nie mam doświadczenia z gaźnikowcami takiego, ale były na forum już opisy jak zakładano od WSK od Dzika gaźniki - a wiadomo, że tam pojemność ok 2x mniejsza i nie miał on mocy takiej jak trzeba.

Nie mniej jednak nadal uważam, że największą bolączką tych silników jest układ zapłonowy.

I proszę w tym temacie nie rozwodzić się na temat gaźników, mieszanek itd -bo się robi bałagan :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...

Mgrs199
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2018, 23:00

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: Mgrs199 » 09 kwie 2018, 23:04

Witam panowie,posiada ktoś opis ze zdjęciami jak przerobić "Dzika"na instalacje 12v z akumlatorem.Fajny turytorial był na stronie""Republika.pl która została usunięta.

vauxhall
Posty: 406
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Zapłon bateryjny w Dziku

Post autor: vauxhall » 10 kwie 2018, 12:20

W kwestii gaznikow....
Silnik Dzika ma pojemnosc 350sm szesc.
Fiata 126- 650cm-ale 2 cylindry.Zasysana mieszanka to przelot 325 cm szesc.a wiec mniej wiecej to samo co w Dziku.

ODPOWIEDZ