Renowacja Dzika 2
Renowacja Dzika 2
Witam wszystkich.
Pracuję aktualnie nad renowacją ciągniczka Dzik 2. Aktualnie mam kilka pytań, które pozwolą mi przywrócić go do stanu jak nabliżej orygialnego.
1. Jaki kolor będzie najbliżej zbliżona do oryginału (numer RAL?), chodzi o maskę, skrzynię biegów.
2. W jakim kolorze był malowana rama pod silnikiem i maską?
3. Czy kierownica była malowana w całości razem z drązkami do biegów i blokad tak jak maska?
4. Jaka lampa była stosowana oryginalnie w dziku?
Pozdrawiam.
Pracuję aktualnie nad renowacją ciągniczka Dzik 2. Aktualnie mam kilka pytań, które pozwolą mi przywrócić go do stanu jak nabliżej orygialnego.
1. Jaki kolor będzie najbliżej zbliżona do oryginału (numer RAL?), chodzi o maskę, skrzynię biegów.
2. W jakim kolorze był malowana rama pod silnikiem i maską?
3. Czy kierownica była malowana w całości razem z drązkami do biegów i blokad tak jak maska?
4. Jaka lampa była stosowana oryginalnie w dziku?
Pozdrawiam.
Re: Renowacja Dzika 2
Mam dzikusa ladnego prawie nietknietego jak Ci nikt nie pomoze moge dobrac kolory.Z ponizszych zdjec juz uzyskasz odpowiedzi na niektore pytania:
viewtopic.php?f=14&t=7791
Mysle ze trzeba jeszcze skorzystac z opcji szukaj na forum bo temat byl pewnie walkowany i nikomu sie niechce odpowiadac
viewtopic.php?f=14&t=7791
Mysle ze trzeba jeszcze skorzystac z opcji szukaj na forum bo temat byl pewnie walkowany i nikomu sie niechce odpowiadac
Re: Renowacja Dzika 2
Myślę, że również fajnym rozwiązaniem jest jednak malowanie w niestandardowym kolorze Świetnym tego przykładem jest np. Dzik kolegi Ursusa
Ja przy renowacji swojego także odbiegłem od oryginalnych czerwieni. A jak to mniej więcej wygląda, można podejrzeć tutaj: https://www.facebook.com/Stary-Traktor- ... 1420280148
Co do lampy to klosz był taki jak w WFMkach, czy SHL m11. Odbłyśnik można dobrać od Ursusa, obudowę lampy również.
Ja przy renowacji swojego także odbiegłem od oryginalnych czerwieni. A jak to mniej więcej wygląda, można podejrzeć tutaj: https://www.facebook.com/Stary-Traktor- ... 1420280148
Co do lampy to klosz był taki jak w WFMkach, czy SHL m11. Odbłyśnik można dobrać od Ursusa, obudowę lampy również.
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)
Re: Renowacja Dzika 2
Kiedys podobaly mi sie wlasnie takie modyfikacje odstepstwa od oryginalu,szczegolnie polaczenie kolorow bordowego(rubinowego) z czarnym lub bordowego metalik z kremowym,ale sie wyleczylem z tego bardzo szybko.Do tej pory mam jedno auto tak zrobione jak bombonierke,ale to nie jest to,auto wyglada fenomenalnie,ale gdzies zgubilo swoja dusze,te kolory w metaliku dzis wydaja mi sie zabawkowe takie nijakie....
Za duzo nie eksperymentuj bo moze Ci wyjsc takie cudo :
https://www.otomoto.pl/oferta/dzik-2-pi ... D90cV.html?
Ja bym dzinksa robil w oryginal ,ale to Ty decydujesz i zycze wytrwalosci.Mam nadzieje ze kiedys nam udostepnisz zdjecia efektu koncowego.Powodzenia.
Za duzo nie eksperymentuj bo moze Ci wyjsc takie cudo :
https://www.otomoto.pl/oferta/dzik-2-pi ... D90cV.html?
Ja bym dzinksa robil w oryginal ,ale to Ty decydujesz i zycze wytrwalosci.Mam nadzieje ze kiedys nam udostepnisz zdjecia efektu koncowego.Powodzenia.
Re: Renowacja Dzika 2
Dzięki, ja właśnie staram się uderzyć w oryginalne barwy + zielony pasek na masce
Widziałem ostatnio w w sklepie taką farbę i mi najbardziej podeszła do gustu:
https://agromex.com.pl/product-pol-5385 ... -0-8l.html
Widziałem ostatnio w w sklepie taką farbę i mi najbardziej podeszła do gustu:
https://agromex.com.pl/product-pol-5385 ... -0-8l.html
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: Renowacja Dzika 2
Jednak oryginał to zawsze oryginał. Ja mam Dzika z 82r z ostatniej serii, że Stąporkowa. Mój był fabrycznie żółty i taki zostanie,zresztą z racji tego że ciężko nie pracował (był kiedyś w Zakładzie Doświadczalnym k. Grójca), nie jest specjalnie poniszczony, więc malowana będzie prawdopodobnie tylko maska. Ale to się jeszcze zobaczy.
Re: Renowacja Dzika 2
Zastanawiam się nadal na typami lamp stosowanych w dzikach. W większości lampa była montowana wewnątrz maski na takiej jakby nóżce, ale miałem jedną maskę z dzika2 która miała dookoła otworki do mocowania reflektora jakby z ursusa 308. Brakowało tam też na dole wycięcia od śrubki do wymiany żarówki. Wszystko tyczyło dzika 2. Co dzik to inne rozwiązanie?
Re: Renowacja Dzika 2
Witam. Polecam obejrzeć moje filmiki na temat renowacji mojego dzika 2. Może coś Ci pomogą.
https://youtu.be/yNjr8Q4G0UU
https://youtu.be/L5Q8MEPdvQ0
https://youtu.be/yNjr8Q4G0UU
https://youtu.be/L5Q8MEPdvQ0
Re: Renowacja Dzika 2
Jaki kolor będzie najbliżej zbliżona do oryginału (numer RAL?), chodzi o maskę, skrzynię biegów. https://www.dumpsleader.com/NCP-5-15-exam-dumps.html
Re: Renowacja Dzika 2
Witam. Mam pytanie odnośnie filtra powietrza i gaźnika w moim dziku 2. Mianowicie ciągnik jest z 69 roku i podobno miał wcześniej gaźnik jikova 30 POH, teraz niestety ma jakiś inny, ale z tego co się rozglądałem, podobno dzik fabrycznie miał montowany gaźnik bvf ns-261 i tutaj pytanie : do jakiego roku i czy jednak fabrycznie też wychodziły z gaźnikami jikova ? Posiadam również instrukcję z 69 roku dla silnika S261 gdzie na rysunku technicznym jest zarówno gaźnik 30 POH jak i mokry filtr powietrza ( ten w metalowej obudowie ) a mój dzik posiada już ten w czarnej plastikowej, filtr suchy. Czy to możliwe żeby dzik 2 z 69 roku miał już fabrycznie oryginalnie ten plastikowy filtr? Czy jednak może były one montowane dopiero w dzikach 21? Za niedługo będę się podejmował solidnej renowacji i chciałbym zbliżyć się jak najmocniej do oryginału, stąd szczegółowe pytania Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi! Pozdrawiam!
Re: Renowacja Dzika 2
Mam Dzika 2 z 1969 roku, gaźnik Jikov, filtr powietrza suchy (plastikowa obudowa).
Numery silnika zgodne z tymi na tabliczce na skrzyni biegów więc silnik przekładany nie był, ale nie wiem jak z osprzętem...
Numery silnika zgodne z tymi na tabliczce na skrzyni biegów więc silnik przekładany nie był, ale nie wiem jak z osprzętem...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Renowacja Dzika 2
Witam,
Dawno się nie odzywałem, jednak pogoda zimowa uniemożliwia prace remontowe. Kupiłem ostatnio nowe platynki do WFM M06 które są prawie identyczne jak w dziku. Jedynie problemem był sworzeń(oś) na której obraca się kowadełko z aparatu zapłonowego. Po prostu w WFM ma większą średnicę przez co musiałem dorobić nową tulejkę.Chyba że z jakiegoś innego motocykla platynki są identyczne jak w dziku. Druga sprawa to cewki (zapłonowa, świetlna). Da się znaleźć zamiennik z jakiegoś motocykla czy były one produkowane tylko do dzika?
Dawno się nie odzywałem, jednak pogoda zimowa uniemożliwia prace remontowe. Kupiłem ostatnio nowe platynki do WFM M06 które są prawie identyczne jak w dziku. Jedynie problemem był sworzeń(oś) na której obraca się kowadełko z aparatu zapłonowego. Po prostu w WFM ma większą średnicę przez co musiałem dorobić nową tulejkę.Chyba że z jakiegoś innego motocykla platynki są identyczne jak w dziku. Druga sprawa to cewki (zapłonowa, świetlna). Da się znaleźć zamiennik z jakiegoś motocykla czy były one produkowane tylko do dzika?
Re: Renowacja Dzika 2
Jak odpalać, żeby się nie namachać.
https://youtu.be/pBpWeDEcBYE
https://youtu.be/pBpWeDEcBYE
Re: Renowacja Dzika 2
Witam,
Z czego można by dopasować szpilki kół? Zauważyłem że po tylu latach co niektóre są już na wykończeniu więc dobrze byłoby je wymienić.
Z czego można by dopasować szpilki kół? Zauważyłem że po tylu latach co niektóre są już na wykończeniu więc dobrze byłoby je wymienić.
Re: Renowacja Dzika 2
Pisałem już o tym na jeden grupie na fb, jednak napiszę jeszcze tutaj.
Na 1 i 2 biegu dziczek w miarę jeździ, jednak przy ruszaniu z 3 biegu silnik praktycznie nie ma mocy, trzeba dość znacznie podnieść obroty. Jeśli uda się już ruszyć to wystarczy lekkie wzniesienie,o żeby silnik przygasał. Redukcja biegu na niższy również nie pomaga, bo przez kilkanaście sekund otwarcie przepustnicy powoduje jego przygasanie - trzeba odczekać chwilę na wolnych obrotach wtedy nabiera mocy i da się zwiększać obroty bez duszenia. Próbowałem na dwóch gaźnikach stary oraz fabrycznie nowy. Ten sam efekt. Lewego powietrza nie bierze.
Dzisiejsze próby dały mierny efekt. Zauważyłem że gdy zostawię gaźnik w pozycji rozruch to dziczek prócz tego że strasznie kopci, to jeździ na 3 biegu normalnie. Silnik dostaje za mało paliwa? Czy to po prostu efekt zużycia silnika i pozostaje tylko remont kapitalny. Niestety nie udało mi się dzisiaj zmierzyć kompresji, ale na szybko zmierzyłem manometrem do kół to pokazał z więcej niż 5 atm. (poza skalą).
Na 1 i 2 biegu dziczek w miarę jeździ, jednak przy ruszaniu z 3 biegu silnik praktycznie nie ma mocy, trzeba dość znacznie podnieść obroty. Jeśli uda się już ruszyć to wystarczy lekkie wzniesienie,o żeby silnik przygasał. Redukcja biegu na niższy również nie pomaga, bo przez kilkanaście sekund otwarcie przepustnicy powoduje jego przygasanie - trzeba odczekać chwilę na wolnych obrotach wtedy nabiera mocy i da się zwiększać obroty bez duszenia. Próbowałem na dwóch gaźnikach stary oraz fabrycznie nowy. Ten sam efekt. Lewego powietrza nie bierze.
Dzisiejsze próby dały mierny efekt. Zauważyłem że gdy zostawię gaźnik w pozycji rozruch to dziczek prócz tego że strasznie kopci, to jeździ na 3 biegu normalnie. Silnik dostaje za mało paliwa? Czy to po prostu efekt zużycia silnika i pozostaje tylko remont kapitalny. Niestety nie udało mi się dzisiaj zmierzyć kompresji, ale na szybko zmierzyłem manometrem do kół to pokazał z więcej niż 5 atm. (poza skalą).
Re: Renowacja Dzika 2
A może nieszczelny karter?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Renowacja Dzika 2
Jest jakiś sposób jakby sprawdzić szczelność karteru? Nie widać śladów paliwa.
Re: Renowacja Dzika 2
Wał luzów nie ma, a z pewnością żadnych wyczuwalnych. Zmniejszenie ilości poprzez przkręcenie klapki na filtrze powietrzna znacznie poprawia pracę silnika. Przestaję gasnąć pod obciążeniem, otwarcie przepustnicy również nie dusi go. Nie wiem. Będę jeszcze próbował doszczelniać gaźnik chociaż nie ma już jak. Z prac jakieś wcześniej robiłem przy silniku to zrzuciłem głowicę i ją wyczyściłem z nagaru.