mikrociągnik RJS-1
RE: mikrociągnik RJS-1
Nigdy nie mialem przyjemnosci tego robic ale poszykalbym jakis znakow na na iskrowniku i kole magnetycznym:shy:
RE: mikrociągnik RJS-1
Ja mam coś takiego co może pomóc koledze Jendrekvx - Eletroniczny układ zapłonowy silnika 155 a w nim budowa i zasada działania ukladu ze schematem oraz lokalizacja uszkodzeń układu przy pomocy omomierza ( też ze schematem ) oraz naprawa uszkodzeń. Jak ktoś potrzebuje podać namiar na swoją pocztę emailową to prześlę.
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam.
Ja poprosze na mojego priva.
Dziekuję .
Ja poprosze na mojego priva.
Dziekuję .
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: mikrociągnik RJS-1
Jezeli ktos cokolwiek wie to prosze na moje e-maila: jedrek14@op.pl
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam , zabrałem się właśnie za remont takiego ciągnika który z 10 lat nie był odpalany , z tego co teściu mówił to były z nim problemy z iskra i odpalaniem jak był ciepły .( zalewał się ) Wymieniłem moduły na nowe , dałem nowe przewody wysokiego napięcia , fajki i świece . Iskra jest na obu przewodów ale tak jak poprzednio, jak jest zimny to odpala jak ciepły to można się namachać linka i nić . Gaźnik wyregulowany i przeczyszczony .
Z tego co słyszałem to układ zapłonowy w tych ciągnikach nie cieszy się najlepszą opinią .
Poproszę od kolegi " wiechuch " info o elektronicznym układzie zapłonowym silnika 155 . jar23@o2.pl
Poniżej zamieszczam zdjęcia podłączenia stacyjki i iskrownika.
Z tego co słyszałem to układ zapłonowy w tych ciągnikach nie cieszy się najlepszą opinią .
Poproszę od kolegi " wiechuch " info o elektronicznym układzie zapłonowym silnika 155 . jar23@o2.pl
Poniżej zamieszczam zdjęcia podłączenia stacyjki i iskrownika.
RE: mikrociągnik RJS-1
Moim zdaniem jeżeli zimny pali a ciepły niechce to może być problem z kompresją Sprawdż też zimeringi na wale.Jeżeli zalewa ci ciągle jeden cylinder to może być wyrobiony uszczelniacz pomiędzy cylindrami na wale korbowym .Nieznam co prawda tego silnika ,ale mówię to z doświadczenia z innymi silnikami dwusuwowymi wielocylindrowymi np trabant syrena.Układ zapłonowy nie ma nic do temperatury
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam!
Chcę potwierdzic to co napisał kolega Marek. Miałem kiedys RJS 1 i miałem podobny problem. Układ zapłonowy w tym silniku nie jest taki zły. jedyny problem jest taki że nie lubi wilgoci. Mój ciagniczek na zimnym palił pięknie natomiast na goracym miał duze problemy a jak juz zapalił to nie potrafił wtrzymać wolnych obrotów. Poniewaz gaźnik fabryczny miasł duzy luz na osi przepustnicy więc kupiłem nowy gaźnik firmy BING przeznaczony do tego silnika. Po założeniu nowego gaźnika problem jednak nie ustał.Po zdjuęciu kolanka znajdującego się pomiędzy filtrem powietrza a gaźnikiem zauważyłem że pluje mgłą paliwową na zewnąterz co świadczyło o tym że komprsja ze skrzyni korbowej wydostaje się do kanału ssącego. Wniosek był jeden - remont silnika. Wał korbowy był akurat dobry, nie miał żadnych nadmiernych luzów więc stanęło na cylindrach i tłokach. Cylindry nie były takie złe gdyz nie miały ani żadnych zarysowań ani progów lecz postanowiłem je wymienić. Tłoki i pierścienie są identyczne jak w WSK 125. Zrobiłem remoncik i problem ustał. Palił od "kopa" czy ciepły czy zimny. Gdybys potrzebował dysponuję cylindrami do tego silnika.
pozdrawiam
Chcę potwierdzic to co napisał kolega Marek. Miałem kiedys RJS 1 i miałem podobny problem. Układ zapłonowy w tym silniku nie jest taki zły. jedyny problem jest taki że nie lubi wilgoci. Mój ciagniczek na zimnym palił pięknie natomiast na goracym miał duze problemy a jak juz zapalił to nie potrafił wtrzymać wolnych obrotów. Poniewaz gaźnik fabryczny miasł duzy luz na osi przepustnicy więc kupiłem nowy gaźnik firmy BING przeznaczony do tego silnika. Po założeniu nowego gaźnika problem jednak nie ustał.Po zdjuęciu kolanka znajdującego się pomiędzy filtrem powietrza a gaźnikiem zauważyłem że pluje mgłą paliwową na zewnąterz co świadczyło o tym że komprsja ze skrzyni korbowej wydostaje się do kanału ssącego. Wniosek był jeden - remont silnika. Wał korbowy był akurat dobry, nie miał żadnych nadmiernych luzów więc stanęło na cylindrach i tłokach. Cylindry nie były takie złe gdyz nie miały ani żadnych zarysowań ani progów lecz postanowiłem je wymienić. Tłoki i pierścienie są identyczne jak w WSK 125. Zrobiłem remoncik i problem ustał. Palił od "kopa" czy ciepły czy zimny. Gdybys potrzebował dysponuję cylindrami do tego silnika.
pozdrawiam
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam
W takim razie czeka mnie mały remont choć może nie wymiana tłoków ale na pewno sprawdzenie szczelności . Jak silnik odpali i się rozgrzeje to dobrze reaguje na dodanie gazu i trzyma wolne obroty . Natomiast jak odłączę przewód wysokiego napięcia od jednego cylindra to pracuje bez problemu na jednym gaże , a jeśli na odwrót to gaśnie po chwili . Ta sytuacja może świadczyć tak jak wspominali koledzy o braku szczelności .
Jeśli ktoś dysponuje schematem tego silnika lub rozmiarem zimeringów to proszę o przesłanie .
Pozdrawiam
W takim razie czeka mnie mały remont choć może nie wymiana tłoków ale na pewno sprawdzenie szczelności . Jak silnik odpali i się rozgrzeje to dobrze reaguje na dodanie gazu i trzyma wolne obroty . Natomiast jak odłączę przewód wysokiego napięcia od jednego cylindra to pracuje bez problemu na jednym gaże , a jeśli na odwrót to gaśnie po chwili . Ta sytuacja może świadczyć tak jak wspominali koledzy o braku szczelności .
Jeśli ktoś dysponuje schematem tego silnika lub rozmiarem zimeringów to proszę o przesłanie .
Pozdrawiam
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam. Wolne obroty ustawia sie sruba ktora mniej lub bardziej otwiera przepustnice a luzy na ciegnie nic w tym przypadku nie pomoga. Moze przepustnica w gazniku sie zacina? lozyska przepustnicy sa zuzyte?
Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony , jedyny mankament to gwaltownie chwytajace sprzego i szczegolnie na wstecznym biegu trzeba byc badzo ostroznym.
Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony , jedyny mankament to gwaltownie chwytajace sprzego i szczegolnie na wstecznym biegu trzeba byc badzo ostroznym.
RE: mikrociągnik RJS-1
Poproszę o przesłanie skanów instrukcji obsługi ciągnika na jar23@o2.pl
Pozdrawiam
Pozdrawiam
RE: mikrociągnik RJS-1
Ja mam takie jak w komarku:) F75
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam. Według instrukcji stosuje się świece o wartości cieplnej 260 igwincie M14x1.25 oznaczoną F100 lub zaminniki zagraniczne Bosch -W260T1 ; PAL -14-9 ; LODGE Anglia - 3HN ; AC USA - 41F ; Isolator - M14-260 lub z byłego ZSRR - BKC-8 . Mam do traktorka jeszcze Katalog części zamiennych silnika 155.1 oraz Instrukcje obsługi i użytkowania także silnika 155.1. Jak znajdę chwilę czasu to zeskanuję chociaż jest tego koło 45 stron. Pozdro
RE: mikrociągnik RJS-1
Może na początek podasz rozmiar simmeringów o ile jest podany w katalogu ? Troch to potrwa zanim się znajdzie odpowiedni .
RE: mikrociągnik RJS-1
Pierścień uszczelniający to - A25x37x7 po obu stronach wału ten sam wymiar.
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam to nie jest pompa tylko regulator obrotow:shy:
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam, czy jest jakieś uszczelnienie na wale między cylindrami (np. simmering) , a jeśli tak to jaki ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
RE: mikrociągnik RJS-1
Uszczelniacz na wale między cylindrami jest metalowy ,ale co jest w środku to niewiem ,gdyż do jego wymiany potrzebna była prasa w warsztacie robiącym regenerację wałów do dwusuwów i tam wymieniano mi te uszczelniacze.Podejżewam że pewnie jakieś pierścienie metalowe. Raczej nie gumowe typu zimering.Jeżeli ten wał nie jest w środku skręcany to bez prasy go nie rozbijesz a bez odpowiedniego przyrządu nie ustawisz z powrotem jak powinien być.
RE: mikrociągnik RJS-1
Witam. Podobnie jak kol. wiesiorek mialem trochę czasu i zrobiłem scany INSTRUKCJI UŻYTKOWANIA I OBSŁUGI SILNIKA STACJONARNEGO TYP 155.1 oraz KATALOGU CZĘŚCI ZAMIENNYCH SILNIKA STACJONARNEGO TYP 155.1. Chętnych proszę o podanie adresu emailowego to postaram się wysłać. Pozdro
RE: mikrociągnik RJS-1
Traktorek posiada dedykowaną kosiarke listwową. Napędzana jest dwoma paskami klinowymi z WOM, szerokośc kosiarki ok. 110cm. Radzi sobie bardzo dobrze.