Prośba o pomoc nowemu członkowi

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
KAMA
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2021, 11:03

Prośba o pomoc nowemu członkowi

Post autor: KAMA »

Witam, jestem tutaj nowy i tak jak w temacie proszę o pomoc.
Otóż w zeszłym roku w ramach rozliczenia za prace dostałem traktorek jednoosiowy BUNGARTZ, stał w stodole ok 15 lat, był uzywany na codzien, przed zimą schowany i wiosną już nie wyjechał bo właściciel zmarł... Chciałbym go zrobić na cacy, żeby zajechać z nim do tej starszej przemiłej Pani i popracować nim u niej w ogrodzie, kojarzy jej się z czasami gdy jej śp mąż nim jezdził... Ale jednak najpierw chciałbym uruchomić silnik zeby sprawdzic czy w ogole jest co naprawiać, stąd moja prośba o porady od czego zacząć, żeby nie uszkodzić silnika, może macie jakieś rysunki tego modelu, może ktoś z Was akurat odrestaurowywał ten model i podzieli sie wskazówkami od czego zacząc, na co zwrócić uwage, czego nie robić itp. za wszelkie rady bede bardzo wdzięczny. poniżej wysyłam foty jego aktualnego stanu.

P.S jeśli umieściłem temat w nieodpowiednim dziale, przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Za wszelkie info z góry dziękuje, grzeje warsztat i pozdrawiam wszystkich
Mateusz
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Prośba o pomoc nowemu członkowi

Post autor: Ursus »

Witam, przeniosłem do odpowiedniego działu. Akurat Bungartza nie robiłem, ale tam cudów nie ma, czasem jedynie ciekawe rozwiązania ;)
Na początek trzeba przejrzeć silnik, czy jest iskra? Jak gaźnik?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Prośba o pomoc nowemu członkowi

Post autor: SEBRIGHT »

Stary toporny sprzęt, raczej ciężko by było coś uszkodzić...
Skoro stał długo ja bym zaczął tak:
1. wykręć świecę, kapnij na tłoka trochę oleju albo mieszanki benzyna+olej, żeby było jakiekolwiek smarowanie pierścieni i cylindra,
2. sprawdź czy wał się kręci swobodnie, jak tak, to sprawdź też czy jest iskra,
3. jeśli było zostawiony z paliwem w zbiorniku po tylu latach cały układ paliwowy do czyszczenia - zbiornik czyszczę Fosolem i kilkunastoma nakrętkami M10 lub M12 które robią za ścierniwo, kranik może być ciężko uratować - ze współczesnych polecam te do MF70 - wprawdzie kosztuje 40zł plus wysyłka, ale są sprawne, nie to co ten badziew po sklepach. Gaźnik rozbieram co do śrubki i gotuję w wodzie z octem (oczywiście poza pływakiem, elementami plastikowymi i uszczelkami). Rozbierając warto policzyć obroty ile są wkręcone poszczególne dysze - później przy próbach odpalenia zaczynam od tyh ustawień. Składając póki ciepły przedmuchuję ustami wszystkie dysze dla sprawdzenia drożności.
4. później zostaje poskładać, zalać paliwem i spróbować odpalić, z tym że jeśli zapłon bedzie zbyt wczesny może kopnąć. Ustawienie zapłonu i czyszczenie platynek wymaga zdjęcia wirnika dmuchawy i koła magnesowego, do czego najczęściej trzeba dokupić albo dorobić ściągacz...

Tak pokrótce ;)
Powodzenia :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
KAMA
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2021, 11:03

Re: Prośba o pomoc nowemu członkowi

Post autor: KAMA »

Dziękuje za pierwsze wskazówki, zrobie dokładnie tak jak napisałeś, w razie jakichkolwiek pytan bede pisał na bieżąco, zeby nic nie zepsuc, mam nadzieje, ze sie uda, puki co jestem pełny nadziei i zapału, mam nadzieję, że do samego konca, dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ