Cześć. Temat pierścieni i ustawienia zapłonu ogarnięty. Po robocie okazało się, że cieknie gaźnik, a że był już zmęczony życiem wymieniłem go na nowy. I znów zaczęły się schody. Z racji uszkodzonego szarpaka (na dniach się ogarnie ) próbuje odpalić go wkrętarka z nasadka. Silnik zagada na 2 sekundy, strzeli porządnie z tłumika i cisza. Nie startuje.
Gaźnik wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/gaznik-jikov- ... 8419915771
Proszę podpowiedzieć jak go krok po kroku wyregulować, bo ja już nie mam pojęcia
Traktorek jikov regulacja gaźnika
Re: Traktorek jikov regulacja gaźnika
To strzelanie w rurę to raczej zapłon niż gaźnik. Co do regulacji to wkręcasz śrubkę od przepustnicy a wykręcasz tą od powietrza. Następnie odpalasz silnik i tą od przepustnicy wykręcasz a tą od powietrza wkręcasz .Ustawiasz tak minimalne obroty i wsio.Może zmień świecę.Jak chcesz sprawdzić czy gaźnik w ogóle dostarcza paliwo to wykręć świecę i zatkaj otwór palcem .Przy otwartej przepustnicy wykonaj kilka obrotów wałem .Palec powinien być wilgotny od paliwa.Ten silnik to dwusów?
Re: Traktorek jikov regulacja gaźnika
Ja bym powiedział tak.
1.Wkręcasz obie śruby do oporu i próbujesz zapalić silnik. Jeżeli nie che zapalić to odkręcaj regulację powietrza o np 1/4 obrotu i znowu próbuj.
2. Jeżeli silnik już chodzi to wykręcaj regulację przepustnicy (zamykaj przepustnicę) żeby osiągnąć jak najmniejsze obroty przy których silnik pracuje stabilnie i nie gaśnie. Oczywiście ssanie musi być wyłączone.
3. Teraz odkręcaj regulację powietrza np. o 1/4 obrotu i patrz czy obroty rosną. Jeżeli rosną to znowu o 1/4. I tak do momentu przy którym silnik przestanie wyraźnie reagować na odkręcanie śruby. Wtedy cofnij o 1/4 regulację.
4. Teraz odkręcając regulację przepustnicy sprowadź silnik na pożądane obroty biegu jałowego.
Jeżeli dalej nie che pracować na tak niskich obrotach jak potrzeba to powtórz punkt 3 i 4 aż do skutku.
Jak silnik osiągnie temperaturę pracy to regulację trzeba powtórzyć aby osiągnąć zadowalający efekt.
1.Wkręcasz obie śruby do oporu i próbujesz zapalić silnik. Jeżeli nie che zapalić to odkręcaj regulację powietrza o np 1/4 obrotu i znowu próbuj.
2. Jeżeli silnik już chodzi to wykręcaj regulację przepustnicy (zamykaj przepustnicę) żeby osiągnąć jak najmniejsze obroty przy których silnik pracuje stabilnie i nie gaśnie. Oczywiście ssanie musi być wyłączone.
3. Teraz odkręcaj regulację powietrza np. o 1/4 obrotu i patrz czy obroty rosną. Jeżeli rosną to znowu o 1/4. I tak do momentu przy którym silnik przestanie wyraźnie reagować na odkręcanie śruby. Wtedy cofnij o 1/4 regulację.
4. Teraz odkręcając regulację przepustnicy sprowadź silnik na pożądane obroty biegu jałowego.
Jeżeli dalej nie che pracować na tak niskich obrotach jak potrzeba to powtórz punkt 3 i 4 aż do skutku.
Jak silnik osiągnie temperaturę pracy to regulację trzeba powtórzyć aby osiągnąć zadowalający efekt.
Re: Traktorek jikov regulacja gaźnika
Tak jest to silnik dwusuwowy. Wątpię, że to kwestia ustawien zapłonu bo był ustawiany ,,na lampę" więc powinno być ok. Dzięki koledzy za rady. W poniedziałek zrobię kolejne podejście i dam znać odnośnie efektów