Witam, i pozdrawiam sympatyków.
Od trzydziestu latek mam Dzika2 (model 1971), ostatnie 15 lat stał i odpoczywał (jest sprawny). Teraz potrzebuję odkręcić sam silnik. Czy ktoś ma może fotki albo filmy jak wygląda skrzynia bez silnika? Czy można odkręcić te pięć śrub (zaraz przy silniku)? Czy nic tam nie wypadnie i.t.p.
Pozdrawiam.
Sam silnik Dzik2
Re: Sam silnik Dzik2
Najłatwiej jak odkręcisz obudowę sprzęgła wraz z silnikiem od skrzyni biegów - wtedy unikniesz rozbierania sprzęgła.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2022, 21:13
Re: Sam silnik Dzik2
Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim tematem, informacje i piękną czytelną fotkę. Ale ja planuję zamontować całkiem nowy silnik (9-10 KM - 4takt), i kwestia czy jest to wykonalne. Ciekawi mnie jak wygląda połączenie silnika ze sprzęgłem (z przekazanych informacji wynika, że w miejscu które ja planuję jest to - ryzykowne, czy też wręcz niemożliwe). Czy można pozostawić skrzynię z przykręconym sprzęgłem? A silnik odkręcić? Ciekawe jak to w latach 60-tych wymyślono.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: Sam silnik Dzik2
Cześć.Przez 30 lat tam nie zaglądałeś,że nie wiesz jak to wygląda?Przede wszystkim 71 r to już Dzik 21,ale to tak na marginesie.Tak jest to wykonalne.Odkręć silnik że sprzęgłem,później sprzęgło od silnika tylko pamiętaj jaka kolejność bo sprzęgło musisz potem na nowo złożyć i przykręcić do skrzyni.Trzeba oczywiście pokombinować zależnie od sposobu odbioru mocy z silnika na skrzynię (niektórzy dorabiają wałki dłuższe )itd.Najlepiej pooglądaj filmiki na yt ,jest tego sporo.Jeszcze jedna ważna rzecz to osiowanie.Mam nadzieję że z grubsza w miarę to wytłumaczyłem.?