RS 09-od początku

Czyli RS i inne
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: RS 09-od początku

Post autor: agrotechnik »

Jedzie jak lawa po stoku góry.:yes::lol:
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

No pięknie Ci chodzi ta skrzynia :). Powiedziałbym wzrocowo. U mnie to jest rzęrzenie, które spotkałem już w kilku Rsach i już myślałem że one tak pracują. Zresztą na Wilkowicach porównasz sobie, róznica bedzie słyszałna "gołym uchem" .
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Dokładnie Rafale :) Byłem dzisiaj w sklepie 'U Zbycha' i zamówiłem kilka gadżetów do maszyny ,tłumiki, nowe lampy i pre zabawek> :) A pochwalę się Wam że odpaliłem go na korbę :)



Aha no i naturalnie zdjęcia:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: RS 09-od początku

Post autor: drandrzej »

ładny ten RS
aż się chce oglądać - chętnie bym sie tym przejechał
eech - chciałoby się żeby i moje sprzęty tak wyglądały - ale jeszcze "trochę"
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Zapraszam w moje strony na jazdę próbną :)
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

Jest wspaniały, on ma po prostu w sobie jakis urok. Pięknie prezentuje się twój Rs. Na wilkowicach muszę się nim choc kawałek przejechac
Szczepan a jakie tłumiki zamówiłes ? I lampy ?
widzę ze odboniki antywywróceniowe spełniają w takim terenie swoją rolę;)
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Lampy przód takie jakie są tylko że nowe, są trochę porysowane i w ogóle, na tył z kolei będą chromowane, takie retro z klimatem a tłumiki będą do przeróbek od c-330 dwie sztuki, pasują średnicą do belek, może to nie oryginał ale lepsze od moich prowizorycznych pomysłów. Do Wilkowic muszę jeszcze wyszpachlować lewy błotnik, strasznie pogięty odkąd pamiętam... A co do odbojników, nieraz się przydają :)
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: RS 09-od początku

Post autor: przemekprzemek2 »

ciekawi mnie jaka jest moc silnika:confused:
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

W porywach do 18M ;)
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: RS 09-od początku

Post autor: przemekprzemek2 »

no jak, a ile kw, pojemnosc
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Pojemność w 1 wersji FD21/1 1020ccm i moc 16.5KM, późniejsza bodajże 2 KVD pojemność 1280ccm dzięki poszerzeni cylindrów z 85 do 90mm oraz nowej pompy wtryskowej PO2A2.1 i moc 18KM.



Panowie-rodzi mi się problem
Otóż maszyna ciężko pali na zimnym silniku, w ujemnych temperaturach itd...
Przemyślałem to i owo i mam kilka przypuszczeń:
1.Słabe ciśnienie sprężania
2.Nieszczelne zawory
3.Zła żarówka w tylnej lampie...

Co do sprężania-możliwe-szykuje mi się wymiana pierścieni, bierze olej i wogóle. Pytanie, ile kosztują dokładnie nowe? Widziałem na allegro cenę 230zł, dla mnie kosmos...
Co do głowicy to tylko przypuszczenia.
Ale co myślicie na temat zamontowania podgrzewacza paliwa?
Pytanie do Rafała i innych posiadaczy RS 09:
Jak Wam one zapalają zimne? Mój gad po podgrzaniu opalarką do drewna zapala na 'pyk', jak jest ciepły to trwa to sekundy...ale zimny...straszna męczarnia i stres że padnie akumulator.
Pomóżcie
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: RS 09-od początku

Post autor: Wiesiek »

Cześć!

Poruszasz pewien problem, o którym już dawno chciałem napisać i podzielić sie z naszymi retrotraktorzystami .
Otóż sprawa dotyczy problemów z rozruchem zimnego silnika bądź rozruchu w ujemnych temperaturach.nasze silniki to przede wszystkim silniki Diesla i wszyscy znają jego zasady działania.
Dużo naszych Formowiczów pisało o podobnych problemach i rozważało przyczyny trudności z rozruchem;jedni regulowali kąt wtrysku,drudzy regenerowali końcówki wtryskiwaczy,inni przyczyny doszukiwali sie w pompie ,luzach zaworowych stopniem zużycia silnika itp,itp.Wszystkie te przypuszczenia mogą być słuszne ale nie muszą...
Otóż chcę podzielić sie z Wami jedną praktyczną radą.Miałem podobny problem z traktorem/marki nie będę wymieniał/silnik miał prawie 3000Mth trochę już dymił przedmuchami z wlewu oleju ale w sumie nie okazywał wyraznego spadku mocy,tylko właśnie problem z rozruchem.
Gdybym posłuchał "fachowców"silnik dawno byłby juz po remoncie ja miałbym lżejsza kieszeń o 2-3tys i pewnie te same problemy.!!!!Ja poszedłem inną droga ;wymieniłem akumulatory,zmieniłem przewody /moim zdaniem miały mały przekrój/zasilające rozrusznik i w końcu /niestety/założyłem mocniejszy rozrusznik od C360.To było 5lat temu i silnik ma już ponad 4200mth pali bez problemów i pracuje nadal.
Otóż Panowie!:
warunkiem dobrego rozruchu jest odpowiednia predkosc obrotowa silnika w chwili startu.
Zanim zaczniecie wymieniać coś w silniku sprawdźcie jak kręci rozrusznik i to jest podstawowa sprawa od której trzeba zacząć
POWODZENIA!!!
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: RS 09-od początku

Post autor: Bolszewik »

Co do zastosowania nowoczesnego rozrusznika, porzadnych akumulatorów i odpowiedniej przekroju przewodów to dodam jeszcze jeden patent. Przewód minus (masa) podłaczyć nie do czegoś tam. "Bo masa jest wszedzie i prad jakoś popłynie" tylko zakuć na przewodzie oczko i przykręcić go bezpośrednio pod śrubę mocującą rozrusznik. Nie jest to może rozwiązanie typow czy szczególnie estetycznie ale po co tracić te cenne Volty na spadkach napięć powodowanych przez blachy, śruby itd. Zwrócie uwagę że obecnie w wielu nowych samochodach tak własnie podłączony jest przewód "masowy" bezposrednio pod rozrusznik.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Zgodzę się z Wami w 100% ale lepszy bądź sprawniejszy rozrusznik z pewnością nie załatwi sprawy słabego ciśnienia sprężania.
Pragnę powtórzyć swoje pytanie: ile dokładnie kosztują nowe pierścienie? Czy pasują może od multicara?
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: RS 09-od początku

Post autor: C360-3P »

od multicara na 100 procent nie założysz . inna średnica cylindra są dużo mniejsze a poza tym
ma tylko 3 pierścienie 2 uszczelniające + 1 zgarniający
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

Zależy jaki silnik Multicara, było ich kilka. Ten najstarszy to jest właśnie FD-21.
Szczepan trudno mi się wypowiadac na temat jak zapala mój Rs w ujemnych temperaturach, gdyz nie robiłem tego zimą. Jednynie co jakis czas kręce wałem przy pomocy korby.
Po zimowym postoju zapala dobrze ale jest to poprzedzone długim grzaniem spiralek około 1 minuty. Wtedy pali. Inaczej bedzie puszczał dym ale nie zapali.
To co piszecie odnośnie prędkości obrotowej w momencie rozruchu to też jest prawda. Potrzebne jest szybkie kopnięcie. Przekonałem się o tym recznie odpalając Holdera w ten weekend.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Nic..najpierw pomierzę ciśnienie sprężania w weekend a później pomyślimy ;) Dzięki narazie
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

Szczepan i jak z Twoim Rsem? Ja ostatnio zapalałem swojego w te chłody i też musiał sie rozbujac. Mam pytanie jak u Ciebie Rs dochodzi do własciwej temp pracy? Bo u mnie pyrkotał ponad 20 minut i nawet nie dostał 30 st C. Z boku przykładałem reke i faktycznie za goraco to na żeberkach nie było. Po prostu wiatrak w takie chłody robi za dużo.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

Witam. U mnie sprawa zapalania zimnej maszyny ma się następująco, jeśli go dobrze podgrzeję to zapali bez problemu, próbowałem ostatnio opalarką do drewna, fajna sprawa. Ale zauważyłem że faktycznie zapłon ułatwiony jest przy zwiększonych obrotach przy starcie, zrobiłem test-za pomocą kolegi wspomogłem rozrusznik korbą i zimny bez podgrzewania zapalił bez problemów. Manometr wykazał na obu cylindrach po około 25 at. czyli niezły wynik. Teraz problemu mogę szukać w rozruszniku, szykuję się do jego wyciągnięcia i przejzenia wszystkich elementów.
A zagrzewa się po okolu 10 minutach, osiąga wtedy już normalną temperaturę pracy.
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

No to u Ciebie szybko się ogrzewa. Ja dziś rozpołowiłem swojego. Znalazła się przyczyna przerwania układu kierowniczego. To kołek ustalajacy w przegubie pod kolumną kierowniczą. Najgorsze, że jest on w dośc niedostepnym miejscu. Nie chciałbym demontowac całej kolumny i spróbuję wejśc przez boczną pokrywkę skrzyni biegów. Będzie ciasno ale spórbuję. Przednia belka bardzo łatwo odchodzii jest dośc lekka ku mojemu zaskoczeniu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ