RS 09-od początku

Czyli RS i inne
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

B)B)Witam. Nowy temat, nowe wypowiedzi i wszystko od nowa. Więc chcę aby ten emat zawierał przede wszystkim informacje na temat produkcji tego traktorka, szczerze mówiąć dotąd nie interesowałem się modelami tej maszyny. moją maszynę z kolei mozecie oglądać pod tym adresem http://www.youtube.com/watch?v=-BPdmFfcykQ
Z biegiem czasu będę sie starał przytaczac zdjęcia z poszczególnych faz remontu ale i Was prosze o to samo. informacje wszelkiego rodzaju jak i zdjecia.
pozdrawiam
Marcin Sz.B)



http://galeria.interia.pl/praca,w_id,337893,g_id,37615,

http://szef1990.fotosik.pl/albumy/197330.html
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

mam pytanie Szczepan. Jakie masz ciśnienie oleju na niskich obrotach po rozgrzaniu oraz zaraz po uruchomieniu. ? Chciałbym u siebie wyregulować zawór cisnienia.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

hmm....nie mam u siebie czujnika. nie działa niestety.mialem zamontowany zaraz przy silniku ale się potrzaskał :( nie pomogę ci w tej sprawioe. podeslij jakis link ze zdjeciami Twojej maszyny ;)
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

Ciagnik jest jeszcze przed remontem i nie wyglada najlepiej.
Ja natomiast podczas przeglądu silnika , w misce olejowej natknałem sie na srube imbusową , fragment pierścienia olejowego i spodu tulei cylindra. Podczas ogledzin od dołu silnika przez miskę potwierdziło się że ta śruba wyleciała z przeciwwagi wału korbowego i narobiła trochę szkód. Najdziwniejsze jest to ,że nie odczuwało się zwiększonych wibracji silnika ( chodzi o wywazenie - brak tej śruby ma wpływ na masę całego przeciwcięzaru).
Zastanawaia mnie jeszcze jedna rzecz w jaki sposób ta śruba odkreciła się? Czy jest to niechlujne dokrecenie przez kogoś kto wczesniej dłubał w silniku? czy zdarzyło wam się coś takiego chocby i w innych silnikach ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

pierscienie w misce olejowej to nic nowego. ale sruby jeszcze nie znalazlem w misce.ja spotkalem inny problem. w sobote kosiłem łąkę i non stop miałem problem z paliwem! w wężyku było powietrze. cos sie chrzani...
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

no to z tymi pierscieniami mnie pocieszyłeś.
Jesli masz w swoim RS te jeszcze oryginalne węże paliwowe w takiej siateczkowej osnowie to mają one tendencje do przepuszczania powietrza. Ale nie wykluczone że dzieje sie to co pisze Władymirec
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

mam nowy igielitowy wężyk, muszę wykręcić bak i przeczyscić go porządnie.^rafal masz fajnego rs'a.troche pracy i będzie super ;)
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

dzieki Szczepan :) , mojemu jeszcze wiele brakuje do takiej świetności jaką prezentuje Twój ciagnik. Troche też podgladam twoje fotki - to bedzie pomocne przy końcowym składaniu. Jesli natkne się na jakieś problemy przy odswierzaniu ciągnika to bede pisał.
Acha trafiłem na zegar temperatury - identyczny jak w RS na stronie http://www.oldtimer-jehle.de. Choć jest bardzo drogi 38 euro :|
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

uuu....ja nie za bardzo sie w elektryce obracam, nie moja dziedzina. tylko tyle ile potrzebne do rozrusznika i alternatora ;) co potrzebne jest aby zalozyc np. obrotomierz do takiego silnika?
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

Pocieszę Cie , ten termometr jest mechaniczny i nie potrzebuje pradu. Działa na zasadzie czujnika i drutu bimetalicznego. Wpinasz go na spodzie misy silnika na dole z tyłu po lewej stronie powinno być takie wejście. Może być u Ciebie zaślepione jakąś śrubą.
Jeśli chodzi o obrotomierz to najprostrzym rozwiazniem jest komputerek rowerowy , który min. ma opcję liczenia obrotów koła. Magnes wzbudzajacy czujnik elektromagnetyczny można zainstalować np na kole pasowym wału korbowego.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

aha. bo wiem ze u mnie z silnika wychodzi jakies cudo z 2 stykami i do tego kiedys podlaczony byl termometr ale dzis nie wiem czy to dziala.mam 17 lat i przede mną całe życie z tym ciągnikiem.Twój RS dobrze zapala? Mój ciężko jak jest zimny, kopci, kręci ale potrzebuje dużo ciepłego powietrza. Najskuteczniejsza np. w zime jest zwykła opalarka do drewna, zapala za pierwszym razem
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

tak ten silnik potrzebuje ciepła przy rozruchu , na szczęscie u mnie działają grzałki w kolektorach ssacych. Są podłaczone na razie na krótko ale po remoncie chcę to zrobić jak się nalezy z opornikiem na desce.
Po zagrzaniu około 30-40 sekund silnik szybko odpala.
W srode podesle na forum fotke gdzie jest podłaczany czujnik termometru w moim silniku. Nie wykluczone , ze masz tam wstawiony czujnik do elektrycznego termometru ( własnie na dwa styki)
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

grzałki też mam ale mam akumulator na wykończeniu, po minucie podgrzewania przy temperaturze 5 stopni zapaliłby bezproblemowo tylko ze juz niemialby siły kręcić wałem



a pamietam ze raz w zyciu odpaliłem na korbe. kompresja nieraz by mi zęby wybiła :D
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

hehehe ja nie ryzykuję , tez mam do niego korbę , ale nigdy nie używam. Akumulator to w RS jest problem, bo maja już w standardzie niewielką pojemność 56Ah. A duży z kolei nie miesci się w oryginalnym pudełku. I trzeba zawieszać go gdzieś z boku. :D
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

ja mam skrzynie sprzodu
:D:D:D:D:D 170 aH od jelcza i zewnetrzny alternator od jakiejs ciezarowki. wiem ze akum 70 ah sie gotowal. ale nie nazekam.korbe uzywam jak maluje go, wjezdzam tak na garaz
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

Jest pokazane miejsce wkrecenia czujnika temperatury , oraz kilka szczegółów. Przypuszczam żę i u Ciebie jest ten czujnik elektryczny wkręcony w tym samym miejscu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: RS 09-od początku

Post autor: Szczepan-1990 »

cześć. jest tam takie coś i nawet nie zdajesz sobie sprawy ile nad tym myślałem, co to jest :) tam taka śrubka wystaje, przed remontem jakis kabelek tam był przykręcony, jak wstawiałem silnik spowrotem to już tego nie przykręcałem. mam jeszcze dwa styki po lewej stronie silnika ale to chyba jest od temperatury oleju.



właśnie, ku pamięci. są jeszcze dostępne w sklepach simmeringi na koło pasowe silnika? to widoczne na zdjęciu, w moich stronach ciężko je dostać a mój jest już totalnie zuzyty, chlapie olejem i ilekroć myję silnik tylekroć jest on "ugizdrany" ;) da się wyciągnać ten simmering od zewnętrznej strony, prawda?
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

rzuciłem okiem do ksiązki na przekrój silnika w miejscu wału i wygląda na to , że jest możliwa wymiana simeringa od strony zewnetrznej. Jak widac na załaczonym schemacie RS-09 ma pierścień uszczelniający A65x85DIN 6506 umieszczony w pokrywie rozrządu. Dodatkowo głebiej przed kołem rozrządu osadzony jest odrzutnik olejowy. Czyli mamy tu podwójne zabezpieczenie przed wyrzucaniem oleju na koło pasowe.
Jedno mnie tylko zastanawia co się dzieje z olejem ,który został odrzucony we wnetrzu pokrywy rozrządu i opada na jej dno? Po prostu tam zalega i podsiąka uszczelkę spodu pokrywy? :confused:

Rysunek z przekrojem załączam poniżej

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: RS 09-od początku

Post autor: rafal »

słuchaj mam całą ksiązke remontową właściwie jej ksero. Jesli byłbys zainteresowany to zleciłbym ją do skserowania po kosztach. Moze wyjść jednak trochę gdyż cała ksiązka ma 290 stron. Nie wiem teraz jak jest stawka za strone ksero w A4?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: RS 09-od początku

Post autor: Ursus »

Hmmm u mnie chyba 20 gr/A4. Czasami można znaleźć 15 gr/A4. Także 290 stron to już 58 zł.
Wrzucam jeszcze zaległą fotkę nadesłaną do mnie przez Rafała. :D

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ