RS 09-od początku
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Panewki 400zł, sworznie 180zł z zabezpieczeniami. Wał koło 450zł
RE: RS 09-od początku
A może spróbować dać ten wał do szlifu co sądzisz ale zdecyduje się chyba na nowy co nowe to nowe sądzisz Szczepan że tym uruchomieniem doprawiłem ten silnik
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
No...dobiłeś go, nie da się ukryć. Ja bym szlifował. Wybór jest Twój ale wpierniczysz grube panewki i porzęzi troche
Daj do sprawdzenia do dobrego warsztatu ale jutro jak podam Ci wymiary noominalne. Ja bym szlifnął to...
Daj do sprawdzenia do dobrego warsztatu ale jutro jak podam Ci wymiary noominalne. Ja bym szlifnął to...
RE: RS 09-od początku
Zobaczę z tym wałem ile będzie kosztował szlif później zdecyduje masz może do niego jakąś literaturę .
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Mam na kompie.
RE: RS 09-od początku
Uraczysz mnie nią choć bez niej też bym dał rade ale w moim RS nie tylko silnik wymaga remontu
Jak byś mógł to prześlij mi ją na PW
Jak byś mógł to prześlij mi ją na PW
RE: RS 09-od początku
Jeśli koszt części remontowanej przekracza 50 % ceny nowej to nie ma sensu naprawiać stare. To moje prywatne zdanie.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Wymiary podrzuce wieczorem, dopiero wrocilem z zapieprzu szkolnego.
Więc tak. Oto wymiary nominalne i remontowe:
-Wał korbowy;
a. Pod panewki główne - nominalny fi 65.00 z pasowaniem g6
- Remontowe co 0.25 mm w dół, do 8 szlifu
b. Pod półpanewki korbowodowe - nominalny fi 55mm z pasowaniem g6
-remontowe co 0.25mm w dół, do 8 szlifu
Tuleje cylindra:
a. Nominał fi 85.0mm pasowanie H7
b. Remontowy I fi 85.5mm pasowanie H7
c. Remontowy II fi 86.0mm pasowanie H7
Więc tak. Oto wymiary nominalne i remontowe:
-Wał korbowy;
a. Pod panewki główne - nominalny fi 65.00 z pasowaniem g6
- Remontowe co 0.25 mm w dół, do 8 szlifu
b. Pod półpanewki korbowodowe - nominalny fi 55mm z pasowaniem g6
-remontowe co 0.25mm w dół, do 8 szlifu
Tuleje cylindra:
a. Nominał fi 85.0mm pasowanie H7
b. Remontowy I fi 85.5mm pasowanie H7
c. Remontowy II fi 86.0mm pasowanie H7
RE: RS 09-od początku
Dzięki Szczepan za te wymiary
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
- klusek-rolnik
- Posty: 622
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: RS 09-od początku
Kurcze Marcin musze sie tam na wiosne skuterem wybrać.... ;) bo szczerze mówiac nigdy tam nie byłem:p
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Łukasz-zapraszam. Z Bolesławca masz dokładnie 11km do mnie
- klusek-rolnik
- Posty: 622
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: RS 09-od początku
Niewiem nie liczyłem:P Ale odwiedze Cie napewno.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: RS 09-od początku
Witam. Jestem tu nowy , ale czytam was od dobrego roku. Nazywam sie Wiktor i jestes z okolic Wrocławia. Mam nasteopujacy problem podczas rozładunku balotów siana jeden z balotów zablokowany na przyczepie zsunął sie po ładowaczy czolowym i spadjac złamał kierownice i tuleje w której znajduje sie os kierownicy . Z tym, że jak sie potem okazło os kierownicy zostala wygieta od uderzenia. musze teraz te os wybudowac wyprostowac i złozyc ponownie. Chce to robic dostajc sie do przegłubów od strony skrzyni biegów. tam sa przegłuboy zabezpieczone sworzniami. Pytanie brzmi jak wybic owe sworznie i czy wowoczas kierownica razem z pochwa wyjdzie do góry oraz czy owe swoerznie sa do dokupienia np od innego jakiegos pojazdu ? i drugie pyatnie chcialabym przerobic ukałd kiereowniczy na strowanie mechaniczno hydrauliczne czy ktosc cos wie a ten temat
A mzoe jest jakis inny sposob jesze prostszy prosze o pilny kontakat w tej sprawie
A mzoe jest jakis inny sposob jesze prostszy prosze o pilny kontakat w tej sprawie
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Żeby wyciagnać kierownicę musisz odkręcić ramę przednią, wtedy dopiero 'górę'. Nie robiłem jeszcze tego ale myślę że tak to działą..
Niebawem wielka niespodzianka...
Niebawem wielka niespodzianka...
- klusek-rolnik
- Posty: 622
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: RS 09-od początku
No Marcin ciekaw jestem tej niespodzianki...
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
Wpadnij to zobaczysz co się święci
Witam wszystkich
Mała niespodzinka.. W zaciszu przydomowego garażu wziałem się za remont. Mój silnik już wymagał kilka napraw. Progi na cylindrach, pierścienie w misce olejowej, luzy na panewkach.. Kupiłem wszystko co potrzebne nowe i...o to efekty na dzień dzisiejszy
Większa fotorelacja niebawem Miało być pierwsze odpalenie ale roboty się opóźniają... Założone są już nowe tłoki, sworznie, panewki z wałem, wszystkie uszczelniacze Głowice są odebrane od regeneracji, tylko wkręcić wtryski i można walczyć z odpalaniem
A tu miejsce pracy :p
Witam. Silnik już jest w ciągniku Podsumowując-wymienione zostały 2 tuleje, tłoki, pierścienie na zupełnie nowe, głowice po regeneracji, wał przeszedł szlif, panewki w wymiarach remontowych, wtryski itd. W sobote po kilku próbach odpalenia udało się ciężko było, kopcił strasznie ale powoli zaczął się bujać Czy to normalne że kopci na niebiesko na początku? pracował raptem minute, później brakło paliwa Ot ta to wygląda na dzień wczorajszy
Pozostaje mi tylko pokryć całość żaroodporną i kwasoosporną farbą. Mam to zamiar dzisiaj zrobić, uszczelnić wtryski, podłączyć wskaźniki itd. Filmik z odpalenia niebawem
Witam wszystkich
Mała niespodzinka.. W zaciszu przydomowego garażu wziałem się za remont. Mój silnik już wymagał kilka napraw. Progi na cylindrach, pierścienie w misce olejowej, luzy na panewkach.. Kupiłem wszystko co potrzebne nowe i...o to efekty na dzień dzisiejszy
Większa fotorelacja niebawem Miało być pierwsze odpalenie ale roboty się opóźniają... Założone są już nowe tłoki, sworznie, panewki z wałem, wszystkie uszczelniacze Głowice są odebrane od regeneracji, tylko wkręcić wtryski i można walczyć z odpalaniem
A tu miejsce pracy :p
Witam. Silnik już jest w ciągniku Podsumowując-wymienione zostały 2 tuleje, tłoki, pierścienie na zupełnie nowe, głowice po regeneracji, wał przeszedł szlif, panewki w wymiarach remontowych, wtryski itd. W sobote po kilku próbach odpalenia udało się ciężko było, kopcił strasznie ale powoli zaczął się bujać Czy to normalne że kopci na niebiesko na początku? pracował raptem minute, później brakło paliwa Ot ta to wygląda na dzień wczorajszy
Pozostaje mi tylko pokryć całość żaroodporną i kwasoosporną farbą. Mam to zamiar dzisiaj zrobić, uszczelnić wtryski, podłączyć wskaźniki itd. Filmik z odpalenia niebawem
RE: RS 09-od początku
łaadnie jak już gada
co do dymienia - zawsze resztki oleju muszą się powypalać i pierścienie poukładać (stąd m.in ubytki oleju na początku docierania)- po dotarciu powinno zniknąć
co do dymienia - zawsze resztki oleju muszą się powypalać i pierścienie poukładać (stąd m.in ubytki oleju na początku docierania)- po dotarciu powinno zniknąć
- klusek-rolnik
- Posty: 622
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: RS 09-od początku
No Marcin... niespodzianka bardzo miła... jak już dotrzesz RSa i będziesz kiedyś na Jeziorku to daj znać...
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: RS 09-od początku
A czy to prawda że podczas zakładania pierścieni trzeba je zakładać zwracając uwagę aby zamki pierścieni były w różnych miejscach??