pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Czyli RS i inne
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Post autor: marcin102m »

witam jestem nowy na tym forum , jednak przy rs-e spędziłem już parę lat pomimo tego z wieloma rzeczami mam jeszcze problem . potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu zaworu nadciśnieniowego ( jeśli takowy istnieje) w pompcie hydraulicznej bo wydaje mi się że jest źle ustawiony . Stwierdziłem to po tym że gdy założę większy ciężar ta tylni podnośnik lub na przedniego TURA to po prostu nie podnosi a nie słychać żeby silnik odczuwał jakieś obciążenie , ( trzymając na równym gazie nie słychać żeby spadały obroty podczas próby podniesienia owego ciężaru . pompa podobno jest dobra . proszę o porady , chętnie się odwdzięczę tym samym , pozdrawiam
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Post autor: pawelas »

Witam
jest regulacja na suwaku(to urządzenie którym steruje się za pomocą wajchy -podnoszenie -opuszczanie) po lewej stronie na płycie pompy są dwie śruby regulacyjne jedna wyżej fi około 8-10mm-ja wkręciłem do oporu bo nie podnosił wcale (końcówka stożkowa) druga niżej około fi 12-14mm to jest zawór przeciążeniowy jest tam sprężyna i kulka jak wkręcasz to przy większym ciśnieniu puszcza-tak mi się zdaje.
Podaję wymiary fi bo nie pamiętam jaki jest skok gwintu a samo M mylnie określiło by ten gwint.
Powodzenia .
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

RE: pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Post autor: marcin102m »

chodzi o tą śrube tak ? Obrazek ? a dla czego na tej pompie jest tylko jedna a na tej dwie Obrazek . czym one sie różnią te pompy i dlaczego ta pompa gdzie jest jest jedna śruba ma jeszcze takie dodatkowe cięgno do wyłanczania napędu podobno . Widać to na tym zdjęciu Obrazek . Czy w związku z tym ta pompa która ma ten wyłącznik będzie trwalsza w związku z tym że gdy nie bedzie potrzebna to jej napęd będzie wyłączony ? Czy spotkaliscie sie z takimi dwoma pompami ?
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Post autor: pawelas »

Nie wiem dlaczego na jednym suwaku są dwie a na drugim jedna w każdym bądź razie według mnie to ta większa i niżej jest zaworem nadciśnieniowym-redukcyjnym., ta dźwigienka jest od włączania pompy(zazębiania napędu pompy) pierwsza dźwignia koło kierownicy od lewej.
Na 100% nie jestem przekonany, w opisie w książce jest jeszcze inny suwak,inaczej zbudowany, wniosek z metody prób i błędów.
Sama pompa jest w środku skrzyni,ten walec z którego wystają te śruby lub w innym przypadku jedna ,to suwak(według książki)
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

RE: pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Post autor: marcin102m »

ciekawi mnie dlaczego ta druga pompa niema włącznika napędu pompy jest na stałe zazębiona i tak było orginalnie . wielkie dzięki za pomoc . Posiadasz ksiązke obsługi do Rs-a ? jesli tak to czy była by mozliwość ksera ? i za jaka cene
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: pompa hydrauliczna, zawór nadciśnieniowy

Post autor: pawelas »

jak to w komuniżmie -wiele rozwiązań bez żadnych zmian---co miało swoje ++++++plusy.Chłopaki !
mam pytanie odnośnie tych dwóch "różnych"pomp czy ktoś próbował zastąpic jedną drugą?i czy są jakieś z tym problemy.
w moim jest obecnie wersja załącz wyłącz,(rozwalona) kupiłem wersję na stałe według mnie powinno to pasowac ale może ktoś już to robił i są tam jakieś niespodzianki?Witam.Kontynłując :pompa pasuje bez problemu,natomiast zakupony w komplecie suwak-rozdzielacz (tylko z zaworem redukcyjnym)zawódł.
Kombinowałem z zaworem redukcyjnym i pompa nie podnosiła pienił się olej i żadnego drgnięcia.
Wymieniłem na mój z dwoma śrubami regulacyjnymi i teraz gra.
Niewiem co było za to odpowiedzialne bo na oko z tym pierwszym wszystko było o.k.
ODPOWIEDZ