przeróbka skrzyni

Czyli RS i inne
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

przeróbka skrzyni

Post autor: marcin102m »

Witam , witam czy ktoś kiedyś podejmował sie przerobienia skrzyni biegów żeby był troche szybszy ? Wiem że jest to ciągnik i powinien wolno jeździć ale przełożenia tej skrzyni są tak duże że biegi polne do niczego sie nie nadają a na 4 szosowej i tak jest dużo wolniejszy od ciągnika C-330
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: Ursus »

Ale napisz o jaki ciągnik chodzi?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: marcin102m »

Chodzi oczywiście o RS-a
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: C360-3P »

Najłatwiej by było zmienić zwolnice od czegoś na inne przełożenie.W RS-ku jest 2-stopnie przełożenia.Ale czy silnik uciągnie?:o
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: marcin102m »

ja bezpośrednio ruszam z najwyższego biegu, myśle że bez problemu by sobie poradził
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: pawelas »

nie wiem czy mamy tu jakiegoś mechanika po studiach który by przeliczył obciążenie ,
bo myślę że na "rewersie"by się go przyśpieszyło ,przerabiałem wałek sprzęgłowy-był zryty,kupiłem koło (standart) zahartowałem i wspawałem -popełnłlem jeden błąd- ale teraz nie o tym,gdyby dac o jeden ząb mniej na wałku sprzęgłowym, a na kołach przód-tył o ząb więcej można by coś uzuskac?
(cena kół prozaiczna-doższe profesionalne hartowanie).
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: C360-3P »

Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: marek »

C360-3P napisał/a:
Najłatwiej by było zmienić zwolnice od czegoś na inne przełożenie.W RS-ku jest 2-stopnie przełożenia.Ale czy silnik uciągnie?:o

W zwolnicy jest przełożenie jednostopniowe z kołem pośrednim.Koło pośrednie nie zmienia przełożenia tylko ,,odwraca" obroty.Myślę że najprościej było by pokombinować w zwolnicy ,czyli dorobić nową .Ale że tak powiem,,do tego trzeba ludzi i sprzętu":o
Przyśpieszenie tylko po zazdrościć.Ale ,,nie róbcie tego w domu":D:D
marcin102m
Posty: 108
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: marcin102m »

kolego pawelas dobry pomysł z tym rewersem tylko żeby był szybszy to o jeden ząb większą zębatkę trza by było wstawić na wałku sprzęgłowym a te na rewersie o jeden mniejszy , tylko nie pamiętam czy jest tam miejsce na trochę większą zębatkę i skąd później wytrzasnąć mniejsze zębatki od jazdy w przód i tył ...
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: pawelas »

W swojej skrzyni regenerowałem wałek sprzęgłowy,z tym że nie ruszałem kół rewersu ,ale zwałka zostały stoczone resztki zębów kupiłem koło o takim samym module i ilości zębów zostało przetoczone na rządane wymiary,oddane do hartowania ,a potem przyspawałem do wałka.
Jak narazie chodzi bez zarzutu.
taką samą operację wystarczyłoby powtórzyc z z rewersem i wałkiem sprzęgłowym ze zmianą ilości zębów i mamy zamianę mocy na prędkośc.
miejsce jest kółko (naolejające ??) trzeba by też zmniejszyc.
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: C360-3P »

Kolego Marku jesteś w błędzie z tymi zwolnicami.Są 2 stopnie przełożenia.Mała napędza pośrdnią dużą a ta swoją drugą częścią mniejszą znowu większą od koła.Nie rozbierałem ale w schematach tak jest rozrysowane.W sumie wystarczą 2 zębatki w zwolnicy ponieważ jest rewers w skrzyni
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: marek »

Jak to mówią politycy,,nie potwierdzam i nie zaprzeczam".Rozbierałem zwolnicę ale nie zwróciłem uwagi,czy to jest tylko odwrócenie czy też podwójne przełożenie Jeżeli w katalogu jest podwójne przełożenie to zgadzam się .Nie zmienia to faktu że jakakolwiek zmiana przełożeń jest skomplikowana ,czy to w skrzyni czy zwolnicy.Potrzeba dodania dodatkowego koła w zwolnicy jest też podyktowana potrzebą jej przedłużenia,bo gdyby nie to ,oś obrotu kół była by zbyt blisko przodu i silnik znalazł by się w przeciwwadze co spowodowało by,że nośnik gdyby przód podskoczył na przykład na dołku ,stawał by dęba .Poza tym każde narzędzie przyczepione z tyłu powodowało by podniesienie przodu.Można by to skorygować obciążnikami ale to powodowało by wzrost masy pojazdu a chodziło o to by był jak najlżejszy do prac np. międzyrzędowych.Stąd moje przypuszczenie,że dodatkowe koło może nie być przełożeniem tylko było konieczne do przedłużenia zwolnicy.Zastosowanie go tylko jako rewersu mijało by się z celem bo rs w tył i przód ma te same przełożenia lub niewielką różnicę.
Najprościej znaleźć koła jezdne o większej średnicy ,ale czy są takowe ? Nie wiem. *tdown*

<br><br><br><br>miejsce jest kółko (naolejające ??) trzeba by też zmniejszyc.[/quote]


W związku z tym fragmentem wypowiedzi kolegi pawelas mam pytanie .Czy skrzynia ma jakieś smarowanie wymuszone.Jak zdjąłem dekiel to u mnie przesuwki były normalnie pordzewiałe.i góra skrzyni była sucha.Skrzynia nie może być cała napełniona olejem a smarowanie rozbryzgowe ja zauważyłem niespecjalnie tam dociera.Jak to z tym jest.Mam oleju do poziomu wałka hamulca przechodzącego przez skrzynię.
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: pawelas »

poniżej wałka sprzęgłowego zazębione z nim jest koło rezoteksowe lub jak kto woli igielitowe które to ma za zadanie czerpac olej z niższego poziomu i podawac na wałek sprzęgłowy ,cudów nie zrobi ale coś tam podrzuca.
rozbierałem i wymieniałem wszyskie łożyska i dorabiałem też to koło to wiem" jak to mówią z autopsji".
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: marek »

Czyli u mnie to koło może być zużyte.Jak będę miał okazję to mu się przyjrzę.Dorabiałeś bo co? Pękło czy zostało wytarte.Skąd wiedziałeś że nie działa.Też góra skrzyni była sucha?Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
rafal2329
Posty: 40
Rejestracja: 12 lis 2008, 18:14

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: rafal2329 »

panowie proszę o podpowiedź jak wstępnie ustawić sprzęgło przy rs-ie i gdzie są te wałki WOM jak by ktoś wstawił fotkę to będę wdzięczny . pozdro..
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: pawelas »

Marek
w moim jak go kupiłem była zamarznięta do połowy wypełniona wodą(po rozmrożeniu) było zryte koło wałka sprzęgłowego no i przy okazji te łożyska,no i to koło(rezotexowe) oczywiście było starte,do niego -aby je wyciągnąc trzeba odkręcic dół skrzyni(najprościej)
Rafał
A co do sprzęgła- ja ustawiłem 25mm od łapki do wielowpustu tarczy i jest git.(mierzone po skosie od najwyższego punktu łapki do krawędzi wielowpustu)
Awatar użytkownika
rafal2329
Posty: 40
Rejestracja: 12 lis 2008, 18:14

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: rafal2329 »

witam ! pawelas mówiąc wielowpust mówisz o tym trybie który jest na tarczy sprzęgłowej tak ? Terminy w żargonie branżowym nie wiele mi mówią dla tego dopytuje . Pozdro !!
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: pawelas »

tak chodzi o ten tryb.
Awatar użytkownika
rafal2329
Posty: 40
Rejestracja: 12 lis 2008, 18:14

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: rafal2329 »

dzięki , ale ja nie mogę podnieść więcej jak 17 mm może coś źle poskładałem ale co tam można źle złożyć ? Nie mogę więcej wkręcić nakrętki jest już opór . Tylko pytanie czy koniec gwintu czy sprężyny już mają dość . Aha reguluje na dokręconym docisku tak chyba powinno być co ?
pawelas
Posty: 74
Rejestracja: 14 sty 2010, 20:19

RE: przeróbka skrzyni

Post autor: pawelas »

a sprzęgło masz przykręcone do koła zamachowego czy na zewnątrz to regulujesz?
ODPOWIEDZ