Panewki główne silnika,budowa

Czyli RS i inne
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

Witam.Mam rozebrany silnik V2 od RS-ka i jest problem z luzami na panewkach głównych.
Niestety nie znalazłem info jakie te panewki powinny mieć budowę.U mnie jest to wciśnięty pierścień prawdopodobnie z brązu.Czy tak ma być?
Aktualnie mam założony silnik od multicara m22 i tam panewki główne sa złożone z pierścienia stalowego a w nim dopiero wprasowana właściwa część ślizgowa

Jeśli by była jednolita z brązu to nie problem kupić kawałek rury grubościennej z brązu i dorobić na tokarce a następnie wcisnąć w aluminiowy blok
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 379
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: GMalec »

Mam takie panewki flowne jaki masz rozmiar?
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

GMalec napisał/a:
panewki flowne
Co to znaczy? sa to jednorodne czy jak?
Wał mam nowy i tamten co jest w tym silniku ale nie wiem co z niego wyjdzie.
Niestety zmierzyć obecnie nie mam jak.
Jak możesz to zapodaj jakieś foto tych panewek jak to jest zbudowane
Pawel88
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 2014, 20:28

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: Pawel88 »

C360-3P literówka się wkradła koledze ;) nie flowne tylko główne.
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

Faktycznie :D
A ja dumałem o co chodzi....
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: marek »

Wg. mojej wiedzy materiał panewki, przeważnie mosiądz nie styka się bezpośrednio z czopem wału korbowego.Panewka jest pokryta warstwą cyny.Tak na moje oko do milimetra.Dlatego dotoczenie panewek raczej nie wchodzi w grę, chyba że pokryjesz to wytoczenie warstwą cyny.Jeżeli wał masz nie zużyty i nie będziesz robił szlifu, to możesz zregenerować panewkę przez pocynowanie. Nałożenie nowej warstwy cyny.Czy jest to zwykła cyna taka jakiej używają dekarze, czy jakiś specjalny stop tego niestety nie wiem.Jest bardzo miękka co widać przy skrobaniu podczas pasowania panewek. więc chyba jest zwykła.Np tu regenerują i dorabiają panewkihttp://www.firmy.net/WFYMQ,regeneracja- ... ,Z233.html
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: krypton »

Panewki są wylewane babbitem. Jet to stop cyny z ołowiem z dodatkiem miedzi i antymonu.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 379
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: GMalec »

te panewki mam ze starych zapasow mialem ich ze 14szt zostalo sie 2 jedna mam na gotowo zamontowana w tylnej obudowie silnika pamietaj ze tych panewek sie nie wbija tylko wklada sie je w gniazdo na goraca mialem 2 rsy w tamtym roku i robilem remat glowny silnika bo nie trzymal cisnienia wiec osiowalem blok bo wal pekl dalem ppo szlifie do tego panewki nowe cylindry z tlokami pierscienie i nowe glowice cykal pieknie po remacie z pol roku 3 razy w tygodniu az sprzedalem oba rs*helpless*y tyle ze drugiego mialem z silnikiem v4
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

I nadal nikt nie udzielił odpowiedzi jak wyglądają panewki główne w silniku RS-a...
Co do technologi montażu to jest tak samo jak w silniku multicarowym
Założyłem temat z wiedzą jak są robione powszechnie stosowane panewki.Interesuje mnie budowa tych głównych.Przypominam że w silniku pokrewnym z M-22 główne nie mają żadnej wylewki tylko stal-mosiądz.Natomiast korbowodowe już tak
Zetor50
Posty: 62
Rejestracja: 15 paź 2012, 14:44

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: Zetor50 »

http://www.ebay.de/itm/Hauptlagerschale ... 1872538470 Tu ktoś sprzedaje nowe panewki do RS, półsurowe, to znaczy do roztoczenia pod wymiar czopu. Wyglądają jak zwykłe grubościenne, tylko to panewki a nie półpanewki. Półpanewki masz na korbowodach.
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

Patrzyłem ale pisze w opisie że to jest zamiennik.Pasujący do wszystkiego a silnik od RS-09 i GT124 mają inną średnice wału i korby.Coś kogoś poniosło.
Co do ogłoszeń niemieckich to polecam ebay kleinanzeigen odpowiednik polskiego OLX

Znalazłem foto w sklepie http://sklepthu.home.pl//mysklep/produc ... _id=110400ale i tu nie idzie ocenić materiału czy to stal +mosiadz czy sam mosiądz
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: krypton »

Myślę że nowych fabrycznie już nie dostaniesz bo DDR już dawno umarło. Jedynie możesz dostać ze starych zapasów lub właśnie zamienniki. Ewentualnie możesz sobie dorobić bo widać wyraźnie na zdjęciach z linków że żadnych wylewek innego stopu nie mają. No chyba że życzysz sobie panewki w kwiatuszki lub w jakieś wzorki, to w tym jak na razie technika motoryzacyjna wymięka. Jeżeli będzie panewka dobrze dopasowana do gniazda to bawet lepiej jak będzie cała z brązu bo lepiej będzie oddawała ciepło do korpusu (bloku) silnika.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

Nie chcę panewek w kwiatuszki.... Ani nie wspomniałem że szukam nowych.
Pytam tylko jak jest w orginale
Sam mosiądz czy stal + mosiądz
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: Mariuszczs »

Mosiądz to na pewno nie .
Kup na to tuleje z brązu i będziesz miał bdb. Tylko kwestia jaki gatunek ?
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: krypton »

Na panewki stosuje się brąz B 101, a to dlatego że ma strukturę porowatą i tym samym jest samosmarowny. Jest on dość drogi, kiedyś kupowałem taki w Hucie Szopienice w Katowicach. można go kupić jako wałek albo jako rura.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 379
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: GMalec »

Dzisiaj sprawdzalem swoje panewki ktore mam
Ze starych zapasow i sa z miedzi
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 219
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: C360-3P »

To już coś więcej wiadomo.Ale z miedzi?jak to rozpoznałeś że to właśnie miedź?
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: krypton »

Właśnie brąz B 101/CuSn10P jest bardzo podobny do miedzi bo zawiera tylko ok 9% cyny. Można go łatwo z miedzią pomylić.
BartL23
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2020, 14:09

Re: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: BartL23 »

Miałem podobny problem, ale z silnikiem Perkinsa. Pomimo że konstrukcja stara to znalazłem

Reklamę usunąłem - sebright
Alchemik
Posty: 328
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Panewki główne silnika,budowa

Post autor: Alchemik »

Oprócz odkopania starego tematu i ordynarnej reklamy, żeby chociaż były to panewki silnika z tematu....
ODPOWIEDZ