RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Ja stawiam na zatarcie, ściągnij głowice, i pokrywe tylną tą po drugiej strony głowicy, tam znajdziesz korbowód z pokrywką, dwiema śrubami zabezpieczonymi, odegnij zabezpieczenie, odkręć śruby zejdzie ci pokrywa korbowodu później postukaj, popukaj albo pociągnij w jakiś sposób tłok do siebie (wyciągając go z cylindra, jeżeli ruszy to tylko panewki korbowodowe, jeżeli nie, to niestety panewki główne. Żeby się do nich dostać trzeba ściągnać koło zamachowe (najlepiej ściągaczem, później zdjąć zabezpieczenie, odkręcić nakrętkę koronkową), pod kołem zamachowym jest tarcza, jeżeli ją ściągniesz to w niej znajduje się panewka tarczy jeżeli wał nie ruszy dalej, do panewka ustalająca, żeby się do niej dobrać, należy ściągnąć osłone rozrządu (po drugiej strony wału korbowego), następnie, ściągnać koło zębate wału, i wyciąganąc wał - przez otwór pozostały po tarczy.
Są jeszcze mozliwości, że zawory się przytarły lub tłok się podtarł w cylindrze, jeżeli ściągniesz głowice i zoabczysz dużo rysek na powierzchni cylidnra to wymień zestaw naprawczy.
Co do eTraktora, to brakuje nam funduszy na serwer jakiś 90 zł.
Są jeszcze mozliwości, że zawory się przytarły lub tłok się podtarł w cylindrze, jeżeli ściągniesz głowice i zoabczysz dużo rysek na powierzchni cylidnra to wymień zestaw naprawczy.
Co do eTraktora, to brakuje nam funduszy na serwer jakiś 90 zł.
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Jeżeli silnik był gorący, to ciężko jest nim obrócić, to normalne, nawet rozrusznik ma czasem ciężko z przepaleniem. Jęzeli odpali, będzie ok, to zostaw go w spokoju, ja bym tak zrobił.
Może, było tak, stałeś na wzniesieniu, pompa powinna ciągnąć, jak jedziesz pod górke też ciągnie, zostawiłeś go na jałowym biegu, silnik ma cięzko jak jest po kilku godzinach pracy, silnik zgasł, a przekręcić gorącego to nie takie proste, wiem coś o tym:) Takie jest moje aktualne zdanie.
Może, było tak, stałeś na wzniesieniu, pompa powinna ciągnąć, jak jedziesz pod górke też ciągnie, zostawiłeś go na jałowym biegu, silnik ma cięzko jak jest po kilku godzinach pracy, silnik zgasł, a przekręcić gorącego to nie takie proste, wiem coś o tym:) Takie jest moje aktualne zdanie.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Jeżeli jest gorący i cieżko jest przekręcić a zimny i lekko to możliwe że tłok puchnie...
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Sumo, ale tłok zawsze będzie lekko przypuchnięty, przecież tam jest temperatura, a metal pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Dodatkowo w cylindrze jest jeszcze tarcie, co bardziej wpływa na rozgrzanie. To narmalne dla tych silników, chłodzonych wodą przez odparowanie, czyli wszystko ma na gorącym co najmniej 100 stopni.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
wiem ze metal zawsze troche puchnie ale chodzi mi o to ze jezeli nagrzal sie bardziej niz powinien jest taka mozliwosc ze napuchnie ponad norme i sie zablokuje a jak ostygnie to bedzie normalnie z tym wyjatkiem ze jezeli tlok sie przegrzal to moze sie to zdarzac czesciej...
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Ale kolega Sławek napisał, że było ciężko kręcić, czyli nagrzane panewki, łożyska, zawory, tłok, cylinder, to wszystko łączy się z idealną kompresją, która wtedy się tworzy. Sam tak mam po pracy w polu, mimo, że mam wymieniony zestaw naprawczy, na korbe bez dolania zimnej wody nie przekręce to, rozrusznik da rade, chociaż i on bez rozkręcenia czasem ma opory przebić się podczas jednego obrotu przez zamknięty odprężnik.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Trochę mojej wiedzy wtrącę.
Nie mam wielkiej styczności z tym silnikiem ale wygląda to na ewidentną 'opuchliznę' tłoka. Spowodowana ona może byc przegrzaniem (brak chłodzenia) lub zatarciem (brak smarowania). Jeśli nie złpał na pierścieniach to z Bogiem sprawa, da radę. Jednak Jeśliby złapał to amba totalna, ściągać głowicę, wymieniać pierścienbie, szlif jeśli są rysy itd. Zastanawia mnie ta różnica w oporach obrotów w zimnym i ciepłym silniku. Gdyby na zimnym dalej kręcił ciężko lub wogóle to można podejrzewać obrócenie panewki na wale/korbowodzie. Przyczyn może być wiele, od zatarcia po zwykłe przegrzanie. Niestety maszyny mają do siebie to że potrafią zaskakiwać i że to nie jest możliwe by zdiagnozować 'chorobę' przez internet Daj znać co będzie rano.
Dobrej i spokojnej nocy
Nie mam wielkiej styczności z tym silnikiem ale wygląda to na ewidentną 'opuchliznę' tłoka. Spowodowana ona może byc przegrzaniem (brak chłodzenia) lub zatarciem (brak smarowania). Jeśli nie złpał na pierścieniach to z Bogiem sprawa, da radę. Jednak Jeśliby złapał to amba totalna, ściągać głowicę, wymieniać pierścienbie, szlif jeśli są rysy itd. Zastanawia mnie ta różnica w oporach obrotów w zimnym i ciepłym silniku. Gdyby na zimnym dalej kręcił ciężko lub wogóle to można podejrzewać obrócenie panewki na wale/korbowodzie. Przyczyn może być wiele, od zatarcia po zwykłe przegrzanie. Niestety maszyny mają do siebie to że potrafią zaskakiwać i że to nie jest możliwe by zdiagnozować 'chorobę' przez internet Daj znać co będzie rano.
Dobrej i spokojnej nocy
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
To zmienia trochę obrót sprawy, że silnik pracował tylko 20 min. Mogłeś pisać na początku. Wychodzi na to, że to jednak coś w układzie tłokowo korbowym, panewki korbowodowe-pierścienie. Odpalaj, jak pójdzie to jeździj, jak nie to pierwsze kroki pokrywa tylna panewki (chociaż jeżeli poszły by panewki to na zimnym też byś nie pociągnął). Ciężko co kolwiek powiedzieć... sprawdź i napisz co i jak, coś poradzimy:)
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
To pewnie tlok byl za mocno napuchniety...
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
prawdopodobnie tak jak pisałeś zabrakło mu smarowania,w tych silnikach olej też pełni role chłodziwa.Więc pewnie zbytnio sie spocił:)
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
W kazdym silniku olej chłodzi silnik, są nawet chłodnice oleju i pompy oleju chłp0dzące same denka tłoka Ciesz się że tak się to skończyło tylko i uważaj na przyszłość;)
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
oby to na tym się skończyło ale może być tak ze jak to tłok przypuchnoł to może teraz już puchnąć częściej jak się zagrzeje oby na tym się skończyło
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
Najlepiej to wymienić tłok, jak to się powtórzy, z pierścieniami i jeżeli tuleja jest w kiepskim stanie to też dobrze to zrobić odrazu.
RE: silnik zgasł i bardzo ciężko go zakręcić
nie no trzeba go parę razy porządnie zagrzać tak zeby woda parowała jak się nic nie będzie działo to jeździć możliwe ze będzie chodził