ciśnienie pompy

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
strymiet1
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 2009, 13:38

ciśnienie pompy

Post autor: strymiet1 »

niech ktos mi podpowie jak mam ustawić ciśnienie na pompie ponieważ ustawiam i ustawiam i nie moge dojść do ładu , mam problem z zapaleniem silnika jak jest zimny za każdym razem muszę palić knota i przystawiać do filtra powietrza, a kiedyś zapalałem bez knota bez problemu.Powiedzcie mi co może być przyczyną i co mam zrobić bo wyczytałem ze to prawdo podobnie może pompa podawać słabe ciśnienie.Niech mi ktoś pomoże jak to mam wyregulować bym mógł palić bez knota.
strymiet1
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 2009, 13:38

RE: ciśnienie pompy

Post autor: strymiet1 »

chodzi o silnik s 301 d andorii
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: ciśnienie pompy

Post autor: hubert »

Na pompie cisnienia jako tako nie ustawisz, tam się nic nie reguluje, ciśnienie to mozęsz sutawić na wtrysku, ale sam bez przyrządów tego nie zrobisz. Polecałbym oddać pompe i wtrysk do warsztatu. Na moje oko sekcja w pompie, koncówka wtrysku są do wymiany.
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: ciśnienie pompy

Post autor: djhavay »

spróbuj jeszcze ustawić początek wtrysku popychaczem pompy,ma być 5,4 mm od powierzchni pompy do sruby popychacza,u mnie to właśnie sie przestawiło i teraz silnik pali jak trzeba!
strymiet1
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 2009, 13:38

RE: ciśnienie pompy

Post autor: strymiet1 »

ale proszę mi to wytłumaczyć jak to ustawić bo to piszą na forum ale nikt konkretnie tego nie powieod czego do czego ja próbowałem ustawiłem wał jak na wtrysku zaczęło wypływać paliwo zablokowałem wał i zaczząłem mierzyć i mi brakło regulacji bo wkręciłem całą śrubę a 5,4 mm jeszcze nie było to jak się to mierzy
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: ciśnienie pompy

Post autor: djhavay »

A więc tak postaram sie to wytłumaczyc:
odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia który idzie z pompy do wtryskiwacza ,kręcisz korbą do momentu gdy zacznie sie podnosić paliwo w tym otworze na pompie ,póżniej w tej pozycji zostawiasz wał i odkręcasz pompe,musisz uwzgłędnić na czym ją pożniej będziesz składał czy na silikonie czy na uszczelce gdyz tą odległość (grubość uszczelki ) musisz dodać do odległości miedzy płaszczyzną przylegania pompy do kadłuba a popychaczem. teraz bierzesz kawałek prostego płaskownika i suwmiarkę ,przykladasz płaskownik do pląszczyzny mocowania pompy i mierzysz suwmiarką odłegłość do popychacza ma być 5,4 mm ( + - 0,4) czyli może być zarówno 5,0 jak i 5,8 mm to jest tolerancja.
Gdy dajesz uszczelke to muszisz ją doliczyć bo ona dodatkowo odgania i odlęgłość wtedy sie zmienia w zależności od grubości uszczelki ,ja zrobiłem na hermetyku i nic nie dodawałem bo on siada praktycznie "na styk"

U mnie po wkręceniu do końca sruby uzyskałem 5,2 mm ,ale jest git i silnik pali idealnie tyle że dymi ale to wina zaworów ( mam do roboty gniazda zaworowe i zawory!

Powodzenia przy pracy
ODPOWIEDZ