Witam mam pytanie do znawców w/w silnika.
Otóż od jakiegoś czasu strasznie dymi mi na czarno przy dodawaniu gazu i przy obciążeniu,jest też jakby słabszy i pali chyba troche więcej, wymieniłem końcówkę wtrysku wraz z ustawieniem konta wtrysku w warsztacie,wszystkie filtry ustawione zawory na 0,2 mm ustawiony początek wtrysku,wszystko na tip top a jednak dalej dymi, myślałem zże może pompa jeszcze szwankuje ale pytając się fachowca w zakładzie,który robi z takimi silnikami czy można coś zrobić z pompą,powiedział że w tym silniku sie w pompie nic nie reguluje i jeżeli podaje paliwo to znaczy że jest dobra,można wymienić sekcje tłoczącą i zaworek odcinający ale to w przypadku gdyby nie podawała paliwa. Moje pytanie brzmi czy to prawda co powiedział ten gość?A jeśli nie to czy może np.osłabnąć ciśnienie w pompie albo czy może ona w wyniku wyeksploatowania podawać większą dawkę paliwa niż normalnie?
Pytam bo nie wiem czy wymieniać te rzeczy w pompie i inwestować w to kasę czy szukać przyczyny gdzie indziej np, w słabej kompresji,przedmuchach zaworowych itp. Prosze o rade jak sprawdzić taką pompę i co do tego jest potrzebne?
s 301 d dymi na czarno-co robić?
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: s 301 d dymi na czarno-co robić?
W wyniku zużycia pompa daje mniejsze ciśnienie bynajmniej w C-330 itd. ale i ty chyba to samo będzie. Jeżeli układ paliwowy masz na tip top jak mówisz to pozostają chyba nieszczelne zawory. Ale niech się ktoś inny wypowie bo ja nie jestem znawcą tegoż silnika.
RE: s 301 d dymi na czarno-co robić?
1. Wtryskiwacz
2. Zabrudzony filtr powietrza (mało tlenu i niepełne spalanie)
3. Zła luzy na zaworach lub wypalone zawory.
4. Zły kat wtrysku
5. Za dużo paliwa
6. Zawieszające się zawory lub inne niedomaganie zaworów np. uszkodzona sprężyna
7. Źle dokręcona głowica
2. Zabrudzony filtr powietrza (mało tlenu i niepełne spalanie)
3. Zła luzy na zaworach lub wypalone zawory.
4. Zły kat wtrysku
5. Za dużo paliwa
6. Zawieszające się zawory lub inne niedomaganie zaworów np. uszkodzona sprężyna
7. Źle dokręcona głowica
RE: s 301 d dymi na czarno-co robić?
1 wtryskiwacz z nowa i ustawiona końcówka wtrysku w zakładzie
2 filtr powietrza nowy
3 luz na zaworach po 0,2 mm
4 czy głowica żle dokręcona i czy zawory nie wypalone tego nie wiem ,musze chyba rozebrać to ustrojstwo i zobaczyć tylko jest problem,bo o ile zawory nowe jeszcze idzie dostać to ani głowicy ani gniazd zaworowych już nie,więc nie wiem czy da się jakoś "odtworzyć "stare gniazda zaworowe,żeby były sprawne,bo pewnie też bedą wypalone razem z zaworami.
2 filtr powietrza nowy
3 luz na zaworach po 0,2 mm
4 czy głowica żle dokręcona i czy zawory nie wypalone tego nie wiem ,musze chyba rozebrać to ustrojstwo i zobaczyć tylko jest problem,bo o ile zawory nowe jeszcze idzie dostać to ani głowicy ani gniazd zaworowych już nie,więc nie wiem czy da się jakoś "odtworzyć "stare gniazda zaworowe,żeby były sprawne,bo pewnie też bedą wypalone razem z zaworami.